Gönderen Konu: Yardım Lütfen  (Okunma sayısı 2678 defa)

ferit3145

  • İleti: 29
Yardım Lütfen
« : Haziran 16, 2014, 01:13:53 ÖS »
Arkadaşlar 1.6 ies. ilk zamanlar arac canavardı ama şuan yokuşta çok çabuk yığılıp kalıyor düzde öyle bi problem yaşamıyorum. arkadaşlardan birisi dedi. egzoz manifoltunda çatlama olabilir falan dedi. bundan olabilir mi ? yardımlarını için şimdiden teşekkürler...



unal43

  • İleti: 43
Ynt: Yardım Lütfen
« Yanıtla #1 : Haziran 16, 2014, 01:47:16 ÖS »
yokus yukarı kalkarken mi sıkıntı yaşıyosun

ferit3145

  • İleti: 29
Ynt: Yardım Lütfen
« Yanıtla #2 : Haziran 16, 2014, 02:36:10 ÖS »
Ya fark etmiyor o ben kaptırıyorum yokuşu çıkarken belli yere gidiyor sonra devir saati iniyor hız düşüyor. önceden 3 le çıktığım yeri 2 ye düşürüyor. gazda bu .

ferit3145

  • İleti: 29
Ynt: Yardım Lütfen
« Yanıtla #3 : Haziran 16, 2014, 02:53:18 ÖS »
Yokmu yardımcı olabilecek bir arkadaş...

YUNUS MERİÇ

  • İleti: 1495
Ynt: Yardım Lütfen
« Yanıtla #4 : Haziran 16, 2014, 03:08:16 ÖS »
arkadaşım araçta lpg varmı varsa sorun hangisinde??? birde araç manuelmi otomatikmi?

maryellen

  • İleti: 100
Ynt: Yardım Lütfen
« Yanıtla #5 : Haziran 16, 2014, 04:11:23 ÖS »
Dostum şu konuya bir bak, benim yaşadığım probleme benzer bir problem mi yaşıyorsun yoksa anlatmaya çalıştığın şey başka mı?..
http://www.teamhondaturkey.com/forum/civic_8806/16_ies_gaz_yemiyor-t76972.0.html

By_emre

  • İleti: 1387
Ynt: Yardım Lütfen
« Yanıtla #6 : Haziran 17, 2014, 12:21:12 ÖÖ »
Birde benzine al dene kardeşim gaz ayarın bozulmuştur :) hava filtren dolmuştur buji tırnak aralığın açılmıştır vsvs.gider bu sen önce bir benzinde dene ondada var ise buji filtre değişimi ile başlarsın
« Son Düzenleme: Haziran 17, 2014, 12:21:41 ÖÖ Gönderen: By_emre »

ferit3145

  • İleti: 29
Ynt: Yardım Lütfen
« Yanıtla #7 : Haziran 17, 2014, 10:25:48 ÖÖ »
benim kafamı karıştıran  nokta şurada. aracın yaklaşık 1 ay önce bujisinden tut yağına suyuna hatta lastik havalarına kadar bakımlarını yaptırdım. araç tüplü manuel. aracı önceden de aynı yokuşu çıkarken. aynı vites aynı şekilde kullandım. önceden orayı canavar gibi çıkarken. Şimdi ise bi hantallık çöktü araca.

ferit3145

  • İleti: 29
Ynt: Yardım Lütfen
« Yanıtla #8 : Haziran 17, 2014, 10:26:41 ÖÖ »
benzinde  deneyemedim bulunduğum yerde temiz benzin yok.. malesef en yakın temiz benzin istasyonu 120 km ilerde içerisindeki benzini de kullanırsam çalıştıramam bu defa o yüzden deneyemedim ama en kısa zamanda onu da deneyip bilgi vereceğim.

ferit3145

  • İleti: 29
Ynt: Yardım Lütfen
« Yanıtla #9 : Haziran 17, 2014, 10:30:15 ÖÖ »
Dostum şu konuya bir bak, benim yaşadığım probleme benzer bir problem mi yaşıyorsun yoksa anlatmaya çalıştığın şey başka mı?..
http://www.teamhondaturkey.com/forum/civic_8806/16_ies_gaz_yemiyor-t76972.0.html
  bu problemi inceledim aracımda böyle bir durum söz konusu olmuyor. yani tamamen kesilme söz konusu değil. araç düzde giderken 210 220 görüyor ama yokuşta araç bayılıp kalıyor. hatta o yokuştan sonra  210 u geçtim. ama yokuş çıkarken düşüyor. düzde canavar araç gel gelelim ama aynı gücünü yokuşta hissedemiyorum.

gecetilkisi

  • İleti: 1998
Ynt: Yardım Lütfen
« Yanıtla #10 : Haziran 17, 2014, 10:51:15 ÖÖ »
Subap ayari

ferit3145

  • İleti: 29
Ynt: Yardım Lütfen
« Yanıtla #11 : Haziran 17, 2014, 10:53:38 ÖÖ »
bu subap ayarı kafasına göre böyle değişirmi. sebebi nedir bu subap ayarının bozulmasının. ?

maryellen

  • İleti: 100
Ynt: Yardım Lütfen
« Yanıtla #12 : Haziran 17, 2014, 11:43:44 ÖÖ »
Dostum şu konuya bir bak, benim yaşadığım probleme benzer bir problem mi yaşıyorsun yoksa anlatmaya çalıştığın şey başka mı?..
http://www.teamhondaturkey.com/forum/civic_8806/16_ies_gaz_yemiyor-t76972.0.html
  bu problemi inceledim aracımda böyle bir durum söz konusu olmuyor. yani tamamen kesilme söz konusu değil. araç düzde giderken 210 220 görüyor ama yokuşta araç bayılıp kalıyor. hatta o yokuştan sonra  210 u geçtim. ama yokuş çıkarken düşüyor. düzde canavar araç gel gelelim ama aynı gücünü yokuşta hissedemiyorum.
Benim konuya dikkat ettiysen benimkinde de tamamen kesilme diye bir şey yoktu, canı ne zaman isterse ve araç özellikle yüke bindiğinde, yokuş yukarı çıkarken veya şehir içi kullanımlarda hani vites geçişlerinde arabanın kendini toparlaması gereken anlar olur o zamanlarda yapıyordu..
Subap ayarlarından elbette olabilir fakat ayar işine girişilmeden önce bujilerin yerinden çıkarılıp ölçme aletiyle basınç değerlerinin ölçülmesini öneririm.
Sizin daha önce de aracınızla ilgili yaşadığınız bir problemle alakalı konu açtığınızı fakat derdinizi iyi anlatamadığınızı biliyorum, yine aynı düşünceler içindeyim.. Sizin "araç yokuş yukarı bayılıp kalıyor" ifadenizden kastınız tam olarak ne? Araç yokuş yukarı çıkarken vites düşürme devrine düştüğü ve siz de vites düşürdükten sonra aracınız kendi performans kapasitesine bağlı olarak yüksek devirli şekilde ve o devirin paralelinde hiç bir kaçırma yapmadan ilerliyorsa bu normaldir, aracınız vites/devir/km uyumluluğunda ise sorun yoktur. O yüzden herşeyden farklı olarak size şunu önereyim; vites/devir/km hız gözlemi yapın, yani mesela bizim araçlar 5.viteste 90 km hızla giderken 2.500 devir gösterir, bu yokuş veya düz yol farketmez, çünkü araç yokuşta da düz yolda da 5.vitesteyken 2500 devir gösterebiliyorsa araç 90 km hızla gitmeye teknik olarak mecburdur, eğer aracınızı 4.viteste 2500 devire sabitlerseniz gideceğiniz hız elbette 90 km'nin altında bir değerdir veya tam tersi aracınız 4.viteste 90 km hıza ulaştığında devir göstergeniz 2500 değerinin üstündedir.. O bahsettiğiniz yokuşu çıkarken kullandığınız viteslerin (2 veya 3) devir/km gözlemlerini düz yolda yapın, yani aracınız düz yoldaki testlerinizde atıyorum 3. viteste 3.000 devirdeyken 60-70 hangisiyse o km'yi gösteriyorsa yokuşta da 3.vites/3000 devir/60-70 km'lerini yapması gerekir.. Gelgelelim eğer aracınız düz yolda gösterdiği vites/devir/km hız denklemini yokuş yukarı göstermiyor ve bulunduğunuz vitese bağlı olarak deviriniz yükselmesine rağmen yani denklemdeki vites/devir uyumluyken km hıza ulaşmıyorsa debriyaj balatanızda problem vardır demektir..
Benim bu yazdıklarımdan önce diğer arkadaşların söylediği fikirleri uygulamanı tavsiye ederim, zira onların söyledikleri fikirler senin anlatmaya çalıştığın probleme daha yakın çözümler, benim anlattığım daha sonra..

ferit3145

  • İleti: 29
Ynt: Yardım Lütfen
« Yanıtla #13 : Haziran 17, 2014, 12:26:21 ÖS »
Şimdi ilk açtığım konu hakkında şunu diyeyim evet derdimi tam anlatamadım sebeb şudur. orda belirttiğim gibi ben  honda yı ilk defa kullanıyorum. tabi sağda solda kullandığımız zamanlar oldu ama bu kasaya ilk defa biniyorum bu nedenle doğal olarak bilmediğim çok özelliği var. sorunu detaylı olarak anlatmaya gelince evet yük olduğu zaman yapıyor ama belirttiğim gibi bunu daha önceden yapmadığı için buraya konuyu açıyorum. yani en ufak sebeblerden konu açmaya kalkarsak tabi burası boş muhabbet yeri değil. Aracın sorununu gelince aracı öğle arası denedim aynı devir gazda ve  benzinde iki side aynı hızla gidiyor. yani tüple benzin arasında 2 km yada 3 km hız farkı söz konusu oda gaz olduğunndan dolayı olduğunu düşünüyorum. yani benzinle ilen veya gazda iken bir fark yok araçta. Sizin sormuş olduğunuz ARAÇ YOKUŞ YUKARI BAYILIP KALIYOR sorusuna gelince. araç yüklü ve yine söylüyorum'' daha önceden yapmıyordu'' örnek veriyorum 5. vites ile çıkmış olduğum yokuşu şuanda çıkmaya çalıştığımda devir saati ve hız kadranı inişe geçiyor. yani vites düşürmemi istiyor. 4. vitese alıyorum aracı bazen sorun çıkarmıyor çıkıyor bazen kısa bir mesafe yol alıyor oda düşüyor. yani araç 5 de çıktığı yeri 4 bazen 3. vitese kadar düşmemi sağlıyor. sorun bu bilmiyorum anlatabildim mi ?

ferit3145

  • İleti: 29
Ynt: Yardım Lütfen
« Yanıtla #14 : Haziran 17, 2014, 12:35:42 ÖS »
sizin konunuzda tamamen kesilmiyor diyorsunuz ancak siz aracınızı kenara çekip gaz verecek kadar sizi yavaşlatıyor bunda  öyle bir durum yok  ve benim buraya yazmamın sebebi bazı sorunları ben VAN / BAŞKALE de görev yapıyorum burdaki ustalara da fazla güvenemiyorum tamir konusunda anca  memleketime gittiğimde baktırabiliyorum. O yüzden sorunlarımı sizin gibi bu araçta tecrübeli arkadaşlarla paylaşıp çözüm aramaya çalışıyorum. En azından araçta ne olabileceği ihtimalleri bileyimki burda  mecbur kalıp ustaya gittiğimde aracın neresine baktıracağımı neresinde sorun olduğunu ve olabileceğini bilerek gideyim. yoksa ustalara gitsek zaten tanımıyoruz bu sebebden dolayı tanımadığımıza bilmediğimize gittiğimizde belki iyi yapacak belki kötü yapacak boşu boşuna fazla ücret ödemek istememden kaynaklıdır.

maryellen

  • İleti: 100
Ynt: Yardım Lütfen
« Yanıtla #15 : Haziran 17, 2014, 01:52:50 ÖS »
Tamam dostum ben senin demek istediğini az çok kafamda canlandırdım, senin sorunun da benimkine benzer aslında, ben kendi sorunumu hallettim diyorum ama geçici bir süreliğine hallettiğimin farkındayım, çünkü benim işim oksijen sensörünü komple yenilemeden olmayacak biliyorum, sensör ömrünü doldurmak üzere, çok sağlıklı çalışmadığından eskisi kadar kötü olmasa da hala arabanın tam performans göstermesine izin vermiyor bunu kullanırken hissedebiliyorum..
Seni ustalara göndermeden önce kendimiz neler yapabiliriz diye düşünelim, o yüzden sana ilk önerim bir tane balata spreyi alıp (aslında kontak spreyi daha iyi ama fiyatı pahalı olduğu için illa al demicem) oksijen sensörünün soketlerini birbirinden ayır ve her iki sokete de balata spreyinden iyice sık, yumuşak kıllı bir fırça bulursa soketlerin içini fırçala, birkaç defa daha balata spreyi sık ve soketleri birbirine birkaç defa tak-çıkar yap tırnaklar birbirine sürtünsün, kuruyunca soketleri birbirine tak, oksijen sensörünü manifolttan 22 anahtar kullanarak söker sensörü komple kablolarıyla birlikte eline alır da soketi temizleme işlemi yaparsan daha iyi olur, temizledikten sonra önce sensörü manifolta tak sonra soketleri birbirine takarsın..
Bu işlemi kendin yapabilirsin, en azından hiçbir yere gitmeden sadece balata spreyine (7,5-8 lira) para vererek deneme yapmış oluruz ki emin ol hiçbir zararı gelmez aksine faydası vardır.. Bi yerlerde takılırsan yaz yardımcı olmaya çalışalım..

ferit3145

  • İleti: 29
Ynt: Yardım Lütfen
« Yanıtla #16 : Haziran 17, 2014, 02:37:39 ÖS »
Teşekkür ederim... deneyeceğim...

By_emre

  • İleti: 1387
Ynt: Yardım Lütfen
« Yanıtla #17 : Haziran 17, 2014, 04:36:06 ÖS »
Benzin ve lpg arasinda fark olmaz ayarlariniz duzgun ise civicler lpg yi sever bence aracda problem yok o rampayi 4000 devir ustunde cikmaya calisin 3000 devir alti araciniz cansizdir tork olarak dusuktur devieli kullanin

gecetilkisi

  • İleti: 1998
Ynt: Yardım Lütfen
« Yanıtla #18 : Haziran 17, 2014, 06:15:03 ÖS »
Lpg lo arac 10  .. 15 binde ister. Yaptirmadinsa bence once subap ayari yaptir sonra digerlerine bak. Buyuk ihtimal subap bence

ferit3145

  • İleti: 29
Ynt: Yardım Lütfen
« Yanıtla #19 : Haziran 18, 2014, 09:23:50 ÖÖ »
İlginiz için teşekkür ederim. dediklerinizi uygulayacağım hepsini teker teker artık hangisinde çözülürse inş çözülür.

BiTEC

  • İleti: 530
Ynt: Yardım Lütfen
« Yanıtla #20 : Haziran 18, 2014, 09:39:05 ÖÖ »
aracınızın yakıt sarfiyatında değişiklik var mı öncekine göre?
Rolantide vibrasyonu fazla mı öncekine göre?

ferit3145

  • İleti: 29
Ynt: Yardım Lütfen
« Yanıtla #21 : Haziran 19, 2014, 08:35:27 ÖÖ »
rolantide kafasına göre bazen düzgün bazen hafif hafif değişikliikler yaşıyor. onun yakıttan olabileceğini söylediler. gaz iyi gaz değil dediler ondan dediler genelde burdaki arkadaşların araçlarının devir göstergeside hareketlilik gösteriyor.