Gönderen Konu: Yeni Civic Hybrid & Civic Type-R & Yeni CR-V  (Okunma sayısı 4551 defa)

ŞEFİKA

  • İleti: 624
Yeni Civic Hybrid & Civic Type-R & Yeni CR-V
« : Ekim 27, 2006, 11:57:09 ÖÖ »
Yeni Civic Hybrid
MOTOR
Tip                          Su soğutmalı,4 zamanlı SOHC i-VTEC, i- DSİ 8 subaplı,silindir başına çift buji enine       
                              yerleştirilmiş, sıralı 4 silindir
Elektrik Motor            Ultra ince DC(Brushless) elektrik motoru158V,Elektrik Güç Yönlendirme Ünitesi (PCU)Nikel-
                               Metal Hidrid Akü 5.5 Ah Kapasite
Yakıt Sistemi              PGM-FI
Hacim                       1339 cc
Maksimum güç            95+20 PS / 2000 rpm
Maksimum tork          167 Nm  / 2500 rpm
ŞANZIMAN                Sürekli deişken oranlı otomatik şanzıman ( CVT)
FREN
ön                            Hava soğutmalı disk
arka                          Disk
SÜSPANSİYON           
ön                            Toe kontrol bağlantılı McPherson kol, helezon yay , gazlı amortisör , viraj denge çubuğu
arka                           Reaktif bağlantılı çift salıncak, helezon yay,gazlı amortisör viraj denge çubuğu
ÖLÇÜLER
Uzunluk                      4545 mm
Genişlik                       1750 mm
Yükseklik                    1430 mm
Ağırlık                         1293 kg
Lastikler                      195 / 65 R15
PERFORMANS             
Maksimum sürat (km/s) 185
Hızlanma 0-100 km/s     12.1
YAKIT TÜKETİMİ
Şehir içi                       5.2
Şehir dışı                     4.3
Birleşik                        4.6


Yeni Civic Typer-R
MOTOR
Tip                          Su soğutmalı,4 zamanlı DOCH i-VTEC, i- DSİ 16 subaplı, enine releştirilmiş 4 silindir       
Yakıt Sistemi              PGM-FI
Hacim                       1998 cc
Maksimum güç            201 PS / 8000 rpm
ŞANZIMAN                 Düz 6 ileri 1 geri
FREN
ön                            Hava soğutmalı disk
arka                          Disk
SÜSPANSİYON           
ön                            McPherson kol, helezon yay , gazlı amortisör , viraj denge çubuğu
arka                          Yarı sabit aks.helezon yay,gazlı amortisör viraj denge çubuğu
Lastikler                      225 / 40 ZR18
PERFORMANS             
Maksimum sürat (km/s) 235
Hızlanma 0-100 km/s     6.6 sn

Yeni CR-V
MOTOR
Tip                          Su soğutmalı,4 zamanlı SOHC i-VTEC, i- DSİ 16 subaplı, enine yerleştirilmiş 4 silindir     
Yakıt Sistemi              PGM-FI
Hacim                       1997 cc
Maksimum güç           150 PS / 6200 rpm
Maksimum tork          192 Nm  / 4200 rpm
ŞANZIMAN                Otomatik 5 ileri 1 geri Akıllı Eğim Sistemi ( Grade Logic System )
FREN
ön                            Hava soğutmalı disk çapı 293 mm
arka                          Disk çapı 302 mm
SÜSPANSİYON           
ön                            Toe kontrol bağlantılı McPherson kol, helezon yay , gazlı amortisör , viraj denge çubuğu
arka                          Reaktif bağlantılı çift salıncak, helezon yay,gazlı amortisör viraj denge çubuğu
ÖLÇÜLER
Uzunluk                      4530 mm
Genişlik                       1820 mm
Yükseklik                    1675 mm
Ağırlık                         1573 kg
Lastikler                      225 / 60 R18
PERFORMANS             
Maksimum sürat (km/s) 177
Hızlanma 0-100 km/s     12.2
YAKIT TÜKETİMİ
Şehir içi                       10.9
Şehir dışı                      6.7
Birleşik                         8.2



vtec-26

  • İleti: 812
Ynt: Yeni Civic Hybrid & Civic Type-R & Yeni CR-V
« Yanıtla #1 : Ekim 27, 2006, 12:19:00 ÖS »
Yeni Civic Hybrid şehir içinde bukadar az yakarmı ya ???

R-13239

  • Ziyaretçi
Ynt: Yeni Civic Hybrid & Civic Type-R & Yeni CR-V
« Yanıtla #2 : Ekim 28, 2006, 01:15:24 ÖÖ »
Şu hybrid olayı nedir?

erischman

  • Ziyaretçi
Ynt: Yeni Civic Hybrid & Civic Type-R & Yeni CR-V
« Yanıtla #3 : Ekim 28, 2006, 09:22:50 ÖÖ »
Şu hybrid olayı nedir?

Hybrid nedir?

Alternatif enerji ile çalışan araç yaratma amacıyla 1997 yılında seri üretime başlanan birinci nesil hibridlerde bulunan elektrik motoru, benzinli motorun devrinin düştüğü noktada devreye girerek yakıt tüketimini azaltıyor. Sistem sayesinde, özellikle sıkışık trafikte tüketilen yakıt ve egzoz gazları sıfırlanıyor.

Daha sonra geliştirilen Hybrid teknolojilerinde ise güçlendirilen akım sayesinde, elektrik motorunun daha yüksek devirlerde de devreye girerek yakıt tüketimini yüzde 30’lara varan oranda aşağıya çekmesi sağlandı. Bunun yanı sıra bazı üretici firmalar benzinli hibridlerin yanı sıra, dizel hibridler üzerine de çalışmayla başladı. Bu teknoloji henüz yaygınlaşmasa da örneğin Toyota firmasının geliştirdiği dizel Hybrid motorlara sahip bazı araçların Japonya’da satışına başlandı. Hybrid motorlar yakıt tüketimi ve çevreci özelliklerinin yanı sıra, yüksek performansları ile de dikkat çekiyor. 1.6 litrelik Hybrid bir motorun kullanıldığı araçlardan sağlanan performans, 1.7 litrelik benzinli bir motora yakın seviyelerde.

1997 yılında ilk Hybrid araç Toyota Prius satışa çıktı ve o yıl 18.000 adet sattı. Şu an halen sayışta Honda'nın üç modeli Accord, Civic ve "Be cool" filmindeki Insight modeli galerilerde bulunuyor. Ford Escape, SUV modeli ayrıca bir başka Hybrid araç olarak tüketicilere sunulmuş durumda.Toyota Pirus'un motoru aracı çalıştırdığınızda ve hızınız 25 km/s kadar hızlandırdığınızda hiç benzin harcamıyor. Hızınız artmaya başladığı zaman ise, benzinli motor devreye giriyor ve aracınız hem elektrik hem de benzinli motor sayesinde ilerliyor. Aracınız belli bir hıza ulaştığı ve her iki motor tarafından desteklendiğinde eğer frene basarsanız buradan kaybedeceğiniz enerji fazlası elektrik motorlarının şarj olmasını sağlıyor. Bu da arabanızı cep telefonu gibi şarja koymaktan kurtarıyor sizi. Pirus'u diğer bir Toyota ile karşılaştırmak gerekirse, Pirus'un ulaştığı hızlanma değerleri standart bir araçtan farklı değil. 0-100 km 11 saniyenin altında ulaşılıyor.Toyota Corolla 1.6 otomatik vites bir otomobilde bu değer ise 11.8 saniyedir. Pirus ulaşa bileceği en son hız 170 km/h'dır. Corolla da ise bu değer,175 km/h'dir. Asıl fark ise toplam benzin sarfiyatı bölümünde ortaya çıkıyor. Pirus'un 100 km 4.5L yakarken Corolla'da bu değer ortalama 7.9 dur. Tabii şehir içinde kullandığınızı düşürsek bu değer 10.6'ya çıkıyor. Pirus da ise şehir içi değer 5.1'e çıkıyor.Çevre kirliliğine karşı düşük emisyonlu araçların teşvik edildiği günümüzde bu bakımdan da Pirus'un avantajlı olduğunu söyleyebiliriz. Bu yüzden de 2005 yılında yılın otomobili seçilen Pirus bu unvanı fazlası ile hak ediyor.Toyota yetkilileri ile konuştuğumuzda ise Türkiye'ye bu aracın ne zaman geleceğini kendilerinin de bilmediğini söylediler.

Hybrid elektrikli araçların, tüm dünyada 2030 yılı itibariyle yeni araç taleplerinin yüzde 50'lik bir bölümünü karşılaması bekleniyor. Getz Hybrid' in tüketimi, içten yanmalı motora sahip olan Getz' e göre yüzde 50 daha az ve 18 kilometrede sadece 1 litrelik tüketimi bulunuyor. Hybrid sistemde benzinli motor, bataryadaki enerjiyi kullanarak elektrikli motor tarafından çalıştırılıyor. Ancak aracın hareket etmesini, benzinli ve elektrikli motorlar beraber sağlıyor. Araç hareket ederken benzinli motor, bataryayı şarj etmek amacıyla tekerlekleri ve elektrikli motoru kullanıyor. Fren yaparken de elektrikli motor bir jeneratör görevini üstlenerek elektrik enerjisini üretiyor ve aracın bataryasında depoluyor. Araç durduğunda ya da şehir içinde trafik ışıklarında beklerken benzinli motorun çalışması otomatik olarak duruyor. Ancak yeniden gaza yüklenildiğinde elektrikli motor sayesinde çalışmaya başlıyor ve harekete geçiyor. Bu motorlarla 161 km/s' lik maksimum hıza ulaşan Getz Hybrid, 12.7 saniyede de 0-100 km/s hızlanmasını gerçekleştiriyor.

vtec-26

  • İleti: 812
Ynt: Yeni Civic Hybrid & Civic Type-R & Yeni CR-V
« Yanıtla #4 : Ekim 29, 2006, 01:34:31 ÖS »
Şu hybrid olayı nedir?

Hybrid nedir?

Alternatif enerji ile çalışan araç yaratma amacıyla 1997 yılında seri üretime başlanan birinci nesil hibridlerde bulunan elektrik motoru, benzinli motorun devrinin düştüğü noktada devreye girerek yakıt tüketimini azaltıyor. Sistem sayesinde, özellikle sıkışık trafikte tüketilen yakıt ve egzoz gazları sıfırlanıyor.

Daha sonra geliştirilen Hybrid teknolojilerinde ise güçlendirilen akım sayesinde, elektrik motorunun daha yüksek devirlerde de devreye girerek yakıt tüketimini yüzde 30’lara varan oranda aşağıya çekmesi sağlandı. Bunun yanı sıra bazı üretici firmalar benzinli hibridlerin yanı sıra, dizel hibridler üzerine de çalışmayla başladı. Bu teknoloji henüz yaygınlaşmasa da örneğin Toyota firmasının geliştirdiği dizel Hybrid motorlara sahip bazı araçların Japonya’da satışına başlandı. Hybrid motorlar yakıt tüketimi ve çevreci özelliklerinin yanı sıra, yüksek performansları ile de dikkat çekiyor. 1.6 litrelik Hybrid bir motorun kullanıldığı araçlardan sağlanan performans, 1.7 litrelik benzinli bir motora yakın seviyelerde.

1997 yılında ilk Hybrid araç Toyota Prius satışa çıktı ve o yıl 18.000 adet sattı. Şu an halen sayışta Honda'nın üç modeli Accord, Civic ve "Be cool" filmindeki Insight modeli galerilerde bulunuyor. Ford Escape, SUV modeli ayrıca bir başka Hybrid araç olarak tüketicilere sunulmuş durumda.Toyota Pirus'un motoru aracı çalıştırdığınızda ve hızınız 25 km/s kadar hızlandırdığınızda hiç benzin harcamıyor. Hızınız artmaya başladığı zaman ise, benzinli motor devreye giriyor ve aracınız hem elektrik hem de benzinli motor sayesinde ilerliyor. Aracınız belli bir hıza ulaştığı ve her iki motor tarafından desteklendiğinde eğer frene basarsanız buradan kaybedeceğiniz enerji fazlası elektrik motorlarının şarj olmasını sağlıyor. Bu da arabanızı cep telefonu gibi şarja koymaktan kurtarıyor sizi. Pirus'u diğer bir Toyota ile karşılaştırmak gerekirse, Pirus'un ulaştığı hızlanma değerleri standart bir araçtan farklı değil. 0-100 km 11 saniyenin altında ulaşılıyor.Toyota Corolla 1.6 otomatik vites bir otomobilde bu değer ise 11.8 saniyedir. Pirus ulaşa bileceği en son hız 170 km/h'dır. Corolla da ise bu değer,175 km/h'dir. Asıl fark ise toplam benzin sarfiyatı bölümünde ortaya çıkıyor. Pirus'un 100 km 4.5L yakarken Corolla'da bu değer ortalama 7.9 dur. Tabii şehir içinde kullandığınızı düşürsek bu değer 10.6'ya çıkıyor. Pirus da ise şehir içi değer 5.1'e çıkıyor.Çevre kirliliğine karşı düşük emisyonlu araçların teşvik edildiği günümüzde bu bakımdan da Pirus'un avantajlı olduğunu söyleyebiliriz. Bu yüzden de 2005 yılında yılın otomobili seçilen Pirus bu unvanı fazlası ile hak ediyor.Toyota yetkilileri ile konuştuğumuzda ise Türkiye'ye bu aracın ne zaman geleceğini kendilerinin de bilmediğini söylediler.

Hybrid elektrikli araçların, tüm dünyada 2030 yılı itibariyle yeni araç taleplerinin yüzde 50'lik bir bölümünü karşılaması bekleniyor. Getz Hybrid' in tüketimi, içten yanmalı motora sahip olan Getz' e göre yüzde 50 daha az ve 18 kilometrede sadece 1 litrelik tüketimi bulunuyor. Hybrid sistemde benzinli motor, bataryadaki enerjiyi kullanarak elektrikli motor tarafından çalıştırılıyor. Ancak aracın hareket etmesini, benzinli ve elektrikli motorlar beraber sağlıyor. Araç hareket ederken benzinli motor, bataryayı şarj etmek amacıyla tekerlekleri ve elektrikli motoru kullanıyor. Fren yaparken de elektrikli motor bir jeneratör görevini üstlenerek elektrik enerjisini üretiyor ve aracın bataryasında depoluyor. Araç durduğunda ya da şehir içinde trafik ışıklarında beklerken benzinli motorun çalışması otomatik olarak duruyor. Ancak yeniden gaza yüklenildiğinde elektrikli motor sayesinde çalışmaya başlıyor ve harekete geçiyor. Bu motorlarla 161 km/s' lik maksimum hıza ulaşan Getz Hybrid, 12.7 saniyede de 0-100 km/s hızlanmasını gerçekleştiriyor.

teşekkür ederiz

R-13239

  • Ziyaretçi
Ynt: Yeni Civic Hybrid & Civic Type-R & Yeni CR-V
« Yanıtla #5 : Ekim 29, 2006, 01:41:01 ÖS »
Vay be süper sistemmiş , teşekkürler bilgi için.

Onu-R

  • İleti: 3113
Ynt: Yeni Civic Hybrid & Civic Type-R & Yeni CR-V
« Yanıtla #6 : Kasım 08, 2006, 11:08:19 ÖS »

   Hybrid Civic'te araç 10 km'ye kadar elektrik motoruyla çalışıyor, yani durduğu yerde ve insanı çileden çıkaran trafiğimizde fazlasıyla ekonomik :)  10 km üzeri hıza çıkıldığında benzinli motor devreye giriyor...

erischman

  • Ziyaretçi
Ynt: Yeni Civic Hybrid & Civic Type-R & Yeni CR-V
« Yanıtla #7 : Kasım 09, 2006, 08:22:06 ÖÖ »
Ve sessiz...

Onu-R

  • İleti: 3113
Ynt: Yeni Civic Hybrid & Civic Type-R & Yeni CR-V
« Yanıtla #8 : Kasım 09, 2006, 04:00:04 ÖS »

NOVA-44

  • İleti: 131
Ynt: Yeni Civic Hybrid & Civic Type-R & Yeni CR-V
« Yanıtla #9 : Aralık 15, 2010, 01:36:18 ÖÖ »
Suanki Accord Coupe den once 2005 model cvt sanzimanli 1gen honda civic hybrid sahibiydim. Arkadaslar araba cok guzel inanilmaz sessiz. Benzindende ekonomik cevreci ama cekmiyor 1.3L v4. Ikincisi arabanin kendiside yedek parcalari cok pahali. 1 sene icinde 2 sefer katalitik konverter degistirmek zorunda kaldim beni bayaa bir yamulttu. Eger arabayi uzun sure tutmayi dusunuyorsaniz honda servisinin dedigine gore her 70,000 milde(112,000km)  pillerin degismesi lazim. Pillerin degisme fiyati iscilikle beraber $4,000 cik. Henuz hybrid teknolojisi yeni biraz daha beklemek lazim cunku hala errorlar var arabada.