Gönderen Konu: 2005 cıvıc otomatik yokuşta kaydırıyor... normalmidir???  (Okunma sayısı 14199 defa)

zakari

  • İleti: 11
2005 model cıvıc ls otomatik aldım her sey 10 numara fakat yokusta kaydırma yapıyor normalmidir???
yoksa otomatik bir honda için sıkıntımıdır?????????



faw13

  • İleti: 1783
Ynt: 2005 cıvıc otomatik yokuşta kaydırıyor... normalmidir???
« Yanıtla #1 : Mart 27, 2013, 06:51:31 ÖÖ »
ne kadar bir yokuşta kaydırma yaptığına göre değişir, çok hafif bir eğimde bile kayma yapıyorsa sıkıntıdır ama deve bağırtan bir yokuşta da kaymıyorsa sıkıntıdır (şanzımana aşırı yük bineceğinden)



alperd

  • alperd
  • İleti: 978
Ynt: 2005 cıvıc otomatik yokuşta kaydırıyor... normalmidir???
« Yanıtla #2 : Mart 27, 2013, 07:35:02 ÖÖ »
Eğim aracın ileri gitme isteğinden fazla olduğu zaman yavaş yavaş (vites boştaymış gibi değil yavaşça) kaymaya başlar. Sakince frene basın yeter. Gideceğiniz zaman da frenden çekip makul şekilde gaza basın işlem tamam.
Şanzuman kilidi olmadığı için eğim fazla olduğu zaman böyle olması normal.

zakari

  • İleti: 11
Ynt: 2005 cıvıc otomatik yokuşta kaydırıyor... normalmidir???
« Yanıtla #3 : Mart 27, 2013, 08:13:41 ÖÖ »
TEŞEKKÜR EDRİM alperd içimi rahatlattın dostum... :)

srkns

  • Serkan's
  • İleti: 1372
Ynt: 2005 cıvıc otomatik yokuşta kaydırıyor... normalmidir???
« Yanıtla #4 : Mart 27, 2013, 09:21:27 ÖÖ »
Bizim Jazz CVT de dik rampalarda (%20 den fazla rakımda) hafif geri kaçırıyor, bir kez frene basıp bırakınca kitliyor geri kaçırmıyor Civic de böyle bir sistem olabilir mi acaba?

alperd

  • alperd
  • İleti: 978
Ynt: 2005 cıvıc otomatik yokuşta kaydırıyor... normalmidir???
« Yanıtla #5 : Mart 27, 2013, 09:24:31 ÖÖ »
TEŞEKKÜR EDRİM alperd içimi rahatlattın dostum... :)


rica ederim :) güle güle kullan ayrıca...

alperd

  • alperd
  • İleti: 978
Ynt: 2005 cıvıc otomatik yokuşta kaydırıyor... normalmidir???
« Yanıtla #6 : Mart 27, 2013, 09:26:37 ÖÖ »
Bizim Jazz CVT de dik rampalarda (%20 den fazla rakımda) hafif geri kaçırıyor, bir kez frene basıp bırakınca kitliyor geri kaçırmıyor Civic de böyle bir sistem olabilir mi acaba?

Öyle bir sistem yok kilit de yok ne yazık ki dik yokuşta frene basıp bekliycen sonra gaza basıp gitcen...

zakari

  • İleti: 11
Ynt: 2005 cıvıc otomatik yokuşta kaydırıyor... normalmidir???
« Yanıtla #7 : Mart 27, 2013, 10:41:13 ÖS »
Teşekkür ederim alperd.... Bugün 98 1.4 civic otomatik ve 2004 crv otomatik arbası olan bir arkadaşın yanına gittim 2 sinide denedik oda aynısını söylüyor. Yokuşta egimde geri kacıyorlar bizimkisi gibi şanzumanları oda senin dediğini söyledi ayagını frenden dengeli şekilde çekip dengeli kalkmam gerektiğini yada çok ssıkışırsam el freni destegiyle kalkabilecegimi söyledi... Artık kafam daha rahatladı...Her güzelin bir kusuru olurmuş derler... ALIŞACAĞIZ ARTIK... :)

alperd

  • alperd
  • İleti: 978
Ynt: 2005 cıvıc otomatik yokuşta kaydırıyor... normalmidir???
« Yanıtla #8 : Mart 28, 2013, 07:48:43 ÖÖ »
Benim de bunu ilk fark ettiğimde başımdan aşağı kaynar sular döküldü (şanzuman arızalı araç aldım sandım) sonra ustama sorunca gerçeği öğrendim ve çok sevindim arıza olmadığına :)

Alışman çok çok kısa sürer merak etme...

CMYK

  • İleti: 794
Ynt: 2005 cıvıc otomatik yokuşta kaydırıyor... normalmidir???
« Yanıtla #9 : Mart 28, 2013, 08:26:06 ÖÖ »
Bizim araçlar D - D3 ve 1. Viteslerde kaydırma yapar. Bu viteslerde kalkacaksınız el freni ile kalkmak en mantılısı.

Ben çok dik rampalarda ve arac yuklu ise 2. vitese alıyorum. Sanzıman kendı kıtleyıp ayagınızı frenden ceksenız bile milim kaydırma yapmaz. Araca dip gaz yapsanız bile arac yavas yavas ve devirli olarak kalkar ki, bu karlı yollarda harıka işe yarıyıor.

Aklınızda bulunsun.
« Son Düzenleme: Mart 28, 2013, 08:27:09 ÖÖ Gönderen: CMYK »

ufuk61

  • İleti: 38
Ynt: 2005 cıvıc otomatik yokuşta kaydırıyor... normalmidir???
« Yanıtla #10 : Mart 28, 2013, 08:28:57 ÖÖ »
D 2 de kaydırıyor ise o zmn bir sorun var demektir..

ozN

  • İleti: 1147
Ynt: 2005 cıvıc otomatik yokuşta kaydırıyor... normalmidir???
« Yanıtla #11 : Mart 28, 2013, 08:29:03 ÖÖ »
düz vites alın böle derdiniz olmaz d :D s :D d3 :D tak 1 e topuk :D

CMYK

  • İleti: 794
Ynt: 2005 cıvıc otomatik yokuşta kaydırıyor... normalmidir???
« Yanıtla #12 : Mart 28, 2013, 08:33:06 ÖÖ »
D 2 de kaydırıyor ise o zmn bir sorun var demektir..

Çok dogru soyluyorsun. Sanzımanın duzgunlugu test etmenın en basıt yolu.

baron12

  • İleti: 920
Ynt: 2005 cıvıc otomatik yokuşta kaydırıyor... normalmidir???
« Yanıtla #13 : Mart 28, 2013, 08:55:07 ÖÖ »
honda şanzımanı akıllı şanzıman içindeki kavramayı yedimi geri kayar ama aşırı degil çok az haricinde sıkıntı vardır

alperd

  • alperd
  • İleti: 978
Ynt: 2005 cıvıc otomatik yokuşta kaydırıyor... normalmidir???
« Yanıtla #14 : Mart 28, 2013, 08:57:24 ÖÖ »
Bizim araçlar D - D3 ve 1. Viteslerde kaydırma yapar. Bu viteslerde kalkacaksınız el freni ile kalkmak en mantılısı.

Ben çok dik rampalarda ve arac yuklu ise 2. vitese alıyorum. Sanzıman kendı kıtleyıp ayagınızı frenden ceksenız bile milim kaydırma yapmaz. Araca dip gaz yapsanız bile arac yavas yavas ve devirli olarak kalkar ki, bu karlı yollarda harıka işe yarıyıor.

Aklınızda bulunsun.

Peki çok dik rampada Vites 2'de olduğu için kalkmakta zorlanmıyor mu?

CMYK

  • İleti: 794
Ynt: 2005 cıvıc otomatik yokuşta kaydırıyor... normalmidir???
« Yanıtla #15 : Mart 28, 2013, 09:16:05 ÖÖ »
Bizim araçlar D - D3 ve 1. Viteslerde kaydırma yapar. Bu viteslerde kalkacaksınız el freni ile kalkmak en mantılısı.

Ben çok dik rampalarda ve arac yuklu ise 2. vitese alıyorum. Sanzıman kendı kıtleyıp ayagınızı frenden ceksenız bile milim kaydırma yapmaz. Araca dip gaz yapsanız bile arac yavas yavas ve devirli olarak kalkar ki, bu karlı yollarda harıka işe yarıyıor.

Aklınızda bulunsun.

Peki çok dik rampada Vites 2'de olduğu için kalkmakta zorlanmıyor mu?

Hayır. Oldukca duzgun ve devirli şekilde kalkış yapıyorsun.

Grafink

  • İleti: 939
Ynt: 2005 cıvıc otomatik yokuşta kaydırıyor... normalmidir???
« Yanıtla #16 : Mart 28, 2013, 09:24:14 ÖÖ »
D4 konumundayken geri kayma yapması eğime göre normaldir, Bu tip durumlarda işlevsiz gibi görünen D3 2 veya 1 konumlarını deneyebilirsiniz. Keza 2-1 karlı havalarda rampa kalkışı için de düşünülmüş güç arttırmaya yöneliktir. dik bir rampada vitesinizin konumları ile denemeler yapıp kendi sitilinizi oluşturabilirsiniz. Ancak yine de tahminim D3 oldukça yeterli olacaktır. 1-2 ye ekstrem durumlar dışında hiç ihtiyaç duymadım.

CMYK

  • İleti: 794
Ynt: 2005 cıvıc otomatik yokuşta kaydırıyor... normalmidir???
« Yanıtla #17 : Mart 28, 2013, 09:29:43 ÖÖ »
D4 konumundayken geri kayma yapması eğime göre normaldir, Bu tip durumlarda işlevsiz gibi görünen D3 2 veya 1 konumlarını deneyebilirsiniz. Keza 2-1 karlı havalarda rampa kalkışı için de düşünülmüş güç arttırmaya yöneliktir. dik bir rampada vitesinizin konumları ile denemeler yapıp kendi sitilinizi oluşturabilirsiniz. Ancak yine de tahminim D3 oldukça yeterli olacaktır. 1-2 ye ekstrem durumlar dışında hiç ihtiyaç duymadım.

Dik rampalarda (karlı - ıslak veya normal) 1. vites ile kalkıs yaptıgınızda rapınaj yakalanma ıhtımalınız cok yuksek. Bu durum ıcın en uygun vites 2. vitesdir. 2. Vitesde arac devirli kalktıgından rapınaj veya geri kaydırma yapmaz.
« Son Düzenleme: Mart 28, 2013, 09:29:51 ÖÖ Gönderen: CMYK »

Grafink

  • İleti: 939
Ynt: 2005 cıvıc otomatik yokuşta kaydırıyor... normalmidir???
« Yanıtla #18 : Mart 28, 2013, 09:45:21 ÖÖ »
dediğim gibi rampalarda sorunlarımın %90'ını D3 ile çözüyorum zaten, D1 e çamurlu sola eğimli bir yolda ihtiyaç duydum ve sonuç iyiydi 2 yi de bir veya 2 kere kullandım, ancak demek istediğim otomatik araçların rampada kaydırması bir sorun değil, doğru eğim için doğru şanzıman konumunun ayarlanması gerekiyor sadece.

alperd

  • alperd
  • İleti: 978
Ynt: 2005 cıvıc otomatik yokuşta kaydırıyor... normalmidir???
« Yanıtla #19 : Mart 28, 2013, 10:53:23 ÖÖ »
D4 konumundayken geri kayma yapması eğime göre normaldir, Bu tip durumlarda işlevsiz gibi görünen D3 2 veya 1 konumlarını deneyebilirsiniz. Keza 2-1 karlı havalarda rampa kalkışı için de düşünülmüş güç arttırmaya yöneliktir. dik bir rampada vitesinizin konumları ile denemeler yapıp kendi sitilinizi oluşturabilirsiniz. Ancak yine de tahminim D3 oldukça yeterli olacaktır. 1-2 ye ekstrem durumlar dışında hiç ihtiyaç duymadım.

Dik rampalarda (karlı - ıslak veya normal) 1. vites ile kalkıs yaptıgınızda rapınaj yakalanma ıhtımalınız cok yuksek. Bu durum ıcın en uygun vites 2. vitesdir. 2. Vitesde arac devirli kalktıgından rapınaj veya geri kaydırma yapmaz.

Evet doğrusu aynen böyle 2. vitese alınca geri kayma yapmaz.
Karlı yollarda kullanılması da tavsiye edilir. (Ustam demişti bunları)
« Son Düzenleme: Mart 28, 2013, 10:54:12 ÖÖ Gönderen: alperd »

Emir_TR

  • İleti: 149
Ynt: 2005 cıvıc otomatik yokuşta kaydırıyor... normalmidir???
« Yanıtla #20 : Mart 28, 2013, 11:45:06 ÖÖ »
gençler kafanızı bozmayın.

ben birçok otomatik araç kullandım D de belirli bir açıdan sonra kaydırması normaldir.

Konum 2 ye getirildiğinde tamamen tutar kaydırma olmaz,buzda ve kumda kalkışlarda da 2 kullanılır ve daha ağır kalkıp patinaj yapması önlenmiş olur.

D de çok hafif kaydırma ----) sorun yok
2 de kaydırma var         ----) :D offf offf :)