Gönderen Konu: I es mi VTI mı  (Okunma sayısı 4314 defa)

Whistler

  • İleti: 5
I es mi VTI mı
« : Ocak 14, 2016, 09:10:12 ÖS »
Öncelikle merhaba. Siteye yeni üye oldum konuyu doğru yeremi açıyorum bilmiyorum yanlış yerse affola.
İsmim Berkay. Eskişehir'liyim

Yakın zamanda çok sevdiğim araç olan civic almayı planlıyorum fakat 1.6 ies ve vti arasinda kararsiz kaldim.

Şu anda temiz bir ies 25-26 bin lira civarinda ve vti lar 30 binden başlıyor. Kararsiz kaldığım noktada aslında burada başlıyor. Güzel bir vti bulmak cok zor fakat bulduğumuz zaman parasını hakeder mi keşke almasaydım dedirtirmi insana bunu merak ediyorum.
Kisaca konuyu uzatmadan özetlemek gerekirse
1- VTI parasının hakkini verirmi
2- Siz olsaniz hangisini tercih edersiniz
3- Yakıt tüketimleri arasında uçurum varmı
4- Alırken nelere dikkat edilmeli



Ruski

  • İleti: 197
Ynt: I es mi VTI mı
« Yanıtla #1 : Ocak 15, 2016, 01:03:30 ÖS »
bu piyasada VTİ almak daha mantıklı ben şahsen 25-26 bin İES e vermem.
öncelikle araçtan beklentiniz nedir?az yaksın,fazla sıkıntı çıkarmasın,LPG olsun,satarken çabuk elden çıkarıyım derseniz İES Alın.
Ben şu an VTİ kullanıcısıyım,aldığımdan itibaren 8-9 bin tl masraf ettim,şu an keyfini çıkarıyorum.
VTİ ilgi alaka isteyen bir araç,yağ ve suyunu erken zamanlarda değiştirmeniz lazım.
bakımlarının aksatılmaması lazım ve VTİ dan anlayan bi ustanız olması lazım
sıkıntı çıkarırsa İES den daha pahalıya patlıyor.
bide ilk aracınız olucaksa VTİ kesinlikle önermem...

Whistler

  • İleti: 5
Ynt: I es mi VTI mı
« Yanıtla #2 : Ocak 15, 2016, 04:48:38 ÖS »
Aractan lpg veya elden çabuk çıkarma gibi beklentim yok. Ne kadar doğru bilmiyorum ama vti normal kullanımda ies kadar yaktığını okumuştum eğer doğruysa. Gazladığımız zamanda ne kadar yaktığı pek önemli değil sonuçta ne istiyosan araç karşılığını yakıt olarak alacak.
« Son Düzenleme: Ocak 15, 2016, 04:50:30 ÖS Gönderen: Whistler »

Ruski

  • İleti: 197
Ynt: I es mi VTI mı
« Yanıtla #3 : Ocak 16, 2016, 01:05:14 ÖS »
doğrudur yakıt olarak belki VTİ 1 litre fazla yakar...
ama şunuda unutmayın alıcağınız VTİ stock olması lazım,şu an stock gezen VTİ 1-2 tanedir.
20 yaşında bir araç artık motor yorgun olabilir ve sensörlerin değişmesi gerekebilir.
VTİ aldığımda araçtaki MAP sensörü hariç hepsini sıfırlamıştım.tabi bunların hepsi masraf oluyor
ilk aracınız olcaksa yine söylüyorum tecrübeniz yoksa almayın,alıcaksanızda 34-35 bini çıkarın gözden kafanız ağırmasın.
bazı ellerde bu araçlar tam bir baş belası oluyor.

By_emre

  • İleti: 1387
Ynt: I es mi VTI mı
« Yanıtla #4 : Ocak 17, 2016, 07:15:46 ÖS »
Piyasada turşu vtec'ler dolaşıyor araştırıp almak lazım. Plakası geçmişi çok önemli

looper2

  • İleti: 295
Ynt: I es mi VTI mı
« Yanıtla #5 : Ocak 18, 2016, 09:38:23 ÖÖ »
valla güzel kardeşim şu piyasada ies de vti de biraz mantıktız. neden? vti arkadaşlarında dediği biraz zahmetli ama bi o kadarda tatminkardır. bence şu piyasada istenilen paralar ne ies nede vti hak etmiyor. bence temiz bir ies e taş çaylasdın 22 bin vti ye ies 30 bin verilir. ama her 2 si de kullanıcısını ziyadesiyle memnun edecek bir araçtır.

Whistler

  • İleti: 5
Ynt: I es mi VTI mı
« Yanıtla #6 : Ocak 18, 2016, 02:32:16 ÖS »
Haklısınız aslında honda piyasası çok arttı fakat şöyle bir tahminim var. Honda yeni aracını çıkarıyor.Türkiye'ye geldiği anda 2.el piyasası zamanla düşebilir. Vti ve ies lerin piyasası birazda olsa düşerse alınabileceğini düşünüyorum. O yüzden araba alma konusunda acele etmeden temiz bişeyler bulmaya çalışıcam.

sezginbaranc

  • İleti: 27
Ynt: I es mi VTI mı
« Yanıtla #7 : Ocak 21, 2016, 11:27:19 ÖS »
Haklısınız aslında honda piyasası çok arttı fakat şöyle bir tahminim var. Honda yeni aracını çıkarıyor.Türkiye'ye geldiği anda 2.el piyasası zamanla düşebilir. Vti ve ies lerin piyasası birazda olsa düşerse alınabileceğini düşünüyorum. O yüzden araba alma konusunda acele etmeden temiz bişeyler bulmaya çalışıcam.

Senin ihtiyacın ve beklentin ne yöndeyse sorularının cevabı buna göre değişir. Aracı ne için kullanacağın, aile arabası mı yoksa hobi aracı mı olacağını yazarsan sana cevap verebilirim

Whistler

  • İleti: 5
Ynt: I es mi VTI mı
« Yanıtla #8 : Ocak 22, 2016, 12:11:16 ÖÖ »
Tamamen hobi olarak almayı planlıyorum biraz gazlamak için arada bir drag ve roll. Fakat her dakika gazlamak mümkün olmuyor sehir içi malum. Şu anda vti var aklımda. Ama normal kullanımda yakıtı nasıl bilmiyorum araştırdım ancak hep eski konular var ve benzin fiyati üzerinden anlattıkları için değişken değerler elde ediliyor.

gurkankdr

  • Gürkan Küçük
  • İleti: 242
Ynt: I es mi VTI mı
« Yanıtla #9 : Ocak 25, 2016, 01:47:09 ÖS »
Piyasa düşmesi falan çok  zor, belki 1-2 düşer azalır ama eskisi gibi 18 19 a ies bulmanız zor. temiz olarak.

Bunun sebebi yeni araçlar falan değil,

Ayrıca yaşanan bir örnek vereyim, geçen yıl bu zamanlar 2011 CRV EX. Değişensiz kaputta ve çamurlukta el kadar boya, 30.000 km de aldık 69.250 ye aldık, şimdi 40.000 civarlarında hasar ve boya olmadı bizdeyken. Fiyatları 78.000-80.000 arasında, bu arabanın 2015te kasası değişti. demek istediğim yenisi geldiğinde de ucuzlamıyor..

Bugün bi Renault Symbol 69.000 TL civarlarında.. Çok değil 2014-2013 yıllarında 69a sıfır jetta alınıyordu, bu nereye kadar artar bilinmez ama, şu zaman fiyat düşer bence bir şehir efsanesidir.