arkadaşlar maalesef aractaki sorun hala devam ediyo bi sitenin tekinde sorulan sorulara usta cevap veriyo aşağıda tolga zengin adlı kişi benim sorunumun aynısını yaşamış ve sorununu çözdürmüş sorum şu arkadaşın aracı toyota yaris anlattığı konuyu benim aracımda nasıl çözeriz...
Tolga Zengin der ki:
13 Mart 2014 tarihinde, saat 12:07
Merhaba Usta,
Aracım 2001 model 1.3 VTİ, otomatik vites, LPG’li Yaris. Yaklaşık son 1 aydır aracımın çekişi düştü, ayrıca rölantide araba stop edecek gibi düşük çalışıyor ve sarsıyor. Aracımla ilgili farkettiğim bu sıkıtının belirtileri şöyle:
1. Araç D (yani viteste) konumundayken rölanti 500 devirde calısıyor, stop edecekmiş gibi. Bunu hem benzinde hemde gazda yapıyor.
2. İşin enteresan tarafı N (yani boşa) konumuna aldığımda rölanti düzeliyor, 700-800 devir civarında çalışıyor.
3. Kalkışta eğer gaza çok basarsam süper olmasada iyi gidiyor, ama yavas yavas kalkarsam, yani aracı sıkıştırmazsam boğuluyor gibi oluyor, özellikte rampada zor çekiyor.
4. Genel itibariyle aracın çekişi ve hızlanması düştü, 100 km.de yakıt sarfiyatı 9-10 lt. civarından 13-13,5 lt civarına yükseldi. Ama 2000 devirin altında daha belirgin bir güçsüzlük var.
5. Egsozdan, özellikle aracı park ederken (yani düşük devirde), çok fazla yakıt kokusu geliyor. Sanırım çiğ atıyor.
Sizlerin bu konudaki görüş ve tecrübelerinize çok önem veriyorum. Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.
Cevapla
•
Usta der ki:
14 Mart 2014 tarihinde, saat 01:03
1.3 otomatik vites Lpg’li Yaris çekişte düşme ve rölantinin D konumunda düşük olma sorunu ve yakıt sarfiyatının artması: Bu sorunda bakılması gereken ilk malzeme Lpg enjektörleri ve ateşleme bobininin faliyet kontrolüdür. Bu parçalarda sorun yoksa otomatik şanzuman torkkonvertörü direnci azalmış olma ihtimali yüksek bu şu demek şayet şanzumanda sıkıntı varsa yani artık eskisi gibi tork üretmiyorsa daha fazla motordan güç çekecektir bu kendini öncelikli olarak yakıt sarfiyatı ve tork kaybı olarak gösterir ama sizin aracınız daha yeni sayılır bu sorun için şayet bakımlı binildiyse. Birde 1.3 arabalarada en ufak bir tork kaybı bu tür sorunları peşinde getirir ve kendini hissettirir ama devir saatinde D konumunda bu denli bir düşüş gerçekten normal değil. Öncelikli olarak ilk saydıklarımın net olarak teyit edilmesi gerekir bu işlemden sonra tekrar mailleşelim olumlu veya olumsuz yorumlarınızı iletirseniz tüm kullanıcılar tarafından daha aydınlatıcı olacaktır. Teşekkürler Tolga Bey.
Cevapla
o
Tolga Zengin der ki:
18 Nisan 2014 tarihinde, saat 18:41
Ustam, tekrar merhaba. Öncelikler cevabınız için teşekkür ederim. Arabamın lpg enjektörü değişti, boğaz kelebeği temizledi, hava filtresi değişti ancak bunlar çare olmadı. En son başka bir ustaya götürdüm. Sağolsun aracın yakıt ve hava ayarını yapan sensörlerini (isimlerini tam bilmiyorum) söküp temizleyip yeniden yerine taktı. Sensörler temizlendikten sonra arabaya tabiri caizse formatladı, yani fabrika ayarlarına geri döndürdü. Daha sonra benzide güzel bir ayar yapıp lpg ayarı için lpg servisine götürdü. Bütün bunlardan sonra çekiş problemim çözüldü. Araba ilk aldığım günkü gibi maşaAllah. Eski atak, hızlı günlerine döndü. Yalnız yakıt konusuna hala bir çare bulamadım. Eskiye nazaran 100 km.de ortalama 2-2,5 litre civarı daha çok yakıyor. Uzun yolda pek farketmiyor ama şehir içinde yakıt sarfiyatında çok bariz bir artış var. Şanzımandan şüphelenmeye başladım. Haftaya ustaya tekrar götüreceğim. Hayırlısı artık. Yardımlarınız için tekrar teşekkür ederim. Selamlar.