Gönderen Konu: 2002 Civic Vtec II Yardım  (Okunma sayısı 2683 defa)

racing3000

  • İleti: 129
2002 Civic Vtec II Yardım
« : Nisan 22, 2009, 11:44:44 ÖS »
Merhaba arkadaşlar. Aracın performansını biraz daha iyileştirmek adına Aem Filtre, spor katalitik, 51mm ara borular ve sebring son susturucu taktırdım. belli belirsiz bir fark oluştu. yaptığım masrafa değmedi. buji, headers vs önerirmisiniz, ne yapmalıyım. ya da performans alamayışımın nedeni ne olabilir. şimdiden ilgi ve yardımlarınız için teşekkürler.



racing3000

  • İleti: 129
Ynt: 2002 Civic Vtec II Yardım
« Yanıtla #1 : Nisan 22, 2009, 11:46:41 ÖS »
bir de box tuning önerenler var, ancak uzun vadede motora zarar verdiğini de duymuştum cesaret edemiyorum açıkçası. bu konuda da tecrübe edinen arkadaş varsa fikrini paylaşırsa çok sevinirim.

hakanturkkal

  • İleti: 190
Ynt: 2002 Civic Vtec II Yardım
« Yanıtla #2 : Nisan 23, 2009, 10:13:42 ÖS »
bu araca baska bişe yapılmaz zaten.ekstra olarak bi de headers takarsın o kadar.bende de var 2003.motorla hiç oynayamazsın ;)

racing3000

  • İleti: 129
Ynt: 2002 Civic Vtec II Yardım
« Yanıtla #3 : Nisan 24, 2009, 10:02:43 ÖS »
arkadaşlar buji headers ve box tuning hakkında önerisi olan yok mu

racing3000

  • İleti: 129
Ynt: 2002 Civic Vtec II Yardım
« Yanıtla #4 : Nisan 26, 2009, 11:48:23 ÖS »
arkadaşlar ses soluk çıkmadığı için, yararlı olduğunu düşündüğüm bilgileri ben sizlere aktarayım. biraz araştırma sonucu doğru olup olmadığından tam emin olmamakla beraber (kağıt üzerinde ölçüm vs görmedim henüz) şu bilgileri edindim. box tuning ya da diğer adıyla power box, sadece aracın ecu 'ndeki enjektöre verdiği pompaj emrini maximuma çıkartıyormuş. normal şartlarda hiç bir zaman limitlerde çalışmayan enjektörler bu sayede motora yakabileceğinden de fazla yakıt göndermiş oluyormuş. böylelikle hava giriş ve çıkış sistemi rahatlatılmış bir araçta (bu araca yazılım uygulanamadığı için) hava, daha doğrusu giren oksijen miktarı ancak %1-2 civarında arttırılabilirken, yakıt %8 leri bulabiliyormuş eskiye oranla. bu durumda beklenenden çok daha az bir performans artışı oluyormuş, ancak vites atışlarında aracın beyni ve gaz kelebeği arası etkileşim esnasındaki geçen zaman diliminde beynin emri gelmeden araç normalden fazla bir oksijen alıyor ve aracın vitesini attığınız anda kafa atışı baya bir etkili oluyormuş ama devamı gelmiyormuş. tabii bu arada yakıt sarfiyatı gereksiz yere uçuyor. kat iptal değilse kısa süreli arıza yanmalarında artış da oluyormuş aracın sıkıştırıldığı anlarda. piston kol subap vs ye zarar verip vermediğini henüz cevaplayamadılar. eğer bu bilgilere de ulaşırsam sadece benim model ve motor için değil tüm hondalar için faydalı olabileceğini düşündüğüm bilgileri seve seve paylaşıcam arkadaşlar.

turkey_rap1905

  • Ziyaretçi
Ynt: 2002 Civic Vtec II Yardım
« Yanıtla #5 : Mayıs 20, 2009, 01:28:52 ÖS »
abi araba alısamamıs olabilir mi?

Burak VTEC

  • İleti: 200
Ynt: 2002 Civic Vtec II Yardım
« Yanıtla #6 : Temmuz 05, 2009, 12:49:16 ÖÖ »
Hocam bende de 2002 Civic var.Bende motorla birazcık oynayacağım o yüzden gerek ingilizce gerek almanca Honda forumlarında kendi arabamla ilgili yorumları ve parça analizlerini okuyorum vakit bulabildikçe. Bizim araçlar için genel kanı 4-2-1 headers,51mmveya 60mm orta boru, bunlara uygun kaliteli bir egzoz ve filtre kiti(cai) öneriliyor başlangıç olarak.Bence headers tan sonra değişen çok şey olabilir. 4-2-1 bulamasan da 4-1 al bütçene uygun şekilde. Bu arada headers ın ısısını motordan uzak tutmak için yalıtım yaptırmanı öneririm.Tam maddesini anlayamadım ama bir bezle headers ı sarıyorlar.Maliyetli birşey değil motorun ısısında da düşme yaptığı için mantıklı bir uygulama.