hocam vtec motorun 1.6 2.0 2.2 seriLeri vardır .Birde 3.2 vardır fakat onu biLen fazLa kişi yoktur sanırım.
vTEC motorun çaLışma prensibini biLiyormusunuz . ?
İ-vTEC 'in diqerLerinden farkı subabLarın sürekLi değişken zamanLı oLmasıdır.
vTEC VTi bir motor türü deqiLdir.
vTEC motor teknoLojisi VTi ise 96-99 yıLLarında çıkarıLan Honda Cıvıc VTi modeLidir.Bu modeLde vTEC motor sistemi kuLLanmılmıştır.
başKa herhanqi bir sorunuz olursa cevaplamaya hazırım . ..
vtec motorun çalışma prensibini bilmiyorum ama anlamaya çalışıyorum
o zaman VTEC motor 120 hp civarıydı İ-VTEC 160 HP civarımıydı ?
i-vtec vtec den daha iyi değilmi?
birde 1997-2000 model 160 hp araçlar ne oluyor i-vtec mi?
ŞİMDİ hocam araçla gidiyorsunuz 5000 devirde birisi dayandı arkanıza sellektör yapıyor altınızdaki hondaya güveniyorsuuz tabi gazı köklediniz devir 5500 ü gecince pistonlar olabildiğince aşaqı kadar hareket ediyor dolayısıyla benzin girişi dahada artıyor.
Böylelikle arac kendini resmen öne fırlatıyor. vTEC in çalışma prensibi budur.
yani 5500 e kadar normal silindirler hareket ediyor.5500 den sonra dahada aşşaqı inerek daha fazla benzin alıyor .
vTEC motoru yani VTi da kullanılan 1.6 litrede 160 bg
i-vTEC yani cıvıc type-R 2002 yılında üretime geçti 200 bg dir.
i-vTEC vTEC ten tabiki daha iyidir .Bu konuda deneyimim yok ama internette yazdıqına göre subablar sürekLi sürekli değişkendir.
160 bg oLan araçLar vTEC motordur.
Bizim 901 yıllarda üretiler iES Ler non vTEC yani vtec özelliği olmayan araçlardır.
01-06 yılları arasında üretilen cıvıc vTEC modeli ise soch vtectir.
yani tek egzantriklidir.
DOCH motor da ise 2 egzantrikl vardır.
DOCH motor VTi TYPE-R gibi performans için üretilen araçlarda kullanılır.
yeni kasa cıvıcler ise soch i-vtectir.
yeni kasada çalışma prensibinde farklılık varmı bilmiyorum.