Gönderen Konu: handa civic hb almayı düşünüyorum 92-95 mi ? 96-00 Kasa mı?  (Okunma sayısı 3513 defa)

yserkanp

  • İleti: 140
Merhaba arkadaşlar,

Foruma yeni önce üye oldum. ismim Serkan, İstanbuldayım.

araştırmalarım sonucunda honda civic almaya karar verdim. ilk olarak 92-95 kasaya baktım ancak rakamı biraz daha arttırırsam üst kasaya geçebileceğimi farkettimki bu daha mantıklı gibi geldi yani 96-00

kullanan ve bilgisi olanlardan fikir alabilirmiyim bu iki kasa ile ilgili ne tercih etmeliyim nelere dikkat etmeliyim v.s

bu arada düzmü almalıyım otomatikmi.. kafamda otomatik var ama tabi kullananlardanda fikir almalıyım bu konuda..

teşekkürler.



fatsimsek

  • İleti: 127
Ynt: handa civic hb almayı düşünüyorum 92-95 mi ? 96-00 Kasa mı?
« Yanıtla #1 : Ekim 15, 2010, 10:33:09 ÖS »
Otomatik EK kasa (96-00) mükemmel seçim olur.
Son aracım hariç hep otomatik kullandım. Süper.

yserkanp

  • İleti: 140
Ynt: handa civic hb almayı düşünüyorum 92-95 mi ? 96-00 Kasa mı?
« Yanıtla #2 : Ekim 18, 2010, 01:44:01 ÖS »
fatsimsek aynen kafamda şu an bu var ama tabi bilenlerdende fikir almak istedim.

bu ek kasa dediğimiz ne oluyor.. yada kasa ayrımları ne oluyor

Owner89

  • İleti: 1298
Ynt: handa civic hb almayı düşünüyorum 92-95 mi ? 96-00 Kasa mı?
« Yanıtla #3 : Ekim 18, 2010, 04:28:22 ÖS »
eg 92 95 ek 96 00 tarihindeki kasalar ef var daha eski olarka

Cecul

  • İleti: 622
Ynt: handa civic hb almayı düşünüyorum 92-95 mi ? 96-00 Kasa mı?
« Yanıtla #4 : Ekim 18, 2010, 05:06:19 ÖS »
Bu elbette sadece şanzuman için geçerli değil ama otomatik alacak herkese önerim, almadan önce bir otomatik şanzumancıya baktırın. Kısmen bilgi sahibi olabilirsiniz. Gerisi de şansa kalıyor. Tamam, otomatik şanzumanda Honda çok başarılı ama önemli olan bizlerden önceki sahiplerince nasıl kullanıldığı. Ben son 2 Accord'uma da şanzuman yaptırmak zorunda kaldım.

yserkanp

  • İleti: 140
Ynt: handa civic hb almayı düşünüyorum 92-95 mi ? 96-00 Kasa mı?
« Yanıtla #5 : Ekim 19, 2010, 10:25:49 ÖÖ »
owner anladım hocam benim kafamdaki cihaz EK oluyor bu vesile ile :) cecul çok maliyetli bir işmi otomatik şanzuman yaptırma işi ? yani ilk arabam olucak alacağım araba. ben 14 yıldır bir fiil motosiklet kullandım ama araba ile işim olmadı :)) atıyorum arıza yaptı.. ve diğer kısımdan tabi tavsiye de önemli .. çok bi fark yok gidin otomatikmi alın dersiniz yoksa aman abi ne otomatiği şusu kötü busu kötü git düzmü al dersiniz.


fatsimsek

  • İleti: 127
Ynt: handa civic hb almayı düşünüyorum 92-95 mi ? 96-00 Kasa mı?
« Yanıtla #6 : Ekim 19, 2010, 10:28:43 ÖÖ »
fatsimsek aynen kafamda şu an bu var ama tabi bilenlerdende fikir almak istedim.

bu ek kasa dediğimiz ne oluyor.. yada kasa ayrımları ne oluyor
Arkadaşın da dediği gibi, Civicler 92-95 arası EG kasa üretildi. Yumurta kasa da derler. Karbüratörlüdür. HB'lerde bagaj 2 parçalı kapıdır. Tasarımına hala bayıldığım model.
96-00 EK kasadır. Daha modern çizgili olan. Enjeksiyonludur. 1.4is motor 1.6 kadar performanslıdır. Otomatik şanzımanlısı extra keyiflidir bana göre.

Benden herkese dost tavsiyesi. Sunrooflu araçlardan uzak durun. 40 yılda bir kullanılan, ama  bu kadar bela olan araç üzeri tasarım yoktur herhalde.

yserkanp

  • İleti: 140
Ynt: handa civic hb almayı düşünüyorum 92-95 mi ? 96-00 Kasa mı?
« Yanıtla #7 : Ekim 19, 2010, 01:25:55 ÖS »
fatsimsek tekrar selam,

Öncelikle fikirlerin ve yardımların için saol dostum :)

benimde kafamda şu anda 96-00 arası ki heralde yüksek ihtimal 96 ile 98 arası olacak model 1.4is otomatik var. ve sanırım yeterince keyifli olduğunu sölüyorsun buda hoşuma gitti. şu an araç araştırıyorum bütçem max 12 lira civarlarında. hatta sizinde aklınızda bulunsun bişiler bulursanız bakmaktan çekinmem.. teşekkürler ilginize şimdiden.

Cecul

  • İleti: 622
Ynt: handa civic hb almayı düşünüyorum 92-95 mi ? 96-00 Kasa mı?
« Yanıtla #8 : Ekim 19, 2010, 04:21:21 ÖS »
cecul çok maliyetli bir işmi otomatik şanzuman yaptırma işi ? yani ilk arabam olucak alacağım araba. ben 14 yıldır bir fiil motosiklet kullandım ama araba ile işim olmadı :)) atıyorum arıza yaptı.. ve diğer kısımdan tabi tavsiye de önemli .. çok bi fark yok gidin otomatikmi alın dersiniz yoksa aman abi ne otomatiği şusu kötü busu kötü git düzmü al dersiniz.
2.000 TL gitti ikisine de. Kaliteli şanzuman tamir takım kiti ve işçilik bu kadar tutuyor aşağı yukarı. Ama buna rağmen otomatikten şaşmam. Biraz fazla yakıyor ve performansı aynı aracın düzüne göre daha düşük ama senin tercihine bağlı. Selenoidlerin dışında sorun çıkarırsa ve şanzuman açılması gerekirse büyük ihtimal az önce bahsettiğim rakamlar kadar masrafı olacaktır. Bugün bir konuyla ilgili olarak otomatik şanzumancıma gittim ve kendisine sordum: "İkinci el otomatik alırken, sana getirsem şanzumanın durumunu söyleyebilir misin? "O anda bir sorun ya da başlangıcı varsa söyleyebilirim" diye cevap verdi. Şunu da ekledi, araç 100.000 km. üzerinde ve şanzuman yapılmamışsa, her an sorun çıkarabilirmiş. Yalnız bir detay var. Şanzuman yağı olması gerekenden kirli ise, şanzuman yağı değişmemiştir ve kötü yağla çalışan şanzumanın sorun çıkartma ihtimali yüksektir. Buna dikkat et, gerisi de şans artık. Ya da hiç riske girmeyip düz al.
« Son Düzenleme: Ekim 19, 2010, 04:22:13 ÖS Gönderen: Cecul »

FiReWaLL

  • İleti: 177
    • www.lastikjantaku.com
Ynt: handa civic hb almayı düşünüyorum 92-95 mi ? 96-00 Kasa mı?
« Yanıtla #9 : Ekim 19, 2010, 04:28:41 ÖS »
fatsimsek tekrar selam,

Öncelikle fikirlerin ve yardımların için saol dostum :)

benimde kafamda şu anda 96-00 arası ki heralde yüksek ihtimal 96 ile 98 arası olacak model 1.4is otomatik var. ve sanırım yeterince keyifli olduğunu sölüyorsun buda hoşuma gitti. şu an araç araştırıyorum bütçem max 12 lira civarlarında. hatta sizinde aklınızda bulunsun bişiler bulursanız bakmaktan çekinmem.. teşekkürler ilginize şimdiden.
madem kafanda 12000 lık bişe war 96-98 arası otomotik civic lar var o fiyatlara bi araştır sahibinden.com dan  bence

yserkanp

  • İleti: 140
Ynt: handa civic hb almayı düşünüyorum 92-95 mi ? 96-00 Kasa mı?
« Yanıtla #10 : Ekim 21, 2010, 05:09:55 ÖS »
Peki arkadaşlar benim araştırmalar devam ediyor oldukçada var evet 96-98 arası makyajsız kasalardan 12000 lira civarlarında.. muhim olan temizini bulmak tabiki..

şimdi bide otomatik olayını iyice bi araştırmam lazım sanırım..

peki önemli bir soru yakıtları nasıl bu araçların.. eski bi 12.hb sahibi ile konustugumda 135 in aşşasına indiremiosun falan dedi.

1.4 90 hp oldugu için falan dedi ama.. nedir bu işin aslı.. düz ne yakar otomatik ne yakar? lpg önerirmisiniz ?

FiReWaLL

  • İleti: 177
    • www.lastikjantaku.com
Ynt: handa civic hb almayı düşünüyorum 92-95 mi ? 96-00 Kasa mı?
« Yanıtla #11 : Ekim 21, 2010, 05:15:10 ÖS »
walla bende 96 14 i.s war otomatik ortalama 330 - 370 krş. arası yakıyo :))

demiray

  • İleti: 1457
Ynt: handa civic hb almayı düşünüyorum 92-95 mi ? 96-00 Kasa mı?
« Yanıtla #12 : Ekim 21, 2010, 05:18:50 ÖS »
arkadaşım 92 95 eg kasa si hb ler 1.6 doch  130 bg olup hastası çoktur    si bir başkadır   bide istersen  eg kasa bölümüne girip orada araştı vede injeksiyonludur yanlış bilgi vermeyelim lütfen

demiray

  • İleti: 1457
Ynt: handa civic hb almayı düşünüyorum 92-95 mi ? 96-00 Kasa mı?
« Yanıtla #13 : Ekim 21, 2010, 05:19:44 ÖS »
bende   si var şehir içi ortalam 280 kr yakıyor