Civic 1.6 16V ES Otomatik:
Honda Civic her yönüyle değişmiş Kısabir süre önce baştan aşağı yenilenen Honda Civic buhaftaki test köşesi konuğumuz. Zengin donanımı ve otomatikvites konforu ile keyif veren Civic, özellikle bir öncekiversiyona göre daha yüksek torka sahip motoruyl..
Honda Civic her yönüyle değişmiş
Kısabir süre önce baştan aşağı yenilenen Honda Civic buhaftaki test köşesi konuğumuz. Zengin donanımı ve otomatikvites konforu ile keyif veren Civic, özellikle bir öncekiversiyona göre daha yüksek torka sahip motoruyla dikkatçekiyor.
1972?den beri üretilen Civic, Honda?yı dünya otomotivpazarlarında her zaman en çok tercih edilen markalararasında tuttu. Altıncı jenerasyonundan itibaren Türkiye?deüretilmeye başlanan Civic?in yedinci jenerasyonu 1.4litre 90 HP ve 1.6 litre 110 HP?lik motor seçeneklerinesahip. Yeni Civic?in hatchback versiyonuysa yaz aylarındanitibaren ithal edilmeye başlanacak.
Karoser,iç mekan
Eski modele göre boyu (4435 mm) kısalmış olmasına rağmenyeni Civic, diğer ölçülerindeki artış ile daha büyükbir otomobil havası kazanmış. Dışarıdan bakıldığındaakıcı hatlara sahip kısa burun hemen dikkat çekiyor.Otomobilin badem formlu farları, sinyal lambalarınıda kapsıyor. Tümüyle değişen arka tasarımda bagaj kapağınataşan stop lambaları şık bir görünüm oluşturuyor. Dizaynınınyanında sağlamlığı da geliştirilen yeni karoser, NHTSA?nın(National Highway Traffic Safety Administration) yaptığıçarpışma testlerinde oldukça başarılı notlar elde etmiş.Önden çarpmada 5 yıldız, yandan çarpmada 4 yıldız alanyani Civic, bu değerler ile kompakt sınıfın en güvenliotomobillerinden biri konumunda bulunuyor. Yeni Civic?iniç mekanı da ciddi bir evrim geçirmiş. Kullanılan malzemelerinkalitesindeki artış hemen fark ediliyor. Sade tasarımlıorta konsolda eski tip sürgülü havalandırma kumandalarınınyerine modern dairesel kumandalar kullanılmış. Ortakonsolun altında şık bir kaplamaya sahip otomatik vitesyerleştirilmiş. Direksiyon tarafından perdelenmeyengösterge tablosunda otomatik vitesin konum göstergesi,devir saatinin içine yerleştirilmiş. Cam açma kapamadüğmeleri, kapı kolçaklarına rahat ulaşılabilecek şekildeyerleştirilmiş. Yeni Civic?i diğer otomobillerden ayıranen büyük fark ise arka tarafta oturanların tümünün düzbir zemine basıyor olması. Önden çekişli otomobillerdetıpkı arkadan itişli otomobillerde kullanılan şaft tünelinebenzeyen egzoz çıkıntısı yeni Civic?te bulunmuyor. Böylecearka taraftaki 3 yolcuda rahat yolculuk edebiliyor.Yeni Civic?in 420 litrelik bagajı kompakt bir sedaniçin ufak ancak arka koltukların yatırılmasıyla genişletilebiliyor.
Motor,performans
Bir önceki Civic?te kullanılan 1.6 litre 120 HP?likmotor geliştirilerek Yeni Civic?te de kullanılmış. Bugeliştirmeler sonucu motor gücü 10 HP azalırken, tork9 NM yükselmiş ve maksimum torkun elde edildiği devir500 d/d düşmüş. Yeni Civic?te görev yapan üstten tekeksantrikli 16 valf VTEC2 motor 5600 d/d?da 110 HP güç,4300 d/d?da ise 152 Nm tork üretiyor. Motorla uyumluçalışan otomatik vitesinde katkısıyla kolayca hızlananyeni Civic yaptığımız testlerde 0?dan 100km/s hıza 12saniyede ulaştı. Ancak 110 HP?lik motor asıl gücünüara hızlanmalarda gösterdi. Otomobil 60 km/s hızdan100 km/s hıza 6.4 saniyede çıkarak sollamalarda sorunyaratmayacağını gösterdi. Makul performansının yanındayeni Civic, ekonomik bir otomobil. Test süresince ortalama7.8 litre benzin tüketen Civic, 50 litrelik deposu ile641 km?lik menzile ulaştı.
Kullanım,konfor
Kolay bir kullanıma sahip yeni Civic, ferah ve genişyapısı ile rahat yolculuk vaat ediyor. Yumuşak süspansiyonuile konforlu bir otomobil olan yeni Civic, düz gidişteve virajlarda güven veriyor. Limitleri aşıldığında arkadankayan Civic?i kontrol etmek ve yola döndürmek kolay.Otomobilin göze çarpan tek kusuru park manevralarındayumuşaklığı ile kolaylık sağlayan direksiyonun yüksekhızlarda yeteri kadar sertleşmemesi. Kış ve spor konumubulunmayan otomatik şanzımanın vites geçişleri sarsıntısızve yumuşak. Sessiz bir otomobil olan yeni Civic?te rölantidemotorun çalışıp çalışmadığını anlamak zor. Eski modelegöre geliştirilen fren sistemi güven veriyor. ABS veEBD destekli sistem yaptığımız testlerde 100 km/s hızlagiderken otomobili 40.2 metrede durdurmayı başardı.Kenwood marka radyo-teybin ses kalitesiyse oldukça iyi