o fiyat aralıklarında (9.500 - 14.000 TL) bence alınabilecek daha iyi bir araç yok... Km'nin kaç olduğu sadece Si için değil, hiç bir Honda için önemli değil. Markanın en büyük özelliği motor dayanıklılığı ve sorunsuzluğu zaten. Önemli olan, Motor işlem görmüşmü, nasıl görmüş, nerde görmüş, neden görmüş gibi sorulara alınacak cevaplarda gizli, iyi bir araştırma ve biraz sabırla, stok vaziyette, modlama yapılmamış, düzenli bakımları yapılmış bir Si bulmak mümkün, eğer böyle bir araç bulursanız, 3'e 5'e bakmayın, kaçırmayın. Derim. ben 13.500 km kullandım Si. Otomatik. ne şanzumanda ne de motorda, bakım masrafı dışında 1 tl ödemedim ki o da 220 lira falan tutmuştur... birde disk ve balata değiştirdim, Düşünün ki araç 137.000 km ye kadar stok diskleri ile gelmişti... (550 TL 4 disk 4 balata) Ancak, dediğim gibi, Si almadan önce, Yapılacak ilk şey, güvenilir bir Honda ustası bulmak ve alınacak aracı ona danışmadan almamaktır... Hoş, problemli de olsa size çıkaracağı tek masraf motor masrafıdır bu aracın, diğer aksamlarında kolay kolay bir sıkıntı olmaz... Araç iyi durumdaysa, ciğeri yerindeyse 1.6 Atmosferik olupta size kafa tutabilecek araç sayısı azdır. Keza Si ler 137 beygirdir. 1.6 araçlar genelde en 1çok 125 beygir olurlar.
Süper yol tutar, İçeriye acayip yol, motor ve rüzgar sesi alır...
Bir de Si lerin aynaları gövde rengindedir, Motor Kodu D16A ile başlar. DOCH motordur. Vtec Açmaz, açması mümkün değil, Ama 4000 devirden sonra, ne sesi ne de performansı VTEC aratmaz. Ama elbette yine bu devirden sonra, Yakıt yetişmez.
2000 devir aralıklarında, normal şartlarda bir de lpg liyse, çok ekonomiktir. 23-25 kuruş arası tüketimi olur.
Ek olarak, Honda'nın bence bu güne kadar yaptığı en güzel tasarım bu araçtadır.
Uygun şartlarda alınırsa, pişman etmez. Hastalık yapar, ve bir daha 1.6 başka araca binemezsiniz, Si den sonra anca 1.8 honda paklar sizi Tabi Vti ya da başka bir turbolu araç değilse...