Gönderen Konu: Merkezi Kilit sorunum  (Okunma sayısı 4453 defa)

yunus48

  • İleti: 333
Merkezi Kilit sorunum
« : Ağustos 04, 2012, 11:07:45 ÖS »
Merhaba hayırlı ramazanlar, hayırlı geceler arkadaşlar. Bir süredir benim aracımda kumanda ile aracımı açarken bazen ön sağ kapı bazen de arka sol kapı açılmıyor kilitli kalıyor kumandanın tuşuna tekrar basar isem açılıyor. Bu sorunu nasıl halledebilirim. Kapı kilit sistemini yağlamak mı gerekiyor ?



doan

  • İleti: 1605
Ynt: Merkezi Kilit sorunum
« Yanıtla #1 : Ağustos 05, 2012, 12:14:09 ÖÖ »
aynı sekilde sol arka kapım tutukluk yapıyordu. sonradan tamamen devre dışı kaldı. şimdi ne açılıyor ne kapanıyor. kilit motoru eskidiğinden kaynaklanıyor sanırım bir göstermenizde fayda var

cansos

  • İleti: 68
Ynt: Merkezi Kilit sorunum
« Yanıtla #2 : Ağustos 06, 2012, 08:05:44 ÖÖ »
aynı sorun bendede vardı ustaya götürdüğümde 2 sorun olabilir dedi. ya motor çalışmıyordur yada motorun ucundan çıkan metal demir biyerlere sürtüyordur bu da kapının açılmasını engelliyordur dedi.
benimkinde motorun değişmesi gerekti 25 tl para ödedim tanıdık oldugu için . yoksa fiyat 80 kusur tl imiş.

yunus48

  • İleti: 333
Ynt: Merkezi Kilit sorunum
« Yanıtla #3 : Ağustos 06, 2012, 08:22:10 ÖÖ »
Teşekkür ederim arkadaşlar, baktıracağım göreceğiz ne kadar TL sıkışmış :)

civic4484

  • VOLKAN
  • İleti: 3
Ynt: Merkezi Kilit sorunum
« Yanıtla #4 : Ağustos 18, 2012, 06:02:50 ÖS »
aynı sorunu bende yaşadım motordan değil motorun ucundaki demir plastik parçayı yemiş ondan yoksa motor çalışıyor arkadaşım yapman gereken 15 tl ye tofaş kapı otamatiği alıp oraya monte ettirmek eski motoruda zaten devre dışı bırakıyorlar bomba gibi oluyo ben yaptım toplam 25 tl tuttu

yunus48

  • İleti: 333
Ynt: Merkezi Kilit sorunum
« Yanıtla #5 : Ağustos 20, 2012, 11:29:09 ÖS »
Tofaş otomatiği çok ses yapmıyor mu? Be şuanlık hallettim sorunu ama yine bozulursa o kadar para vermeye değmez tofaş parçası takacağım hondayaa:))

ekuzdere

  • İleti: 722
Ynt: Merkezi Kilit sorunum
« Yanıtla #6 : Ağustos 21, 2012, 01:56:23 ÖÖ »
Yakın zamanda kapı içlerin söküldüyse veya bir işlem yapıldıysa, kilit tuşlarının takılması halinde de böyle şeyler yaşanabilir. Yani illaki merkezi kilit vs vs de problem var demek değildir. Vtec2 aracımın sol arka kapısı takılırken bi kaç damak oturmamıştı tuş rahat olarak girip çıkamıyordu, tekrar söküp taktık bir şey kalmadı. Şimdi ki aracımda da şöför tarafında ki tuş girmiyordu, doğal olarak diğer tüm kapılarda kilitlenmiyordu tabi. bir kaç esnetme oynama ile çözüldü. Not: Honda plastikleri sıcaklık ile esneyebilen bir malzeme yapısına sahiptir.

yunus48

  • İleti: 333
Ynt: Merkezi Kilit sorunum
« Yanıtla #7 : Ağustos 21, 2012, 11:33:47 ÖÖ »
Sıcaklıkla esniyorsa yandım ben benim araç hem siyah hem de bulumduğum il sıcaklıklar çok yüksek ve araç park soun sürekli güneşte :(

bymurat___61

  • İleti: 313
Ynt: Merkezi Kilit sorunum
« Yanıtla #8 : Ağustos 21, 2012, 06:33:40 ÖS »
Sıkıntı olursa tofas kapı motorları ordakai tele ek yapılarakdaan kullanılıyor sorunsuz bir sekilde. Sanırsam servisde o motor 80 lira civarı gbi birsey :) internette hepsi buradada var teki yani teklsi 2 kablo girişli olanın fiyat 4 lira gibi bir sey. Alıp kendin takıyorsun mis gibide oluyor :) 10 lirayı bulmaz kendi elinizden geliyorsa .

yunus48

  • İleti: 333
Ynt: Merkezi Kilit sorunum
« Yanıtla #9 : Ağustos 21, 2012, 09:28:09 ÖS »
Elimden gelir sadece işten zaman bulsam elektronik merakım var tempra dan da iyi tecrübe kazanmıştım :))

bymurat___61

  • İleti: 313
Ynt: Merkezi Kilit sorunum
« Yanıtla #10 : Ağustos 22, 2012, 02:07:42 ÖÖ »
Elimden gelir sadece işten zaman bulsam elektronik merakım var tempra dan da iyi tecrübe kazanmıştım :))

Anlıyorum :) Elektronik olarak pek bir sey yok. Sorun devam ederse alıp yapabilirsin 1 saatini almaz bilemedin 2. olsun. Sadece birazıcık mekanik işcilik gerekli zaten tofas diye aldıgımız motorlar geneliklen tofas değil universal urunler yanında bir dunya parcası oluyo guzel bir sekilde uyduruluyo.

hatta size tavsiyem daha once kapı dosemesi sokmediyseniz. Aracın service manuelinin pdf sini
indirin orda teknik resmi clipslerinin cekilme yonu bir dunya teknik bir bilgi gayet anlaşılır bir ingilizce duzeyinde var.

Sadece kapı dosemesi icin değil. Aracın her parcası için bu service manueli cok işe yarıyo. Kırıp dokmeden herseyi guzelce rahatca sokup toplamak için birebir.

Hatta son bir tavsiyem daha olacak altından cıkan naylonun yapıstırıcısını sağa sola bulaştırmayın lanet bir sey.

Birde kapıyı toplarken keyfi olarakdan . Laminant parkelerin altına serilen şilteler var naylon parcanın ustune guzelce yapıstırılabilir. Birde dosemenin kendisine plastik klipslere gecirilmek suretiyle (hatta silikonda kullanılabilir yapıstırmak içn ben oyle yapmıstım) klipslere hatta kıvırıp 2 kat da yapabilrisiniz. Sonra guzelce toplarsınız kapıyı mis gibi klips sesi plastik hiç bir sey gelmez.

Ben 1.6 iesin arka cam motorlarını dağıtıp toplarken komurlukte tesadufen şilteyi gordum aklıma geldi . boyle değerlendirdim zaten fazlaydı. ama cok ucuz bir malzeme.

Simdi akılda soyle bir mantık olusabilir fazla kalın gelmez mi diye ?
kalın felan gelmiyo mukemmel sekilde otoruyo kapı. Montaj ve yıpranmıs klipslerden gelen ses 0 iniyor

COK FAZLA YAZDIM cenem dustu :)


yunus48

  • İleti: 333
Ynt: Merkezi Kilit sorunum
« Yanıtla #11 : Ağustos 22, 2012, 07:21:01 ÖÖ »
Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim. Dediğiniz pdf indirip inceleyeceğim. Boş olduğum bir hafta sonu tüm kapıları açıp kaplama yapmayı düşünüyordum. İyi oldu fikriniz.