Gönderen Konu: Tork konvertörü mü yoksa şanzuman sorunumu hiç biri mi?  (Okunma sayısı 2106 defa)

maestro1088

  • İleti: 7
Aracım 2003 model ls civic otomatik. Aracımı ilk aldığım Zaman'larda uzun yol deneyimlerimde 3000 devir 120 km hızla gidiyordum ancak artık bu vites atması mı yoksa konvertör etkisi mi ne ise atmadığından devir düşmüyor ve 110-105 km arası 3000 devir kullanıyorum 150 km kere gelince o performansı yakalıyorum (160 km 4000 devir) arkadaşlar bu nedir ? Benim 120 km de 3000 devirle gitmem vtec açması mı konvertör yardımı mı yoksa normal 4. Zaman devri mi. Bir de bu olay baZen olmuyor.



static

  • Selim
  • İleti: 65
Ynt:
« Yanıtla #1 : Mart 26, 2016, 07:49:08 ÖS »
Anlattiginiz kadariyla atacinizda hic bir sorun yok. Yolun durumundan kaynaklanan normal bir durum anladigim kadariyla. Ayrica hondalarin o yillarda kullandigi tam otomatik sanzimanlar en ilkel fakat en saglam sanzimanlardir.

maestro1088

  • İleti: 7
Ynt: Tork konvertörü mü yoksa şanzuman sorunumu hiç biri mi?
« Yanıtla #2 : Mart 26, 2016, 08:02:37 ÖS »
Ok çok teşekkür ederim rahatlatıcı bir durum yoksa böyle arabanın zorlanması 105 km 3000 devir ( 120 km 3000 devir ile gitmek varken) acaba diyordum... Yolun durumuna göre ayağımın gaz pedal basılmasına göre değişiyor demek ki...

maestro1088

  • İleti: 7
Ynt: Tork konvertörü mü yoksa şanzuman sorunumu hiç biri mi?
« Yanıtla #3 : Mart 26, 2016, 08:07:36 ÖS »
Yazdığınızı tekrar okudum şunu belirteyim mesela 105 3000 devirde giderken birden devir 2600 düşüyordu ama artık o devir düşmesi 105-110 ile giderken değil de 150-160 km hızlara çıktığında gerçekleşiyor. Biraz araştırdım tork konvertörü devir düşürüp aracın daha az yakmasına sebep oluyormuş bilmediğimden soruyorum bu olay o olay mı yoksa 3 den 4 e mi geçmiyor vs vs vs.

maestro1088

  • İleti: 7

static

  • Selim
  • İleti: 65
Ynt:
« Yanıtla #5 : Mart 27, 2016, 10:55:12 ÖÖ »
Şöyle soyleyim normal sartlarda arac 4 ncü vitesteyken arac biraz zorlandiginda (bu yol sartlarina ve ayaginaiza bagli olarak degisir) sanki bir vites asagi düşmüş hissi verir. Bu aslinda tam vites dusumu gibi hissedilmez sanki bucuklu yada yarim vites degistirmis gibidir genelde. O yüzden sanzimanda bir sorun olduğunu sanmıyorum.  Bu arada araciniz kac km de, sanziman yag degisimi yapildimi yada onceki sahibi kac km de yaptırmış?

maestro1088

  • İleti: 7
Ynt: Tork konvertörü mü yoksa şanzuman sorunumu hiç biri mi?
« Yanıtla #6 : Mart 27, 2016, 03:07:16 ÖS »
Evet konu tamda bu aracım 190000 de şanzuman yağı 168000 de değiştirdim. Su an uzun Yoldayım Balıkesir'den Bursa'ya kadar o dutum olmadı 130-140 gitmeme rağmen ancak Bursa çevre yolunda 180 geldim bu durum oluştu sonra ara ara bu olay olmaya başladı işte sorun neden dengesiz bir şekilde oluyor veya bu durumun oluşması için bir taktik mi var ben kaçırıyorum veya standart olmaması bir sıkıntı yüzünden mi yoksa herşey normal mi? Eski den hemen bu olay gerçekleşiyordu. Şanzuman yağı mı acaba gibi gibi gibi

static

  • Selim
  • İleti: 65
Ynt:
« Yanıtla #7 : Mart 27, 2016, 07:08:12 ÖS »
22 bin km bisey olmadiysa ve dogru yag kullanildiysa sorun yok. Siz ilk defa mi otomatik arac kullaniyorsunuz?

kara_star

  • İleti: 9
Ynt:
« Yanıtla #8 : Mart 27, 2016, 08:43:39 ÖS »
Honda o donem tork konventorunde lock up sistemi kullanmıştır.
Sizin modelde var mi bilmiyorum.
Sistem basitçe şöyle
Malum tork konventorunde balata olmaz tribün ve impeller olur hareket diğer tarafa sıvı kuvveti etkisi ile gonderilir işte bu sebeptendir ki tork konventorunde yakıt fazladır.
Bu sorunu geçiştirmek ve yakıt ekonomisi için tork konventorune balata eklenmiştir.
Normalde etkisizdir fakat belli sürat sabit gidildiginde sistem bunu anlar ve balatayi yapistirir
Aynen manuel araba gibi tork konventoru kayiplari ortadan kalkar çünkü güç alindigi sekilde diğer tarafa verilir.
Hatta en iyi anlamanin yolu 4 vitesten sonra bir sure gecince sanki bir vites daha atmış gibi hissedersiniz.

Daha detayli bilgiyi
Tork converter lock-up
Seklinde Youtube'a yaziniz.

Selametle

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


maestro1088

  • İleti: 7
Ynt: Tork konvertörü mü yoksa şanzuman sorunumu hiç biri mi?
« Yanıtla #9 : Mart 28, 2016, 08:12:22 ÖS »
Evet ilk defa otomatik kullanıyorum bakımları seç-er Honda otomotivde yaptırıyorum Bostancı da orijinal yap koymuştu. Atf 1 miydi öyle birşey kutusu ...
Lock up sistemi var ancak bunu sabit hızda olmuyor mesela bir saat 120 ile giderim geçmez ancak 160 km hızlara çıkınca bu olay oluyor sonra düzeliyor