Gönderen Konu: Honda CRV (97-2001) Kullanan Arkadaşlar Burada Buluşalım  (Okunma sayısı 1242235 defa)

tunci

  • İleti: 801
Ynt: Honda CRV (97-2001) Kullanan Arkadaşlar Burada Buluşalım
« Yanıtla #600 : Ocak 16, 2013, 08:46:37 ÖÖ »
Soba boyası aklıma çok yattı. Havanın güzel, arabanın kuru olduğu bir zaman illaki yapıcam, teşekkürler üstad.
Ömer kardeş şimdi amörtisörleri kaldırtsan orjinali kaçmış olmaz mı? Lifte kaldırıp sebebini bulsak daha iyi değil mi?



bankaci05

  • Ömer Faruk
  • İleti: 314
Ynt: Honda CRV (97-2001) Kullanan Arkadaşlar Burada Buluşalım
« Yanıtla #601 : Ocak 16, 2013, 08:57:13 ÖÖ »
amortisörleri kontol ettirdim. bişey yok dediler. servisde aynı şeyi söyledi benim usta da .  soba boyası yerine  sıcağa ve ısıya dayanıklı termik boyaydı sanırım ondan almışdım internetten. yazın bu boyama işine yapmışdım. egzosu baştan sona bu boyayla boyadım . ya cok sık 2 kişiden fazla arabaya binen yok ama arka çökünce araba oturuyor hoşuma gitmiyor. bu arada akra fren balatalarının olduğu kampanayı söktürdüm hafta sonu. balata spreyiyle temizlediler. o ne toz olmuş öyle orası şaşırdım. balatalar iyi ama balataların talaşı doldurmuş orayı. tertemiz çıktı şimdi. 10 tl de para aldı. bir de balata spreyi. bu arada çok da kısa sürdü işlem.aklınıza gelirse ve fren yaptıkca cikleme duyarsanız hemen yaptırın . cikleme mikleme kalmadı :)

tunci

  • İleti: 801
Ynt: Honda CRV (97-2001) Kullanan Arkadaşlar Burada Buluşalım
« Yanıtla #602 : Ocak 16, 2013, 09:19:01 ÖÖ »
Bizim arabalar abs li ya hani, kendimiz sökünce abs sistemine zarar verir miyiz acaba, neresine kadar sökmek lazım? Resim çekeymişin iyiymiş :)

karmak

  • İleti: 305
Ynt: Honda CRV (97-2001) Kullanan Arkadaşlar Burada Buluşalım
« Yanıtla #603 : Ocak 16, 2013, 09:23:16 ÖÖ »
 :con
amortisörleri kontol ettirdim. bişey yok dediler. servisde aynı şeyi söyledi benim usta da .  soba boyası yerine  sıcağa ve ısıya dayanıklı termik boyaydı sanırım ondan almışdım internetten. yazın bu boyama işine yapmışdım. egzosu baştan sona bu boyayla boyadım . ya cok sık 2 kişiden fazla arabaya binen yok ama arka çökünce araba oturuyor hoşuma gitmiyor. bu arada akra fren balatalarının olduğu kampanayı söktürdüm hafta sonu. balata spreyiyle temizlediler. o ne toz olmuş öyle orası şaşırdım. balatalar iyi ama balataların talaşı doldurmuş orayı. tertemiz çıktı şimdi. 10 tl de para aldı. bir de balata spreyi. bu arada çok da kısa sürdü işlem.aklınıza gelirse ve fren yaptıkca cikleme duyarsanız hemen yaptırın . cikleme mikleme kalmadı :)


geçmiş olsun  ciklemeye...
arabalar sağlam  sakın  arka  balataları  değişmeyin  usta  söyledi  dıye  20 00 de  falan...
bu  boya  nedir  adı  varmı  benim  servists  de  söylediler  kalıcı  oluyormu  bır kac ayda  atıyormu  sıcaktan..
malum  soba  boyası  gecıcı de olsa   sesı  solugu  pası  engellıyor...  hele kısa  mesafe  aracın  eksozunun  ve  bujının  dusmanı  eger  kalıcı oldugunu  dusunuyorsan  adını  soylermısın
ıyı  gunler  :con


karmak

  • İleti: 305
Ynt: Honda CRV (97-2001) Kullanan Arkadaşlar Burada Buluşalım
« Yanıtla #604 : Ocak 16, 2013, 09:26:58 ÖÖ »
Bizim arabalar abs li ya hani, kendimiz sökünce abs sistemine zarar verir miyiz acaba, neresine kadar sökmek lazım? Resim çekeymişin iyiymiş :)

aman  dıyım   elını surme  abs ye

benım arabada  srs  lambası  yandı  adamlara  guvenıp   tamırını  yapmaya  gıtmedım  ıcınde  bır  serıt  zamanla  koparmıs....

yanı  lamba  yanık  kullanıyorum  bır  aydır   adam  gıbı  aırbeg  cı  bulana  kadar  kımseye  baktırmam
sen  bıde  abs  dıyorsun   ...aman  aman   fren  tertıbatı  bu  allah  korusun  ..zaten  arıza  ısıgı  yanana kadar  bakılmaz  sıstemlerden  bırı...

karmak

  • İleti: 305
Ynt: Honda CRV (97-2001) Kullanan Arkadaşlar Burada Buluşalım
« Yanıtla #605 : Ocak 16, 2013, 09:34:59 ÖÖ »
Ürün Kodu   Ürün Adı   Isıya Dayanıklı Boya Özellikleri   Ambalaj   Isıya Dayanıklı Boya Kilo Fiyatı
2531-1201   Isıya Dayanıklı Boya   Isıya Dayanıklı Boya 500°C - 600°C   15 / KG   31,90 TL / KG
Isıya Dayanıklı Boya yapısı : Isıya Dayanıklı Son Kat, fiziksel direnci ve ısı dayanımı yüksek, yarı mat görünümde, son kat boyadır.
Isıya Dayanıklı Boya Özellikleri : Boya uygulamasından önce astar uygulamasına gerek olmaması, Uygulandığı yüzeye çok iyi yapışabilmesi, Sağladığı fiziksel direnç, Isı dayanımının yüksek olması. ( 500°C - 600°C )
Isıya Dayanıklı kullanım alanları : Isıya Dayanıklı Son Kat, yüksek ısıya ( 200°C - 800°C ) maruz kalan her türlü metal yüzeyler için özel olarak tasarlanmış olması nedeni ile söz konusu tüm metal yüzeylere rahatlıkla uygulanabilir. Bu boya, 200°C - 400°C , 500°C - 600°C ve 700°C - 800°C ısı dayanım aralıklarında üç tip olarak tasarlanmıştır. 500 C - 600 C dereceye ısıya dayanıklı boya. Buhar kazanları, Şömine boyası ve Egzos boyası dahil yüksek ısının geçtiği  alanların dış yüzeyinde kullanılır. Isıya dayanıklı metal boyası, yüksek sıcaklığa dayanıklı boya
Isıya Dayanıklı Boya Uygulama Yüzey Hazırlığı:
Isıya Dayanıklı sistemin beklenilen başarıyı gösterebilmesi için yapılacak yüzey hazırlaması, uygulamanın kendisi kadar önemlidir. Metal yüzeyler üzerindeki her türlü nem, klorür, sülfat tuzları, pas, hadde kabuğu,isveç Standardı SIS 05 5900’ e göre Sa 2 ½ derecesinde grit püskürtme yöntemi, ya da St 2 standardında mekanik yöntemle yüzeyden uzaklaştırılmalıdır. Ayrıca metal yüzeylerde ki toz, kir, yağ ve gres, temizleyici maddeler ve/veya yüksek basınçlı su jeti ile temizlenmelidir. Kaynak sıçramaları ve yüzeylerin sivri köşeleri taşlanmalıdır. Yapılan farklı temizlik islemlerinden sonra yüzey, elektrikli süpürge, temiz ve kuru hava veya temiz bir fırça ile temizlenmelidir. Söz konusu işlemlerden sonra yüzeyde hafif bir metal ışıltısı olmalı ve bu işlemden sonra tercihen hemen, en geç de 30 dakika içinde yüzeye uygulanmalıdır.
Son Kat Uygulaması:
Isıya Dayanıklı Son Kat (2531-1201) ambalajı açıldıktan sonra tercihen matkaplı motor ile iyice karıştırılarak homojenize edilir. Uygulama viskozitesine getirmek için tiner ilavesi yapmaya gerek yoktur. Kendisinden beklenen performansı sağlayabilmesi için 30 – 35 µ kuru film kalınlığı verecek şekilde uygulanması tavsiye edilir.
Uygulama Sırasında:
Hava sıcaklığı 5°C ile 50°C arasında,
Uygulanacak zeminin sıcaklığı 10°C ile 30°C arasında,
Relatif Nem < 85 % olmalıdır.

Teknik bilgiler:
Isıya Dayanıklı Boya yarı mat görünümlüdür.
Boya Yoğunluk: 1,00 ± 0,05 g/ml
Katı madde % ağırlığı : 40 ± 2
katı madde % hacmi : 32 ± 3
Toz Kuruma zamanı 1 - 2 saat 20 °C
Dokunma kuruma zamanı 4 - 6 saat 20 °C
Montaj kuruma zamanı 36-48 saat 20 °C
Isıya Dayanıklı Boya ( Ürün kodu 2531-1201 )
Isıya Dayanıklı Boya püskürtme ile uygulanır.
Renk: Gümüş Gri ve Siyah
Uygulanacak Isıya Dayanıklı boyanın kuru film kalınlığı : 30 - 35 µ
Isıya Dayanıklı Boya tüketimi: 1 bir litre ile 9m2 veya 10 m2 / lt 30 - 35 µ kuru film kalınlığında uygulanır.
Güvenlik ve Sağlık Bilgileri: Herhangi bir sağlık problemi ya da yangın tehlikesine yol açmamak amacıyla kapalı ortamlarda yapılan uygulamalarda gerekli havalandırma sağlanmalıdır. iş bitiminde, uygulama esnasında kullanılan tüm boya ekipmanları 1351-1401 Selülozik Tiner ile iyice temizlenmelidir. Tatbikattan sonra yüzey, en az 36 saat su ile temas ettirilmemelidir. Kürlenmenin tam olarak sağlanması için boyalı yüzey kullanılmadan önce 2 gün beklenilmelidir.
Isıya Dayanıklı Boya Sembolü : Xn, F
Tehlike Uyarıları R: 11 20/ 21 / 22
Güvenlik Uyarıları: 16 - 20/ 21-24/ 25-38
Genel Uyarılar: Yalnızca iyi havalandırılmış alanlarda, maske ile birlikte kullanınız ve solumayınız. Yukarıda yer alan ürün özellikleri son teknoloji standartlarına ve laboratuar test sonuçlarına göre düzenlenmiş olup, tavsiye esaslıdır. Ürün kullanımında tarif edilen şartlar, hakim olan yerel durum ve kullanılacak diğer malzemeler mutlaka göz önüne alınmalıdır. Bilgilerin önceden haber verilmeden değiştirilme hakkı saklıdır.
Isıya Dayanıklı Boya. 500 - 600 dereceye ısıya dayanıklı boya kullanımı ile ilgili bilgi almak için arayabilirsiniz.
Tel : 0216 621 30 15
Fax: 0216 621 30 16
info@galaxypaint.net

tunci

  • İleti: 801
Ynt: Honda CRV (97-2001) Kullanan Arkadaşlar Burada Buluşalım
« Yanıtla #606 : Ocak 16, 2013, 09:41:51 ÖÖ »
Yalnız kapalı ortamda boyamayın diye uyarı var, şimdi hem kapalı alan hem arabanın altına girince dar alan allah muhafaza kafayı buldurur :)
Yok üstad ellemem abs yi korkutuğum için sordum biz bu balata temizliği yaparken abs ye zarar vermeyelim diye dikkat etmemiz gereken bir şey var mı diye.

bankaci05

  • Ömer Faruk
  • İleti: 314
Ynt: Honda CRV (97-2001) Kullanan Arkadaşlar Burada Buluşalım
« Yanıtla #607 : Ocak 16, 2013, 09:56:36 ÖÖ »
aldığım ürünü  13.10.2011 de almışım ve Arexons Isıya Dayanıklı Termik Boya 1 Adet | Kargoya verildi17,8 +KDV7,80 TL +KDV9,20 TL   imiş.
bu arada arka balatalara gelince. usta lastikleri cıkardı. fren balatalarının üzerinde kapmanaya küçük bir çekiç darbesi ve hopp kampana kendi kendien geldi. el değmeden önce hava tabancası ve ardından balata spreyi ile temizlik. kampanayı taktı lastiği takdı bu kadar. hepsi sanıyorum 15 dakika falan sürdü.  benim şurası böylemi, burası şöyle olması gerekmez mi gibi sorularım bile yarım saat sürüyor :)
boya uzun süre dayanıklı. 2011 sonunda aldığıma göre mutemelen aynı dönemde yapmışımdır. havasız kalmakla ilgili bir sorun yaşamadım cünkü ben servisde ustalar triger kayışlar vs. değişirken arac liftte iken yaptım. zaten cok uzun sürmüyor işlem. alt kısma bakmadım ama egzos hala siyah duruyor ve atmadı. biri buraya fotoğraf atmayı bana öğretirse fotoğrafını atabilirim.

karmak

  • İleti: 305
Ynt: Honda CRV (97-2001) Kullanan Arkadaşlar Burada Buluşalım
« Yanıtla #608 : Ocak 16, 2013, 10:00:53 ÖÖ »
 :con
Yalnız kapalı ortamda boyamayın diye uyarı var, şimdi hem kapalı alan hem arabanın altına girince dar alan allah muhafaza kafayı buldurur :)
Yok üstad ellemem abs yi korkutuğum için sordum biz bu balata temizliği yaparken abs ye zarar vermeyelim diye dikkat etmemiz gereken bir şey var mı diye.


ben eksozu sag arka tekerlegı havaya kaldırıp  sokakta  boyamıstım  tabı  hataymıs  altına  salıncak  koymalıymıs  neyse
arka tekerler sokuluyor  el frenı ınık  arac  vıtesı  parkta   arka kampanaya   bıjon  anahtarıyla  alt ve  ustten  seryc  vurup  cıkarıp  ıcını  yere doktuk  balata spreyını  sıktık  3 -5  dk  kuruyunca  ıslemı  tersten  yaptık  ıs  bıttı   yanı  abs ye  zarar vermedık  

zaten  bıldıgım  kadarıyla  abs nın  calısması  sanıyede  bır kac kez  frenı  sık  bırak  usulu..
her sey  gonlunuzce  olsun  kolay  gelsın... :con

tunci

  • İleti: 801
Ynt: Honda CRV (97-2001) Kullanan Arkadaşlar Burada Buluşalım
« Yanıtla #609 : Ocak 16, 2013, 10:16:03 ÖÖ »
Anlaşılmıştır. Eksoz boyanırken arabanın altına girilmeyecek ve balata temizlenirken kampanayı sökmek için çekiç ya da bijon anahtarından ayrdım alınacak :)


tunci

  • İleti: 801
Ynt: Honda CRV (97-2001) Kullanan Arkadaşlar Burada Buluşalım
« Yanıtla #611 : Ocak 16, 2013, 10:45:14 ÖÖ »
Sayfa açılmadı, neydi ki bu?

tunci

  • İleti: 801

bankaci05

  • Ömer Faruk
  • İleti: 314
Ynt: Honda CRV (97-2001) Kullanan Arkadaşlar Burada Buluşalım
« Yanıtla #613 : Ocak 16, 2013, 11:15:14 ÖÖ »
işde verdiği site benim iş bilgisayarımda açılmıyor. sorun da bu sanırım. :(

johnsen

  • ERMAN
  • İleti: 9
Ynt: Honda CRV (97-2001) Kullanan Arkadaşlar Burada Buluşalım
« Yanıtla #614 : Ocak 16, 2013, 12:53:36 ÖS »
Günaydın Numan kardeş.
Erman Bey siz nasılsınız, izlenimler nasıl cr-v ile ilgili?

teşekkürler siz nasılsınız?

Cr-v canavar inanın o kadar severek kullanıyorum ki. Sadece Gazdan bazen lamba yakıyordu petrol istasyonunu değiştirdim o da kesildi. Tısır tısır gidiyor bir sıkınıtısı yok çok şükür. Ben Pazardan Pazara yada hafta içi akşamları binebiliyorum hafta içi şirket aracı var çünkü.Ama o pazar günkü gezmek hiç bir şeye benzemez...:D Ben cr-v mi çok seviyorum:D

tunci

  • İleti: 801
Ynt: Honda CRV (97-2001) Kullanan Arkadaşlar Burada Buluşalım
« Yanıtla #615 : Ocak 16, 2013, 01:19:23 ÖS »
Allah içinize sindirsin diyelim o zaman Erman Bey. Ben cr-v yi hiç kullanmadan forumlardan okuduğum kadarıyla karar verdim ve ben de hiç pişman olmadım, cebimi üzse de :)

asosundan

  • İleti: 224
Ynt: Honda CRV (97-2001) Kullanan Arkadaşlar Burada Buluşalım
« Yanıtla #616 : Ocak 16, 2013, 02:09:24 ÖS »
aşk üç harflidir CR-V nokta :-)
« Son Düzenleme: Ocak 16, 2013, 02:09:35 ÖS Gönderen: asosundan »

johnsen

  • ERMAN
  • İleti: 9
Ynt: Honda CRV (97-2001) Kullanan Arkadaşlar Burada Buluşalım
« Yanıtla #617 : Ocak 16, 2013, 02:11:32 ÖS »
Allah içinize sindirsin diyelim o zaman Erman Bey. Ben cr-v yi hiç kullanmadan forumlardan okuduğum kadarıyla karar verdim ve ben de hiç pişman olmadım, cebimi üzse de :)

amin.evet biraz çok yakıyor ama satılmıyor işte...ş.içi 15lt/100km ş.arası ben kullanırsam 12lt eşim kullanırsa 10 lt yakıyor maalesef...tabi bi de şimdi kış şartları benzinde var işin içinde ısınana kadar :D
yakıt hariç hiç kimseyide üzeceğini sanmıyorum cr-v ninde...:D

NUJMAN

  • NUMAN YILDIRAN
  • İleti: 525
Ynt: Honda CRV (97-2001) Kullanan Arkadaşlar Burada Buluşalım
« Yanıtla #618 : Ocak 16, 2013, 03:30:03 ÖS »
Muhabbet almış yürümüş geçen hafta ki temizlik esnasında bende ekzozu kople boyamıştım .

http://www.hepsiburada.com/Liste/motip-300c-isiya-dayanikli-kirmizi-boya-400-ml-made-in-germany-4048500334108/productDetails.aspx?productId=otev4048500334108&categoryId=20035769

Malzeme bu ben sanayiden 12 liraya aldım :)  Aynı malzemeyi kat kaloriferinin kapısında kullandım 1,5 aydır yakıyoruz halen sırıtma yok. Eksozdaki performansı nasıl olur bilmiyorum ama eskisinden iyi olduğu kesin.
« Son Düzenleme: Ocak 16, 2013, 03:31:01 ÖS Gönderen: NUJMAN »

tunci

  • İleti: 801
Ynt: Honda CRV (97-2001) Kullanan Arkadaşlar Burada Buluşalım
« Yanıtla #619 : Ocak 16, 2013, 03:44:08 ÖS »
Arkadaşlar çok güzel şeyler yapmışsınız ellerinize sağlık. Kimileri işitsel öğrenmeye kimileri görsel öğrenmeye yatkındır. Sanırım benimki görsel olacak ki illa ki resim isterük :) Şimdi diyeceksiniz, sen arabanın resimlerini koydunmukine? Benim laptap yarın geliyor kısmetse tamirdeydi resimleri de ondan sonra koyarım :)

NUJMAN

  • NUMAN YILDIRAN
  • İleti: 525
Ynt: Honda CRV (97-2001) Kullanan Arkadaşlar Burada Buluşalım
« Yanıtla #620 : Ocak 17, 2013, 08:01:39 ÖÖ »
Cümleten günaydın.

Dün yeni aldığım tavan aydınlatma led leri geldi, şimdi resim yok yazmanın da pek anlamı yok ama, bu akşam nasip olursa fotoğraflayıp paylaşacağım :)

tunci

  • İleti: 801
Ynt: Honda CRV (97-2001) Kullanan Arkadaşlar Burada Buluşalım
« Yanıtla #621 : Ocak 17, 2013, 08:54:22 ÖÖ »
Günaydın, mutlu sabahlar.
Şimdiden hayırlı olsun, bu yaptıklarınızın resimlerini arşivliycem zaman, para buldukça ben de yapıcam :) Sizlerin evi ya da işyeri mi müsait bunları yapabilmek için garajınız filan var mı?

asosundan

  • İleti: 224
Ynt: Honda CRV (97-2001) Kullanan Arkadaşlar Burada Buluşalım
« Yanıtla #622 : Ocak 17, 2013, 09:47:05 ÖÖ »
Cümleten günaydın.

Dün yeni aldığım tavan aydınlatma led leri geldi, şimdi resim yok yazmanın da pek anlamı yok ama, bu akşam nasip olursa fotoğraflayıp paylaşacağım :)

hayırlı olsun üstad foto koyda görelim bakalım nasıl duruyor. çakma ledler gibi aydınlatma yapmazsa bende değiştiriyim

karmak

  • İleti: 305
Ynt: Honda CRV (97-2001) Kullanan Arkadaşlar Burada Buluşalım
« Yanıtla #623 : Ocak 17, 2013, 11:24:23 ÖÖ »
 :conbuji konusunda atlanan bir konu var o da bunun kilometreye direk olarak bağlanması.

Aslında hepimizin bileceği gibi bujilerin ömrü ateşleme sayısı ve voltajın yüksekliği ile direk alakalıdır.Ancak bunları sayamıyacağımıza göre araç firmaları ortalama kilometre üstünden bir sayı belirlemekteler.

şöyle ki aracını devamlı şehir içinde kullanan birini düşünün. Sabh iş akşam ev , yoğun trafik ve saatlerce beklemeler.Şimdi buraya detaylı bakalım;

hızımız belki 50-60 km olmasına rağmen düşük viteste gittiğimiz ve ivmelendirme yaptığımızdan dolayı bujiler bazen kilometresi gelmeden ömürlerini doldurabilirler ancak çalışmaya devam ederler.Kıvılcımın gücü azalır ,zayıflar buda benzin tüketiminizi artırır.Unutmayalaım ki düşük viteste az yol aldığımız halde buhjiler maksimum sayıda ateşleme yapmaya çalışmaktalar, çünkü deviri yüksek tutmaya çalışmaktayız.

Öyleyse ; katalogta verilen km ortalama devir ve uzun yol da kaale alınarak yapuıldığı için her aracın bujisi farklı bir km verebilir size, kullanım şartları da çok önemlidir.

kafadan atma bir sayı söylemek yerine sizlere uzun yol kullanımımda katalogta verilen değiştirme sıklığının %50 fazlası yol alabileceğinizi söyleyebilirim.

En önemli kural her 5000 veya 10000km de veya yağ değişiminde mutlaka bujilerinde gözden geçirilmesini tavsiye ederim.Öyle platin falan da almanıza gerek yok zamanında değiştirilen ujiler size daha ucuza gelir ve benzinden kazanırsınız.

Ancak performans isteyen bir canavar modifiye araç yarattıysanız ve 1 milisaniye erken hızlanma bile sizin için önemli ise tabii ki 2-3 hatta dört tırnaklı buji performanı etkileyecektir.
artı ve eksilerini koyayım siz karar verin.
Platin elektrik iletimi açısından en üst metallerden biridir.Bu yüzden bujilerde kıvılcımın iletim hızı açısından dünyadaki en iyi metallerden birisidir.Belki de en iyisi.

Ancak burada triple olayında ise işi şansa bırakmamakta aynı anda ateş gücü yüksek bir kıvılcım elde etmiş oluyorsunuz.

benzetme yapmış olursak ,platinli bujide hızlı giden bir merminiz olmakta hedefi erken vurusunuz .Ancak motorunuzun diğer elemanları ateşleme anı için hazır değilse bir işe yaramaz .Modifiye olayı çok derin konudur , bazen bir şey yaparken bir şeyden kaybetme söz konusudur.

Triple olayında ise aynı anda 3 namlulu silah gibi düşünün biri hedefi vurmaz ise diğerinin vurma olasılığı yüksektir.Tutukluluk yapma olayı düşüktür.Ancak bu kez ateş hızı platin kadar yüksek değildir.elemenlerde en iyi iletim plantin altın, gümüş ,bakır diye gider.Burası kritiktir işte, sizin araç ateşleme zamnını çok hasas veremiyorsa ayrlar kuşkulu ise , motor aşınmış, katılımtan katılıma koşan biriyseniz. Bu daha iyi gelecektir.Ancak yanılma olasılığı da vardır.Belki de bir şahaser elinizdedir de isz farkında değilsinizdir.

sonuç, en iyi çözüm her ikisinide deneyerek kendinizin karar vermesidir.Teorik olarak plantin iyi gibi görünmekle birlikte bazen triple daha iyi sonuç verebilir.Altınızda bir brabus varsa kafadan platin derim :con

karmak

  • İleti: 305
Ynt: Honda CRV (97-2001) Kullanan Arkadaşlar Burada Buluşalım
« Yanıtla #624 : Ocak 17, 2013, 11:29:03 ÖÖ »
aklımızda kalması gereken bujinin ''Hot Plug'' yani sıcak buji mi yoksa ''Cold Plug'' yaksa soğuk bujimi olması gerekliliğidir.

Kural basittir.

Eğer aracınız yüksek sıkıştırma oranına sahip ve performans aracıysa çok fazla ısı üretecektir.Silindir içi sıcaklığı çok olacağı için COLD PLUG yani soğuk buji kadlaması veya seçimi yapılmalıdır.

Eğer aracınız düşük sıkıştırma oranlı ve orta ve düşük performans aracıysa (beygirin önemi yok) HOT PLUG yani sıcak buji seçimi yapılmalıdır.

Bunlar her yerde bulabilceğiniz teknik açıklamaladır buna ben Eğer aracınız LPG ye dönüştürülürse , bujinizide COLD PLUG ile değiştirmenizi öneriyorum.Çünkü silindir içi olaşan ısıyı bu bujiler daha iyi karşılarlar ve heat endex denen ısıyı tutmama özellikleri sayesinde daha doğru zamanda ateşleme yaparlar.Siz bunu nasıl anlayacaksınız isterseniz buna dalalım biraz.

İlk önce bilmeniz gereken şey bir buji eğer HOT PLUG ise bujinin insulator kısmı uzun olacaktır buna uzun burunlu (Long Nose)buji deniyor.bu tip bujiler genelde dur -kalk yapan şehir içi kullanımı içi uygun olanlarandır.

Cold Plud tipi ise kısa insulator burnuna sahiptir,yanma gazlarına maruz kalan yüzey alanı minimumdur.Bu buji genelde performans araçlarında , turbo, süpercharger lı ve LPG li araçlar için daha uygundur.Silindir içi sıcaklığı daha iyi ısı trasferi yaparak iletebildikleri için tercih edilmektedir.COLD PLUG bujiler detopnasyon ve alev almama problemlerini çok iyi çözerler.Ancak bir dezavantajı vardır.Motor soğukken ve rolantide düşük devirlerde de iyi ısı transferi yaptıkları için, bu devirlerde problem yaratabilir ve motorda istemediğimiz durumları yaratabilirler.Ancak katılımçı ruhtaki araç sahipleri kullanıcılar, rolantide veya düşük devir kullanmadıkları araçlarında bu bujiyi tercih etmelidir.sonuçta onlar araçtan performans beklerler ,salise kaybı onlar için motorun rolantideki tutarsız çalışmasından daha önemlidir.
Hiç amerikan drag katılımlarını izlediniz mi bilmem, ancak dikkat ederseniz yüzlerce beygir gücündeki araçlar rolantide neredeyse duracak gibi çalışırlar 2 saniye sonra gaza basıldığında ise iyi seçilmiş bujiler makinalı tüfek gibi hatasız ateşleme yaparak aracı bir canavara dönüştürüler.Devir yükselmeye başlayınca COLD plug bujileri kendine gelir ve görevini eksiksiz yapar , 10000 devir çevirseniz bile sıfır hata ile çalışabilirler :con