Gönderen Konu: SABAHLARI MOTORUNUZ NE KADAR SÜREDE ISINIYOR.  (Okunma sayısı 11856 defa)

Senator24

  • İleti: 128
SABAHLARI MOTORUNUZ NE KADAR SÜREDE ISINIYOR.
« : Aralık 21, 2009, 11:09:38 ÖÖ »
Merhaba Arkadaşlar
Bİldiğiniz Gibi Bende 95 Si var.
Sabahları motor çalıştırdığımda motor çok uzun sürede ısınıyor. Belki 20 dk felan.
Bu 20 dk yıda bekliyerek söylemiyorum 3 dakıka sonra rolantı normal devrıne ınıyor.
ondan sonra hareket edıyorum yoldayken tam ortalara felan gelıyor.
Bende merak ettım acaba sizde de böylemi?
Yoksa bu motorlarda genetik bir şeymi?



delimanyak

  • İleti: 777
Ynt: SABAHLARI MOTORUNUZ NE KADAR SÜREDE ISINIYOR.
« Yanıtla #1 : Aralık 21, 2009, 11:16:34 ÖÖ »
Merhaba Arkadaşlar
Bİldiğiniz Gibi Bende 95 Si var.
Sabahları motor çalıştırdığımda motor çok uzun sürede ısınıyor. Belki 20 dk felan.
Bu 20 dk yıda bekliyerek söylemiyorum 3 dakıka sonra rolantı normal devrıne ınıyor.
ondan sonra hareket edıyorum yoldayken tam ortalara felan gelıyor.
Bende merak ettım acaba sizde de böylemi?
Yoksa bu motorlarda genetik bir şeymi?

dostum bı arac kullanma klavuzunda okumustum hondaydı ama hangı modeldı tam hatırlamıyorum ama rolantıde aracın motoru cek gec ısınırmıs yanı kıs aylarında motorun ısınmasını beklemeden hareket edınız yazıodu ama tavsıyem hareket eder etmezde sıkıstırma arabayı :)

Senator24

  • İleti: 128
Ynt: SABAHLARI MOTORUNUZ NE KADAR SÜREDE ISINIYOR.
« Yanıtla #2 : Aralık 21, 2009, 12:35:43 ÖS »
Hemen yüklenmiyorum zaten.
Normaldede çok dip giden birisi değilim.
Ama bir sorun varmıdiye merak ettim

minimal_freak

  • İleti: 626
Ynt: SABAHLARI MOTORUNUZ NE KADAR SÜREDE ISINIYOR.
« Yanıtla #3 : Aralık 21, 2009, 12:43:16 ÖS »
bütün araçlarda ortalama böyledir, sorun olduğunu sanıyorum

ENG

  • İleti: 1856
Ynt: SABAHLARI MOTORUNUZ NE KADAR SÜREDE ISINIYOR.
« Yanıtla #4 : Aralık 21, 2009, 12:43:58 ÖS »
sorun yok bu aylarda normaldir.
Hemen yüklenmiyorum zaten.
Normaldede çok dip giden birisi değilim.
Ama bir sorun varmıdiye merak ettim

mali

  • İleti: 8035
Ynt: SABAHLARI MOTORUNUZ NE KADAR SÜREDE ISINIYOR.
« Yanıtla #5 : Aralık 21, 2009, 12:44:40 ÖS »
rölanti normale indikten sonra bence problem yok  :con

Kifanhom

  • İleti: 603
Ynt: SABAHLARI MOTORUNUZ NE KADAR SÜREDE ISINIYOR.
« Yanıtla #6 : Aralık 21, 2009, 02:28:10 ÖS »
bende kış aylarında ilk çalıştırmada rolanti normal devre inmeden hareket ettirmem arabayı
ama evet ısınma süresi biraz uzun gibi diğer markalara göre
örneğin şahin de marşa basar basmaz neredeyse sıcak üfler :)

alp55

  • İleti: 489
Ynt: SABAHLARI MOTORUNUZ NE KADAR SÜREDE ISINIYOR.
« Yanıtla #7 : Aralık 21, 2009, 02:43:40 ÖS »
6 km yol gidiyorum, yaklaşı 15-20 dk yol biitiğinde ancak normal ısı göstergesinin katılımı kadar oluyor. normalmi? evet normal kafana takma, üçüncü hondam ve hepside aynı idi

Senator24

  • İleti: 128
Ynt: SABAHLARI MOTORUNUZ NE KADAR SÜREDE ISINIYOR.
« Yanıtla #8 : Aralık 21, 2009, 03:31:24 ÖS »
6 km yol gidiyorum, yaklaşı 15-20 dk yol biitiğinde ancak normal ısı göstergesinin katılımı kadar oluyor. normalmi? evet normal kafana takma, üçüncü hondam ve hepside aynı idi

Teşekkürler dostum.

wolff

  • İleti: 193
Ynt: SABAHLARI MOTORUNUZ NE KADAR SÜREDE ISINIYOR.
« Yanıtla #9 : Aralık 21, 2009, 04:37:53 ÖS »
sabah aracı çalıştırıyorum 10-15 saniye bekleyip yola çıkıyorum kısa sürede ısınıyor

tpmyo157

  • İleti: 545
Ynt: SABAHLARI MOTORUNUZ NE KADAR SÜREDE ISINIYOR.
« Yanıtla #10 : Aralık 21, 2009, 05:09:02 ÖS »
honda kitapçığında aracınızı çalıştırıp 1 dk bekleyiniz sonra hareket ettiriniz yazıyor. bende her sabah 1 dk bekliyorum zaten devir normale dönüyor sonra 5-10 dk gidiyorum motor tamamen ısınıyor.

EMİRVE

  • İleti: 102
Ynt: SABAHLARI MOTORUNUZ NE KADAR SÜREDE ISINIYOR.
« Yanıtla #11 : Aralık 21, 2009, 05:14:17 ÖS »
Bende şu an 98 Civic 1,6 İES kullanıyorum ve daha önceki arabama (2004 Bora ) göre daha çabuk ısınıyo.Varsayalım Bora 10 dk sonra ısınıyorsa Civic 5 dakikada ısınıyo.Neden olabilir sizce?Ya da hangisi daha iyi geç mi erken mi ısınması iyidir?

ERT

  • İleti: 1156
Ynt: SABAHLARI MOTORUNUZ NE KADAR SÜREDE ISINIYOR.
« Yanıtla #12 : Aralık 21, 2009, 05:15:30 ÖS »
bende 1 dk ısıtıp aynen devammmmmmmmmmm

blackbull

  • İleti: 1427
Ynt: SABAHLARI MOTORUNUZ NE KADAR SÜREDE ISINIYOR.
« Yanıtla #13 : Aralık 21, 2009, 06:22:05 ÖS »
ver kesiciye sıcacık olsun motorun :) :) :)

esmerim0034

  • İleti: 122
Ynt: SABAHLARI MOTORUNUZ NE KADAR SÜREDE ISINIYOR.
« Yanıtla #14 : Aralık 21, 2009, 06:34:12 ÖS »
ben 1 ay önce koydurdum antifrizi 3 litre dibine kadar koydum.ısınmada bayağı bi farketti.hatta şöyle söyliyim sana abi benim evi bilion ordan çıkıp gümrük yoluna girerken bp ye kadar hararet göstergesi tam yarıya geliyo

delimanyak

  • İleti: 777
Ynt: SABAHLARI MOTORUNUZ NE KADAR SÜREDE ISINIYOR.
« Yanıtla #15 : Aralık 21, 2009, 06:41:30 ÖS »
ben 1 ay önce koydurdum antifrizi 3 litre dibine kadar koydum.ısınmada bayağı bi farketti.hatta şöyle söyliyim sana abi benim evi bilion ordan çıkıp gümrük yoluna girerken bp ye kadar hararet göstergesi tam yarıya geliyo

yanlızca antıfırızmı koydurdunuz?? eger oyle ıse kımse onermıyor aracınızdakı antıfırz antıfırızlı sudan daha cabuk donacaktır su ıle antıfırız bırlıkte kullanılarak daha ıyı sonuclar elde edılır dıe okumustum

poseidon999

  • İleti: 2855
Ynt: SABAHLARI MOTORUNUZ NE KADAR SÜREDE ISINIYOR.
« Yanıtla #16 : Aralık 21, 2009, 06:46:18 ÖS »
99 ies ile motoru çalıştırıyorum. 1 dk motor soğuk yürümesin diye ısıtıyorum
sonra hareket halinde 2000-2500 devir aralığında yaklaşık 3-4 dakika sonra normal ısınına geliyor.

Senator24

  • İleti: 128
Ynt: SABAHLARI MOTORUNUZ NE KADAR SÜREDE ISINIYOR.
« Yanıtla #17 : Aralık 22, 2009, 08:20:56 ÖÖ »
Bu sabah 5 dk bekledim. Kaloriferden sıcak hava geldi ve yürüdüm

akurtalan

  • İleti: 221
Ynt: SABAHLARI MOTORUNUZ NE KADAR SÜREDE ISINIYOR.
« Yanıtla #18 : Aralık 22, 2009, 08:40:56 ÖÖ »
yazın araçlar hızlı kışın geç ısınıyor otomatik jikle aracı ısınmadan bırakıyor demektir jikle deviri yüksek olursa kışın daha çabuk ısınır rolantiye düşüncede rolantiyi ayarlayın 800-1000 devirler süper olur kanımca karbratörcüler ayarlıyor ve soguk olan motor herzaman daha çok yakıt yakar ve performans düşer .

fsunnetci

  • İleti: 838
    • http://www.TeamHondaintegra.com
Ynt: SABAHLARI MOTORUNUZ NE KADAR SÜREDE ISINIYOR.
« Yanıtla #19 : Aralık 22, 2009, 10:38:52 ÖÖ »
rolanti normale düşünce hareket edebilirsiniz..motor ısınması diye birşey yok:) motor ilk marşa bastığınızda zaten içinde alevler çatara çutara patlıyor çatlıyor motor yağı sıcaklığı belli seviyeye geldimi rolantide düşüyor zaten ondan sonrası serbest buda soğuk havalarda 1dak fln gibi bir süre oluyor..hararet göstergesinin geç çıkmasının sebebi tam sentetik yağ kullanmamanızdır.10-60 yağ kullanıcıları bilgilendirin  arkadaşları:) mineral yağlar veya yarı sentetik yağlar(%70 i mineraldir) içerdikleri gereksiz partikullerden dolayı geç ısınırlar:)denemesi basit.bir sonraki yağınızı tam sentetik yağ ile değişin ve farkı görün..
« Son Düzenleme: Aralık 22, 2009, 10:45:41 ÖÖ Gönderen: fsunnetci »

akurtalan

  • İleti: 221
Ynt: SABAHLARI MOTORUNUZ NE KADAR SÜREDE ISINIYOR.
« Yanıtla #20 : Aralık 22, 2009, 12:30:15 ÖS »
rolanti normale düşünce hareket edebilirsiniz..motor ısınması diye birşey yok:) motor ilk marşa bastığınızda zaten içinde alevler çatara çutara patlıyor çatlıyor motor yağı sıcaklığı belli seviyeye geldimi rolantide düşüyor zaten ondan sonrası serbest buda soğuk havalarda 1dak fln gibi bir süre oluyor..hararet göstergesinin geç çıkmasının sebebi tam sentetik yağ kullanmamanızdır.10-60 yağ kullanıcıları bilgilendirin  arkadaşları:) mineral yağlar veya yarı sentetik yağlar(%70 i mineraldir) içerdikleri gereksiz partikullerden dolayı geç ısınırlar:)denemesi basit.bir sonraki yağınızı tam sentetik yağ ile değişin ve farkı görün..
bize önereceğin yag varmı marka

riky73

  • İleti: 99
Ynt: SABAHLARI MOTORUNUZ NE KADAR SÜREDE ISINIYOR.
« Yanıtla #21 : Aralık 22, 2009, 09:02:07 ÖS »
Mobil Super 3000 5W-40.

omer

  • İleti: 73
Ynt: SABAHLARI MOTORUNUZ NE KADAR SÜREDE ISINIYOR.
« Yanıtla #22 : Aralık 22, 2009, 09:18:55 ÖS »
94 ex aracım sabahları otomatik çalışıyor. Akşamdan kalorifer'i iç sirkülasyonda camlara verecek şekilde ve fan devrini maksimumda bırakıyorum. Vites park'da olduğu için rolanti yüksek çalışıyor. 3. dk. dan sonra camlar erimeye başlıyor. 5. dk.dan sonra motor normal sıcaklığa erişiyor. Zaten 8. dk. dan sonra stop ediyor. Çok soğuk günlerde 15 dk çalışmaya ayarlıyorum. 10. dk. da aracın yanına geldiğimde yine motoru normal çalışma sıcaklığında buluyorum. Motor kodumuz aynı değil ama daha geç ısınma termostat sorunundan kaynaklanıyor olabilir.

akurtalan

  • İleti: 221
Ynt: SABAHLARI MOTORUNUZ NE KADAR SÜREDE ISINIYOR.
« Yanıtla #23 : Aralık 23, 2009, 11:31:23 ÖÖ »
Mobil Super 3000 5W-40.
mobil tam sentetik 0w-40 var bu nasıl bir yağdır kullanan varmı 122 tl civarı satılıyor .

Senator24

  • İleti: 128
Ynt: SABAHLARI MOTORUNUZ NE KADAR SÜREDE ISINIYOR.
« Yanıtla #24 : Aralık 23, 2009, 12:34:34 ÖS »
Mobil Super 3000 5W-40.
Bu yağ normalden daha ince. Bize hep servisler 10 40 öneriyor. Malum Makineler 200.000 km civarında. Sağlıklı çalışırmı