Gönderen Konu: Yeni aracım ve bakım serüveni  (Okunma sayısı 5886 defa)

Vtec_01

  • İleti: 100
Yeni aracım ve bakım serüveni
« : Aralık 04, 2012, 09:00:48 ÖS »
Merhaba arkadaşlar,
Yeni aldığım Civic Vtec LS '01 sedan otomatik aracımı kapsamlı bir bakımdan geçirmek istiyorum. Aracımız yaklaşık 210.000km'de. Hiç LPG takılmamış. Biz de taktırmayı düşünmüyoruz.

Km. çok gibi görülebilir. Ama aracın geçmişi bilindik ve temiz olduğu için gözümüz kapalı aldık. Aracı 2001 yılında babamın bir arkadaşı almış, 2004 yılında 50.000km'deyken diğer arkadaşı aracı devralmış. Bugün de biz üçüncü sahibi olarak aldık. :)

Düşündüğüm bakımlar:
- Triger seti
- Devirdaim su pompası
- V kayışı(Sanırım bu araçta bir tane var.)
- Bujiler
- Buji kabloları (gerekli görülürse)
- Amortisörler
- Şanzıman yağı
- Motor soğutma sıvısı(antifriz vs.) komple değişimi
- Fren hidrolik yağı komple değişimi
- Ön fren balataları
- Ön fren diskleri
- Arka fren pabuçları
- Motor yağı
- Motor yağ filtresi
- Hava filtresi
- Polen filtresi
- Yakıt filtresi(gerekli görülürse)
- Termostat (Kesin karar vermedim. Tedbir maksatlı olarak değişiminde fayda olabilir.)

Aracın arka camındaki film sökülürken reziztansa çok büyük zarar vermiş. şu anda kablosu bağlı olmadığından hiçbiri çalışmıyor. Ama kablo bağlansa da üst 3-4 telin bağlantısı tamamen kopmuş.

Düşündüğüm parçalar:

Triger seti:
Dayco veya Gates kayışlı; GMB, NSK, Koyo gergi rulmanlı bir set.
#150-180TL#

Devirdaim su pompası:
GMB marka
#100TL#

V Kayışı:
Gates 6PK-995
#12TL#

Bujier:

NGK ZFR6J-11
#30-40TL#

Buji kabloları:
Bu konuda net bir bilgim yok.

Amortisörler:
Monroe marka dört amortisör.
#600-620TL#

Şanzıman yağı:
3L ENEOS ECO-ATF(ATF-Z1 yerine)
#70TL#
(Bu yağı tercih etme sebebim maliyeti düşürmek değil, yağı doğrudan Honda'nın yağ üreticisinden almak. Ayrıca 2011 çıkışlı bir yağ ve ENEOS'un uyumluluk listesine göre ATF-Z1 standartlarını karşılıyor. Bu arada ENEOS'un Honda Racing Team'e yağ geliştiren bir Japon yağ markası olduğunu da unutmamakta fayda var.)

- Motor soğutma sıvısı(antifriz vs.) komple değişimi

- Fren hidrolik yağı komple değişimi
ENEOS DOT4 2x500ml
#26TL#

- Ön fren balataları
TRW, EBC ya da ATE
#70-100TL#
(Bu modellerde yaylı ve yaysız olarak iki tip balata görünüyor. Hangisi aracıma uygundur?)

- Ön fren diskleri
TRW
#120TL#

- Arka fren pabuçları
Ferodo
#35TL#

- Motor yağı
ELF 5W-40 tam sentetik
#Hazırda mevcut#

- Motor yağ filtresi
Bosch
#6-7TL#

- Hava filtresi

- Polen filtresi
#10-20TL#

- Yakıt filtresi(gerekli görülürse)
#30-40TL#
- Termostat (Kesin karar vermedim. Tedbir maksatlı olarak değişiminde fayda olabilir.)

1400-1500TL gibi bir malzeme maliyeti çıkıyor. İşçiliğin çok tutacağını sanmıyorum. Çünkü bir defada hepsi bitmiş olacak tekrar tekrar sök tak işlemi yapılmayacak. Ayrıca şanzıman yağının saflığını artırmak için 2.000-3.000km sonra tekrar bir 3L'sini daha değiştirmek istiyorum.


Sizce bunlar dışında yapmam gereken bir şey var mı? Yukarıda yazdığım parçalar için sizlerin önerileri nelerdir? Parça temininde tavsiye edebileceğiniz bir yer var mı? Şimdiden çok teşekkür ediyorum.



teachers71

  • İleti: 1132
Ynt: Yeni aracım ve bakım serüveni
« Yanıtla #1 : Aralık 04, 2012, 09:25:18 ÖS »
maşallah komple bakım  bu olsa gerek. geçmişini bildğiniz aracın km.si mühim değil zaten.

gecetilkisi

  • İleti: 1998
Ynt: Yeni aracım ve bakım serüveni
« Yanıtla #2 : Aralık 04, 2012, 09:41:37 ÖS »
sanzıman yagı kaç litreki 3 lt degişmeli. bence değiştir yeter zaten honda şanzımanı sorun cıkarmaz. ayırca aklıma gelen tüm burçları ve su hortumlarını kontrol ettir
« Son Düzenleme: Aralık 04, 2012, 09:43:27 ÖS Gönderen: gecetilkisi »

oktayoo

  • Oktay
  • İleti: 4106
Ynt: Yeni aracım ve bakım serüveni
« Yanıtla #3 : Aralık 04, 2012, 09:54:55 ÖS »
Hayırlı olsun aracınız,gerekli çalışmayı detaylı ve güzel bir şekilde yapmışsınız.Kazasız belasız kullanın inşallah.

teachers71

  • İleti: 1132
Ynt: Yeni aracım ve bakım serüveni
« Yanıtla #4 : Aralık 04, 2012, 10:28:54 ÖS »
benim için en önemli şey öndüzendir.. her  aracımı alır almaz öndüzene sokar rot rotil körük askılar ne varsa  baktırırım. en ufak tereddüt ettiklerimi değiştiririm.  nede olsa aracı yolda tutan parçalar.


Vtec_01

  • İleti: 100
Ynt: Yeni aracım ve bakım serüveni
« Yanıtla #5 : Aralık 04, 2012, 11:43:43 ÖS »
Teşekkür ederim arkadaşlar. Tüm önerilerinizi dikkate alacağım. :)


sanzıman yagı kaç litreki 3 lt degişmeli. bence değiştir yeter zaten honda şanzımanı sorun cıkarmaz. ayırca aklıma gelen tüm burçları ve su hortumlarını kontrol ettir

Otomatik şanzımanlarda yanılmıyorsam 7-9L civarında yağ oluyor. Konvertörün içindeki yağ alınamadığından sadece 3L'lik bir kısmını değiştirebiliyorlar. Yani devamlı kirli yağ karışımı kullanılıyor. 3L'lik değişim ile yağın saflığı artırılıyor.

Vtec_01

  • İleti: 100
Ynt: Yeni aracım ve bakım serüveni
« Yanıtla #6 : Aralık 04, 2012, 11:48:18 ÖS »
Aracıma uygun olan ön balatayı bir türlü bulamadım. Her yerde "yaylı" ve "düz" balata diye ayrım yapılmış. Ama hiçbir yerde hangisinin hangi araca uygun olduğunu bulamadım.

Düz tip balataların spor süspansiyonlu, Sumitomo sistemli araçlar için olduğu; yaylının ise standart süspansiyonlu, TRW sistemli araçlar için uygun olduğu gibi birkaç şey gördüm. Ama benim aracıma hangisi uygun olur?


www.otosupermarket.com/HONDA-CIVIC-6-Fren-Balatasi-On-Yayli-Tip-EBC,PR-47035.html

www.otosupermarket.com/HONDA-CIVIC-6-Fren-Balatasi-On-Duz-Tip-EBC,PR-65779.html

cioman

  • İleti: 38
Ynt: Yeni aracım ve bakım serüveni
« Yanıtla #7 : Aralık 07, 2012, 02:24:16 ÖS »
balatayı servisten alarak orjinali ile değiştirmelisin ben öyle yaptım tavsiye ederim. %10 indirimle takımı 120 tlye geldi. 1400-1500tl gibi yapılacak masrafta 120 tl çok büyük bi meblağa değil. tahminimce aracınızın balata fiyatı daha düşüktür. benim aracım 05 civic ls.

Vtec_01

  • İleti: 100
Ynt: Yeni aracım ve bakım serüveni
« Yanıtla #8 : Aralık 07, 2012, 07:58:59 ÖS »
balatayı servisten alarak orjinali ile değiştirmelisin ben öyle yaptım tavsiye ederim. %10 indirimle takımı 120 tlye geldi. 1400-1500tl gibi yapılacak masrafta 120 tl çok büyük bi meblağa değil. tahminimce aracınızın balata fiyatı daha düşüktür. benim aracım 05 civic ls.

Cevabınız için teşekkür ederim. :) Orjinal fren balata disklerinden memnun olanı pek duymadım. Zaten Honda da bu parçaları kendisi üretmiyor. Herhangi bir ekipman üreticisine ürettirip, üzerine adını yazıyor. Fren balatasında tercihimi EBC'den yana kullandım.

Vtec_01

  • İleti: 100
Ynt: Yeni aracım ve bakım serüveni
« Yanıtla #9 : Aralık 07, 2012, 08:07:56 ÖS »
Son durum:
- Amortisörlerin değişmesine gerek olmadığı anlaşıldı.
- Hiç hesapta olmayan akünün istifa etmesi sonucu, Mutlu 45Ah ters kutup dar akü alarak aküyü yeniledim.
- Triger kayışı Dayco,
- Triger gergi rulmanı GMB,
- Devirdaim GMB,
- V Kayışı Gates,
- Buji NGK,
- Şanzıman yağı ENEOS ECO-ATF(ATF-Z1 uyumlu)
- Antifriz ENEOS
- Fren hidroliği ENEOS DOT4
- Ön fren balataları EBC
- Ön fren diskleri TRW
- Arka fren pabuçları Ferodo
- Motor yağı ELF 5W-40 tam sentetik
- Motor yağ filtresi Bosch
- Polen filtresi Eurofilter

Buji kabloları ve yakıt filtresinde bir sıkıntı yok. Termostatı da boş yere değiştirmeye gerek olmadığına karar verdim.
Toplam maliyet akü ve işçilik dahil 1200TL civarında olacak.



Sonraki aşama:
- Önceki sahibi cam filmi sökerken arka cam rezistans telleri zarar gördüğünden arka cam değişecek.
- Havuzlu paspas alınacak.
- Kaliteli bir özel dikim koltuk kılıfı düşünüyorum.
- Kapı iç kumaşları, deri döşeme ile yenilenebilir.
- Direksiyonun deri döşeme yapılması iyi olur.
- Bagaj havuzu alınabilir.
- Arka üç cama bod perde alınabilir.
- Çizik giderme, boya koruma iyi olur.

Bunlarda yaklaşık 1.000-1.200TL civarında tutar. Bunların arka cam hariç aciliyeti ve zaruriyeti yok. Zamanım ve bütçem müsait oldukça yenileyeceğim.