Kullanıcı Adı: Sürekli Bağlı Kal
Şifre:

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte. « önceki sonraki »
Sayfa: [1] 2 Yazdır
Gönderen Konu: SÜBAP AYARI İŞE YARAMADI  (Okunma Sayısı 552 defa)
BekiRoRo

Avatar Yok

Şu Anda Sitede Değil


« : Kasım 26, 2017, 12:30:42 ÖS »


240 bin km de Prince takılı 2000 model CR-V 2.0 tam otomatik aracı yeni aldım ve ertesi günün sabahı (5 derece sıcaklık) benzinde aşırı sarsıntılı ve nerdeyse duracakmış gibi çalışması üzerine ustaya götürdüm.
Usta sübap ayarı yaptıktan sonra sanki arabanın çekişi de arttı ben sorun düzeldi diye sevinmiştim.

Ancak bu sabah yine aynı şekilde çalıştı ve üstelik motor ısınana kadar egzosttan yoğun bir duman attı.
Üstelik LPG' ye geçtiğinde rölanti dalgalanması vardı ama viteste beklersem rölanti dalgalanması düzeliyordu.

Ömrümde ilk defa sübap ayarı yaptırmak zorunda kaldığım için bu konuda cahilim. Ayardan hemen sonra düzelmesini beklemekle hata mı yaptım?
Logged
BekiRoRo

Avatar Yok

Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #1 : Kasım 27, 2017, 08:49:32 ÖÖ »

Gece benzinde bıraktığım araç bu sabah sorunsuz bir şekilde yeniden benzinde çalıştı ve motor ısınınca sorunsuz bir şekilde LPG' ye geçti. Sanırım LPG' ciye gidip ayar yaptırmam lazım.
Logged
BekiRoRo

Avatar Yok

Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #2 : Kasım 29, 2017, 08:16:33 ÖÖ »

Geceden LPG' de bıraktım, sabah yine güç bela 4-5 defa stop ederek, defalarca gaza pompa yaparak çalışabildi.
Logged
onuruzun34

Avatar Yok

Yer: Maltepe
Otomobil: Honda Civic 1.4 is
Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #3 : Kasım 29, 2017, 02:08:25 ÖS »

Honda 'larıın 2005 sonrası gaz ile gayet uyumlu. Fakat öncesindekilerde özellikle 1996-2001 serisinde gaz görmüş araçların motorlarında kesinlikle sorun çıkmaktadır.
Zaten baktığınız zaman çoğuna motor yapılmıştır.
Logged
BekiRoRo

Avatar Yok

Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #4 : Kasım 30, 2017, 08:43:20 ÖÖ »

Akşam yine benzinde bıraktım ama bu defa pompa yapmadan parkettim. Sabah yine öksürerek çalıştı ama stop etmedi ben de stop etmemesi için pedalı pompaladım. Soğuk motora yeterli benzin gitmiyor. Birçok sübap ayarı konusunda geceden tamirhaneye bırakılan aracın soğuk motoruna ayar yapılmalı yazıyordu. Benim götürdüğüm usta evime 3 km mesafede ve sadece 2 saat soğuttuktan sonra ayar yapmıştı.
Logged
BekiRoRo

Avatar Yok

Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #5 : Aralık 01, 2017, 12:10:31 ÖS »

Bu sabah Prins yetkili servise gittim, durumu anlattım. Usta hiç bakmadan sorun benzin pompası dedi. Sonra şanzuman yağı değişimine sanayideki Japoncu ustaya gittim (4 litre Eneos + 20 dakika işçilik 200 TL nakit)
Oradaki ustaya durumu anlattım, bana sorunun LPG diyaframından kaynaklanmış olabileceğini söyledi.
Logged
onuruzun34

Avatar Yok

Yer: Maltepe
Otomobil: Honda Civic 1.4 is
Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #6 : Aralık 05, 2017, 08:38:50 ÖÖ »

Bu işi gerçekten iyi bilmeyen , namuslu bir ustaya gitmeden ne sorun çözülür , ne de cebinde para kalır.
Bu işler böyle herkes bişey der , bişeyi değiştirttirir.
Logged
BekiRoRo

Avatar Yok

Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #7 : Aralık 06, 2017, 01:51:21 ÖS »

Sorun havalar daha da soğudukça şiddetini artırdı.
Geçen hafta 5 dakika marş ile sabah çalışan araç şimdi 3 derecelik havada 10 dakika defalarca marş yaptığım halde ancak çalışıyor. İşin daha kötü yanı bu sorun eskiden 12 saatlik gece park halinde bırakma ile olurken şimdi iş yerime sabahtan parkettiğim araç 8-9 saat sonra çalıştırdığımda yine çalışmıyor, yine defalarca marş ve ardından tekleyip egzosttan yoğun beyaz duman atarak çalışıyor.
Isındı mı LPG de gayet tasarruflu, çekişinde azalma yok üstelik seri hareketli ve benzine geçiş sorunsuz.

Bu sabah Sanayi içerisinde başka bir Prins Yetkili Servisine gittim, usta kaputu açıp regülatör ve enjektörleri görünce kaputu geri kapattı "Senin sistem sıfır sorun LPG de değil sen önce benzin pompasına olmadı sağlam bir Honda ustasına baktır" deyip gönderdi.

Balata siparişi geçtiğim parçacıya durumu anlattım, onun yorumuna göre benzin kesicide sorun (sızıntı) var.
Logged
onuruzun34

Avatar Yok

Yer: Maltepe
Otomobil: Honda Civic 1.4 is
Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #8 : Aralık 06, 2017, 03:04:45 ÖS »

Senin ustanında dediği gibi iyi bir Hondacıya baktırmak gerek.
Ben şunu bilirim. 2005 öncesi Hondan var ise LPG siz olacak. Yoksa durmadan sıkıntıyla uğraşırsın.
Bende 97 model civic var , LPG siz 265.000 de , arabanın maşallahı var.
1.6 marş motoru taktırdım , sibopları değiştirdim , devirdaim , triger seti , V kayışı , filtreler , yağ falan...  araba tek marşta canavar gibi tek marşta 2 saniyede çalışıyor ses falan yok.
9 aydır bir kere çalışmamazlık yapmadı.
Yer neresi Bekiroro belki tanıdık bir Hondacı önerebilirim.
Logged
BekiRoRo

Avatar Yok

Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #9 : Aralık 06, 2017, 03:28:01 ÖS »

2000 model HR-V' yi 2 senedir sıfır problem ile kullanıyorum.
Logged
BekiRoRo

Avatar Yok

Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #10 : Aralık 06, 2017, 03:28:35 ÖS »


Yer neresi Bekiroro belki tanıdık bir Hondacı önerebilirim.
Kartal
Logged
onuruzun34

Avatar Yok

Yer: Maltepe
Otomobil: Honda Civic 1.4 is
Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #11 : Aralık 07, 2017, 08:09:32 ÖÖ »

Bende Kartal'danım : D
Maltepe köprüsünde honda ferit var , ayrıca zümrütevler de Can Oto var , Ümit usta , kendisi çok iyi ustadır.
Ben aracımı Ümit Ustaya götürüyorum her zaman çok ilgili , dürüst birisidir. Araçta ne varsa onu söyler , başka ustalar gibi para için onu bunu değiştirelim demez
Logged
BekiRoRo

Avatar Yok

Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #12 : Aralık 07, 2017, 11:34:07 ÖÖ »

Teşekkür ederim.

İnternette benzer sorunları yaşayanların 97 oktan benzinle sorunu çözdüklerini okuyunca dün 17 litre Shell' den V-Power attım depoya ve 4-5 km benzinde sürüp parkettim. 8 saat 3 derecelik havada yatan araba akşam tek marşta sorunsuz çalıştı. Öyle sevindim ki hemen istasyona gidip tek tek pompacılarla el sıkıştım.

Akşam arabayı LPG' de parkettim. Yaklaşık yarım saat önce 3 derecelik havada 16 saat yatan arabayı zor çalıştırdım ama br farkla:
Dünkü gibi 15 dakika uğraşmadan 5 dakikada motor kendine geldi. Tabi bu arada egzosttan eskisi gibi yoğun olmasa da beyaz duman atarak çalıştı.
Sanırım birşeyler düzelmeye başladı.

Bu arada araba çalışır çalışmaz radyatör kapağından yine su attı. Bu su atma olayı da sübap ayarından sonra baş gösterdi.
Sübap ayarı yapan usta radyatörde sade çeşme suyu var deyip tahliye etti ve kırmızı antifrizle doldurdu.
Arabayı her gün sorunsuz kullandım ama 6 gün sonra trafikte ibre yükselince ilk fırsatta sağa çekip baktım.
Radyatörün durumu resimdeki gibiydi:


Sonra yeşil antifriz ile takviye yaptım yaklaşık 1 litre aldı.
Ama bu sorun devam etti. Hatta hararet olmadan soğuk motorda kapaktan su atma vardı. Ben de orjinal yeni radyatör kapağı aldım ama yine su atıyor ve beni deli ediyor.
Hondacı bir başka arkadaşa gösterdim onun dikkatini genleşme kabının kup kuru olması çekti. Gerçi o söylemedi ama ben yarım litre kadar yeşil antifrizi genleşme kabına da koydu.
 Dün baktığımda genleşme kabının dibinde çok az antifriz kalmıştı ve halen motor soğuk olsa bile kapaktan su atma sorunu var.
Logged
onuruzun34

Avatar Yok

Yer: Maltepe
Otomobil: Honda Civic 1.4 is
Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #13 : Aralık 07, 2017, 11:39:59 ÖÖ »

Bekir kardeş ,

Bu kadar kendi kendini yiyeceğine götür ustaya baksın , sana illaki masraf yada ücret çıkaracak diye birşey yok.
Bende bir sıkıntıdan dolayı , masrafı çoktur diye götürmüyodum bi gün götürdüm 30 tl masrafı çıktı.
Usta şu parçayı al takıyım 2 dakkada dedi bitti olay çözüldü.
Bence işi bilene bi götür baksın yanlış bişey yapıp daha büyük sıkıntılara yol açma .
Beyaz duman çıkması conta yakmasından dolayı da oluyor bildiğim.
Logged
BekiRoRo

Avatar Yok

Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #14 : Aralık 07, 2017, 11:42:31 ÖÖ »

Balata siparişi verdim teslimat bekliyorum, gelir gelmez sübap ayarı yapan ustaya götürüp bu garip su atma olayını da sormayı planlıyorum.
İlk maşta zor çalıştığında beyaz duman var trafikte tertemiz.
Logged
BekiRoRo

Avatar Yok

Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #15 : Aralık 07, 2017, 11:51:14 ÖÖ »

Genleşme kabının kup kuru olması çatlak olduğunu düşündürüyor.
Bim' den por çöz alıp ustadan radyatör temizliği isteyeceğim. Bir de kapta sızıntı varsa baksın.
Logged
onuruzun34

Avatar Yok

Yer: Maltepe
Otomobil: Honda Civic 1.4 is
Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #16 : Aralık 07, 2017, 12:53:17 ÖS »

Kartal sanayi de mi yaptırıyorsun ?
Logged
BekiRoRo

Avatar Yok

Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #17 : Aralık 07, 2017, 12:55:46 ÖS »

Kartal sanayi de mi yaptırıyorsun ?

Kadosan
Logged
onuruzun34

Avatar Yok

Yer: Maltepe
Otomobil: Honda Civic 1.4 is
Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #18 : Aralık 07, 2017, 01:31:40 ÖS »

Dediğim gibi iyi bir Hondacı bul ve aracı bir göster derim.
Aslında en güzeli LPGsiz Honda'ya binmek özellikle 2005 modellerde sorun çıkıyor.
Benim 97 model civic var tek kapı , LPG yok aracın maşallahı var.
Umarım sorunu çözebilirsiniz.
Logged
BekiRoRo

Avatar Yok

Şu Anda Sitede Değil


« Yanıtla #19 : Aralık 07, 2017, 01:54:48 ÖS »

Dediğim gibi iyi bir Hondacı bul ve aracı bir göster derim.
Aslında en güzeli LPGsiz Honda'ya binmek özellikle 2005 modellerde sorun çıkıyor.
Benim 97 model civic var tek kapı , LPG yok aracın maşallahı var.
Umarım sorunu çözebilirsiniz.
LPG' li 2000 model HR-V' yi 2 sene ve 30 bin km sorunsuz kullanıyorum.
Logged
Sayfa: [1] 2 Yazdır 
« önceki sonraki »
Gitmek istediğiniz yer: