Gönderen Konu: HONDA HR-V HAKKINDA BİLGİ VERİRMİSİNİZ ARKADAŞLAR  (Okunma sayısı 7932 defa)

unal0652

  • İleti: 1
HONDA HR-V HAKKINDA BİLGİ VERİRMİSİNİZ ARKADAŞLAR
« : Temmuz 16, 2010, 09:23:16 ÖÖ »
Merhaba arkadaşlar; honda hr-v hakkında gerçekci ve aydınlatıcı bilgi konusunda yardımlarınızı istiyorum bir arkadaşımda hr-v var ve 75.000 km 2002 model araba temiz boyasız değişeni yok otomatik 23.000 tl buradaki yorumlara göre çok olumsuz şeyler var pegeuot 307 triptonik xt düşünüyordum fiyatlar asagı yukarı aynı olunca birde jeep görünümlü olduğu icin ve bildiğim temiz bir arac olduğu icin aklım karıştı bilgilendirseniz sevinirim daha önce hic honda kullanmadım ama 0 km alsam civic yorumlara bile bakmam ama 2002 hr-v düşündürüyor özellikle yorumları okuduktan sonra



senersongur

  • İleti: 47
Ynt: HONDA HR-V HAKKINDA BİLGİ VERİRMİSİNİZ ARKADAŞLAR
« Yanıtla #1 : Mayıs 20, 2012, 01:47:45 ÖS »
HRV bence güzel bir araçtı. İç mekanı biraz tipsizdi o kadar. 50mm yay ve 225 taban lastikle süper keyifli olur.

srkns

  • Serkan's
  • İleti: 1372
Ynt: HONDA HR-V HAKKINDA BİLGİ VERİRMİSİNİZ ARKADAŞLAR
« Yanıtla #2 : Mayıs 20, 2012, 02:09:41 ÖS »
hangisi daha iyi kullanım rahatlık vergi dayanıklılık olarak
Edindigim tecrübelere göre nacizane fikirlerim;


-Hr-v'de kendini daha yüksekte hissediyorsun, hr-v daha yüksek, lastik ebadından fark ediyor. Hr-v 205/65/16 - Cr-v 195/70/15. Ancak ben Cr-c'ye 205/75/15 takdırdım çok memnunum. Cr-v lastikleri küçük olunca hr-v'ye göre yol tutuşu, kasislere düşüşü, arazide çok fark ediyor. Ben herzaman yüksek lastigi tercih ederim.
-Hr-v 1600 motor 105 bg, cr-v 2000 motor 150 bg. Lpg takılı agırlıkları yaklaşık hr-v 1400 cr-v 1600 kg.
- Hr-v kalkışlarda daha seri mükemmel bir vites geçişleri var hissettirmiyor, cr-v ise kalkışlarda agır ancak yüklüyken bile çok güçlü, bu hr-v'deki cvt şanzumanın özelliginden dolayı vites geçişlerini hissetmiyorsun, güç kaybın yok. Rampa çıkarken cr-v iki ile üç arasında gidip geliyor ama hr-v'de bu olay yok. Hr-v geri geri giderken şanzuman soguk ise zıplıyor. Hr-v'nin şanzumanına dikkat etmen gerekiyor bakımlı olması şart tamiri çok zor bir nevi kullan at şanzuman gibi ama çok kullanışlı. Cr-v şanzumanı tamiri her türlü mümkün.

-Hr-v kasis geçişlerinde arkasını zıplatıyor, Cr-v'de bu yok. Hr-v nin içi cr-v'ye göre dardır, arkasına üç kişi zor oturur ama cr-v bu yönden avantajlı.

-Hr-v daha yüksek 205/65/16, cr-v 195/70/15 (ancak ben cr-v'ye 205/70/15 takdırdım daha memnunum).

-Hr-v arazide daha avantajlı ön ve arka tarafı daha yüksek iniş çıkışlarda sürtme olayı daha az, Cr-v daha güçlü. 4x4 geçiş sistemi kullanımı aynı o konuda fark yok. Yani iki kişi ile araziye çıkacaksam Hr-v dört kişi ile bagaj dolu çıkacaksam cr-v. İkiside otomatik oldugu için arazide çok zorlamaya gelmiyor bayılıyorlar. Bu yönden düz vites daha avantajlı.

-LPG'de şehir içi; Hr-v 180-200, cr-v 200-250 arasında şehir dışı; hr-v 160-180 cr-v 180-200 tl yakıyor. Sollamalarda ani gaza basınca hr-v daha çabuk topluyor ama çok güçlü degil, cr-v geç topluyor ama daha güçlü. Şehir içi Hr-v şehir dışı Cr-v.

-Hr-v ani hareketlere gelmiyor bir tedirginlik yaratıyor, cr-v daha oturaklı güven veriyor.Bir çok takla atmış hr-v gördüm ama cr-v çok nadir.  Orjinal lastikleri kullanılırsa lastigin 205 olmasından dolayı ani frende hr-v daha güvenli duruyor, cr-v 195 ebatlı oldugu için biraz zorlanıyor. Hr-v'de abs daha çabuk devreye giriyor, cr-v biraz daha geç. Bu konuda yazın hr-v avantajlı, kışın ise cr-v. Şehir içi binilecekse Hr-v şehir dışı ise Cr-v.

-Hr-v'nin bagajı  dar simit depo lpg takıldıgında yedek lastik başınıza dert oluyor, cr-v'de yedek lastik dışarıda oldugu için simit depoyu bagaja takdırgınız için çok avantajlı bagajı geniş. Yani bagaj iç genişlik olarak cr-v.

-Hr-v ‘nin vergisi 141,50x2: 283,00, cr-v ise 407x2:814 tl. Ancak ikiside seneye 10 yaşlarını doldurları için düşecekler. Vergi olarak Hr-v.

-Hr-v ruhsatta otomobil olarak geçiyor, cr-v ise arazi taşıtı. Hr-v’nin muayenesi bu yüzden iki yılda bir, cr-v ise her sene idi. Ancak 2009’dan itibaren ikiside iki yılda bir yapılıyor.

-Her ikisininde 10.000 km bakımları aşagı yukarı aynı. Hr-v’nin şanjuman yagı her 20.000’de bir degişmesi gerekiyor, cr-v ise 80.000’de bir. Bu yönden Cr-v.
-Motor dayanıklılıgı cr-v bir kalem daha üstün. İkinci elde 200.000 km ve üstü bir çok cr-v var ama hr-v daha az. Kaporta şase saglamlıgı bana göre aynı.  
-Hr-v’nin sanrufu elle sadece yukarı dogru açılıyor, cr-v ise elektrikli komple açılıyor ve daha büyük. Bu arada cr-v’nin sanrufu bozulur ise elle orijinal aparatı sayesinde kapatılabiliyor.  
-Hr-v’nin camları daha yüksekte, iç dizaynı daha spor ve yeni duruyor bu yüzden spor yüksek suv havası var. Cr-v ise camları daha alçakta görüş alanı çok geniş, iç aksamı eski duruyor ama daha çok arazi aracı havası var sağlamlık işçilik yapısı olarak cr-v daha iyi.
-Kasko fiyatı hr-v daha ucuz, cr-v biraz daha pahalı aralarında 500 ile 700 tl fark var.
-Hr-v bayanlara daha çok hitap ediyor. Cr-v erkeklere.
-Ben gece yolculuklarında hr-v’de daha rahat ediyorum, uzun ve kısa farların kullanımı daha iyi gibi geliyor.
-Fiyat olarak aralarında 2-3 bin tl var cr-v daha pahalı.
-Yazın klima olarak hr-v avantajlı, içi daha dar oldugu ve üfürmesi daha güçlü oldugu için hr-v’nin içi çok çabuk soğutulabiliyor. Cr-v daha geniş oldugu için biraz zaman alıyor.  


Kısaca;
-Görünüm olarak (tabi zevkler ve renler tartışılmaz). Yakıt, vergi, kasko fiyatı olarak, spor kullanım, serilik Hr-v.
-İçinin geniş olması, oturaklılık, güç,saglamlık Cr-v.

Kafamda yavaş yavaş beliren ise hr-v nin yerine 2002-2004 cr-v almak. Arkadaşımın 2003 cr-v sini çok kullandım çok begendigim bir araç.

Aklıma geldikce yazdım eksik ve hatalarım varsa daha iyi bilen arkadaşlar uyarabilirler. Başka sorunuz varsa yanıtlayabilirim:)


kaynak:  http://www.teamhondaturkey.com/forum/diger_honda_modelleri/20012007_crv_kullanicilari_buraya-t40723.0.html#quickreply
« Son Düzenleme: Mayıs 20, 2012, 02:10:23 ÖS Gönderen: srkns »