Gönderen Konu: vtec2 proje başlamıştır yardım  (Okunma sayısı 15174 defa)

aviator35

  • İleti: 617
vtec2 proje başlamıştır yardım
« : Mart 29, 2009, 06:44:28 ÖS »
arkadaşlar, burada açtığım ve başka üyeliğim olan yerlerde açtığım konulardan sonra aracım da bir süreliğine ıskartaya ayrılmışken bir liste oluşturdum ve bunları bu bir iki hafta içinde izmirde uygulatçam. bana yazdığım ürünlere nisbeten önerebileceğiniz daha uygun ürünler varsa belirtin lütfen,
son susturucu: yed, otto markaları aldığım cevaplardan...

cai: simota ve aem ancak aimota sanırım fiyat avantajı ve soner'in daha önceden tasiyesi ile kafama yattı gibi yine de fikir lütfen...

yay: çok az bilgim olan bir konu, 16'' jant kullancam ve ince yanak lastikle lastiğin orijinal çapını ya hiç geçmicem ya da çok az geçicem, eibach marka olarak duydum, bir tanıdık 3,5 yay kullan dedi, burada başka bir konuda ise fk 6-4 yay okudum vtec2 için, lütfen aydınatıcı ve yardımcı olalım bu konuda da..

ara boru uygulaması düşnüyorum fakat kat iptali yapmıcam bir faydası var mıdır? herhangi bir egzozcu yaptırmak istediğim şeyi anlar mı?

bir de bu yapacaklarımın listesi kaça patlar bu konuda da fikir beklerim, teşekkürler arkadaşlar.



suby

  • İleti: 485
Ynt: vtec2 proje başlamıştır yardım
« Yanıtla #1 : Mart 29, 2009, 06:56:13 ÖS »
fıltre kesınlıkle sımota dıorm! bızım kasalar ıçın uretılmştr ve dırek soğk hava çekn en ıyı fıltredr,sıcak hava çekmesnn ıhtımalı yktr..fıyatıda uygndr

yay konusunda 3.5-4 normaldr daha fazlası amortsrlere yuk bındrr..fk 6-4 kullanman ıçın bence en aşa 18 jant kullanmalısn yksa aracn çok alçk olur..16 jant ara bı janttr ve fıyatı 17 jantla aynı sayılr ondn tercıhını 17den tut derm,jantn donş çapında bı değşklk olmaması ıçın kullanıcağn olçulr 205-40-17 dır tabanı 215'de olablr,18 kullancksn 215-35-18..

egzoz komple yanı headersla berabr yap derm,eğer headers olmycksa orta boru ve son susturucu,tok bı ses ıçın HKS ucz yollu bışyde olur dersen otto ıyıdr..

fıltre 250 lıra,yay 250-350 arası,jant-lastık 1000-2000 arası,egzozda 350-500 arası dıe tahmn edıorm..

despe

  • Ziyaretçi
Ynt: vtec2 proje başlamıştır yardım
« Yanıtla #2 : Mart 29, 2009, 07:01:04 ÖS »
simota seni tatmin eder bende kullanıorum gayet memnunum. aem de iyi ama fiyatına bakarsan simota daha uydun + eğer ses te istiyorsan filtrede kesinlikle simota kullanmalısın.

egzoz otto önerebilirim karbon kazanlı kullanırsan ağırlık avantajın olur çünkü baya bi ağırlık farkı var aralarında hemde görüntüde güzel olur. kendi aracımda var karbon egzoz kesik ve yanık uçlu görüntüsü hoş.

yay olayında 3,5 luğun kesinlikle tatmin etmeyeceğini belirteyim sana. 3,5 luk yayla aracın 1,5 cm civarında düşer. fk 6-4 iyidir. ben 3 lük wogtland alıp sadece önleri bir bakla kestirip o şekilde taktım daha yayları hiç takmadan kestirdim çünkü biliyordum 3 lükle düşmeyeceğini. o şekilde 6 ay kullandım. wogtland en yumuşak konforlu yaydır bütün yayları test etmiş birisi olarak sana bunu söyleyebilirim. yayları kestirme işine karşı çıkanlar mutlaka olur ama ben hiç zararını görmedim açıkçası hem rolling hemde drag yaptım bi eksisini görmedim konforumda gayet güzeldi 6 ay kullandım o şekilde. birde 3 lük kullanırsan aracının önü arkaya göre çamurluk aralarındaki eşitsizlikten daha yüksek görünecek bunuda belirteyim.

kat iptali yapmazsan eğer sadece ara boru ile aracında sesten başka pek birşey bekleme. çünkü vtec 2 lerde manifolt çıkışları çok dar + katalizör arabayı baya kesiyor sonuçta ekonomi amaçlı olarak üretimiş bir aile aracı.

kabaca hesaba gelirsek

ottoyu 200 lira civarında hatta daha ucuz 2. el bulabilirsin
yaylar yine 2. el 200 lira civarında
egzoz işi ise ustaya kullanılan malzemeye ve yaptırdığın yere göre değişir.

3 lük wogtland önler sadece 1 bakla kesik aynen bu şekilde oluyor.



egzoz görüntüsü olarakta bu şekilde


« Son Düzenleme: Mart 29, 2009, 07:06:54 ÖS Gönderen: despe »

can34

  • İleti: 2466
Ynt: vtec2 proje başlamıştır yardım
« Yanıtla #3 : Mart 29, 2009, 07:04:41 ÖS »
vtecII lerde AEM CAİ ve Simota Aeroform ne kadar fark ettiriyor hiç bilmiyorum ve bende merak ediyorum.
egzos yed i çöpe at DC SPORTS,HKS filan düşünmüyosan en mantıklısı OTTO Carbon dur ;)
kat iptal edersen daha fazla verim alırsın ara borudan
6-4 fk yay kullanan üyelerimiz var size yardımcı olurlar o konuda daha iyi
jantı 16inçten daha büyük almayın bence ağırlığınada dikkat edin;) (ben olsam saç jantlarla gezerim :) )

eğer benim vtecII im olsa şunları uygulardım ;

*AEM CAİ
*DC SPORTS 4-2-1 Race Headers
*51mm Seramik Düz Boru
*HKS Carbon-Ti 60mm'lik Son Susturucu
*Apex-i SafcII
*İridyum Buji ve Buji Kabloları
*Sac Jantlar ve İyi Bir Performans Lastiği
*Spor Yay

despe

  • Ziyaretçi
Ynt: vtec2 proje başlamıştır yardım
« Yanıtla #4 : Mart 29, 2009, 07:10:17 ÖS »
*AEM CAİ
*DC SPORTS 4-2-1 Race Headers
*51mm Seramik Düz Boru
*HKS Carbon-Ti 60mm'lik Son Susturucu
*Apex-i SafcII
*İridyum Buji ve Buji Kabloları
*Sac Jantlar ve İyi Bir Performans Lastiği
*Spor Yay

bu öneriler iyi bak. bir nevi benim yapacaklarımın listesini yazmış arkadaş. ama bizde buji kablosu yok. bu yol iyi bir yol. yaklaşık 125 hp nin üzerinde  güç alırsın çok çok rahat.

aviator35

  • İleti: 617
Ynt: vtec2 proje başlamıştır yardım
« Yanıtla #5 : Mart 29, 2009, 07:14:44 ÖS »
yay konusunda bir ikilem var arkadaşlar, 3,5 çok az alçaltır diyenlerde var aynı şekilde 6-4 için çok fazla alçalır gibi bir durum var kafam karıştı:)  kat iptali hem kolay hem zor bir şey, arıza lambası yancak diyorlar çoğu yerde ve muayene ayrı bir problem olacak:( jantlar zaten araç es olduğundan sac değil benim orijinal çelik 15'' ben ava rs veya lenso'nun beyaz bir modelinden birisini seçmeyi düşünüyorum hafiflik doğrultusunda.

despe

  • Ziyaretçi
Ynt: vtec2 proje başlamıştır yardım
« Yanıtla #6 : Mart 29, 2009, 07:18:54 ÖS »
katalizör için şunu önerebilirim. eğer bulabilirsen işi bitmiş çıkmacılarda bizim aracın katalizöründen içini boşalttırarak kullanabilirsin. sensör yeride olacağından arıza ışığı yakmamış olursun. muayenede de sorun yaşamazsın. ayrıca katalizörün olduğu bölgeyi flanşlı yani civatalı yaptırırsan kendin bile çok rahat orjinalini takıp değiştirebilirsin. şunuda belirteyim eğer katalizörü çıkartırsan sakın egzozcunda bırakma çünkü servise fiyatı 2300 tl cik miş :):)

suby

  • İleti: 485
Ynt: vtec2 proje başlamıştır yardım
« Yanıtla #7 : Mart 29, 2009, 07:23:40 ÖS »
17 jant koyp 3.5-4 yay takrsn 1-2 cm gıbı duşr..16-17 jantı 6-4 baya duşrr,sıkntı olmz bıraz fazla dıkkat ıster o kdr ama norml şeklde mod duşunuosn sanrm ondn 3.5 tam tadnda olur.. :)


aviator35

  • İleti: 617
Ynt: vtec2 proje başlamıştır yardım
« Yanıtla #8 : Mart 29, 2009, 07:24:12 ÖS »
hiçbir parçamı bırakmam zaten:) çok hevesliyim ama işte izmirde gerçekten usta sıkıntısı var ve benim de işim gereği sadece hafta sonlarım var:( pazarları da zaten sanayi kapalı, bir fırsat geçti elime bakalım bir kaç adım atalım, kat olayı söylediğin gibi çok mantıklı geldi, çok samimi olduğum bir egzozcu var, çok iyi bir usta da var ama adam peugeot bakıyor:( katalizorü belki oradan denk gelirse hallederim ama işte zamansızlık biraz elimi kolumu bağlıyor, benim de memleket bursa, palakaya bakılırsa sen de oradasıni orafda olsam cennet bizim bursamız mod, usta, yan sanayi her şey var:)

aviator35

  • İleti: 617
Ynt: vtec2 proje başlamıştır yardım
« Yanıtla #9 : Mart 29, 2009, 07:25:30 ÖS »
dikka
hiçbir parçamı bırakmam zaten:) çok hevesliyim ama işte izmirde gerçekten usta sıkıntısı var ve benim de işim gereği sadece hafta sonlarım var:( pazarları da zaten sanayi kapalı, bir fırsat geçti elime bakalım bir kaç adım atalım, kat olayı söylediğin gibi çok mantıklı geldi, çok samimi olduğum bir egzozcu var, çok iyi bir usta da var ama adam peugeot bakıyor:( katalizorü belki oradan denk gelirse hallederim ama işte zamansızlık biraz elimi kolumu bağlıyor, benim de memleket bursa, palakaya bakılırsa sen de oradasıni orafda olsam cennet bizim bursamız mod, usta, yan sanayi her şey var:)
dikkat derken sürtmeden mi bahsediyorsunuz? bakalım neye karar vericez:)

can34

  • İleti: 2466
Ynt: vtec2 proje başlamıştır yardım
« Yanıtla #10 : Mart 29, 2009, 07:30:09 ÖS »
buji kablosu nasıl yok despe olması lazım arkadasım ya :S

despe

  • Ziyaretçi
Ynt: vtec2 proje başlamıştır yardım
« Yanıtla #11 : Mart 29, 2009, 07:31:21 ÖS »
sürme olarak sadece sürten yeri arabanın tam orta kısmı yani egzoz borusu. eğer onuda egzozcunda yaptırırken 1 cm yukarı aldırabilirsen çoğu tümsekten yavaş geçmek kaydıyla sürtmeden geçersin. hatta aldırmasan bile yavaş geçersin. lastiklerin sürtmesi diye bir sorun yok o konuda. araç basıldıkça lastikler içeri yatıyor. hele karterin sürtme derdi hiç yok. şasenin 2 parmak üstünde kalıtor çünkü. karterden önce kalın bi şase demiri var ki orasıda lastik hizasına geldiği için sürtmez.

can34

  • İleti: 2466
Ynt: vtec2 proje başlamıştır yardım
« Yanıtla #12 : Mart 29, 2009, 07:33:32 ÖS »
ayrıca dc headers 51 mm düz boru simota aeroform ve egzosla 128 hp almıştı SONE-R nickli üye.benim dediklerimle bunu rahat rahat aşarsınız heralde yav.sağlıklıysa araç
« Son Düzenleme: Mart 29, 2009, 07:34:28 ÖS Gönderen: can34 »

suby

  • İleti: 485
Ynt: vtec2 proje başlamıştır yardım
« Yanıtla #13 : Mart 29, 2009, 07:34:08 ÖS »
yanı çukurlara duşmmn lazm yksa amortısrlere ve takozlara çok yuk bıner,on kartr korumalığını veya orta tarafı surtebılrsn,jantn offsetlı olursa yanı dışa doğru bıraz buyuk olursa çamurlk ıçlerınede surtme yapablr,ben senn yapmk ıstedğnı anldm :) ılk etpta yapmk ıstedıklrne sımota caı,3.5 yay,otto egzoz :) bu parçlr senn ıstdğn ayarda ve uygn parçalrdr..
« Son Düzenleme: Mart 29, 2009, 07:35:21 ÖS Gönderen: suby »

aviator35

  • İleti: 617
Ynt: vtec2 proje başlamıştır yardım
« Yanıtla #14 : Mart 29, 2009, 07:36:08 ÖS »
o zaman bana şimdi kafam karıştığı için marka ve yay ölçüsü tekrar verebilir misin hemşehrim:) kafanı baya ütüledim ama az biliyorum kusuruma bakma:)

despe

  • Ziyaretçi
Ynt: vtec2 proje başlamıştır yardım
« Yanıtla #15 : Mart 29, 2009, 07:39:10 ÖS »
buji kablosu nasıl yok despe olması lazım arkadasım ya :S

valla motor içiyle çok uğraştım göremedim :) değişik bi bobin destekli ateşleme sistemi var galiba o şekilde okumuştum biryerde. ama buji kablosuna hiç rastlamadım :)

despe

  • Ziyaretçi
Ynt: vtec2 proje başlamıştır yardım
« Yanıtla #16 : Mart 29, 2009, 07:42:14 ÖS »
o zaman bana şimdi kafam karıştığı için marka ve yay ölçüsü tekrar verebilir misin hemşehrim:) kafanı baya ütüledim ama az biliyorum kusuruma bakma:)

yay sana kalmış 3,5 luk tatmin edecekse 3,5 luk. eğer benim koyduğum resimden biraz daha yuksek istesen 1-2 parmak kadar fk 6-4

suby

  • İleti: 485
Ynt: vtec2 proje başlamıştır yardım
« Yanıtla #17 : Mart 29, 2009, 07:44:51 ÖS »
yaa ne utusu ustm :) burda sohbt muhabbt edıorz :) ben teknk bılgı olarak soyluorm,aracıma yay takma gbı bı şansm olmadı,ama çevrmden ve forumlrdn edndğm bılgılr sonucu vtec II ye en uygn yay 3.5 cm eıbach'dır normldn bıraz basık olsn dersen konı 4.5 cm de kullanabılrsn,ama bızım kasann ılacı 3.5 eıbachdr.. :)

despe

  • Ziyaretçi
Ynt: vtec2 proje başlamıştır yardım
« Yanıtla #18 : Mart 29, 2009, 07:45:04 ÖS »
yanı çukurlara duşmmn lazm yksa amortısrlere ve takozlara çok yuk bıner,on kartr korumalığını veya orta tarafı surtebılrsn,jantn offsetlı olursa yanı dışa doğru bıraz buyuk olursa çamurlk ıçlerınede surtme yapablr,ben senn yapmk ıstedğnı anldm :) ılk etpta yapmk ıstedıklrne sımota caı,3.5 yay,otto egzoz :) bu parçlr senn ıstdğn ayarda ve uygn parçalrdr..

aracın altına hiç baktınız mı bilmiyorum ama karterin sürtmesi için kocaman bi taşın üstünden geçmesi ve o taşında şaseye zarar vermesi ve sonrdan kartere glmesi lazım.

normal bir jant ebadı kullanıcaksanda aşırı ofsetli olmayan sürtme derdinide çıkar kafandan istesende sürttüremezsin.

can34

  • İleti: 2466
Ynt: vtec2 proje başlamıştır yardım
« Yanıtla #19 : Mart 29, 2009, 07:46:56 ÖS »
bu arada unuttuğum bişey SHORT SHİFTER+listem ...benim listeyi yapan vtecII fena derecede yürür haberiniz ola(tesisat filan eklemeyin araca) :))

aviator35

  • İleti: 617
Ynt: vtec2 proje başlamıştır yardım
« Yanıtla #20 : Mart 29, 2009, 07:48:26 ÖS »
fk bir marka mı peki?
eibach  marka 3,5 veya 4lük yay nasıl olur acaba? keşke gözle görme şansım olsaydı:( bu arada suby acaba subay mıdır?:)

suby

  • İleti: 485
Ynt: vtec2 proje başlamıştır yardım
« Yanıtla #21 : Mart 29, 2009, 07:49:56 ÖS »
buji kablosu nasıl yok despe olması lazım arkadasım ya :S

valla motor içiyle çok uğraştım göremedim :) değişik bi bobin destekli ateşleme sistemi var galiba o şekilde okumuştum biryerde. ama buji kablosuna hiç rastlamadım :)

bujı olurda kablosu olmaz mı ustm yaa :) yaln soylyck halın yk,oyle dıosn oyldr ustm ınanıorz sana.. :)

yanı çukurlara duşmmn lazm yksa amortısrlere ve takozlara çok yuk bıner,on kartr korumalığını veya orta tarafı surtebılrsn,jantn offsetlı olursa yanı dışa doğru bıraz buyuk olursa çamurlk ıçlerınede surtme yapablr,ben senn yapmk ıstedğnı anldm :) ılk etpta yapmk ıstedıklrne sımota caı,3.5 yay,otto egzoz :) bu parçlr senn ıstdğn ayarda ve uygn parçalrdr..

aracın altına hiç baktınız mı bilmiyorum ama karterin sürtmesi için kocaman bi taşın üstünden geçmesi ve o taşında şaseye zarar vermesi ve sonrdan kartere glmesi lazım.

normal bir jant ebadı kullanıcaksanda aşırı ofsetli olmayan sürtme derdinide çıkar kafandan istesende sürttüremezsin.

kartr demedm zatn kartr korumalığı var on tamponn yarm santm altında çıkntı olarak duruo..normal jantta sorun olmaz ama 18 jant fk 6-4 olursa esnemlrde çamurlk ıçlerıne surtr..

aviator35

  • İleti: 617
Ynt: vtec2 proje başlamıştır yardım
« Yanıtla #22 : Mart 29, 2009, 07:51:02 ÖS »
peki can, bu short shifter bana ne sağlar, vites geçişlerinde zaman kısalması mı? ıygulaması zahmetli midir? izmirde usta azlığı var ve aracı herkese karıştırmak istemiyorum burada, o yüzden detaylı bir işlemse hiç düşünmeyeyim.

despe

  • Ziyaretçi
Ynt: vtec2 proje başlamıştır yardım
« Yanıtla #23 : Mart 29, 2009, 07:52:20 ÖS »
bu arada unuttuğum bişey SHORT SHİFTER+listem ...benim listeyi yapan vtecII fena derecede yürür haberiniz ola(tesisat filan eklemeyin araca) :))

ahah bende hem short shift hemde kısaltılmış vites mili var ;D

suby

  • İleti: 485
Ynt: vtec2 proje başlamıştır yardım
« Yanıtla #24 : Mart 29, 2009, 07:53:32 ÖS »
fk bir marka mı peki?
eibach  marka 3,5 veya 4lük yay nasıl olur acaba? keşke gözle görme şansım olsaydı:( bu arada suby acaba subay mıdır?:)

evt fk bı yay markasıdr..gozle gorme şansn zr çnkı  jantn janta fark olur,normal bı jant ve 3.5 yayla 1.5-2 cm alçalrsn,fazla alçklk sorn olmz dersn 4.5 takderm daha tatlı durr.. :)

yaa ustm benı deşfre etme :) ama subay falan değl.. :)