Gönderen Konu: Honda civic  (Okunma sayısı 3522 defa)

SoNaMe

  • Ziyaretçi
Honda civic
« : Mayıs 20, 2008, 09:56:05 ÖS »
                                                              KONFOR ONDAN SORULUR

Hatchback kardeşinin futuristik tasarımına kıyasla daha gerçekçi çizgilere sahip olan Civic Sedan, sürüş konforuyla göz dolduruyor
 

Japon otomobilleri bundan 15-20 sene önce tasarımdan çok güçlü motorlarıyla dikkat çekerlerdi. Fakat Avrupalı üreticilerle yapılan ortak modeller ve Avrupa’ya taşınan tasarım merkezleri sayesinde tasarımda Avrupa’yı yakalamakla kalmadılar, bazı örneklerle fersah fersah önüne bile geçtiler. Japonların belki de en Avrupalı yüzü Honda da özellikle yeni Honda Civic Hatchback’in futuristik tasarımıyla tüm otomobil severleri şaşırttı. Bir çok kişi daha önce konsept olarak görüp bu araç yollara çıkmaz derken Honda, Civic Hatchback’i cesurca davranarak yollara çıkardı. Honda’nın bu başarılı hamlesinden sonra herkes sedan versiyonu bekliyordu. Sedan versiyon da 2006’nın ortalarında yapılan lansman ile Türkiye’de tanıtıldı.

Honda’nın Türkiye’deki fabrikasında üretilen Civic Sedan, hatchback versiyon ile karşılaştırıldığında daha gerçekçi çizgilere sahip. Honda’nın “Global Kompakt Platformu” nda üretilen Civic Sedan, hatchback kardeşinden 300mm daha uzun. Selefine göre hem omuz hem baş hem de oturuş pozisyonlarında daha geniş bir iç hacim sunan Civic Sedan’ın 810 mm’lik diz mesafesi ile düz arka zemin birleşince 5 kişinin rahatlıkla yolculuk yapabileceği bir otomobil ortaya çıkmış. Honda Civic Sedan’ın 389 litrelik bagaj hacmi bir çok rakibinden geri kalsa da 60:40 oranında katlanabilen arka koltuklar sayesinde daha fazla yükleme alanı sağlanabiliyor.

Honda Civic’in dış tasarımında ilk dikkat çeken şey kesin bir eğimle uzanan ön camı ve birçok liftback tasarımı bile kıskandıracak arka tasarımı oluyor. Bir kamayı andıran gövde tasarımı her an yerinden fırlayacakmış gibi bir görünüm sergiliyor. Aynı zamanda atletik ve güçlü bir görünümde sergileyen Civic Sedan, selefinin yumuşak hatlarından kurtulmuş görünüyor. Honda Civic Sedan’ın asıl farklılığı iç tasarımında ortaya çıkıyor. Kokpiti bir uçağı andıran Civic Sedan, hatchback versiyonda da görülen multiplex gösterge paneline sahip. Bu futuristik tasarım ile sürücünün ihtiyaç duyduğu önemli bilgiler gösterge panelinin tam üstünde ve diğerlerine göre daha yakında görüntülenecek biçimde konumlandırılmış. Multiplex ön panel; sürücünün bilgileri en kolay görebileceği ve gözünü yoldan fazla ayırmasına gerek duymayacağı bir şekilde konumlandırılırken ikincil bilgiler ve kontroller 'yakın çevre' dâhilinde, bu merkezi noktanın çevresinde ve altında yer alıyor. Kuşkusuz kokpitin göz alıcı tasarımı sadece bununla sınırlı değil. Mavi renkli gösterge aydınlatması, üç kollu direksiyon simidi, kullanışlı orta konsol, vites topuzu ve el freni de bir hayli ilgi çekici çizgilere sahip. Orta konsolun sert ön çizgilere sahip çıkıntılı şekli biraz amacını aşmış gibi görünüyor. Bu haliyle otomobilin ön tarafı biraz boğulmuş ve önde oturan sürücü ve yolcuya daralmış bir alanda oldukları hissini veriyor.

Honda’nın gövde tasarımı, ön çarpışma enerjisi idaresini geliştiren ACE (Gelişmiş Uyumluluk Mühendisliği) gövde yapısı teknolojisini de içeriyor. Bu anlamda selefine göre çok daha güvenli bir gövde yapısına sahip olan yeni Civic Sedan’da kullanılan %38'i birinci sınıf olan %50 oranındaki çelik malzeme, bükülmeye karşı %36 oranında daha fazla direnç sağlıyor. Gövde yapısı sayesinde yan eşik, zemin çerçevesi ve A kolonu da dahil olmak üzere çeşitli yük taşıma kanalları aracılığıyla enerjiyi yolcuların bulunduğu alanlardan uzak noktalara dağıtabiliyor. Enerji emici sistem; katlanır kaput destekleri, silecek kolları ve kaput bağlantıları, çarpma durumunda önemli ölçüde deforme olacak şekilde tasarlanmış.

Honda Civic’in bildiğiniz gibi 1.6 lt, 1.8 lt ve bir de 1.4 lt Hibrid versiyonları bulunuyor. Testimizin konuğu olan 1.6 lt i-VTEC motor 6500 d/d 125 HP gibi rakiplerine göre yüksek sayılabilecek bir güç üretiyor. Fakat otomobilin 152 Nm’lik tork değeri beklentileri karşılamıyor. Honda Civic Sedan’ın 0-100 km hızlanması 10,5 saniye olurken son sürati de 200 km/s. Özellikle dizel motor seçeneğinin olmaması yüzünden sık sık eleştirilere maruz kalan Honda; benzinli motorların düşük tüketim değerlerini bu eleştirilere cevap olarak kullanıyor. Fabrika verilerine göre şehir içinde 9,1 lt yakıt tüketen Honda Civic Sedan, testimiz esnasında 8,8 litrelik tüketimiyle yakıtta o kadar da cimri olmadığını gösterdi!

Sürüş özellikleri hatchback kardeşi kadar sert olmayan Honda Civic Sedan, yine de yol tutuşu ve virajlardaki kararlılığı ile dikkat çekiyor. Honda Civic Sedan’ın direksiyonu çabuk tepki verirken sürücüye bilgi aktarımında biraz geç kalıyor. Süspansiyonlar otomobilin yol tutuşuna önemli katkı sağlarken özellikle şehir içindeki yollarda biraz sert kalabiliyor. Honda Civic Sedan’da daha fazla fren gücü, ön tarafta 282 mm'lik havalı disk, arka tarafta ise 260 mm'lik sabit diske sahip yeni 4 kanallı, EBD'li ABS ve fren destek sistemi ile sağlanıyor ve bu da otomobilin güvenlik mesafesini aşmadan durmasına yardımcı oluyor.

Honda Civic Sedan’ın 35.070 YTL’den başlayan fiyatı rakiplerine göre biraz yüksek kalsa da konforu ve sürüş keyfi açısından rakiplerinden bir adım önde olduğu için satış rakamlarına bu durum pek yansımıyor. Zaten donanım seviyelerine bağlı olarak fiyatı da rakipleriyle hemen hemen aynı. Civic Sedan’ın belki de tek eksisi dizel motor seçeneği. Kim bilir bu açığı Honda bir gün dizel ile değil hibrid dizel ile kapatır ne dersiniz, Honda’dan böyle bir yenilik beklenir değil mi?

Alıntıdır...



Kemall

  • Ziyaretçi
Ynt: Honda civic
« Yanıtla #1 : Mayıs 20, 2008, 10:14:45 ÖS »
güzell

Mahir TÜRKMEN

  • İleti: 5958
Ynt: Honda civic
« Yanıtla #2 : Mayıs 20, 2008, 10:32:15 ÖS »
pylşm için tşkkrler hibrit beklenir tabi :)

alfaus007

  • İleti: 1127
Ynt: Honda civic
« Yanıtla #3 : Mayıs 21, 2008, 04:30:48 ÖS »
güzel paylaşım teşekkürler