Gönderen Konu: yay kesme  (Okunma sayısı 22415 defa)

o-si

  • İleti: 538
yay kesme
« : Haziran 07, 2010, 02:50:51 ÖS »
  arkadaşlar aracıma coil over taktık ama bu basit olanlardan araba süper stabil yere adete yapışıyo ve istediğim kadar bastım hiç bir tümsekte aracımın altına zeval gelmedi,kısacası öne 2 parmak arkaya 3 parmak anca giriyo,fakat benim danışmak istediğim acaba orjinal yayları kesseydim,mesela önden 2 diş arkadan 1 diş aynı neticeyi alabilirmiydim yada nekadar düşerdi arabam???,,,bu şekil iyi ama çok sert ve tümseklerde araç resmen sekiyo,orjinal yaylarımı kesipte takmak aklımdan geçmiyo değil... bu arada arabam biraz pis kusuruma bakmayın  :))

URL=http://img229.imageshack.us/i/dscn3693.jpg/][/URL]



o-si

  • İleti: 538
Ynt: yay kesme
« Yanıtla #1 : Haziran 07, 2010, 02:53:57 ÖS »
URL=http://img197.imageshack.us/i/dscn3695a.jpg/][/URL]

Uploaded with ImageShack.us

onur1980

  • onur1980
  • İleti: 1273
Ynt: yay kesme
« Yanıtla #2 : Haziran 07, 2010, 03:42:25 ÖS »
evet bu yaylar oldukca sert. bı arkadasımın aracında vardı bıgun avrupa yakasından anadolu yakasına gecıyorduk kopruden. daha kopruye gelmeden once yolda bozuk bır kısım vardı. hızımız baya vardı ve burdan gecerken nerdeyse kaza yapıcaktık bu yaylar yuzunden arac fazla esnemedıgınde dolayı ve kafamızı tavana vurmamızda cabası. orjınal yayları kesecek olursan bırcok kısı buna karsı ve bu yonde tepkı verıcekler. ama bugune kadarda yayları kesık dıye kaza yapan arac olmusmu bunuda goz onunde bulundurmak gerekır. bence cok fazla olmamak kaydıyla kestırıp kullanabılırsın. aracın eskısı gıbı konforlu olur ve yere bıraz basık olur. yol tutusuna bı katkısı olmaz.

o-si

  • İleti: 538
Ynt: yay kesme
« Yanıtla #3 : Haziran 07, 2010, 07:10:26 ÖS »
bende senin gibi düşünüyorum ama ne kadar kesmek lazım aslında onu öğrenmek istiyorum...aracımın altınıda vurmak istemiyorum çünkü...

onur1980

  • onur1980
  • İleti: 1273
Ynt: yay kesme
« Yanıtla #4 : Haziran 07, 2010, 07:37:04 ÖS »
1-2 bakla kestırebılırsın

serdarr

  • İleti: 1925
Ynt: yay kesme
« Yanıtla #5 : Haziran 07, 2010, 09:03:39 ÖS »
önden 2 arkadan 1 bucuk

poseidon999

  • İleti: 2855
Ynt: yay kesme
« Yanıtla #6 : Haziran 07, 2010, 09:31:06 ÖS »
Bu devirde hala yay kestirmek kaldı mı?
Saçmalamayın arkadaşlar o araçlara eşiniz, anneniz babanız arkadaşınız biniyor.
Kesik yayla bırakın viraja girmeyi kontağa basmayın.
Ne olcak senelerdir herkes yapıyor diyebilirsiniz ama kestiğiniz şey sizin yol tutşunuzu
sağlayan elemanlardan biri.

serdarr

  • İleti: 1925
Ynt: yay kesme
« Yanıtla #7 : Haziran 07, 2010, 09:33:04 ÖS »
kararlı arkadaş heralde
« Son Düzenleme: Haziran 07, 2010, 09:34:33 ÖS Gönderen: serdarr »

poseidon999

  • İleti: 2855
Ynt: yay kesme
« Yanıtla #8 : Haziran 07, 2010, 09:40:46 ÖS »
kararlı arkadaş heralde

Valla 3 kuruş ucuza kaçıp kestirebilir.
Hadi tehlikeyi bir kenara koyalım.
1 sene sonra amortisörlerini, Z rotlarını alır eline.

serdarr

  • İleti: 1925
Ynt: yay kesme
« Yanıtla #9 : Haziran 07, 2010, 09:45:45 ÖS »
kesmek iyi değil ama kesincede ön takımı 3 ayda eline alırsın diyen çok olmuştu hiç bişe olmaz ben kesik yayla 17 jantla 4 sene bindim bi kere bile servise götürmedim.

serdarr

  • İleti: 1925
Ynt: yay kesme
« Yanıtla #10 : Haziran 07, 2010, 09:47:38 ÖS »
tabi bunları kessin diye sölemiyorum araçların ön takımları için sölüyorum çok dayanıklı 96 01 arası

-MuRaT-

  • İleti: 204
Ynt: yay kesme
« Yanıtla #11 : Haziran 07, 2010, 10:23:46 ÖS »
türkiye burası hersey olur :D

mar1lyn

  • İleti: 727
Ynt: yay kesme
« Yanıtla #12 : Haziran 07, 2010, 11:42:35 ÖS »
adı üstünde yay kesme
kesme :)
coilover dediiniz bu universal coil yayları ise çok sağlam şeyler değil adamlar integra eg ek delsol hepsine aynı modeli satıyolar
bugün girin bi eibach sitesine yada başka birine hepsinin parça kodu ve ürün farklı
çunku araçların ağırlıkları ve merkezleri farklı
zaten  ilk hata hermarka ve modele aynı malı satan kotu zihniyette inanın başka markadada aynı yay malzeme ve herşeyi aynı
çok yanlış ve tehlikeli
sizde diosunuz zaten aracım sekiyo o yaylar an yuksekte olduğundada sekiyo o yaylar esnemiyo çunku
arabanın sekmesi çok tehlikeli bişey inşallah bu tehlikeyi yaşamazsınız
aracınızın orjinal yaylarını kesmeden takın
yada aracınız için marka bir yay alın en hesaplısı ve iyilerinden eibach öneririm
pro var daha fazla indiren sport war
hem güvenlik viraj kabiliyeti
hem konfor var
yuksek hızlarda çokdaha tehlikeli olur aracın sekmesi benden solemesi

o-si

  • İleti: 538
Ynt: yay kesme
« Yanıtla #13 : Haziran 08, 2010, 11:02:51 ÖÖ »
  arkadaşlar aslında ben arabanın orjinalini bozmaya karşıyım,şimdiye kadarda ne orjinalin dışında nede custom bi işlem uyguladım aracıma sadece ilk kez arkadaşımın usa dan getirdiği bu coilover ürününü taktım araca ama dediğiniz gibi umduğumdan daha sert ve sekiyo.benim amacım biraz daha iyi bi yol tutuş ve çok alçaltmadan o iğrenç çamurluk lastik arası boşluğu azaltmak...
  ama bunu yaparken aracın belinden su getirmemek,coilover en azından benim şu an kullandığımda çok sağlıklı gelmiyo bana aslında arabama zarar veriyo bile diyebilirim her nekadar özenlide kullansam...bu neden aslında bi araştırmada yaptım,uygun olan 3.5 luk h&r yay gibi geldi hem düşürüyo hemde yumuşak diye bi sonuca vardım,burdaki tavsiyelere değer veriyorum çünkü herkezin aracına ne kadar titrediğini az çok biliyorum,tecrübeleriniz ve tavsiyeleriniz o anlamda önemli benim için...yay kesmek aracın altını vurmaya ve ön takımla ilgili bir dizi sorunada gebe ama bu coillerden sonra daha mantıklı gibi geldi,aslında oda zarardan başka bişey getirmeyecek gibi,bugün bir honda civic ek helezon orjinal olmakla beraber 70 tl,e mantıksal olarak 100 lira daha verir iyi bi takım yay alırım gibimne geliyo ama ne almalıyım,biraz daha yardım istesem ayıp etmiş olmam heralde...
  aracın resmi yukarda o basıklık benim için ideal,o kadar basıklık için uygun olan yay markası ve ölçüsü hangisidir ben 3.5 luk h&r düşünmüştüm ama görüşlerinizi merak ediyorum...yay kesme  :))                       
                                                                                                            saygılar
                                                                                                           

o-si

  • İleti: 538
Ynt: yay kesme
« Yanıtla #14 : Haziran 08, 2010, 11:14:02 ÖÖ »
 bu arada aracımda kule gergiside var ön taraf biraz daha aşağıda olacak şekilde alınan yaylar ayarlanabilirmi acaba yada ölçüsünü o şekidemi almak gerek,aslında o konu hakkında da çok bilgim yok diyebilirim...

ursus

  • İleti: 681
Ynt: yay kesme
« Yanıtla #15 : Haziran 08, 2010, 11:47:20 ÖÖ »
hocam daha önce bir çok kez yazdım. tek başına yay, tek başına gergi işe yaramaz. yay-amortisör ve alt yan ön arka gergiler olmak üzere birden fazla işlemi aynı anda gerçekleştirmek zorundasınız. bu masraf isteyen bir iş. aksi, sadece kısa vadede size görüntü zevki verirken, uzun vadede karoser ve şase de eğilmeler, simetri bozukluklarına yol açar. oh. :)

ekleme yapayim; trafik için satışa sunulan spor arabaların yayları spor değildir. sadece sertlik ayarlı amortisörleri vardır. sürücü kendi isteği ile, ya da araba konumunu algılayarak, amortisör sertliğinde geçişler yapar. siz aracınızı pistte kullanmayacaksınız ki sert yay taktırıyorsunuz.
« Son Düzenleme: Haziran 08, 2010, 11:50:16 ÖÖ Gönderen: ursus »

o-si

  • İleti: 538
Ynt: yay kesme
« Yanıtla #16 : Haziran 08, 2010, 12:10:09 ÖS »
 evet doğru söylüyosun ama benim amacım zaten sertlik değil,aracı yormakta değil o kadar da profesyönel bi çalışmada değil sonuçta aracımı senede iki kez uzun yola diğer zamnalarda da işten eve evden işe kullanan birisiyim...iyi ve kaliteli bir yol tutuş için yol tutuş ekipmanlarını bu saydığın parçaları değiştirerek modifiye etmek doğru ama sadece biraz daha iyi bir yol tutuş ve çamurluk arasında boşluğuda almak içinde bu denli bi operasyona gerek yok bence,dediğin gibi pistmere çıkmıycazz

poseidon999

  • İleti: 2855
Ynt: yay kesme
« Yanıtla #17 : Haziran 08, 2010, 03:27:59 ÖS »
Sana piyasada 2. el H&R'dan daha ucuza bulacağın Eibach veya Maxtrac öneririrm.
En konforlu yaylardandır. 3,5 cm ile arkaya 2 parmak zor girerken ön boşluğun bir parmak olur
ve hiçbir yere sürtmezsin. 2. el fiyatları da satana göre 150 - 200 arası değişir.
Orjinallerle de takas yaparsan daha ucuza gelir senin için.

o-si

  • İleti: 538
Ynt: yay kesme
« Yanıtla #18 : Haziran 08, 2010, 03:32:01 ÖS »
aslında 300 tl ye h&r almak üzereyim daha yumuşak olduğunu öğrendim kullananlardan ama tek canımı sıkan önler biraz daha düşük olmuyo galiba...

o-si

  • İleti: 538
Ynt: yay kesme
« Yanıtla #19 : Haziran 08, 2010, 03:36:14 ÖS »
yanlız önde 1 parmak kalınca nasıl sürtmem anlamadım,bana sürter gibi geliyo arkadaşım yada o yayda pek esnemiyo galiba,daha önce bu yaylarla hiç tecrübem olmadı o yüzden çok fikir yürütemiyorum kusura bakma...

o-si

  • İleti: 538
Ynt: yay kesme
« Yanıtla #20 : Haziran 08, 2010, 03:59:11 ÖS »
aslında 300 tl ye h&r almak üzereyim daha yumuşak olduğunu öğrendim kullananlardan ama tek canımı sıkan önler biraz daha düşük olmuyo galiba...
görüşleriniz????

serdarr

  • İleti: 1925
Ynt: yay kesme
« Yanıtla #21 : Haziran 08, 2010, 08:09:13 ÖS »
eigbach daha konforlu hr biraz serttir

o-si

  • İleti: 538
Ynt: yay kesme
« Yanıtla #22 : Haziran 08, 2010, 08:50:14 ÖS »
walla kullananlarda bana tam tersinisöyledi ama hatta satan adam eigbach sert dedi ne yapacazzz??

o-si

  • İleti: 538
Ynt: yay kesme
« Yanıtla #23 : Haziran 08, 2010, 09:18:20 ÖS »
??

serdarr

  • İleti: 1925
Ynt: yay kesme
« Yanıtla #24 : Haziran 08, 2010, 09:53:49 ÖS »
benim bildiğim en konforlu yay eigbach sizin kasada farklı olabilir ama benim vtec2 de hr vardı 3 bucuk çok sertti eigbach 5 taktım çok konforlu