Gönderen Konu: Honda CRV (97-2001) Kullanan Arkadaşlar Burada Buluşalım  (Okunma sayısı 1242225 defa)

afacanis

  • İleti: 6
Ynt: Honda CRV (97-2001) Kullanan Arkadaşlar Burada Buluşalım
« Yanıtla #875 : Şubat 25, 2013, 09:56:12 ÖS »
Herkese hayırLı geceLer boL sohbetLer,ben daha önce de yazmıştım crv hakkında biLgi aLmıştım sağoLsun arkadaşLar biLgiLerini benimLe payLaştıLar,ben şimdi 2000 modeL siyah renkte bir crv buLdum,22.500 çekmiş fiyatı,araçta normaL kuLLanım spor kuLLanıım faLan etapLarı vs var dediLer bu doğrumudur ve fiyatı normaLmidir,



bankaci05

  • Ömer Faruk
  • İleti: 314
Ynt: Honda CRV (97-2001) Kullanan Arkadaşlar Burada Buluşalım
« Yanıtla #876 : Şubat 25, 2013, 09:59:20 ÖS »
Valla kardeş fiyatı modele göre çok iyi ama spor modu normal modu dediğine göre satan muhtemelen galerici Yada arabaya yabancı. Bak baktım bakalım iyi çıkar inşallah. Spor Yada normal mod diye birşey yok bizim araçlarda.

tunci

  • İleti: 801
Ynt: Honda CRV (97-2001) Kullanan Arkadaşlar Burada Buluşalım
« Yanıtla #877 : Şubat 26, 2013, 07:37:15 ÖÖ »
Günaydın, mutlu sabahlar.
Spor kullanım dediği vites kolundaki tuş olmasın sakın? :)

karmak

  • İleti: 305
Ynt: Honda CRV (97-2001) Kullanan Arkadaşlar Burada Buluşalım
« Yanıtla #878 : Şubat 26, 2013, 09:35:42 ÖÖ »
Herkese hayırLı geceLer boL sohbetLer,ben daha önce de yazmıştım crv hakkında biLgi aLmıştım sağoLsun arkadaşLar biLgiLerini benimLe payLaştıLar,ben şimdi 2000 modeL siyah renkte bir crv buLdum,22.500 çekmiş fiyatı,araçta normaL kuLLanım spor kuLLanıım faLan etapLarı vs var dediLer bu doğrumudur ve fiyatı normaLmidir,


BENCE FIYAT  2000 MODELE GORE IYI
SANZIMAN KONTROLU VE DARBE KONTROLU YAPTIRMANDA FAYDA VAR
DIREKSIYON KUTUSU  VS...
IYI BIR EXPERTIZ  SART
VERECEGIN 150-200 TL YE ACIMA
LPG LI ISE KAC KMDIR KULLANILDIGINI KONTROL ETTIR.
ARACIN KM SI DOGRULUGU  LPG NIN  DUZGUN KULLANIMI  ONEMLI
 DIGER DOSTLARIN DEDIGI GIBI SPOR KULLANIM YOK
TUCININ DEDIGI  110 KW LIKLARDA OLAN  O/D TUSU
YANI ARACIN VITESINI SOLLAMA YAPARKEN  YADA ARACI YAVASLATMAK ICIN KULLANDIGIMIZ TUS

HAYIRLISI ISE  OLSUN DOSTUM..
CRV SAHIBI OLMAK  HOŞTUR......

NUJMAN

  • NUMAN YILDIRAN
  • İleti: 525
Ynt: Honda CRV (97-2001) Kullanan Arkadaşlar Burada Buluşalım
« Yanıtla #879 : Şubat 26, 2013, 02:27:49 ÖS »
http://www.oto-parca.net/CNGLPG-Buji-0242240653,PR-58.html

Dün bu bujilerden aldım bakalım nasıl bir performans verecek.
30 bin km imiş değiştirme aralığı.

Üstad naptın değiştirdin mi bujileri, test edebildin mi?

Ne yalan söyliyim pek bişey farkedemedim. Fakat kontoğı daha çevirmeden araba çalışıyor :) en byükü farkettiğim o.


Bu arada muğla da motorsikletten anlayan tanıdığı olan varmı acaba?
« Son Düzenleme: Şubat 26, 2013, 02:28:23 ÖS Gönderen: NUJMAN »

tunci

  • İleti: 801
Ynt: Honda CRV (97-2001) Kullanan Arkadaşlar Burada Buluşalım
« Yanıtla #880 : Şubat 26, 2013, 04:27:57 ÖS »
Sen bujilerin değişimini farketmemiş olabilirsin büyük ihtimal ben de fark edemem sanırım ama araban sana dua ediyordur kesin :) En kötü ihtimalle lpg li bir arabada buji değiştirme aralığını biraz daha uzatmışsındır, benim değiştirmek istediğim bujiler Ömer'in kullandığı bujiler ultrasonic iridyum olanlar ama aradaki farkları görmek için deneyimlerimiz çok önemli, bu bağlamda sana ve deneyimlerini aktaran tüm arkadaşlarımıza teşekkürü borç biliriz.

bankaci05

  • Ömer Faruk
  • İleti: 314
Ynt: Honda CRV (97-2001) Kullanan Arkadaşlar Burada Buluşalım
« Yanıtla #881 : Şubat 26, 2013, 04:32:22 ÖS »
Rampaya vurun aracınızı fark varsa farkedilir. Bujıler tam ve hızlı ateşleme yapıyorsa araç çok çabuk toparlayacak ve çekişin arttığını hissedeceksiniz. Birde ateşleme hızını elektrikciniz size gösterebilir . Bildiğim kadarıyla da yeni çıkan Crv lerin bujileri de iridyum. Mutlaka fark edilecektir.

afacanis

  • İleti: 6
Ynt: Honda CRV (97-2001) Kullanan Arkadaşlar Burada Buluşalım
« Yanıtla #882 : Şubat 26, 2013, 06:30:23 ÖS »
arkadaşLar bahsettiğim araç satıLmış şimdi 99 modeLini buLdum ama fiyat ço diyor 25000 çekmiş bana biraz abartı geLdi

bankaci05

  • Ömer Faruk
  • İleti: 314
Ynt: Honda CRV (97-2001) Kullanan Arkadaşlar Burada Buluşalım
« Yanıtla #883 : Şubat 26, 2013, 06:31:35 ÖS »
Benim arabanın ilanına baksan küfür edersin sanırım :-))))

afacanis

  • İleti: 6
Ynt: Honda CRV (97-2001) Kullanan Arkadaşlar Burada Buluşalım
« Yanıtla #884 : Şubat 26, 2013, 06:33:39 ÖS »
fiyat pahallı yani

tunci

  • İleti: 801
Ynt: Honda CRV (97-2001) Kullanan Arkadaşlar Burada Buluşalım
« Yanıtla #885 : Şubat 26, 2013, 07:30:15 ÖS »
Benim arabanın ilanına baksan küfür edersin sanırım :-))))
:)

tunci

  • İleti: 801
Ynt: Honda CRV (97-2001) Kullanan Arkadaşlar Burada Buluşalım
« Yanıtla #886 : Şubat 27, 2013, 07:59:47 ÖÖ »
Günaydın mutlu sabahlar.
Dün akşam arabamı aceleyle vitesi "D" konumunda parketmişim, markette işimi bitirip kontağı çevirince hiç hareket olmadı 3 defa denedim boşa döndü. Sonra vitesi boşa alıp denedim çalıştı, bu durum koruma gibi bişi midir, sizin arabalar da böyle midir?

bankaci05

  • Ömer Faruk
  • İleti: 314
Ynt: Honda CRV (97-2001) Kullanan Arkadaşlar Burada Buluşalım
« Yanıtla #887 : Şubat 27, 2013, 08:03:44 ÖÖ »
Günaydın. Aynen..... Sadece N ve P de çalışır. Tüm otomatik vitesler aynıdır....

tunci

  • İleti: 801
Ynt: Honda CRV (97-2001) Kullanan Arkadaşlar Burada Buluşalım
« Yanıtla #888 : Şubat 27, 2013, 08:17:13 ÖÖ »
Peki araba hareket halindeyken "D" ile giderken mesela "N" ye alabiliyo muyuz ya da tam tersi?

asosundan

  • İleti: 224
Ynt: Honda CRV (97-2001) Kullanan Arkadaşlar Burada Buluşalım
« Yanıtla #889 : Şubat 27, 2013, 08:17:25 ÖÖ »
Günaydın mutlu sabahlar.
Dün akşam arabamı aceleyle vitesi "D" konumunda parketmişim, markette işimi bitirip kontağı çevirince hiç hareket olmadı 3 defa denedim boşa döndü. Sonra vitesi boşa alıp denedim çalıştı, bu durum koruma gibi bişi midir, sizin arabalar da böyle midir?

üstad tüm crvler p ve n konumunda çalışır yeni modellerde frenede basman gerekli çalışması için. bide bir uyarı yapıyım aracınızı herzaman P de stop edip P de çalıştırın. bunun esprisi p de şanzıman kendini korumaya alır yağın içinde  N  konumunda bu söz  konusu olamaz şanzıman korunmasız kalacağından aşınma yıpranma en üst seviyede olur.

bankaci05

  • Ömer Faruk
  • İleti: 314
Ynt: Honda CRV (97-2001) Kullanan Arkadaşlar Burada Buluşalım
« Yanıtla #890 : Şubat 27, 2013, 08:21:42 ÖÖ »
Giderken hareket halindeyken yani  teorik olarak N den D ye ve tam aksine vites atılabilir. Ama pratik olarak yapmanı önermem. Ben hiç yapmadım. Hareket halindeki dişlileri düşünürsek bunun pek de iyi birşey olduğunu sanmıyorum . Teknik olarak açıklamasını da yapamam ayrıca. Varsa teknik bir açıklaması bilen yazsın öğrenmiş oluruz.

tunci

  • İleti: 801
Ynt: Honda CRV (97-2001) Kullanan Arkadaşlar Burada Buluşalım
« Yanıtla #891 : Şubat 27, 2013, 08:28:51 ÖÖ »
Şöyle oluyo mesela; Hafif rampa aşağı kırmızı ışıkta beklerken vitesi boşa alıyom yeşill yanınca ayağımı frenden çekmiş oluyom ve araba hareket ediyo 20-30 km hıza kadar çıkıyo ama o esnada hızlanmam icap ediyo arkada araba varsa ben bilmediğim için arabayı yavaşlatıp frene basarak "D" ye alıyorum. Bu durumda direk "D" alsam frene basmadan onu merak ediyom aslında. Bu dişlileri düşünce denemek istemiyom bile deneyen biri veya bilen biri olabilir :)

bankaci05

  • Ömer Faruk
  • İleti: 314
Ynt: Honda CRV (97-2001) Kullanan Arkadaşlar Burada Buluşalım
« Yanıtla #892 : Şubat 27, 2013, 08:33:34 ÖÖ »
Sen vitese takıp ayağını gazdan cek bu şekilde gitsene arkadaş :-) hem yakıttan tasarruf olur. Araba N deyken şanzıman yağlama yapmaz

tunci

  • İleti: 801
Ynt: Honda CRV (97-2001) Kullanan Arkadaşlar Burada Buluşalım
« Yanıtla #893 : Şubat 27, 2013, 08:42:17 ÖÖ »
Tamam tamam öğreniyom yavaş yavaş :)

tunci

  • İleti: 801
Ynt: Honda CRV (97-2001) Kullanan Arkadaşlar Burada Buluşalım
« Yanıtla #894 : Şubat 27, 2013, 08:42:45 ÖÖ »
Bu arada arabanın ilan linkini koysana buraya ?

asosundan

  • İleti: 224
Ynt: Honda CRV (97-2001) Kullanan Arkadaşlar Burada Buluşalım
« Yanıtla #895 : Şubat 27, 2013, 09:22:16 ÖÖ »
Şöyle oluyo mesela; Hafif rampa aşağı kırmızı ışıkta beklerken vitesi boşa alıyom yeşill yanınca ayağımı frenden çekmiş oluyom ve araba hareket ediyo 20-30 km hıza kadar çıkıyo ama o esnada hızlanmam icap ediyo arkada araba varsa ben bilmediğim için arabayı yavaşlatıp frene basarak "D" ye alıyorum. Bu durumda direk "D" alsam frene basmadan onu merak ediyom aslında. Bu dişlileri düşünce denemek istemiyom bile deneyen biri veya bilen biri olabilir :)

sakın öyle birşeye kalkışmayın araç giderken N den D konumuna almayın helede hızınız 20-30 Km lerdeyse. bizim araçların vites geçişleri otomatik şanzımanın kanallar arası yağ akışından oluyor. (müsait olursanız google amcadan otomatik şanzımanın iç yapısını incelerseniz nedemek istediğimi daha iyi anlarsınız.) aniden N konumundan D ye almak kanallara sert şekilde yağ göndereceğinden kanal yapısı bozulabilir, ayrıyetten dişlilere de büyük zarar verebilirsiniz.

asosundan

  • İleti: 224
Ynt: Honda CRV (97-2001) Kullanan Arkadaşlar Burada Buluşalım
« Yanıtla #896 : Şubat 27, 2013, 09:25:56 ÖÖ »
Sen vitese takıp ayağını gazdan cek bu şekilde gitsene arkadaş :-) hem yakıttan tasarruf olur. Araba N deyken şanzıman yağlama yapmaz

ömer abime katılıyorum  aracı N konumuna almaktansa D de kalsın frene basılı kalsın daha iyi

formu detaylı incelerseniz ototmatik şanzıman hakkında daha detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz
mesela ışıklarda bekliyorsunuz 60 saniye kadar, yapacağınız olay p ye takın aracınızı son 15 saniye kala D ye takıp şanzımanıın yağlanmasını sağlayıp yola devam edin. miss dert keder sınıtı yok :-)

karmak

  • İleti: 305
Ynt: Honda CRV (97-2001) Kullanan Arkadaşlar Burada Buluşalım
« Yanıtla #897 : Şubat 27, 2013, 09:45:38 ÖÖ »
http://forum.donanimhaber.com/m_23246333/tm.htm
bu yazıyı meteg ısonuna  kadar okumak ısteyenlere  otomatık  hakkında  park esnasında  gıderken  bosa alma  .... herşey var  sevgılı dostlar  vede  tucı kardesıme.
  bana  cok  öğretti...

karmak

  • İleti: 305
Ynt: Honda CRV (97-2001) Kullanan Arkadaşlar Burada Buluşalım
« Yanıtla #898 : Şubat 27, 2013, 09:47:31 ÖÖ »
araç üreticisinin önerdiği yağ kullanılmalı.birbirinden farklı yağlar karıştırılmamalı aracın gerektirdiğinden eski ya da yeni yağ kullanılmamalı.. 3 şey çok önemli sevgili arkadaşlar aracın şanzıman yağı daima doğru seviyede olmalı daha önce bu konuda defalarca yazdım, eksik yağ sorun yaratır. sert geçiş yaptırır ve aşınma artar. yağ 6 senede bir veya 60,000 km de bir değişmelidir. hangisi daha evvel dolarsa. sakın ola bu konuda gecikmeyin. ve 1 dakikayı geçen duraklamalarda şanzımanı muhakkak yükten alın yani N veya P konumunda bekleyin. bu kesinlikle şanzıman ömrü için gereklidir.normalde yağ sıcaklığı 80 derece ama İstanbul gibi sıkışık trafiklerde 140 dereceyi bulur. eğer şanzımanı yükte tutarsanız o zaman 200 ü geçer. işte tam bu noktada eğer yağınız eskidi ise diğer bir deyişle eğer yağ kan kırmızısı değil, kahverengi, siyah ise ve koku varsa işte şanzımanınız o zaman kızarır patates gibi. özellikle 140 derece üzerindeki sıcaklıklarda yağın iyi durumda olması çok ama çok önemlidir.


yağ çeşitleri:

*Dexron1(Atf olarak da bilinir) 1950-80 arası üretilen araçlarda kullanılır.örnek olarak mercedesin 70 li yıllarda ürettiği araçlarda..

*Dexron2D(Atf2 olarak bilinir) ve E D ve E arasındaki fark D olan yağ mekanik kutular için yani hidrolik basınç ile çalışanlar için E olan ise elektronik kontrol birimi (Valve Body** içeren kutular içindir) 1980 yılından 1990 yılına kadar olan modellerde kullanılır..


*Dexron3(atf3 olarak bilinir) elektronik kontrol birimi olan 2D ve E den daha gelişmiş bir yağdır ve dexron2E nin yerini almıştır 1999 senesi itibarı ile..1990 yılı ve sonrası üretilen tüm otomatik şanzımanlı araçlarda bu yağ kullanılır.

*Dexron 4ve5..(bunlar ülkemiz piyasasında bulunmazlar) son nesil şanzıman sistemlerinde kullanılır.özellikle 5 ileri olan otomatik vites kutularında.bu yüzden bu yağın kullanımı gereken kutularda dex2 veya 3 kullanılmaz.kullanılırsa hasar olur.aynı şekilde dex2 ve 3 kullanılan kutularda da dex 4 ve 5 kullanılamaz.kullanıldığı takdirde kutu hasar görür.




BU YAĞLAR ANCAK TASARLANDIKLARI ARAÇLAR İÇİN UYGUNDUR.ÜRETİCİNİN ÖNERDİĞİNDEN DAHA ESKİ YA DA YENİ YAĞ KULLANIMI KALICI HASARLARA SEBEP OLUR.VE GERİ DÖNÜŞÜ OLMAYAN SONUÇLARA SEBEP OLUR.





Yağ seviyesi kontrolü için yapılması gerekenler.(Klasik tip tork konvertörlü otomatik vites kutuları için geçerlidir.) tiptronik kutularda ve yeni nesil otomatik vites kutularında 2002 yılı ve üstü yağ çubuğu bulunmayabilir.bu durumda seviye kontrolü için servise veya otomatik şanzıman servislerine gidilmesi gerekir.

1-araç çalışma sıcaklığında ve rölantide çalışıyor olmalıdır.
2-vitesler P den başlayarak L ye kadar her konuma tek tek alınmalı her konumda 3 saniye beklenmeli, sonra işlemi L den Pye tersine uygulamalısınız.(burada L konumu araca göre 1 veya 2 de olabilir.)
3-bu işlemlerden sonra 2 dakika beklenir ve seviye ölçülür. sağlıklı olan seviye max seviyesinin hemen altı veya biraz altıdır. ama daha düşükse mutlaka eksik seviye tamamlanmalıdır.(eksik seviye mutlaka araçta kullanılan otomatik şanzıman yağı ile aynı tür olmalıdır).gereğinden fazla yağ konulmamalı çünkü konulursa bu defa şanzımandan püskürme ile sonuçlanabilir. max ve min arasındaki seviye farkı ortalama yarım litre bazı araçlarda 1 litredir. ama yarım litre eksilen yağ zaten vuruntulu vites geçişi sebebidir ve aşınma artar.

4- sürüş yapılır ve geçişler kontrol edilir. geçişler yumuşak olmalı herhangi bir katırtı kuturtu olmamalıdır. bu katırtı ve kuturtular duyulursa 2 ihtimal söz konusudur. ya valve body içerisinde yer alan solenoidlerden biri veya daha fazlası açık veya kapalı kalmıştır zaten şanzıman arıza lambası uyarır sizi bu durumda eğer söz konusu durumda arıza lambası yanmaz ise bu defa anlaşılmalıdır ki arıza mekaniktir.

5-Lag(gecikme testi) konumlar arası geçişte mesela N den D ye veya başka bir konumda geçişler arası süre en çok 1 saniye olmalıdır. eğer süre daha uzunsa şanzıman kutusu ömürünü doldurmuş demektir ve tamamen yenilenmesi gerekir.
6-Şanzımanın prematüre arızalanmasını engellemek için mümkün olduğunca sert kalkışlardan kaçınılmalı, özellikle D den R ye ve R den D ye veyahut N den deya geçileceği zaman araç TAMAMEN hareketsiz OLMALIDIR. yoksa şanzımanda erken aşınma olur.


valve body nedir? valve body vites kutusunun hemen dışında bulunan ve solenoid adı verilen valflere(subaplara) yataklık eden birimdir.görevleri belli vites ve hızlarda ilgili viteslerin pürüzsüz ve sorunsuz çalışması ve yumuşak geçişler için yağ kanallarını açıp kapatmaktır.


valve body'nin resmini de koyuyorum buraya..ayrıca tork konvertörü resmi de koydum..

otomatik kullanan özellikle geleneksel otomatik şanzımanlı araç kullananlara duyurulur.


NOT: LÜTFEN SORU SORMADAN ÖNCE KONUYU İYİCE OKUYUN ÖZELLİKLE DE BU SAYFAYI.. ARACINIZDA DOĞRU YAĞIN KULLANILDIĞINDAN EMİN OLUN.ÖRNEK OLARAK DEXRON3 KULLANILMASI GEREKEN ARAÇTA DEXRON1 KULLANMAYIN.AYNI ŞEKİLDE ESKİ VE DEXRON1 KULLANIMI GEREKEN BİR ARAÇTA DA DEXRON3 KULLANMAYIN.ARAÇLARIN VİTES KUTUSU TEKNOLOJİSİNİN GEREKTİRDİĞİ YAĞIN KULLANIMI ÇOK ÖNEMLİ VE ZORUNLUDUR.YAĞLAR BİRBİRLERİ İLE KARIŞTIRILMAMALIDIR.EKSİK SEVYİYE TAMAMLAMASI DA GENE AYNI CİNS YAĞ İLE OLMALIDIR.YANİ DEXRON 1 KULLANAN ARACA YAĞ İLAVE EDİLECEĞİ ZAMAN DEXRON3 VEYA ZITTI KULLANILMAMALIDIR.AYNI ŞEKİLDE BANA SORU YAZAN ARKADAŞLAR LÜTFEN ARACINZIN KM VE MODEL YILINI BELİRTİN.

BURADA YAZILANLAR KLASİK TİP VE TİPTRONİK OLAN TORK KONVERTÖRÜ İÇEREN KUTULAR İÇİN GEÇERLİDİR.BANA YARI OTOMATİK VEYA DSG KUTULAR İLE İLGİLİ SORU YAZMAYIN.

DSG VE YARI OTOMATİK KUTULARDA TORK KONVERTÖRÜ BULUNMAZ.DSG'YE ÖRNEK OLARAK VW ARAÇLARI; MMT,EASYTRONİC,DUALOGİC,AMT GİBİ KUTULARI DA YARI OTOMATİK OLANLARA ÖRNEK VEREBİLİRİZ.[/color]

karmak

  • İleti: 305
Ynt: Honda CRV (97-2001) Kullanan Arkadaşlar Burada Buluşalım
« Yanıtla #899 : Şubat 27, 2013, 10:09:38 ÖÖ »

şimdi araç normal yol şartlarında ilerlediği sürece vitesin D de kalması doğrudur. ama benim önerim İstanbul trafiği gibi dur-kalk'ı bol bir şehirde sıkışık trafik ortamında aracın D konumunda bekletilmesinin aracı ve şanzımanı yormaktan başka bir işe yaramadığıdır. bu ortam dışında aracınızla trafik ışığında beklerken(60 saniyeyi geçmemek kaydıyla) D konumunda tutmanın bir sakıncası yoktur.burada anlatmaya çalıştığımız araç ister Mercedes, ister Renault olsun ve ister yeni ya da eski olsun vites kutusunun gereksiz aşınma ve eskimesinin mümkün olduğunca önüne geçmektir.çünkü daha önce bahsettiğim gibi otomatik şanzımanlar zaten normal çalışma şartlarında 90 dereceye ulaşır, ve sıkışık trafik ortamında kolaylıkla 140 derecelere gelir.eğer vitesi D de tutmaya devam ederseni 1 dakika üzeri duraklamalarda o zaman 200 leri bulur. işte tam bu noktada aracınızın şanzıman yağının durumu şanzımanın kaderini belirler. eğer yağ gereken özelliklerde ise sorun yok ama eskidiyse ve özelliğini kaybetmeye başladıysa işte o zaman korkmak gerekir. ve bir önceki cevabımda yazdığım gibi doğru yağ olmalıdır. fabrikaca önerilen yağ olmalı...


umarım açıklayıcı olmuştur.