Gönderen Konu: Turbo IES  (Okunma sayısı 2844 defa)

PREDATOR06

  • İleti: 213
Turbo IES
« : Ekim 28, 2013, 12:46:38 ÖÖ »
Evet arkadaslar konumuz daha once yuzlerce kez açıldı farkındayım siz söylemeden ben açıklayayım durumu. Suan 1.6ies sahibiyim yaklaşık 2 yıldır arac bende atmosferik olarak bazı seyler yaptım ama artık beni tatmin etmiyor. Surekli ise gidip geldigim yilda ortalama 20 bin km yaptigim aracima turbo taktirmak istiyorum. Bu islemi yaparken stok motora dokunma taraftari değilim. Ayrıca cok büyük bir güç de beklemiyorum. 40-50 hp gibi rakamlar bile benim için oldukca yeterli. Ancak benim icin asıl mevzu böyle bir islem yaptirsam ne kadar uzun ömürlü olur. Aracin yakıtı ne oranda etkilenir. Maliyeti ne civarda olur. Ankarada bu isi kim yapabilir? Muayenem yebi yapildi ama bittigi zaman tekrar gecmek icin ne yapmam gerekir... Görüşlerinizi bekliyorum arkadaslar.



tarantino

  • Co-Admin
  • İleti: 3270
Ynt: Turbo IES
« Yanıtla #1 : Ekim 28, 2013, 08:07:15 ÖÖ »
bütçeniz ne kadar acaba?


PREDATOR06

  • İleti: 213
Ynt: Turbo IES
« Yanıtla #2 : Ekim 28, 2013, 09:38:41 ÖÖ »
Kafamda birsey belirlemedim ancak turbo isiyle ugrasan bir ustaya sordum 3 bin lira kadar tutacağıni söyledi benimde niyetim böyle uygun rakamlara bu isi halletmek.

tarantino

  • Co-Admin
  • İleti: 3270
Ynt: Turbo IES
« Yanıtla #3 : Ekim 28, 2013, 11:51:42 ÖÖ »
3 bin tl ye turbo işi biraz muallak olur biraz ama

turbo
manifold
eksoz
intercooler
beyin
saatler(afr,boost,egt,yağ basıç,hararet,yağ sıcaklık)
intercooler boruları
kelepçeler
silikon cooler hortumları
manuel boost controler
enjektör
buji
benzin pompası
debriyaj seti
işçilik

bunlar haricinde aracım sağlam olsun istiyorsan

kol
piston
yağ pompası
ana kol yatak
blockguard

rektifiye


bunları 3000 tl ye çıkarıcak bir usta varsa ben ona hemen yaptırabilirim ;)

PREDATOR06

  • İleti: 213
Ynt: Turbo IES
« Yanıtla #4 : Ekim 28, 2013, 12:13:28 ÖS »
Motora dokunmayacak 2010 daki iesimizi ankarada proshopa gostermistik. Orasida 5 bin lira kadar tutacagini soylemisti 3 yıldır kafamda var bu olay ama saydığım faktörler yüzünden kararsız kaliyorum. Kullanilacak malzemeleri kit halinde satin alabilecegim bir yer yok mu ebay haricinde?

PREDATOR06

  • İleti: 213
Ynt: Turbo IES
« Yanıtla #5 : Ekim 28, 2013, 12:15:42 ÖS »
Ayrıca yine ankarada bes servisde sato ustaylada gorustum. Oda motoru vs. Herseyi dahil 9 bin lira tutar ama cok iyi birsey olur demisti tabi ben o paralara cikmak istemiyorum mebla buyuyecekse eger gidip bi e46 alacagim :)

klc-ozhn

  • İleti: 403
Ynt: Turbo IES
« Yanıtla #6 : Ekim 28, 2013, 07:48:57 ÖS »
Bence turbo yerine. headers-düz-boru-egzos-emme-kelebek-afr ayarı ile . tatlı birşeyler alabilirsiniz ayrıca ses sizi tamin de eder gibime geliyor.

Antoni54

  • İleti: 1766
Ynt: Turbo IES
« Yanıtla #7 : Ekim 28, 2013, 08:23:52 ÖS »
Motor İçine Girmeden Araç Turbolamak Büyük Kumar D Serilerinin Piston Kolları Kürdan Gibi Motoru Kırma İhtimali Yüksek Ve Daha Önceden Motor Yapıldıysa Ve Kimin Nasıl Yaptığı Belli Değilse Harbi Kumar :)
« Son Düzenleme: Ekim 28, 2013, 08:24:55 ÖS Gönderen: Antoni54 »

By_emre

  • İleti: 1387
Ynt: Turbo IES
« Yanıtla #8 : Ekim 28, 2013, 09:39:16 ÖS »
3 bin tl ye turbo işi biraz muallak olur biraz ama

turbo
manifold
eksoz
intercooler
beyin
saatler(afr,boost,egt,yağ basıç,hararet,yağ sıcaklık)
intercooler boruları
kelepçeler
silikon cooler hortumları
manuel boost controler
enjektör
buji
benzin pompası
debriyaj seti
işçilik

bunlar haricinde aracım sağlam olsun istiyorsan

kol
piston
yağ pompası
ana kol yatak
blockguard

rektifiye


bunları 3000 tl ye çıkarıcak bir usta varsa ben ona hemen yaptırabilirim ;)

140-150 hp için enjektörün,benzin pompasının değişmesine gerekiyor mu ?

Antoni54

  • İleti: 1766
Ynt: Turbo IES
« Yanıtla #9 : Ekim 28, 2013, 09:46:25 ÖS »
3 bin tl ye turbo işi biraz muallak olur biraz ama

turbo
manifold
eksoz
intercooler
beyin
saatler(afr,boost,egt,yağ basıç,hararet,yağ sıcaklık)
intercooler boruları
kelepçeler
silikon cooler hortumları
manuel boost controler
enjektör
buji
benzin pompası
debriyaj seti
işçilik

bunlar haricinde aracım sağlam olsun istiyorsan

kol
piston
yağ pompası
ana kol yatak
blockguard

rektifiye


bunları 3000 tl ye çıkarıcak bir usta varsa ben ona hemen yaptırabilirim ;)

140-150 hp için enjektörün,benzin pompasının değişmesine gerekiyor mu ?

Pompa Belki Kurtarabilir İlk Etap İçin Değiştirilmeyebilir Ama Enjektör Kesinlikle Değişmeli oem Enjektör İle 140-150 + Hp Almak Mümkün Değil Araç Fakir Kalır Zaten Ayar Tutmaz Gerisi Malum..

PREDATOR06

  • İleti: 213
Ynt: Turbo IES
« Yanıtla #10 : Ekim 29, 2013, 09:23:19 ÖÖ »
Bence turbo yerine. headers-düz-boru-egzos-emme-kelebek-afr ayarı ile . tatlı birşeyler alabilirsiniz ayrıca ses sizi tamin de eder gibime geliyor.
Bu işlemler zaten var. Alt devirde hicbir faydasını hissetmiyorum. Bu bahsedilen basinc kaybını fazlasıyla hissettim egzoz ve duz borudan sonra ama ust devirlerde harika hicbir bogulma kesilme yok. Diyelimki motoruda turboya uygun silindirle pistonla takviye ettik. Acaba bu sonradan takilan malzemele4 orjinalleri kadar uzun ömürlü olacak mı? Cunki bahsettigim gibi araci günlük hayattada kullanıyorum. 1 sene zonra motoru kucaklayacaksam eger ugrasmak anlamsız. Ayrica isin diger boyutu turbo gsi sahibi bir arkadasim sakin yaptırma pisman olur satalim diye gelirsin kmde 1lira yakit tuketir dedi sizce bu rakam gercek mi ?

By_emre

  • İleti: 1387
Ynt: Turbo IES
« Yanıtla #11 : Ekim 29, 2013, 11:46:12 ÖÖ »
Herşeyi tadında yaptığınız sürece hiç birşey olmaz,
« Son Düzenleme: Ekim 29, 2013, 11:46:26 ÖÖ Gönderen: By_emre »

PREDATOR06

  • İleti: 213
Ynt: Turbo IES
« Yanıtla #12 : Ekim 30, 2013, 06:11:52 ÖS »
Ankarada görüştüğüm başka bir yerde İesler için supersarj yaptıklarını turboya göre cok daha iyi oldugunu söyledi. Kafam iyice karıstı. Nedir bu süpersarjın mantıgı?