Gönderen Konu: SOHC VTEC  (Okunma sayısı 6031 defa)

poşetçay

  • Ziyaretçi
SOHC VTEC
« : Eylül 11, 2009, 06:43:18 ÖS »
SOHC VTEC Üstten tek eksantrikli bir motorda, her silindir sırası için bir kam mili bulunur.
Emme ve egzoz profilleri aynı kam mili üzerinde yer alır.
Alttaki şekilde kam milinin orta kısmında 3 kam profili bulunmaktadır, bunlar emme kam profilleridir.
Bu 3 kam profilinden dış tarafta olanlar düşük devirlerde kullanılırken, ortadaki profil yüksek devirlerde kullanılır.
Fakat SOHC VTEC motorlarda egzoz supaplarının zamanlamaları değiştirilmez.
Egzoz supapları tüm devir bantları için aynı profilleri takip eder.
DOHC VTEC ve SOHC VTEC motorlar arasındaki en büyük fark egzoz supaplarının zamanlamaları arasındaki farktır.
Bunun yanı sıra SOHC VTEC motorların yapıları, DOHC VTEC motorlara göre daha basittir.

Düşük devirlerde, dıştaki 2 kam profili direkt olarak külbütörleri hareket ettirir.
Düşük devirlerde kullanılan kam profilleri motorun sakin çalışmasını ve düşük yakıt tüketimi sağlar.
Yüksek devirlerde ise; yüksek devirler için tasarlanan profil, takipçiyi hareketlendirir.
Fakat takipçi herhangi bir parçayla bağlantılı olmadığı sürece, hiçbir parçayı hareketlendirmez.
Yüksek devirlerde, yağ basıncı metal pimi külbütörlere ve takipçiye doğru iter ve 3 profil sanki tek profile dönüşmüş gibi hareket etmeye başlar.
Külbütörler, yüksek devirler için tasarlanan profili takip etmektedirler.
Yüksek devirlerde emme supaplarının lifti arttığı gibi açık kalma süreleri de artar.
Artan devirler birlikte motora daha fazla dolgu emilir ve motorun gücü artar.



poşetçay

  • Ziyaretçi
Ynt: SOHC VTEC
« Yanıtla #1 : Eylül 11, 2009, 06:44:46 ÖS »
son zamanlarda oldukça moda d serisinin bikaç modeline uygulayıp ciddi güç artışı saglanabilmektedir

Mahir TÜRKMEN

  • İleti: 5960
Ynt: SOHC VTEC
« Yanıtla #2 : Eylül 11, 2009, 06:56:07 ÖS »
VTEC-E

VTEC-E VTEC in ters çevirilmiş biçimidir. E, economy kelimesinin bas harfidir. Anlaşılabileceği gibi, DOCH VTEC in sağladığı, yüksek devirde performans yerine, SOCH VTEC-E düşük devirde çok yakıt tüketimi sağlar.
Benzin, hava ile karıştırılıp silindirlere verilir. Bu karışım ne kadar iyi ortanda hazırlanırsa, motor o kadar düzgün bir operasyon sağlar. Eğer benzin oranı fazla ise �zengin karışım�, Eğer hava oranı fazla ise �Fakir karışım� adı verilir. düşük devirde çalışan motorlarda, benzin/hava karışımının alınma hızı yeterli diildir. O yüzden benzin oranı biraz daha arttırılır ki motor daha düzgün bir operasyon sergilesin. VTEC-E nin yaptığı, yapay olarak bu alınma hızını arttırarak silindirin içinde bir çeşit girdap hareketi yaparak benzin/hava karışımının çok iyi karışmasını sağlar. İyi karıştığı için daha fakir karsımlar kullanılabilir , bu sebeple yakıt tüketimi düşürülmüş olur. (Düşük devirlerde).

SAnırım sadece SOCH vtec de kullanılabiliyor diğerinin maliyet yüksekliği sebebiyle.. Okumuştum ama bulamadım ..

doan

  • İleti: 1605
Ynt: SOHC VTEC
« Yanıtla #3 : Eylül 11, 2009, 07:07:17 ÖS »
peki öğrenmek istediğim birşey var DOHC motorla aynı şekilde doldurulmuş SOHC VTEC performans olarak kıyaslanırsa hangisi daha yüksek bir performans sergiler hangisinden daha iyi bir verim alınır ? alt devir ve üst devir farkları vs.

Mahir TÜRKMEN

  • İleti: 5960
Ynt: SOHC VTEC
« Yanıtla #4 : Eylül 11, 2009, 07:14:50 ÖS »
Doch motor yüksek performans ve yüksek devir motoru diye biliyorum ;)

ALG

  • İleti: 6376
    • THT
Ynt: SOHC VTEC
« Yanıtla #5 : Eylül 11, 2009, 07:19:24 ÖS »
DOHC tabiki..Çift eksantrik

poşetçay

  • Ziyaretçi
Ynt: SOHC VTEC
« Yanıtla #6 : Eylül 11, 2009, 07:22:30 ÖS »
peki öğrenmek istediğim birşey var DOHC motorla aynı şekilde doldurulmuş SOHC VTEC performans olarak kıyaslanırsa hangisi daha yüksek bir performans sergiler hangisinden daha iyi bir verim alınır ? alt devir ve üst devir farkları vs.
doch motor hem tork açısından hemde egzantirik açısından daha iyi ama soch ekonomik açıdan daha iyi soch a çewirilen motorlar ne kadar we nasıl olucak onu yakın bi zamanda görücez

doan

  • İleti: 1605
Ynt: SOHC VTEC
« Yanıtla #7 : Eylül 11, 2009, 07:27:00 ÖS »
vtec olayı yeterli basınç yaratmadığından üstün bir tork üretilemiyor sanırım ?
birde sohc vtec araçlardan takribi ne kadar güç elde edilebilir ?

poşetçay

  • Ziyaretçi
Ynt: SOHC VTEC
« Yanıtla #8 : Eylül 11, 2009, 07:32:52 ÖS »
biz 1.4 ies araca uyguladık 140+hp aldık şuan beyin proglanıcak ortaya çıkıcak

doan

  • İleti: 1605
Ynt: SOHC VTEC
« Yanıtla #9 : Eylül 11, 2009, 07:39:50 ÖS »
maşallah maşallah hayırlısı olsun. 1.6ları halletmiştiniz zaten defalarca kere sıra SI ve VTIlarda :)

honda121

  • İleti: 747
Ynt: SOHC VTEC
« Yanıtla #10 : Eylül 12, 2009, 12:48:43 ÖÖ »
Sohc ekonomiye yönelik yapılmış bir motor, dohc performans.

tarantino

  • Co-Admin
  • İleti: 3270
Ynt: SOHC VTEC
« Yanıtla #11 : Eylül 12, 2009, 11:29:09 ÖÖ »
arkadaşlar bu haftadan sonra kısmet olursa ayara gidicem ve araçtan aldığımız performans ve gücü ortaya çıkacak inşallah yüzümüz kara çıkmaz
1.4 SOHC VTEC

doan

  • İleti: 1605
Ynt: SOHC VTEC
« Yanıtla #12 : Eylül 12, 2009, 11:53:45 ÖÖ »
abi araban şimdi tam 1.4 vti oldu yani :) hayırlı olsun

tarantino

  • Co-Admin
  • İleti: 3270
Ynt: SOHC VTEC
« Yanıtla #13 : Eylül 12, 2009, 03:48:20 ÖS »
abi araban şimdi tam 1.4 vti oldu yani :) hayırlı olsun
evet kardeşim