Gönderen Konu: otomatiğin performansı manueLe qöre neden düşük ???  (Okunma sayısı 3987 defa)

PearL GreY MoNsteR

  • İleti: 1866
otomatiğin performansı manueLe qöre neden düşük ???
« : Ekim 20, 2010, 11:10:26 ÖS »
bu soruyu çok düşündüm fakat bi sonuca varamadım.

otomatikte roket var  yani bu yüzden 6000 dd fLn çıkıyo fakat neden performansı düze göre düşük vites geçişLerinden mi acaba ???

cevapLarınız için şimdiden teşekkürLer ...



karaboga18

  • İleti: 1405
    • Lamborghini Die-cast
Ynt: otomatiğin performansı manueLe qöre neden düşük ???
« Yanıtla #1 : Ekim 20, 2010, 11:16:41 ÖS »
otomatik araçta 6 bin devirde kalkış yapamazsınız ki :D bence bundandır

onur1980

  • onur1980
  • İleti: 1273
Ynt: otomatiğin performansı manueLe qöre neden düşük ???
« Yanıtla #2 : Ekim 20, 2010, 11:33:17 ÖS »
otomatiğin dez avantajı özellikle kalkışlarda oluyor. düz vitesle deviri yükseltip kalktıgın için araba daha cabuk hızlanıyor. ayrıca, mesela bende 2006 otm civic vardı sanzumanı 4 vites. bu kasanın aynısı manueli 5 vites. otm şanzuman vıtes attıgınde devir daha aşagılara duserken manuel daha yuksek devırde kalıp daha cabuk toparlıyor. buda performansı oldukca etkiliyor. şu otomatik araclardada roketleme denen şey sadece gaza yuklenınce aracın vites küçültüp hızlanması yani manuelde nasıl 4 ten 3 e alıyorsan otm.  te bunu kendi yapıyor. yani aracın roket sistemi gibi farklı bişeyi yok.
« Son Düzenleme: Ekim 20, 2010, 11:34:50 ÖS Gönderen: onur1980 »

Tekos

  • T.H.T İZMİR
  • İleti: 1171
Ynt: otomatiğin performansı manueLe qöre neden düşük ???
« Yanıtla #3 : Ekim 21, 2010, 12:58:42 ÖÖ »
Otomatik ve yarı otomatik araçlara belirli bir yıl ve modelden sonra kick down denilen bir sistem koyuldu.Bu sisteme göre aracın gaz pedalına sonuna kadar basıldıgı zamanda veya pedala belli bir şekilde baskı uygulandığında aracın devir'i eğer düşük bir devirdeyse araç beyni sayesinde vitesi düşürür ve en yuksek deviri alacagı vitese geçirir.Bu sisteme kick-down veya bir diğer söyleyişle halk veya sanayi arasındaki dille ''Roket veya roketleme'' de denilir.Otomatik araçlardaki performans düşüklüğüde ilk kalkış anında yaşanır.Yoksa ara hızlanmalarda çok fazla bir kayıp yoktur...

777

  • İleti: 281
Ynt: otomatiğin performansı manueLe qöre neden düşük ???
« Yanıtla #4 : Ekim 21, 2010, 08:17:38 ÖÖ »
3. vites cok uzun rolligde 1 2 one cikarsin 3e gelince arac bayilir gibi olur  sonucta sanzimann ozelligi yolcuyu fazla sarsmamak ve luks ve konforu saglamak

poseidon999

  • İleti: 2855
Ynt: otomatiğin performansı manueLe qöre neden düşük ???
« Yanıtla #5 : Ekim 21, 2010, 08:24:37 ÖÖ »
Basit, otomatik araçların şanzumanları manuellere göre farklı.
Vites aralıkları uzun ve çoğu 4 vites mantığına göre çalışıyor.

Roket diye de bir şey de yok silin bunu aklınızdan
vitesler sizin gaza basma şeklinize göre farklı devirlerde değişir.
Aynen manuellerde 4-3 yapıp gazı kapatmanız gibi bir durum.
Fakat otomatik araçlarda bu sistemi manueller kadar verimli kullanamazsınız.

PearL GreY MoNsteR

  • İleti: 1866
Ynt: otomatiğin performansı manueLe qöre neden düşük ???
« Yanıtla #6 : Ekim 21, 2010, 08:48:58 ÖS »
teşekkürLer hepinize

peki bi üyenin yorumu şu oLmuştu

otomatik aLma kardeşim 1.4 performasından biLe daha düşük oLabiLir

demişti heraLde buna ne dersiniz otomatik diye bu kadar performans düşükLüqü oLursa otomatik araçLar üretiLmesin

???

Tekos

  • T.H.T İZMİR
  • İleti: 1171
Ynt: otomatiğin performansı manueLe qöre neden düşük ???
« Yanıtla #7 : Ekim 21, 2010, 11:18:31 ÖS »
@ PearL GreY MoNsteR , Şimdi kardeşim benim bilgim ve teknik veriler dahilinde seni aydınlatmaya çalışayım.Bu veriler Honda Civic Sedan yeni kasa için;
Civic Sedan 1.6 125 bg:0-100 km hızlanma = Manuel için:10.3 sn. / Otomatik için:12.5 sn arada 2.2sn'lik bir fark var.
Civic Sedan 1.8 140 bg:0-100 km hızlanma = Bu aracın sadece otomatik versiyonu mevcut 10.4 sn
Yani civic 1.6 ile 1.8 arasındaki 200 cc.lik hacim farkı 0-100 km hızlanmada ; 1.6 manuel ile 1.8 otomatiğin değerlerini eşit kılıyor.Sonuç olarak 1.6 manuel ile 1.8 otomatik arasında sadece 1 sn fark var performans açısından ve neredeyse 1.8 otomatik ile 1.6 manuelin 0-100 hızlanmaları eşit...
Bunlar araçların fabrika test verileridir.Sana soylenene gelince boyle bir kıyaslama yapmak zor çünkü motor ve model farkları çok değişiyor yani birebir soylenen doğru diyemem ama bizim araçlardaki farkı görüyorsun.
teşekkürLer hepinize

peki bi üyenin yorumu şu oLmuştu

otomatik aLma kardeşim 1.4 performasından biLe daha düşük oLabiLir

demişti heraLde buna ne dersiniz otomatik diye bu kadar performans düşükLüqü oLursa otomatik araçLar üretiLmesin

???

nucro

  • İleti: 1276
Ynt: otomatiğin performansı manueLe qöre neden düşük ???
« Yanıtla #8 : Ekim 21, 2010, 11:37:00 ÖS »
Otomatigin hangi koşullarda performansı düşük?

Kalkıs hariç her türlü diyorum ben 17 yasında bi otomatik si sahibi olarak.

Tabi aracın durumu önemli. Kondüsyonu ne kadar bakımlı oldugu çok önemli.

2008 elegance otomatik kullandım 11000 km yaptım gayette memnundum.

Şimdi de 6 aydır otomatik si topluyorum yavas yavas da yürütmeye basladım hala memnunum.


Konudan sapma gibi olmasın ama videolar bölümünde ispatları da var. istenirse link de ekleyebilirim.

Arkadaslar otomatik arabayla bütünleşmek çok zor fakat o bütünlügü sagladıgınızda manuelden daha eglenceli oluyor araç sürmek.

Çok yakar diyorsunuz. Araçla kavga etmezseniz eminim manuellere yakın yakıt tüketimi elde edersiniz.

SAYGILARIMLA

civicci35

  • İleti: 498
Ynt: otomatiğin performansı manueLe qöre neden düşük ???
« Yanıtla #9 : Ekim 22, 2010, 10:44:10 ÖÖ »
yorum biraz abartı olmuş drag yapmıyorsan problem yok.sonuçta 1.6ies ov.ve manuel olan iki aracın güç değerleri max.hızları kg.leri tasarımları aynı.öyle aman aman bir kayıp sözkonusu değil.dediğim gibi draglara katılmıyorsan sorun yok.1.4 ile aynı kefeye koymak mantık işi değil kaldıki performans sadece kalkıştan ibaret değil.aradaki 30 hp.yi evemi götürecek o yorumu yapan arkadaş...
teşekkürLer hepinize

peki bi üyenin yorumu şu oLmuştu

otomatik aLma kardeşim 1.4 performasından biLe daha düşük oLabiLir

demişti heraLde buna ne dersiniz otomatik diye bu kadar performans düşükLüqü oLursa otomatik araçLar üretiLmesin

???

PearL GreY MoNsteR

  • İleti: 1866
Ynt: otomatiğin performansı manueLe qöre neden düşük ???
« Yanıtla #10 : Ekim 22, 2010, 03:10:28 ÖS »
@ PearL GreY MoNsteR , Şimdi kardeşim benim bilgim ve teknik veriler dahilinde seni aydınlatmaya çalışayım.Bu veriler Honda Civic Sedan yeni kasa için;
Civic Sedan 1.6 125 bg:0-100 km hızlanma = Manuel için:10.3 sn. / Otomatik için:12.5 sn arada 2.2sn'lik bir fark var.
Civic Sedan 1.8 140 bg:0-100 km hızlanma = Bu aracın sadece otomatik versiyonu mevcut 10.4 sn
Yani civic 1.6 ile 1.8 arasındaki 200 cc.lik hacim farkı 0-100 km hızlanmada ; 1.6 manuel ile 1.8 otomatiğin değerlerini eşit kılıyor.Sonuç olarak 1.6 manuel ile 1.8 otomatik arasında sadece 1 sn fark var performans açısından ve neredeyse 1.8 otomatik ile 1.6 manuelin 0-100 hızlanmaları eşit...
Bunlar araçların fabrika test verileridir.Sana soylenene gelince boyle bir kıyaslama yapmak zor çünkü motor ve model farkları çok değişiyor yani birebir soylenen doğru diyemem ama bizim araçlardaki farkı görüyorsun.
teşekkürLer hepinize

peki bi üyenin yorumu şu oLmuştu

otomatik aLma kardeşim 1.4 performasından biLe daha düşük oLabiLir

demişti heraLde buna ne dersiniz otomatik diye bu kadar performans düşükLüqü oLursa otomatik araçLar üretiLmesin

???

verdiğiniz biLqiLer için teşekkür ederim ... konu aydınLanmış oLdu ...

PearL GreY MoNsteR

  • İleti: 1866
Ynt: otomatiğin performansı manueLe qöre neden düşük ???
« Yanıtla #11 : Ekim 22, 2010, 03:11:58 ÖS »
yorum biraz abartı olmuş drag yapmıyorsan problem yok.sonuçta 1.6ies ov.ve manuel olan iki aracın güç değerleri max.hızları kg.leri tasarımları aynı.öyle aman aman bir kayıp sözkonusu değil.dediğim gibi draglara katılmıyorsan sorun yok.1.4 ile aynı kefeye koymak mantık işi değil kaldıki performans sadece kalkıştan ibaret değil.aradaki 30 hp.yi evemi götürecek o yorumu yapan arkadaş...
teşekkürLer hepinize

peki bi üyenin yorumu şu oLmuştu

otomatik aLma kardeşim 1.4 performasından biLe daha düşük oLabiLir

demişti heraLde buna ne dersiniz otomatik diye bu kadar performans düşükLüqü oLursa otomatik araçLar üretiLmesin

???

abartı oLduqu kesindi fakat bide size sormak istemiştim fakat cevap veriLdi
o kadar da oLmaz yani :D :D

onur1980

  • onur1980
  • İleti: 1273
Ynt: otomatiğin performansı manueLe qöre neden düşük ???
« Yanıtla #12 : Ekim 22, 2010, 09:44:44 ÖS »
ben böyle bi yorum yaptım bi konuda eğer bahsedilen buysa. 1.4 manuel 1.6 otm. tiği gecebilir diye. yaklasık 11 yıldır hondanın bütün modellerini kullandım. her kasasını otomatiğini düzünü 1.4 ünü 1.6 sınıda. bu yaptığım yorumuda 96-01 kasa ek civicler için yaptım. 1.4 le 1.6 arasında denildiği gibi 30 hp fark olabilir. kaldıki bu 30 hp lik farka ragmen 1.4 le 1.6 ikiside manuel olduğu taktirde 3. vitesin ortalarına kadar kafa kafaya gidiyorlar. hee burda 1.4 ün manuel oldugunu düşünürsek 1.6 nında otm oldugunu dusunursek. otm olan zaten kalkısta daha agır kalkıcak ayrıca vıtes araları oldukca uzun. arac vites büyüttügünde devir oldukca dusuyor ve toparlayana kadar düz vites olan 1.4 daha kısa vites aralıkları sayesinde avantajlı olabilir ki benim denemelerimdede öyle olmuştu. 1.6 otm ies 4.üncü yani son vitese gectiği zaman hızlanması oldukca düşüyor. zaten aracların fabrika verileride ortada. bi arkadas tutturmus aradakı 30 hp fark diye evet 30 hp baya fazla bi fark ama işin içine şanzuman farkı girince işler değişebiliyor. yani burda abartı bir yorum göremiyorum. 30 hp yi evemi götürecek gibi gereksiz yorumlarada gerek yok.
« Son Düzenleme: Ekim 22, 2010, 09:46:20 ÖS Gönderen: onur1980 »

teachers71

  • İleti: 1132
Ynt: otomatiğin performansı manueLe qöre neden düşük ???
« Yanıtla #13 : Ekim 22, 2010, 10:53:25 ÖS »
sana katılıyorum. yıllar sonra manuelden ilk kez otomatiğe geçtim. öyle drag falan merakım yok. otomatik aracım beni sollamalarda ve rampalarda hiç üzmedi. nezaman kick down (roketleme) yaptı isem hiç utandırmadı. rampalara 60 ile girip 120 ile çıkabiliyorum. özellikle büyükşehirlerde otomatiğin zevki çok başka oluyor. her rahatlığın bir bedeli olacaktır elbette. o bedelde kalkışlarda maceraya girmemek. öyle kalkışta 140 bg lik araçlara boy farkı atmak gibi bir lüksünüz olmuyor. ama abartıldığı gibi yerlerde sürünüyor falanda değil.
saygılarımla...
Otomatigin hangi koşullarda performansı düşük?

Kalkıs hariç her türlü diyorum ben 17 yasında bi otomatik si sahibi olarak.

Tabi aracın durumu önemli. Kondüsyonu ne kadar bakımlı oldugu çok önemli.

2008 elegance otomatik kullandım 11000 km yaptım gayette memnundum.

Şimdi de 6 aydır otomatik si topluyorum yavas yavas da yürütmeye basladım hala memnunum.


Konudan sapma gibi olmasın ama videolar bölümünde ispatları da var. istenirse link de ekleyebilirim.

Arkadaslar otomatik arabayla bütünleşmek çok zor fakat o bütünlügü sagladıgınızda manuelden daha eglenceli oluyor araç sürmek.

Çok yakar diyorsunuz. Araçla kavga etmezseniz eminim manuellere yakın yakıt tüketimi elde edersiniz.

SAYGILARIMLA
« Son Düzenleme: Ekim 22, 2010, 10:55:07 ÖS Gönderen: teachers71 »

honda2002

  • İleti: 2664
Ynt: otomatiğin performansı manueLe qöre neden düşük ???
« Yanıtla #14 : Ekim 22, 2010, 11:10:43 ÖS »
Vtec2 de ara hizlanmalar 120 km ye kadar cok iyi cunku dip gazda  vitesi 4 den 2 ye dusurup cok iyi hizlaniyor
2.vites araci cok iyi yurutuyor

Teknik verileri incelerseniz 60-100  ve 80-120 km disiplinlerinde ara hizlanma sureleri nerdeyse vectra B 136 hp ile ayni !

Bu arada vectra B nin de sanzumanini da Honda uretiyor yoksa onu da uzecekti ;)

civicci35

  • İleti: 498
Ynt: otomatiğin performansı manueLe qöre neden düşük ???
« Yanıtla #15 : Ekim 23, 2010, 01:05:54 ÖÖ »
yorum farklı bir topıcte açılmış sanırım.kimin yaptığını bilmiyorum.Ancak 1.4 ve 1.6 ies eski araçlarım ikisinide kullandım kalkışlarda 2'e kadar kafa kafaya kalkıyor 3'De ayırmaya başlıyor 1.6 aynı şanzımanda ama 1.4 bir süre sonra şişme yapıyor iki aracın 120-200km hızlanmalarında sürekli kıyaslamaya gittim 1.6'yı kullandığımda farkı bariz hğssediyorsun.Manuel 1.4'ün ov 1.6yı geçeceğini düşünmüyorum.kaldiki otobanda 1.4'te ibre 200'de kaldı 1.6'da dibini görmüştüm.iki aracımda stock haldeydi.
ben böyle bi yorum yaptım bi konuda eğer bahsedilen buysa. 1.4 manuel 1.6 otm. tiği gecebilir diye. yaklasık 11 yıldır hondanın bütün modellerini kullandım. her kasasını otomatiğini düzünü 1.4 ünü 1.6 sınıda. bu yaptığım yorumuda 96-01 kasa ek civicler için yaptım. 1.4 le 1.6 arasında denildiği gibi 30 hp fark olabilir. kaldıki bu 30 hp lik farka ragmen 1.4 le 1.6 ikisideanuel olduğu taktirde 3. vitesin ortalarına kadar kafa kafaya gidiyorlar. hee burda 1.4 ün manuel oldugunu düşünürsek 1.6 nında otm oldugunu dusunursek. otm olan zaten kalkısta daha agır kalkıcak ayrıca vıtes araları oldukca uzun. arac vites büyüttügünde devir oldukca dusuyor ve toparlayana kadar düz vites olan 1.4 daha kısa vites aralıkları sayesinde avantajlı olabilir ki benim denemelerimdede öyle olmuştu. 1.6 otm ies 4.üncü yani son vitese gectiği zaman hızlanması oldukca düşüyor. zaten aracların fabrika verileride ortada. bi arkadas tutturmus aradakı 30 hp fark diye evet 30 hp baya fazla bi fark ama işin içine şanzuman farkı girince işler değişebiliyor. yani burda abartı bir yorum göremiyorum. 30 hp yi evemi götürecek gibi gereksiz yorumlarada gerek yok.

nick falan yok

  • İleti: 202
Ynt: otomatiğin performansı manueLe qöre neden düşük ???
« Yanıtla #16 : Ekim 31, 2010, 09:06:24 ÖÖ »
otomatık vıtesde tam otomatıkde atraksyon yapıcaksak kalkıs falan sadce d4 ken pedala sonuna kadarmı basacaz yksa d3 yapıp once devırın sonuna kadar geldıkten sonra d4 mı alıcaz ne dersınız

777

  • İleti: 281
Ynt: otomatiğin performansı manueLe qöre neden düşük ???
« Yanıtla #17 : Kasım 01, 2010, 12:57:34 ÖS »
yorum farklı bir topıcte açılmış sanırım.kimin yaptığını bilmiyorum.Ancak 1.4 ve 1.6 ies eski araçlarım ikisinide kullandım kalkışlarda 2'e kadar kafa kafaya kalkıyor 3'De ayırmaya başlıyor 1.6 aynı şanzımanda ama 1.4 bir süre sonra şişme yapıyor iki aracın 120-200km hızlanmalarında sürekli kıyaslamaya gittim 1.6'yı kullandığımda farkı bariz hğssediyorsun.Manuel 1.4'ün ov 1.6yı geçeceğini düşünmüyorum.kaldiki otobanda 1.4'te ibre 200'de kaldı 1.6'da dibini görmüştüm.iki aracımda stock haldeydi.
ben böyle bi yorum yaptım bi konuda eğer bahsedilen buysa. 1.4 manuel 1.6 otm. tiği gecebilir diye. yaklasık 11 yıldır hondanın bütün modellerini kullandım. her kasasını otomatiğini düzünü 1.4 ünü 1.6 sınıda. bu yaptığım yorumuda 96-01 kasa ek civicler için yaptım. 1.4 le 1.6 arasında denildiği gibi 30 hp fark olabilir. kaldıki bu 30 hp lik farka ragmen 1.4 le 1.6 ikisideanuel olduğu taktirde 3. vitesin ortalarına kadar kafa kafaya gidiyorlar. hee burda 1.4 ün manuel oldugunu düşünürsek 1.6 nında otm oldugunu dusunursek. otm olan zaten kalkısta daha agır kalkıcak ayrıca vıtes araları oldukca uzun. arac vites büyüttügünde devir oldukca dusuyor ve toparlayana kadar düz vites olan 1.4 daha kısa vites aralıkları sayesinde avantajlı olabilir ki benim denemelerimdede öyle olmuştu. 1.6 otm ies 4.üncü yani son vitese gectiği zaman hızlanması oldukca düşüyor. zaten aracların fabrika verileride ortada. bi arkadas tutturmus aradakı 30 hp fark diye evet 30 hp baya fazla bi fark ama işin içine şanzuman farkı girince işler değişebiliyor. yani burda abartı bir yorum göremiyorum. 30 hp yi evemi götürecek gibi gereksiz yorumlarada gerek yok.
1.4 duz 1.6 o. vitesi geciyor