Gönderen Konu: CRV dizel partikül filtresi Honda'dan sıoğuttu  (Okunma sayısı 11102 defa)

i1984y@gmail.com

  • ilyas007
  • İleti: 3
CRV dizel partikül filtresi Honda'dan sıoğuttu
« : Nisan 08, 2016, 09:11:34 ÖÖ »
Merhaba;
2014 yılının Aralık ayında alıp 2015 Ocak ayında trafiğe çıkan aracım 2700 km,8500 km ve şimdi 14500 km de dizel partikül filtresi ukatılımını ünlemli bir şekilde arıza lambası yandı. İlk iki arızada Antalya Eysa'da yağ değiştirerek sorun düzeltildi. Bu arızanın maliyeti yaklaşık 250-300 TL civarı oldu. Honda Türkiye ve Honda EYSA nin söylediği arıza lambası ünlemli yanmadan önce ünlemsiz yanıyor ve filtreyi sabit hız ve devirde yenilemek gerekiyor. Ama benim arızalarda lambalar hep ünlemli yanıyor. Buna verdikleri cevap ise sizin araç 1. eşiği atlayıp direk ünlemli hatayı veriyor. Bir yazılımcı olarak bunu yemedim ama yapcak bir şey yok. Bu yüzden 2700 km deki aracımı ilana bile koydum ikinci el piyasası olmadığı için çok düşük fiyat verdiler bende vazgeçtim. Ama araban mı var derdin var meselesine döndü olay. Bu arıza ile başka karşılaşn var mı ? Yani dpf yi temizlemeye izin vermeden servise gitmek zorunda kalan...?



static

  • Selim
  • İleti: 65
Ynt:
« Yanıtla #1 : Nisan 08, 2016, 06:48:12 ÖS »
Bende 2.el civic dizel aldım 18600 km de. Yaklaşık 2000 km kullandım anlattığınız sorunla karşılaşmadım.  Ama genel olarak boyle bir durum her zaman için soz konusu. Aracınızı devamlı alt devirlerde ekonomik olarak kullanmanız buna bir etken. Ote yandan kullanmış olduğunuz yakıt.  Bunların dışında aracınız cok yeni gerekirse parça değişimi talep etmeniz lazim. Tabi burda servis yokusa sürecek. Yinede sorun devam ederse bunu gözden geçirin bence. Geçmiş olsun.

i1984y@gmail.com

  • ilyas007
  • İleti: 3
Ynt: CRV dizel partikül filtresi Honda'dan sıoğuttu
« Yanıtla #2 : Nisan 11, 2016, 07:48:06 ÖÖ »
Eywallah hocam. Haklısın ama ilk arızada sizin dediğinizin aynısı söylendi hem Honda Türkiye hemde Honda EYSA tarafından. Ama bir yazılımcı olarak insan şunu merak ediyor : Madem ki alt devirde kullanmak böyle bir sıkıntı doğuruyor marka olarak yaptığın araç neden 2000-2100 devirde UP-DOWN işaretleri ile vites değiştirmen gerektiği ikazında bulunuyor. Ya da kitapçıkta DPF lambasının önce ünlemsiz yanıp sonra ünlemli yandığı açıklanırken neden 3. kez ünlemsiz yanmadan ünlemli yanıyor. Kısaca bu arıza VW,Seat,Mercedes,BMW ve diğer grup dizellerde de var.Sorun aslında marka değil Euro5 motorda ama diğer markalarda arıza ışığı yandığı zaman sana temizleme imkanı sunuyor malesef bu honda da yok. Servisin söylediği ise şu: Arıza lambasının yanmasını beklemeden 10-15 günde bir temizleyin. Peki nasıl olacak bu? Uzun yola çıkın. Ya siz neyin kafasını yaşıyorsunuz? Araba mı beni yönetcek ben mi arabayı? Hiç işim yokken sırf araba dpf temizlesin diye uzun yol mu yapacağım. Haaa sadece benmiyim hayır.1000 km de tıkananları duydum. Dolayısıyla CRV den uzak durmak gerektiği kanısındayım.

fotoaktuel

  • İleti: 286
Ynt: CRV dizel partikül filtresi Honda'dan sıoğuttu
« Yanıtla #3 : Nisan 11, 2016, 09:13:05 ÖÖ »
sırf bu dpf olayı yüzünden benzinli araç kullanıyorum.

i1984y@gmail.com

  • ilyas007
  • İleti: 3
Ynt: CRV dizel partikül filtresi Honda'dan sıoğuttu
« Yanıtla #4 : Nisan 11, 2016, 01:23:58 ÖS »
sırf bu dpf olayı yüzünden benzinli araç kullanıyorum.
hocam emin ol ilk işim aracı satıp ya da takas edip benzinli bir araç almak olacak. Ama bu yaptıklarının karşısında Honda markasından soğudum. sikayetvar.com isimli sitedeki şikayetlerin haddi hesabı yok. İlgi alaka sıfır. ürünü sat tüketici zaten bize gelmeye mahkum gözüyle bakıyorlar. Bu da ne kadar doğru bir anlayış.

static

  • Selim
  • İleti: 65
Ynt: CRV dizel partikül filtresi Honda'dan sıoğuttu
« Yanıtla #5 : Nisan 11, 2016, 01:50:21 ÖS »
Daha önce hiç katalitik konvertör arizası başınıza gelmedi sanırım. :)

static

  • Selim
  • İleti: 65
Ynt:
« Yanıtla #6 : Nisan 11, 2016, 02:09:05 ÖS »
Aslinda bunun benzinli veya dizel araclarla yada markalarlada fazla alakasi yok. Tamamen işgüzar servislerden kaynaklanan sorunlar bunlar. Benzinli araclarda ki katalitik konvertör arizasıda hic kucumsenmeyecek kadar fazla aslinda. Bu arada isin diger bir kismida vw gibi firmalar sahtekarlik yaparak karbon salinimini dusuk gostererek piyasaya arac satmaktadirlar. Japonlardaki hassasiyetin sebebi budur. Subarularda ise bu tip bir sorunda esp ve cruise controlu devreden cikartir ki ariza cozulene kadar devreye girmez. Sizin yerinizde olsam servis yuzunden yada sorunlu bir parcadan dolayi Honda dan sogumayin. Honda hicte kucumsenecek gormezden gelinecek bir marka degil çünkü.  Kendim subaru tutkunuyum sirf aracima lpg takmamak icin benzin fiyatlari yuzunden aracimi sattim. Ama ilk firsatta tekrar alicam. Fazla yol yapmamdan dolayi bu defa tercihim dizel bir civic oldu.

nisay

  • İleti: 1040
Ynt: CRV dizel partikül filtresi Honda'dan sıoğuttu
« Yanıtla #7 : Nisan 21, 2016, 03:31:03 ÖS »
"DPF" bir şey daha öğrendim, tamda dizel crv lere bakarken, bu hiç iyi olmadı...

honda2002

  • İleti: 2664
Ynt: CRV dizel partikül filtresi Honda'dan sıoğuttu
« Yanıtla #8 : Nisan 22, 2016, 01:05:50 ÖS »
dpf temizlenebilen bir sey en azindan bildigim araclar icin.
ayrica yuksek devirde surmek gerekiyor araci kendi kendini surekli temizlesin diye.

dusuk devir s.ici dur kalk dpf yi cabuk dolduruyormus.

vtec08

  • İleti: 552
Ynt: CRV dizel partikül filtresi Honda'dan sıoğuttu
« Yanıtla #9 : Nisan 22, 2016, 08:21:19 ÖS »
Yazilimla dpf yi iptal edilebiliyor ..dizel yani motorin benzine gore daha fazla karbon uretir.dpf nin kisa zsmanda tikanmasi kotu yakit ve surekli dusuk devir kullanimi oldugu dogrudur..sehir ici olsada ara sira dipgaz yapip 3500 4000 devir kullanmaj gerekir