Gönderen Konu: otomatik vitesde araba geriye kaçarmı acil lütfen  (Okunma sayısı 58437 defa)

alfaus007

  • İleti: 1127
Ynt: otomatik vitesde araba geriye kaçarmı acil lütfen
« Yanıtla #25 : Temmuz 03, 2008, 01:08:50 ÖS »
dikliği yüksek bi yokuş olunca kaçabiliyor ama dikliği pek fazla diil ise kaçmıyor en azından 2007 elegancede kaçmıo



GhostRider

  • Co-Admin
  • İleti: 1535
Ynt: otomatik vitesde araba geriye kaçarmı acil lütfen
« Yanıtla #26 : Temmuz 08, 2008, 07:48:42 ÖS »
kemal kardeşim sende otomatik varmı bilmiyorum ama d2 de araba sadece 2 ile kalkar ve başka hiç bir vitese geçmez yani sadece 2 ve geri kaçırmaz böyle bi özellik işte. bu konuda kitaba değil nereye bakarsan bak. 1. vites sadece 1 de kalkar ve sadece 1 de gider, 2. vites sadece 2 de kalkar ve sadece 2 de gider. 3d. 1 de kalkar 1-2-3 sıralar ve 3 de kalır, D de 4 e kadar hepsi bu. 1. vites kışın yokuş aşağı kompresör yapmak vs. için kullanılır. 2. yokuşta geri kaydırmamak ve 1 gibi sert kalkış yapmamak adına yine genelde kışın kullanılır. d3 ise uzun yolda az yoğunlukta bi trafikte 4 e geçmeden seri olarak bir nevi spor kullanım diyebiliriz. sanırım problemi olan kardeşimizde denemiş ve 2. vitesin kaydırmadığını görmüş. saygılar sevgiler.

GhostRider

  • Co-Admin
  • İleti: 1535
Ynt: otomatik vitesde araba geriye kaçarmı acil lütfen
« Yanıtla #27 : Temmuz 08, 2008, 07:52:03 ÖS »
ayrıva bizim araçlardaki şanzuman gerçekten kıymetli şanzumandır. arabayı düz vites gibi kullanabiliyorsun. yeni kasalarda sanırım kullanamıyorsun. yani 1 le kalkıp devri bulunca 2-3 ve d olarak kullanabiliyorsun bunu yapmak elbette kendisinin değiştirmesinden daha fazla yıpranmasına sebep olabiliyor ama zevk meselesi ben bazen yapıyorum bunu :D

Kemall

  • Ziyaretçi
Ynt: otomatik vitesde araba geriye kaçarmı acil lütfen
« Yanıtla #28 : Temmuz 19, 2008, 01:41:37 ÖS »

kemal kardeşim sende otomatik varmı bilmiyorum ama d2 de araba sadece 2 ile kalkar ve başka hiç bir vitese geçmez yani sadece 2 ve geri kaçırmaz böyle bi özellik işte. bu konuda kitaba değil nereye bakarsan bak. 1. vites sadece 1 de kalkar ve sadece 1 de gider, 2. vites sadece 2 de kalkar ve sadece 2 de gider. 3d. 1 de kalkar 1-2-3 sıralar ve 3 de kalır, D de 4 e kadar hepsi bu. 1. vites kışın yokuş aşağı kompresör yapmak vs. için kullanılır. 2. yokuşta geri kaydırmamak ve 1 gibi sert kalkış yapmamak adına yine genelde kışın kullanılır. d3 ise uzun yolda az yoğunlukta bi trafikte 4 e geçmeden seri olarak bir nevi spor kullanım diyebiliriz. sanırım problemi olan kardeşimizde denemiş ve 2. vitesin kaydırmadığını görmüş. saygılar sevgiler.



O kadar güvenli bir ifadeyle yazıyorsunki, bende şüpeye düşüyorum, şimdi benim arabam otomatik ama 08 elegance, yani D1 D2 D3 olayı yok, bir tanede city'im var ondada 1-2-3 yok sadece D ve S konumları var...daha öncede pek çok markanın da otomatiğini kullandım, ama bu güne kadar 2. vitesle kalkan araba ne gördüm nede duydum. Benim bildiğim ..ki bu genel bir kuraldır, Hiç bir otomatik vitesli araba  2. vitesle kalkmaz, fizik kanunlarınıa aykırıdır, daima 1. vitesle kalkar, ve sonrası için 2-3 viteslerle sınırlanrıabilirsin, eğer D konumunu seçersen sınır yoktur ve motor rahatladıkça en yüksek vitese geçer, o sendeki D1  D2   D3 konumları arabanın yüksek viteslere geçişini önlemek için kullanılan eski bir teknolojidir, şehir içinde ve yokuş ağağı giderken motor freni sağlamak için kullanılır. yeni motorlarda ise sistem değişti, "logic grade" dedikleri bir sistem geliştirdiler, akıllı motor yokuş aşağı giderken yolun eğimini algılıyor veya fern yaptığında kendisi ayarlıyor ve vitesi küçültüyor, böylece her koşulda uygun vitesi seçiyor ve senin ayrıca D1 D' vs ile uğraşmana gerek kalmıyor, şimdi lütfen bir daha araştır, incele, ve hak yolunu bul...Hiç bir otomatik vites 2. ile KALKMAZZZ
« Son Düzenleme: Temmuz 19, 2008, 01:43:28 ÖS Gönderen: Kemall »

Mete Er

  • Ziyaretçi
Ynt: otomatik vitesde araba geriye kaçarmı acil lütfen
« Yanıtla #29 : Temmuz 19, 2008, 01:49:32 ÖS »
Otomatik vites araç hiç bir zaman 3 de kalkmaz,doğru.
D1, sadece 1. viteste gitmeye yarar.
D2 ise, 1 ve 2. vitesleri kullanır.
D3 de ise 1,2 ve 3 e kadar kullanır.
Ayrıca el kitabında, genelde römork çekerken, veya motor freni amacıyla kullanılacağı yazıyor.

Kemall

  • Ziyaretçi
Ynt: otomatik vitesde araba geriye kaçarmı acil lütfen
« Yanıtla #30 : Temmuz 20, 2008, 12:31:41 ÖS »
ewet mete olay budur, ama ne hikmetse millet bir şeyler üretiyor, bir  türlü doğrusunu kabullenmiyor, zaten düz viteste de 2. vitesle kalkmak zararlı bir uygulama, birde bunu otomatik vites yapar deniliyor, romork takınca D2 kullanılırsa vites 2 den yukarı çıkmayacağı için hem hızlı gidilemez, hem motorun anası bellenir, hemde çok fazla yakıt tüketir, böyle bir şey olabilirmi yaa....???  belki çok özel durumler için D2 kullanın denilmiştir, ama bu romork takılınca illede sadece D2 de gidilir demek değildir tabiki, zaten ben arabanın kitapçığında böyle birşey yazıyor olacağınada inanmıyorum, eğer bir tercüme hatası falan yoksa >%6rol

Mete Er

  • Ziyaretçi
Ynt: otomatik vitesde araba geriye kaçarmı acil lütfen
« Yanıtla #31 : Temmuz 20, 2008, 10:44:51 ÖS »
Römorkda, yokuş aşağı inerken motor freni olsun diye kullanılabileceği yazıyor. Aracın hızlanmasını önlemek, devamlı fren yükünü hafifletmek için.
Düz yolda tavsiye edilmiyor.



GhostRider

  • Co-Admin
  • İleti: 1535
Ynt: otomatik vitesde araba geriye kaçarmı acil lütfen
« Yanıtla #32 : Ağustos 07, 2008, 04:02:40 ÖS »


kemal kardeşim sende otomatik varmı bilmiyorum ama d2 de araba sadece 2 ile kalkar ve başka hiç bir vitese geçmez yani sadece 2 ve geri kaçırmaz böyle bi özellik işte. bu konuda kitaba değil nereye bakarsan bak. 1. vites sadece 1 de kalkar ve sadece 1 de gider, 2. vites sadece 2 de kalkar ve sadece 2 de gider. 3d. 1 de kalkar 1-2-3 sıralar ve 3 de kalır, D de 4 e kadar hepsi bu. 1. vites kışın yokuş aşağı kompresör yapmak vs. için kullanılır. 2. yokuşta geri kaydırmamak ve 1 gibi sert kalkış yapmamak adına yine genelde kışın kullanılır. d3 ise uzun yolda az yoğunlukta bi trafikte 4 e geçmeden seri olarak bir nevi spor kullanım diyebiliriz. sanırım problemi olan kardeşimizde denemiş ve 2. vitesin kaydırmadığını görmüş. saygılar sevgiler.





O kadar güvenli bir ifadeyle yazıyorsunki, bende şüpeye düşüyorum, şimdi benim arabam otomatik ama 08 elegance, yani D1 D2 D3 olayı yok, bir tanede city'im var ondada 1-2-3 yok sadece D ve S konumları var...daha öncede pek çok markanın da otomatiğini kullandım, ama bu güne kadar 2. vitesle kalkan araba ne gördüm nede duydum. Benim bildiğim ..ki bu genel bir kuraldır, Hiç bir otomatik vitesli araba  2. vitesle kalkmaz, fizik kanunlarınıa aykırıdır, daima 1. vitesle kalkar, ve sonrası için 2-3 viteslerle sınırlanrıabilirsin, eğer D konumunu seçersen sınır yoktur ve motor rahatladıkça en yüksek vitese geçer, o sendeki D1  D2   D3 konumları arabanın yüksek viteslere geçişini önlemek için kullanılan eski bir teknolojidir, şehir içinde ve yokuş ağağı giderken motor freni sağlamak için kullanılır. yeni motorlarda ise sistem değişti, "logic grade" dedikleri bir sistem geliştirdiler, akıllı motor yokuş aşağı giderken yolun eğimini algılıyor veya fern yaptığında kendisi ayarlıyor ve vitesi küçültüyor, böylece her koşulda uygun vitesi seçiyor ve senin ayrıca D1 D' vs ile uğraşmana gerek kalmıyor, şimdi lütfen bir daha araştır, incele, ve hak yolunu bul...Hiç bir otomatik vites 2. ile KALKMAZZZ




Otomatik vites araç hiç bir zaman 3 de kalkmaz,doğru.
D1, sadece 1. viteste gitmeye yarar.
D2 ise, 1 ve 2. vitesleri kullanır.
D3 de ise 1,2 ve 3 e kadar kullanır.
Ayrıca el kitabında, genelde römork çekerken, veya motor freni amacıyla kullanılacağı yazıyor.

ewet mete olay budur, ama ne hikmetse millet bir şeyler üretiyor, bir  türlü doğrusunu kabullenmiyor, zaten düz viteste de 2. vitesle kalkmak zararlı bir uygulama, birde bunu otomatik vites yapar deniliyor, romork takınca D2 kullanılırsa vites 2 den yukarı çıkmayacağı için hem hızlı gidilemez, hem motorun anası bellenir, hemde çok fazla yakıt tüketir, böyle bir şey olabilirmi yaa....???  belki çok özel durumler için D2 kullanın denilmiştir, ama bu romork takılınca illede sadece D2 de gidilir demek değildir tabiki, zaten ben arabanın kitapçığında böyle birşey yazıyor olacağınada inanmıyorum, eğer bir tercüme hatası falan yoksa >%6rol



bu konuda lafı fazla uzatmaya gerek yok eğer ki bu kadar iddalı ve bilgili iseniz kitabınıza bidaha bakın ve anahtarına denemek için gelin deneyelim bukadar alemde şahit olsun milleti yanlış yönlendirmeyin lütfen

odyseus

  • Ziyaretçi
Ynt: otomatik vitesde araba geriye kaçarmı acil lütfen
« Yanıtla #33 : Ağustos 08, 2008, 09:48:57 ÖÖ »
ankarada oturanlar bilir çukurambardan 100.yıl'a çıkan yokuşun sonunda ışıklar var o ışıklarda geri kaçırmayan otomatik vites arabaya henüz rastlamadım kendi deneyimlerimi aktarim 307(triptronik),toyota corolla(otomatik),focus(otomatik),astra(otomatik),dizel punto(triptronik),sorento(triptronik) bunların hepside gayet ii kaydı hemde,ben genelde 307yi kullanıyorum hiç bi yerde kaçırmıyodu hatta bazı yokuşlarda frenden çekince ileri bile gidiodu bu yokuşta sanki boştaymış gibi kaydı hemen servise gittim durumu anlattım ve normal oldugunu söylediler bu arada bilmeyenler için söylim bahsettiğim yokuş baya dik,eğime göre kesinlikle farklılık gösteriyomuş yani otomatik geri kaymaz diye kesin bi kural yokmuş :)
« Son Düzenleme: Ağustos 08, 2008, 09:50:11 ÖÖ Gönderen: odyseus »

delidr

  • İleti: 248
Ynt: otomatik vitesde araba geriye kaçarmı acil lütfen
« Yanıtla #34 : Ağustos 08, 2008, 05:23:25 ÖS »



kemal kardeşim sende otomatik varmı bilmiyorum ama d2 de araba sadece 2 ile kalkar ve başka hiç bir vitese geçmez yani sadece 2 ve geri kaçırmaz böyle bi özellik işte. bu konuda kitaba değil nereye bakarsan bak. 1. vites sadece 1 de kalkar ve sadece 1 de gider, 2. vites sadece 2 de kalkar ve sadece 2 de gider. 3d. 1 de kalkar 1-2-3 sıralar ve 3 de kalır, D de 4 e kadar hepsi bu. 1. vites kışın yokuş aşağı kompresör yapmak vs. için kullanılır. 2. yokuşta geri kaydırmamak ve 1 gibi sert kalkış yapmamak adına yine genelde kışın kullanılır. d3 ise uzun yolda az yoğunlukta bi trafikte 4 e geçmeden seri olarak bir nevi spor kullanım diyebiliriz. sanırım problemi olan kardeşimizde denemiş ve 2. vitesin kaydırmadığını görmüş. saygılar sevgiler.





O kadar güvenli bir ifadeyle yazıyorsunki, bende şüpeye düşüyorum, şimdi benim arabam otomatik ama 08 elegance, yani D1 D2 D3 olayı yok, bir tanede city'im var ondada 1-2-3 yok sadece D ve S konumları var...daha öncede pek çok markanın da otomatiğini kullandım, ama bu güne kadar 2. vitesle kalkan araba ne gördüm nede duydum. Benim bildiğim ..ki bu genel bir kuraldır, Hiç bir otomatik vitesli araba  2. vitesle kalkmaz, fizik kanunlarınıa aykırıdır, daima 1. vitesle kalkar, ve sonrası için 2-3 viteslerle sınırlanrıabilirsin, eğer D konumunu seçersen sınır yoktur ve motor rahatladıkça en yüksek vitese geçer, o sendeki D1  D2   D3 konumları arabanın yüksek viteslere geçişini önlemek için kullanılan eski bir teknolojidir, şehir içinde ve yokuş ağağı giderken motor freni sağlamak için kullanılır. yeni motorlarda ise sistem değişti, "logic grade" dedikleri bir sistem geliştirdiler, akıllı motor yokuş aşağı giderken yolun eğimini algılıyor veya fern yaptığında kendisi ayarlıyor ve vitesi küçültüyor, böylece her koşulda uygun vitesi seçiyor ve senin ayrıca D1 D' vs ile uğraşmana gerek kalmıyor, şimdi lütfen bir daha araştır, incele, ve hak yolunu bul...Hiç bir otomatik vites 2. ile KALKMAZZZ




Otomatik vites araç hiç bir zaman 3 de kalkmaz,doğru.
D1, sadece 1. viteste gitmeye yarar.
D2 ise, 1 ve 2. vitesleri kullanır.
D3 de ise 1,2 ve 3 e kadar kullanır.
Ayrıca el kitabında, genelde römork çekerken, veya motor freni amacıyla kullanılacağı yazıyor.

ewet mete olay budur, ama ne hikmetse millet bir şeyler üretiyor, bir  türlü doğrusunu kabullenmiyor, zaten düz viteste de 2. vitesle kalkmak zararlı bir uygulama, birde bunu otomatik vites yapar deniliyor, romork takınca D2 kullanılırsa vites 2 den yukarı çıkmayacağı için hem hızlı gidilemez, hem motorun anası bellenir, hemde çok fazla yakıt tüketir, böyle bir şey olabilirmi yaa....???  belki çok özel durumler için D2 kullanın denilmiştir, ama bu romork takılınca illede sadece D2 de gidilir demek değildir tabiki, zaten ben arabanın kitapçığında böyle birşey yazıyor olacağınada inanmıyorum, eğer bir tercüme hatası falan yoksa >%6rol



bu konuda lafı fazla uzatmaya gerek yok eğer ki bu kadar iddalı ve bilgili iseniz kitabınıza bidaha bakın ve anahtarına denemek için gelin deneyelim bukadar alemde şahit olsun milleti yanlış yönlendirmeyin lütfen

+1000  >=ok

GhostRider

  • Co-Admin
  • İleti: 1535
Ynt: otomatik vitesde araba geriye kaçarmı acil lütfen
« Yanıtla #35 : Ağustos 09, 2008, 10:32:03 ÖÖ »
Kemall  - Mete ER sonuca gidelim dostum bekliyorum cevabınızı??? :gitar >%6rol

10ur_0

  • İleti: 12
Ynt: otomatik vitesde araba geriye kaçarmı acil lütfen
« Yanıtla #36 : Ağustos 09, 2008, 11:53:57 ÖS »
kaçmaz hocam

RaMsEs

  • İleti: 1121
Ynt: otomatik vitesde araba geriye kaçarmı acil lütfen
« Yanıtla #37 : Ağustos 12, 2008, 12:15:32 ÖS »

Kemall  - Mete ER sonuca gidelim dostum bekliyorum cevabınızı??? :gitar >%6rol


Ses yok..Galiba denediler... >=ok

GhostRider

  • Co-Admin
  • İleti: 1535
Ynt: otomatik vitesde araba geriye kaçarmı acil lütfen
« Yanıtla #38 : Ağustos 14, 2008, 11:33:48 ÖÖ »
konu pert olmasın beyler çok uzun sürdü kitaba bakmanız

Mete Er

  • Ziyaretçi
Ynt: otomatik vitesde araba geriye kaçarmı acil lütfen
« Yanıtla #39 : Ağustos 14, 2008, 04:22:26 ÖS »


bu konuda lafı fazla uzatmaya gerek yok eğer ki bu kadar iddalı ve bilgili iseniz kitabınıza bidaha bakın ve anahtarına denemek için gelin deneyelim bukadar alemde şahit olsun milleti yanlış yönlendirmeyin lütfen


Kemall  - Mete ER sonuca gidelim dostum bekliyorum cevabınızı??? gitar Rolf


 Kusura bakma tatildeyim. Pek de fazla internetle işi olan birisi değilim.



 Şanzıman farkı olabilir, veya yanlış yazım da olabilir vs. vs. yazabilirimama baba parası ile araba almış  ''Peluş'' tadındaki ''alırım anahtarını'' şeklindeki sorulara, ''Mayk'' tadında yanıt vermek lazım gelir ki, bu da kendime pek yakıştıramadığım durumdur.
Zira arabanın her kuruşunda alın teri vardır. Basit bir soru ile değil, feriştahı gelse ne birisinin anahtarını alırım,ne de veririm.

Tavsiyem, fazla reklam izleme.
Anahtarı böylesine basit yöntemlerle alıp vermek ya reklamlarda olur, veya arabasını emek vermeden elde eden peluşlarda...

Saygılar.

Mete Er..

GhostRider

  • Co-Admin
  • İleti: 1535
Ynt: otomatik vitesde araba geriye kaçarmı acil lütfen
« Yanıtla #40 : Ağustos 14, 2008, 09:05:03 ÖS »



bu konuda lafı fazla uzatmaya gerek yok eğer ki bu kadar iddalı ve bilgili iseniz kitabınıza bidaha bakın ve anahtarına denemek için gelin deneyelim bukadar alemde şahit olsun milleti yanlış yönlendirmeyin lütfen


Kemall  - Mete ER sonuca gidelim dostum bekliyorum cevabınızı??? gitar Rolf


 Kusura bakma tatildeyim. Pek de fazla internetle işi olan birisi değilim.



 Şanzıman farkı olabilir, veya yanlış yazım da olabilir vs. vs. yazabilirimama baba parası ile araba almış  ''Peluş'' tadındaki ''alırım anahtarını'' şeklindeki sorulara, ''Mayk'' tadında yanıt vermek lazım gelir ki, bu da kendime pek yakıştıramadığım durumdur.
Zira arabanın her kuruşunda alın teri vardır. Basit bir soru ile değil, feriştahı gelse ne birisinin anahtarını alırım,ne de veririm.

Tavsiyem, fazla reklam izleme.
Anahtarı böylesine basit yöntemlerle alıp vermek ya reklamlarda olur, veya arabasını emek vermeden elde eden peluşlarda...

Saygılar.

Mete Er..



edebiyatta maşallahın var bu bir
ikincisi yukarıdaki yazılanlar senden ziyade kemall arkadaşı ilgilendiriyor çünki bilmeden öğrenmeden konuşuyor sende tastikliyorsun.
bilmemek ayıp değil ama bilir havasında konuşmak çok ayıp.
emek meselesine gelince bu sitede herkes bilir ki ben arabamı baba parası değil çatır çatır alın teriyle aldım ve alınteriyle yaptım.
reklam seyretmeyi sevmem ama ... güvenerek konuşan peluşlara okadar sağlam konuşurum ki ne anahtarı kalır nede peluşluğu.
yukarıda kermall kardeşin yazdıklarını okursan bu kadar iddalı olan birine verilecek cevabın anahtardan başka bişey olmayacağını sende anlarsın eğer sen başka bişeyine giriyorsan o başka
agrasif olmanada bir mana veremedim ben gerçekleri söylerken .......


kemal kardeşim sende otomatik varmı bilmiyorum ama d2 de araba sadece 2 ile kalkar ve başka hiç bir vitese geçmez yani sadece 2 ve geri kaçırmaz böyle bi özellik işte. bu konuda kitaba değil nereye bakarsan bak. 1. vites sadece 1 de kalkar ve sadece 1 de gider, 2. vites sadece 2 de kalkar ve sadece 2 de gider. 3d. 1 de kalkar 1-2-3 sıralar ve 3 de kalır, D de 4 e kadar hepsi bu. 1. vites kışın yokuş aşağı kompresör yapmak vs. için kullanılır. 2. yokuşta geri kaydırmamak ve 1 gibi sert kalkış yapmamak adına yine genelde kışın kullanılır. d3 ise uzun yolda az yoğunlukta bi trafikte 4 e geçmeden seri olarak bir nevi spor kullanım diyebiliriz. sanırım problemi olan kardeşimizde denemiş ve 2. vitesin kaydırmadığını görmüş. saygılar sevgiler.



O kadar güvenli bir ifadeyle yazıyorsunki, bende şüpeye düşüyorum, şimdi benim arabam otomatik ama 08 elegance, yani D1 D2 D3 olayı yok, bir tanede city'im var ondada 1-2-3 yok sadece D ve S konumları var...daha öncede pek çok markanın da otomatiğini kullandım, ama bu güne kadar 2. vitesle kalkan araba ne gördüm nede duydum. Benim bildiğim ..ki bu genel bir kuraldır, Hiç bir otomatik vitesli araba  2. vitesle kalkmaz, fizik kanunlarınıa aykırıdır, daima 1. vitesle kalkar, ve sonrası için 2-3 viteslerle sınırlanrıabilirsin, eğer D konumunu seçersen sınır yoktur ve motor rahatladıkça en yüksek vitese geçer, o sendeki D1  D2   D3 konumları arabanın yüksek viteslere geçişini önlemek için kullanılan eski bir teknolojidir, şehir içinde ve yokuş ağağı giderken motor freni sağlamak için kullanılır. yeni motorlarda ise sistem değişti, "logic grade" dedikleri bir sistem geliştirdiler, akıllı motor yokuş aşağı giderken yolun eğimini algılıyor veya fern yaptığında kendisi ayarlıyor ve vitesi küçültüyor, böylece her koşulda uygun vitesi seçiyor ve senin ayrıca D1 D' vs ile uğraşmana gerek kalmıyor, şimdi lütfen bir daha araştır, incele, ve hak yolunu bul...Hiç bir otomatik vites 2. ile KALKMAZZZ



karşı taraf bir öğretmen edasıyla bana bu şekilde hitabederse gerekli cevabınıda veririm.
bilmediğim konudada sorar öğrenirim şimdi anladınmı yiğidim. Öyle bol keseden atmakla olmaz bilgi arabadan daha değerlidir biliyorsan konuşacaksın bilmiyorsan ya susacaksın yada soracaksın ok anlaştıkmı??

ALG

  • İleti: 6375
    • THT
Ynt: otomatik vitesde araba geriye kaçarmı acil lütfen
« Yanıtla #41 : Ağustos 14, 2008, 09:31:02 ÖS »
Öncelikle kalkış Motor torku, dişli oranları, balata kabiliyeti ile orantılıdır. Drive pozisyonunda manuel müdahele edebilme yetenegi (D2,D3) araç için ekstra bir lütuftur, ha bu yoksa eğer şanzuman bunu kendi iç mekanik sistemi ile sağlar zaten. Bu yoksada bir takım elektronik takviyeler (TC=tracking control, kar kristali sembolü) ile D konumu 2 yada 3 de sabitlenir.Tutunmaya göre drive konumunu seçer

D2 şanzumanın 2.viteste kilitlenmesini sağlar, böylece rampa inerken daha fazla motor freni sağlar, kompresyon gorevi gorur. Bu konumu kaygan yüzeyde yada karda kalkış yaparken kullanabilirsiniz, patinajı önlemeye yardımcı olur. Birnevi yere daha sağlam basar..Yani D2 de araç kalkar ve yürür..

D3 şanzumanın ilk üç dişliyi kullanmasını sağlar, çabuk hızlanma ve rampa inerken motor freni sağlamak için kullanılır. D3-D4 konumu olmayan araçlar, vites D konumunda iken Over Drive devreye sokulduğunda D3 konumuna gelir. Over Drive devrede değilken vites D4 konumuna gelir.

Ayrıca D1, D2, D3 gibi konumların olmadığı durumlarında otomatik şanzumanlar kalkış dişlisini kendisi seçer. Bu seçimide gaz tepkisi, zemin, tutunma gibi kıstaslara göre ayarlar. Keşke yeni nesillerdede bu secenek olsa ve sanzıman elektronik devinim gücüne daha az bağlı kalsa..

Kemall : kitaplara çok bağlı kalmışsın, bende öyleyim, bu güzel. ama iyice araştırmadan lutfen artık bu forumda birşeyler yazma, ne oldugunu bilmeden hep muahilifsin, sabit fikirlisin, en azından bilerek yazanlara saygı duy, her tartışmanın içindesin, gereksiz gerilim yapıp Ghostrider(Murat abi) gibi sakin bir insanı bile raydan çıkardın..BRAVO
« Son Düzenleme: Ağustos 14, 2008, 11:23:27 ÖS Gönderen: ALG »

RaMsEs

  • İleti: 1121
Ynt: otomatik vitesde araba geriye kaçarmı acil lütfen
« Yanıtla #42 : Ağustos 14, 2008, 09:42:59 ÖS »

Öncelikle kalkış Motor torku, dişli oranları, balata kabiliyeti ile orantılıdır. Drive pozisyonunda manuel müdahele edebilme yetenegi (D2,D3) araç için ekstra bir lütuftur, ha bu yoksa eğer şanzuman bunu kendi iç mekanik sistemi ile sağlar zaten. Bu yoksada bir takım elektronik takviyeler (TC=tracking control, kar kristali sembolü) ile D konumu 2 yada 3 de sabitlenir.Tutunmaya göre drive konumunu seçer

D2 şanzumanın 2.viteste kilitlenmesini sağlar, böylece rampa inerken daha fazla motor freni sağlar, kompresyon gorevi gorur. Bu konumu kaygan yüzeyde yada karda kalkış yaparken kullanabilirsiniz, patinajı önlemeye yardımcı olur. Birnevi yere daha sağlam basar..Yani D2 de araç kalkar ve yürür..

D3 şanzumanın ilk üç dişliyi kullanmasını sağlar, çabuk hızlanma ve rampa inerken motor freni sağlamak için kullanılır. D3-D4 konumu olmayan araçlar, vites D konumunda iken Over Drive devreye sokulduğunda D3 konumuna gelir. Over Drive devrede değilken vites D4 konumuna gelir.

Ayrıca D1, D2, D3 gibi konumların olmadığı durumlarında otomatik şanzumanlar kalkış dişlisini kendisi seçer. Bu seçimide gaz tepkisi, zemin, tutunma gibi kıstaslara göre ayarlar. Keşke yeni nesillerdede bu secenek olsa ve sanzıman elektronik devinim gücüne daha az bağlı kalsa..

Kemall : kitaplara çok bağlı kalmışsın, bende öyleyim, bu güzel. ama iyice araştırmadan lutfen artık bu forumda birşeyler yazma, ne oldugunu bilmeden hep muahilifsin, sabit fikirlisin, en azından bilerek yazanlara saygı duy, her tartışmanın içindesin, gereksiz gerilim yapıp Ghostrider(Murat abi) gibi sakin bir insanı bile raydan çıkardın..BRAVO


 ><po >'34s     Herhalde konu kapanmıştır..
« Son Düzenleme: Ağustos 14, 2008, 11:24:00 ÖS Gönderen: ALG »

BeSt HeRo

  • Ziyaretçi
Ynt: otomatik vitesde araba geriye kaçarmı acil lütfen
« Yanıtla #43 : Ağustos 14, 2008, 11:12:36 ÖS »
 ><po    >'34s bencede bu konu kapanmıştır :)

Kemall

  • Ziyaretçi
Ynt: otomatik vitesde araba geriye kaçarmı acil lütfen
« Yanıtla #44 : Ağustos 18, 2008, 11:07:45 ÖS »
Kemall : kitaplara çok bağlı kalmışsın, bende öyleyim, bu güzel. ama iyice araştırmadan lutfen artık bu forumda birşeyler yazma, ne oldugunu bilmeden hep muahilifsin, sabit fikirlisin, en azından bilerek yazanlara saygı duy, her tartışmanın içindesin, gereksiz gerilim yapıp Ghostrider(Murat abi) gibi sakin bir insanı bile raydan çıkardın..BRAVO


Değerli kardeşim ALG; Bir süredir tatildeydim, o yüzden tam kıvamındayken kaçırmışım tartışmayı , yoksa sustuğum , çekildiğim falan yok...Yaş olarak sizlerden çok yaşlıyım, doğal olarakta daha deneyimliyim, bu nedenle yukarda yazdığın sabit fikirli olmak ve herşeye muhalif olmak iddialaranı kesinlikle kabul etmiyorum, yazılan çok şeye saygı duyuyorum (Sıkıcı bazı tekrarlar dışında..yeni gelen birine sayfalar dolusu hoşgeldin demek gibi) ancak bazı gerçekleride sizlerle paylaşmak gerek, Ghostrider murat "bir öğretmn edasıyla"" terimini kullanmış...buna epey güldüm , çünki ben öğretmenim, şaka değil gerçekten (İng) öğretmeniyim, belki mesleki alışkanlıkla ifadelerim ders verir gibi olmuştur ama bilesinizki böyle bir niyetim yoktu..üniversite öğrencisiyken oda arkadaşım bir makina müh. öğrencisiydi, normal ötesi bir oto tutkunluğu vardı, sürekli bazı yayınları incelerdi, bu yayınların çoğusu ingilizceydi ve çocuk sıkıştığı yerlerde benden yardım istiyordu, o dönemlerde arkadaşıma yardım etmek için başladığım bu ilgi daha sonra beni sardı ve bir daha bırakmadı, bu güne kadar 17 araba alıp sattım ve katılımıda otomatik vitesliydi, yazdığım hiç bir şeyi laf olsun diye yazmıyorum ; ne varki, sizleri inandıramıyorum..ama belkide benim ve benim gibilerin hiç duymadığı görmediği bir otm.vites geliştirilmiştir , haberim yoktur.. sonuçta bunlar tartışılır, forumların amacı zaten bu tür tartışmalar değilmidir, benimde hoşuma gitmeyen pek çok anlamsız başlık var, okumuyorum olup bitiyor, ama kalkıpta kimseye "sen bu konuya yazma" demiyorum, ...


Mete kardeş; Anahtar - pelüş - piyasa ağzı kavgalar konsunda da sana katılıyor ve destekliyorum, benim genel kanım honda kullanıcılarının çok büyük bir bölümünün kültürlü, centilmen , seviyeli kişiler olduğudur. Murat ta öyle, adam inadığını savunuyor, tabiki bende senin gibi öyle anahtar-pelüş vs hikayelerine sıcak bakan biri değilim, bu konuda kim einde nasıl kanıt varsa burada herkese sunabilir, öyle değilmi


Gohstrider Murat Kardeş; ben hala yazdıklarımı savunuyorum, sana nasıl kanıtlar sunabilirim bilmiyorum ama istersen bu konudaki yayınları buraya kopyalayabilirim.. veya sen savununu nasıl kanıtlarsın...


Hepinize sevgiler

GhostRider

  • Co-Admin
  • İleti: 1535
Ynt: otomatik vitesde araba geriye kaçarmı acil lütfen
« Yanıtla #45 : Ağustos 18, 2008, 11:37:07 ÖS »

Kemall : kitaplara çok bağlı kalmışsın, bende öyleyim, bu güzel. ama iyice araştırmadan lutfen artık bu forumda birşeyler yazma, ne oldugunu bilmeden hep muahilifsin, sabit fikirlisin, en azından bilerek yazanlara saygı duy, her tartışmanın içindesin, gereksiz gerilim yapıp Ghostrider(Murat abi) gibi sakin bir insanı bile raydan çıkardın..BRAVO



Değerli kardeşim ALG; Bir süredir tatildeydim, o yüzden tam kıvamındayken kaçırmışım tartışmayı , yoksa sustuğum , çekildiğim falan yok...Yaş olarak sizlerden çok yaşlıyım, doğal olarakta daha deneyimliyim, bu nedenle yukarda yazdığın sabit fikirli olmak ve herşeye muhalif olmak iddialaranı kesinlikle kabul etmiyorum, yazılan çok şeye saygı duyuyorum (Sıkıcı bazı tekrarlar dışında..yeni gelen birine sayfalar dolusu hoşgeldin demek gibi) ancak bazı gerçekleride sizlerle paylaşmak gerek, Ghostrider murat "bir öğretmn edasıyla"" terimini kullanmış...buna epey güldüm , çünki ben öğretmenim, şaka değil gerçekten (İng) öğretmeniyim, belki mesleki alışkanlıkla ifadelerim ders verir gibi olmuştur ama bilesinizki böyle bir niyetim yoktu..üniversite öğrencisiyken oda arkadaşım bir makina müh. öğrencisiydi, normal ötesi bir oto tutkunluğu vardı, sürekli bazı yayınları incelerdi, bu yayınların çoğusu ingilizceydi ve çocuk sıkıştığı yerlerde benden yardım istiyordu, o dönemlerde arkadaşıma yardım etmek için başladığım bu ilgi daha sonra beni sardı ve bir daha bırakmadı, bu güne kadar 17 araba alıp sattım ve katılımıda otomatik vitesliydi, yazdığım hiç bir şeyi laf olsun diye yazmıyorum ; ne varki, sizleri inandıramıyorum..ama belkide benim ve benim gibilerin hiç duymadığı görmediği bir otm.vites geliştirilmiştir , haberim yoktur.. sonuçta bunlar tartışılır, forumların amacı zaten bu tür tartışmalar değilmidir, benimde hoşuma gitmeyen pek çok anlamsız başlık var, okumuyorum olup bitiyor, ama kalkıpta kimseye "sen bu konuya yazma" demiyorum, ...


Mete kardeş; Anahtar - pelüş - piyasa ağzı kavgalar konsunda da sana katılıyor ve destekliyorum, benim genel kanım honda kullanıcılarının çok büyük bir bölümünün kültürlü, centilmen , seviyeli kişiler olduğudur. Murat ta öyle, adam inadığını savunuyor, tabiki bende senin gibi öyle anahtar-pelüş vs hikayelerine sıcak bakan biri değilim, bu konuda kim einde nasıl kanıt varsa burada herkese sunabilir, öyle değilmi


Gohstrider Murat Kardeş; ben hala yazdıklarımı savunuyorum, sana nasıl kanıtlar sunabilirim bilmiyorum ama istersen bu konudaki yayınları buraya kopyalayabilirim.. veya sen savununu nasıl kanıtlarsın...


Hepinize sevgiler

 Hiç problem diil yarın akşam florya mc de olucam buyur gel sende kanıt istersen mevcut araç 2. viteste nasıl kalkıyor nasıl 2. viteste geri kaçırmıyor sen de öğrenmiş olursun hem böyle daha güzel uygulamalı ve amacına ulaşmış bir forum olur. yarın aksam bekliyorum
zaten tht den bazı arkadaşlarımızda orda olurlar (whitehan, refleks,zafer,warrior vs.)

Kemall

  • Ziyaretçi
Ynt: otomatik vitesde araba geriye kaçarmı acil lütfen
« Yanıtla #46 : Ağustos 18, 2008, 11:51:20 ÖS »
iyi güzelde arabanın 2. vitesle kalktığını nasıl, nereden anlıyorsun, ben hala 1. ile kalkar, sonra 2 ye geçer ve daha üst vitese geçmez diyorum, kalkarken 1. vitesle kalkmadığı konusunda bir bulgu varmı

GhostRider

  • Co-Admin
  • İleti: 1535
Ynt: otomatik vitesde araba geriye kaçarmı acil lütfen
« Yanıtla #47 : Ağustos 19, 2008, 12:06:15 ÖÖ »

iyi güzelde arabanın 2. vitesle kalktığını nasıl, nereden anlıyorsun, ben hala 1. ile kalkar, sonra 2 ye geçer ve daha üst vitese geçmez diyorum, kalkarken 1. vitesle kalkmadığı konusunda bir bulgu varmı


tabi hepsi mümkün idda ettiğim herşeyi kanıtlarım yarın aksam sende kanaat getirecen zaten merak etme, burda nekadar anlatsam da olmuyo

Quantum

  • Ziyaretçi
Ynt: otomatik vitesde araba geriye kaçarmı acil lütfen
« Yanıtla #48 : Ağustos 19, 2008, 12:09:35 ÖÖ »
Kemal in İzmir den gelmesi biraz zor tabi =)))

BeSt HeRo

  • Ziyaretçi
Ynt: otomatik vitesde araba geriye kaçarmı acil lütfen
« Yanıtla #49 : Ağustos 19, 2008, 12:33:13 ÖÖ »
Öncelikle kalkış Motor torku, dişli oranları, balata kabiliyeti ile orantılıdır. Drive pozisyonunda manuel müdahele edebilme yetenegi (D2,D3) araç için ekstra bir lütuftur, ha bu yoksa eğer şanzuman bunu kendi iç mekanik sistemi ile sağlar zaten. Bu yoksada bir takım elektronik takviyeler (TC=tracking control, kar kristali sembolü) ile D konumu 2 yada 3 de sabitlenir.Tutunmaya göre drive konumunu seçer

D2 şanzumanın 2.viteste kilitlenmesini sağlar, böylece rampa inerken daha fazla motor freni sağlar, kompresyon gorevi gorur. Bu konumu kaygan yüzeyde yada karda kalkış yaparken kullanabilirsiniz, patinajı önlemeye yardımcı olur. Birnevi yere daha sağlam basar..Yani D2 de araç kalkar ve yürür..

D3 şanzumanın ilk üç dişliyi kullanmasını sağlar, çabuk hızlanma ve rampa inerken motor freni sağlamak için kullanılır. D3-D4 konumu olmayan araçlar, vites D konumunda iken Over Drive devreye sokulduğunda D3 konumuna gelir. Over Drive devrede değilken vites D4 konumuna gelir.

Ayrıca D1, D2, D3 gibi konumların olmadığı durumlarında otomatik şanzumanlar kalkış dişlisini kendisi seçer. Bu seçimide gaz tepkisi, zemin, tutunma gibi kıstaslara göre ayarlar. Keşke yeni nesillerdede bu secenek olsa ve sanzıman elektronik devinim gücüne daha az bağlı kalsa..

iyi güzelde arabanın 2. vitesle kalktığını nasıl, nereden anlıyorsun, ben hala 1. ile kalkar, sonra 2 ye geçer ve daha üst vitese geçmez diyorum, kalkarken 1. vitesle kalkmadığı konusunda bir bulgu varmı


abi baksana alg açık açık yazmış  burda okadar uğraşmış sen nie hala kanıt istiyon onu anlamadım