Şöyle eleştiriler var, Honda motor olarak rakiplerinin gerisinde kaldı, (TSİ) ya da Honda Şanzumanda çağı kaçırdı (DSG). En basit mantıkla TSİ denilen Turbo beslemeli motor bana bahçe sularken hortumun ağzını kıstırmak gibi geliyor. Yani hortum aslında o kadar güçlü su fışkırtamıyor, Bunun için onu deforme ediyorsunuz... Zamanla hortumun ağzı eziliyor ve hep öyle kalıyor... DSG ise daha araçlar 20k km yapmadan komple değiştiriliyor... Özellikle 6 ileri vitesli eski versiyonundan herkes illallah ediyor...
Sonra Honda'ya bakıyorum, Neden inatla atmosferik kullanıyor, Neden inatla çift kavramalı şanzuman takmıyor, neden inatla 2.2 Dizel dışında başka dizel motor üretmiyor...
Honda daha fazla kazanmak istemez mi?
Her işletme merdiven altından tutun, gökdelen çatılarında olanlarına kadar, daha çok kazanmak ister... Bunun aksi mümkün değildir...
Ama her işletmenin prensipleri yoktur...
Honda yı diğerlerinden ayıran ise bu prensipler...
Honda Normal kullanıcılar için turbo motor'un iyi bir seçenek olduğuna inansaydı mutlaka üretirdi, Ama sadece katılımlar için devasa beygir gücünde için turbo motorlar üretiyor, Ve tercih ediliyor, Yani Honda Turbo üretmeyi en az atmosferik üretmeyi bildiği kadar iyi biliyor...
Formula dan neden çekildiği hakkında ise bi fikrim yok...
Ama honda, Ürettiği bir aile aracının doğru şartlarda motoruna anahtar vurulmadan en az 600.K Km gidebilmesi gerektiğini de biliyor... Çünkü honda alıcıları ile duygusal bağlar kurabilen, Sürücüsünün tepkilerine göre kendini ayarlayabilen otomobiller üretiyor... Ben dahil bir çok sürücü araçlarını yaşıyor olarak kabul ediyor... Honda da bunu biliyor, ve bu imajın devamı için güvenmediği hiç bir teknolojiyi kullanıma sürmüyor...