Gönderen Konu: turbo işlemi mi ? Atmosferik işlemi mi  (Okunma sayısı 1763 defa)

reconmania

  • Ziyaretçi
turbo işlemi mi ? Atmosferik işlemi mi
« : Nisan 02, 2009, 01:00:32 ÖS »
merhaba arkadaşlar...

Sedefli beyaz 98 civic vti sedan sahibiyim. aracımı ılk aldığımda güneş yanıkları olduğu için boyatma ihtiyacı hissettim ve sedefli beyaz karar verdım... ( yılmaz a teşkl..) araç motor modifikasyonu açısından standart halde sadece bır kaç ay önce gökmen tarafından hondata işlemi yapıldı. benım sizlere sormak istedigim vti gibi bir aracın turbolu gücü olmasınımı, atmosferik te devam mı ? çeşitli forumlarda araştırdığımda ortaya şöle birşey çıkıyor soradan turbo işlemi yapılan her araç er yada geç patlıyor. kabaca benım anladığım bu. turbo nun vermış olduğu güç tartışılmaz tabıkı. sırf o güce ulaşmak için vti gibi bir canavarın zarar görmesine tahammul edılemez heralde yanı en azından bu benım için böle. iyiki almışım ve almakla çok geç kalmışım diyebildigim vti bir hastalıkmış ve bu hastalık her akşam üzeri 17:00 civarlarında depreştiği için tedavimde yok :) ( malum mesai bitimi ). yorumlarınızı beklıyorum arkadaşlar. şimdiden teşekkürler...







HoNdA TyPe_R

  • İleti: 1466
Ynt: turbo işlemi mi ? Atmosferik işlemi mi
« Yanıtla #1 : Nisan 03, 2009, 11:25:11 ÖÖ »
kaanim sen bildigin yolda yani atmosferik olarak doldur derim ben sonucda gunluk olarakda binilecek bir hal olsun eger yok ben illa dolduracam diyorsanda superchargerdan vazgecme derim ben tam guc kesintisiz guc ;P

mar1lyn

  • İleti: 727
Ynt: turbo işlemi mi ? Atmosferik işlemi mi
« Yanıtla #2 : Nisan 03, 2009, 12:41:17 ÖS »
standard bir araca neden hondata yapılırki p28 dururken okadar pahalı bir uygulamaya neden gerek duydunuz hondata zaten p28 e takılıyor p28 zaten çipleniyor
amailerde turbo yapmayı düşünüyorsanız hondata daha verimli tabi turboda er yada geç kırılacak diye bi kaide yok
limiti yüksek hazırlanıp düşük kullanırsanız sorun olmaz
mesela yağlama sistemi pistonlar kolllar hatta krang yataklar conta egz.yayı şapkası gibi parçaları deişip
çok abartı olmayan bi nasınçta kaliteli bi turbo ile yürürseniz sıkıntı yaşamazsınız
supercharge ilede motora girmeden çok bişey beklemeyin
yapılacak modifiye işlemi tamamen o araçla ne yapmak istediğinize bağlı
drag
roll
top speed
yada tamamen eylencesine yapılan bişeymi
hedef warmı şu hacimde ki motorları geçecem diye :)
ona göre yol çizmek lazm
atmosferik yukleme çoğu zaman turbodan daha kırıcı oluyor çunku guç için sıkıştırmayı arttırıyosunuz ve arab çok gergin oluyor
tuboda abartmazsanız bi sıkıntı çıkmıyor ve daha rahat çalışıyor araç sıkıştırma düşürüldüğünden
daha az bile yakabiliyor turbo büyük ve üst devirlerde açılıyorsa hele :)
karar sizin 

SONE-R

  • İleti: 2090
Ynt: turbo işlemi mi ? Atmosferik işlemi mi
« Yanıtla #3 : Nisan 03, 2009, 12:44:37 ÖS »
stage 2 yükle 9500 rpm çevirmenin keyfini yaşa, motor sesinin çıkardığı senfoniyi dinle...

mar1lyn

  • İleti: 727
Ynt: turbo işlemi mi ? Atmosferik işlemi mi
« Yanıtla #4 : Nisan 03, 2009, 12:46:42 ÖS »
evet b16 güzel devir çeviriyor :) o ayrı

reconmania

  • Ziyaretçi
Ynt: turbo işlemi mi ? Atmosferik işlemi mi
« Yanıtla #5 : Nisan 07, 2009, 02:24:23 ÖS »
kaanim sen bildigin yolda yani atmosferik olarak doldur derim ben sonucda gunluk olarakda binilecek bir hal olsun eger yok ben illa dolduracam diyorsanda superchargerdan vazgecme derim ben tam guc kesintisiz guc ;P


supercharger olayını kafama yattı aslında yılmaz... araştırmalara devam edıyoruz halen.
lastik konusunda topu sana attım zaten :D bir yemek ısmarlarım artık :)

16ec813

  • İleti: 873
Ynt: turbo işlemi mi ? Atmosferik işlemi mi
« Yanıtla #6 : Nisan 07, 2009, 02:45:00 ÖS »
maşallah beyaz kelebeke  tam benim hayalimdeki makine  kazasız belasız diyorum öncelikle
2.side turbonun verdiği hazzı inan hiçbişey vermez bunu yaşayan biri olarak söylüyorum bidaha olsa yine turbo yaparım ama herşeyin bi bedeli var