Gönderen Konu: Honda İsmi Ve Logoso Nerden Geliyor.....  (Okunma sayısı 13183 defa)

crash_over

  • İleti: 384
Honda İsmi Ve Logoso Nerden Geliyor.....
« : Eylül 16, 2007, 10:41:08 ÖS »
Honda
Honda'nın H harfi, birçok insana, özellikle de bayanlara çok insani geliyor olmalı. Çünkü kimi zaman iyice kalınlaşan bu logo, kimi zamanlarda da ciddi bir şekilde inceliyor. Küçük bir ticari olan T 360, H harfli Honda logosunu kullanan ilk araç (1963) oldu. Avrupa pazarları için üretilen Honda'larda 1996 yılından bu yana Japonya'dakinden daha büyük ve farklı bir H harfi kullanılıyor. Firmanın isim babasıysa, aynı zamanda kurucusu olan Soichiro Honda.



caucass

  • Ziyaretçi
Ynt: Honda İsmi Ve Logoso Nerden Geliyor.....
« Yanıtla #1 : Ekim 06, 2007, 02:15:33 ÖÖ »
adam hala hayattamı

can34

  • İleti: 2466
Ynt: Honda İsmi Ve Logoso Nerden Geliyor.....
« Yanıtla #2 : Ekim 06, 2007, 02:11:26 ÖS »
bence değildir

ert16

  • İleti: 391
Ynt: Honda İsmi Ve Logoso Nerden Geliyor.....
« Yanıtla #3 : Ekim 06, 2007, 02:24:25 ÖS »
yok ya olmaması lazım

Zeynep

  • İleti: 17
Ynt: Honda İsmi Ve Logoso Nerden Geliyor.....
« Yanıtla #4 : Ekim 06, 2007, 04:24:25 ÖS »
Soichiro Honda 1991'de karaciğer yetmezliğinden ölmüş sanırım, ben öyle okumuştum. Kendisi de iyi bir katılımçıymış bu arada.

whitehan

  • İleti: 2572
Ynt: Honda İsmi Ve Logoso Nerden Geliyor.....
« Yanıtla #5 : Ekim 06, 2007, 05:34:13 ÖS »
neden japonyadan farklı acaba

G-Turk

  • İleti: 316
Ynt: Honda İsmi Ve Logoso Nerden Geliyor.....
« Yanıtla #6 : Ekim 06, 2007, 08:33:00 ÖS »

Soichiro Honda 1991'de karaciğer yetmezliğinden ölmüş sanırım, ben öyle okumuştum. Kendisi de iyi bir katılımçıymış bu arada.
way bea >=ok

Agent

  • Ziyaretçi
Ynt: Honda İsmi Ve Logoso Nerden Geliyor.....
« Yanıtla #7 : Ekim 07, 2007, 12:45:25 ÖÖ »
Allah rahmet eyleyin anma günlerimi düzenlesek acaba?  >%6rol

hpras

  • İleti: 62
Ynt: Honda İsmi Ve Logoso Nerden Geliyor.....
« Yanıtla #8 : Ekim 07, 2007, 10:09:16 ÖÖ »
Sıfırdan Zirveye: Soichiro Honda

Geçen asrın başları... Rus-Japon savaşının sürdüğü yıllar. Soichiro Honda, zor geçinen bir ailenin 9 çocuğundan biridir. Evet okusa fevkalade bir mühendis olabilir ama bu fukara tıfıl kimi ilgilendirir?      
      
Babası hiç olmazsa karnı doysun diye onu Tokyo’da bir garaja verir. Soichiro henüz 15 yaşındadır ama daracık alanlara arabaları park etmekte zorlanmaz. Bu sevimli makinelerle adı konmayan bir dostluk kurar. Boş vakitlerinde kırık dökük kağıtlara, otomobil resimleri karalar, kendince Dizayn filan yapar. Hayatından memnundur ama Büyük Kanto Zelzelesi (1923) ile garaj yerle bir olur, koca enkazdan sadece iki kişi (biri Soichiro) sağ çıkar.      
      
      
1. Cihan Harbi sonrası Japonya’nın hali içler acısıdır. Büyük bir petrol sıkıntısı yaşanır, arabası olanlar da marşa basamazlar. Trenler salkım saçak insan taşır, otobüsler güvenli olmaktan çıkar. O günlerde bisiklet tamirciliği yapan Soichiro insanların bir vasıtaya olan ihtiyacını iyi yakalar. Mikuni marka minik motorlardan getirtip bisikletlere takar.      
      
Bunlar güçsüz ve gürültülüdür, hem baca gibi duman çıkarırlar. Yokuşları ancak pedal desteği ile tırmanırlar. Ancak müşterileri elde para sıraya girer, hatta yarın önde olabilmek için kapıda yatarlar. Bakar talebe yetişmek mümkün değil, çim biçme makinelerinin motorlarını bile kullanmaya başlar.      
      
Yokluğa rağmen      
      
Soichiro 1945’te Honda Teknik Araştırmalar Enstitüsü’nü kurar. Düşünün ortalıkta çimento bile yoktur, kimyagerlerle bir araya gelip bu problemi de aşar. Petrol krizinin yaşandığı yıllarda orman satın alıp reçine çıkarır, bir nevi akaryakıt yapar. /Frmtr/Honda motorların geçtiği yerler kozalak gibi kokar. Soichiro sıra dışı bir insandır, allı morlu elbiseler giyer, gençlerle aşık atar. “Sana yakışıyor mu” ikazlarına aldırmaz “sanatçılar uyumsuz olur” der kafasına göre yaşar.      
      
Soichiro’nun insan münasebetleri de inişli çıkışlıdır, nerede parlayacağı, kimi pohpohlayacağı belli olmaz. Ufacık bir hata yapanı felaket haşlar, çare üretenleri öper başına koyar. Elemanları “el aman” der, “acaba fırça mı yiyeceğiz, aferin mi alacağız” korkusu ile kıvranır, sürekli müteyakkız dururlar.      
      
Sıra otomobilde      
Honda üretime geçtikten 5 yıl sonra motosiklet katılımlarının olimpiyatı olarak kabul edilen “Isle of Man Tourist Trophy Grand Prix” katılımına katılır ve hemen o yıl “Üreticiler Şampiyonluğu”nu kapar.      
      
Litre başına yaklaşık 100 beygir gücü üreten motorlarıyla 50 cc’den 800 cc’ye kadar tüm kategorilerde liderliğe el koyar.      
      
Bu saatten sonra Honda ne yapsa tutar. Nitekim 1964’ten itibaren seri otomobil üretmeye başlar. Hemen ertesi yıl Formula 1 katılımlarına katılır ve ilk Grand Prix’i kazanırlar. Ardından ABD’de yapılan Indy Car katılımlarının liderliğine oturur, rakiplerinin kâbusu olurlar.      
      
Honda Formula tecrübelerini otomobillerine uygular ve 1966’da ürettiği N360’la tecrübesiz sürücülere yüksek hızlarda “kararlı yol tutuş imkanı” sunar. Japonya’da yılın otomobili (1972-73-74) seçilen Civic o günden bu yana 12 milyonun üzerinde satar.      
      
      
Bay Honda ve mühendisleri katılım pistlerinden asla kopmaz, gün boyu ekzost koklar sürücülerin ağzına bakarlar. Çareyi anında üretir ve hemen uygularlar. Biteviye kendilerini aşar, mesela hafif alüminyumdan yaptıkları yüksek verimli motorlarla çığır açarlar. Bunlar hem az yakar, hem de çevreye saygılıdırlar.      
Bay Honda acımasız rekabete rağmen ticari kaygılar taşımaz, en iyiyi yapmaya çalışır, masrafı umursamaz. Arabalarına ABS fren, dört tekerlekten yönlendirme sistemi, hava yastığı, VTEC motor teknolojisini uygular, derken Asimo gibi bir robot ve güneş enerjisiyle çalışan araçlar (Dream) yapar.frmtr      
      
Deplasmanda galip      
      
Amerikalılar için Amerika’da üretilen Accord’lar satış rekoru kırınca TOYOTA ve NISSAN da atağa kalkar. ABD piyasasına bir girer pir girerler, Fordların, Doçların papucunu dama atarlar.      
      
Soichiro yeni modelleri bizzat test eder, bu işi kimselere bırakmaz. 1973’te emekli olur da adamları nefes alırlar. O günden sonra da kendini “teknoloji ve ekolojiyi dengelemek” için yola çıkan “Honda Vakfı”na adar. 1991 yılında ölen Soichiro, Japon oto sanayiine şüphesiz çok şey katar.      
      
      
      
Honda sadece geçen yıl 11 milyon motosiklet, 3.4 milyon otomobil ve 6 milyon jenaratör sattı, 100 bin kişi çalıştırıp milyarlarca dolar ciro yaptı.      
Sahi Soichiro külüstür bisikletlerle uğraştığı günlerde bu kadarını hayal edebilir miydi?      
      
Hiç sanmam...      
      
Makale: Ahmet Sırrı Arvas
Kaynak: www.forumilk.com
      

caucass

  • Ziyaretçi
Ynt: Honda İsmi Ve Logoso Nerden Geliyor.....
« Yanıtla #9 : Ekim 07, 2007, 04:34:44 ÖS »
bende sanmam

ert16

  • İleti: 391
Ynt: Honda İsmi Ve Logoso Nerden Geliyor.....
« Yanıtla #10 : Ekim 07, 2007, 05:31:11 ÖS »
Helal olsn..

honda_team

  • İleti: 4133
Ynt: Honda İsmi Ve Logoso Nerden Geliyor.....
« Yanıtla #11 : Ekim 08, 2007, 12:09:28 ÖS »
yaaa ben yeni üyeyim de kimse beni görmüomu yauw :ağlaa

hpras

  • İleti: 62
Ynt: Honda İsmi Ve Logoso Nerden Geliyor.....
« Yanıtla #12 : Ekim 08, 2007, 12:18:23 ÖS »

yaaa ben yeni üyeyim de kimse beni görmüomu yauw :ağlaa


Hoşgeldin, keşke mesajını tanışma bölümüne bıraksaydın, hem kendini tanıtan formu da doldururdun :))

k1Nq-R

  • Ziyaretçi
Ynt: Honda İsmi Ve Logoso Nerden Geliyor.....
« Yanıtla #13 : Kasım 05, 2007, 05:59:10 ÖS »
hll ya valla " Honda Hayat Onda !! "

geceperisi

  • Ziyaretçi
Ynt: Honda İsmi Ve Logoso Nerden Geliyor.....
« Yanıtla #14 : Şubat 12, 2008, 04:54:35 ÖS »
Hondanın motosikletle başlayıp aynı teknolojiyle araba ürettiğini biliyordum, ama bu işe bisikletle başladığını bilmiyordum

RattleSnake

  • İleti: 2760
Ynt: Honda İsmi Ve Logoso Nerden Geliyor.....
« Yanıtla #15 : Şubat 12, 2008, 05:04:32 ÖS »
nur içinde yat Soichiro Honda amca gözün arkada kalmasın birgün mezarını ziyatet edip kırmızı logo koycam inşallah

RattleSnake

  • İleti: 2760
hondanın kurucusu SOİCHİRO HONDA amcamız
« Yanıtla #16 : Şubat 12, 2008, 05:10:56 ÖS »




hpras

  • İleti: 62
Ynt: Honda İsmi Ve Logoso Nerden Geliyor.....
« Yanıtla #17 : Şubat 14, 2008, 04:46:34 ÖS »

nur içinde yat Soichiro Honda amca gözün arkada kalmasın birgün mezarını ziyatet edip kırmızı logo koycam inşallah

:) güzel fikir, yönetim belki bir tur düzenler

idsüml

  • İleti: 96
Ynt: Honda İsmi Ve Logoso Nerden Geliyor.....
« Yanıtla #18 : Mayıs 08, 2008, 10:31:51 ÖÖ »
Sloganlarından belli ; Honda Hyat Onda  :)

metin16

  • Ziyaretçi
Ynt: Honda İsmi Ve Logoso Nerden Geliyor.....
« Yanıtla #19 : Mayıs 08, 2008, 10:43:01 ÖÖ »
honda çok farklı frimadır çalışanlarıyla yaptığı işlerle zaten bu büyüklüğü göstermiş olduğu kaliteden gelmektedir.Soichiro honda; bir çocuğun halleri, bir adamın tutkuları,bir dünya devi... yani honda. Soichiro honda , çocukluğundan beri aklında çıkarmadığı kendi eliyle otomobil üretmeyi gerçekleştiren adam.(arkadaşlar alıntıdır bir kısmı http://www.honda.com.tr/otomobil/honda.htm geniş bilgiyi bu linkten bulabirsiniz )

metin16

  • Ziyaretçi
Ynt: Honda İsmi Ve Logoso Nerden Geliyor.....
« Yanıtla #20 : Mayıs 08, 2008, 10:44:30 ÖÖ »
hondanın geçmişini araştırınca bu araçların bu kadar hızlı ve atik olmasının nedenini anlıyacaksınız honda katılımcı ruhu olan bir firimadır