Gönderen Konu: Direksiyonu Çevirince Devirde Düşme OLuyo?  (Okunma sayısı 6626 defa)

MuRaT3434

  • İleti: 16
Direksiyonu Çevirince Devirde Düşme OLuyo?
« : Haziran 12, 2009, 11:33:28 ÖS »
Başlıktada yazdığım gıbı dıreksıyonu tam sag veya tam sol yaptıgımda devır dusuyo bu nedendır ?



mehmets

  • İleti: 148
Ynt: Direksiyonu Çevirince Devirde Düşme OLuyo?
« Yanıtla #1 : Haziran 13, 2009, 12:17:51 ÖÖ »
bu olay benim 1.4 is 'de de oluyor.daha önce toyota kullandım onda tam tersi idi.direksiyonu çevirince devir artıyordu.acaba bunun bir ayarı var mı?

emre16

  • İleti: 1996
Ynt: Direksiyonu Çevirince Devirde Düşme OLuyo?
« Yanıtla #2 : Haziran 13, 2009, 12:28:09 ÖÖ »
çok ilginç bişey...aracınız vtec mi arkadasım...

MuRaT3434

  • İleti: 16
Ynt: Direksiyonu Çevirince Devirde Düşme OLuyo?
« Yanıtla #3 : Haziran 13, 2009, 08:09:18 ÖÖ »
yok değil 1.4 is aracım bazı yerlerde normal oldugu soylenıyor bunun ama ben cok rahatsız oldum bıde aracı yenı aldım oyuzden merak edıyorum

hunace

  • İleti: 583
Ynt: Direksiyonu Çevirince Devirde Düşme OLuyo?
« Yanıtla #4 : Haziran 13, 2009, 08:42:52 ÖÖ »
bu konuda kesin konusabilecek kadar teknik bir bilgiye sahip değilim ama bildiğim kadarıyla şöyle olduğunu düşünüyorum.

EPS sizin araçlarda yok galiba, yani direksiyonunuz hidrolik le çalışıyor. direksiyonu en cok cevirdiğiniz noktadada hidrolik basıncı maximum hale gale geliyor. bu noktada bu basincin direksiyona yansimamasi icin bir sistem var galiba, ve gucunu motordan aliyor. hal böyleyse tam cevirmeler esnada, devirde dusme yada artma gorulebilir.

honda2002

  • İleti: 2664
Ynt: Direksiyonu Çevirince Devirde Düşme OLuyo?
« Yanıtla #5 : Haziran 13, 2009, 09:51:49 ÖÖ »
Ben de şöyle biliyorum.

Direksiyon tam sağ veya sol yapıldığı zaman dediğiniz gibi hidrolik basıncı max. oluyor. Bu basınçta enerjisini motordan aldığı için motoru zorluyor.
Hatta derler ki, eğer ki aracın direksiyonunu tam sağ veya sola kırıp o şekilde fazla tutmayın, bir noktada hidrolik pompası çok ısınarak bozulabilir..

Ayrıca elektrik destekli olanlarda ise farların şiddeti hafif azalıyor. Nedeni ise enerjisini aküden de aldığından çektiği yüksek akımın sonucu öncelikle bundan farların etkilenmesidir.

merburvehan

  • İleti: 2170
Ynt: Direksiyonu Çevirince Devirde Düşme OLuyo?
« Yanıtla #6 : Haziran 13, 2009, 02:51:59 ÖS »
Çok normal bir durum genelde her araçta aynı durum meydana gelir...

alfaus007

  • İleti: 1127
Ynt: Direksiyonu Çevirince Devirde Düşme OLuyo?
« Yanıtla #7 : Haziran 13, 2009, 03:24:34 ÖS »
Ben de şöyle biliyorum.

Direksiyon tam sağ veya sol yapıldığı zaman dediğiniz gibi hidrolik basıncı max. oluyor. Bu basınçta enerjisini motordan aldığı için motoru zorluyor.
Hatta derler ki, eğer ki aracın direksiyonunu tam sağ veya sola kırıp o şekilde fazla tutmayın, bir noktada hidrolik pompası çok ısınarak bozulabilir..

Ayrıca elektrik destekli olanlarda ise farların şiddeti hafif azalıyor. Nedeni ise enerjisini aküden de aldığından çektiği yüksek akımın sonucu öncelikle bundan farların etkilenmesidir.
çok doğru söylüyor arkadaş katılıorm  >=ok

MuRaT3434

  • İleti: 16
Ynt: Direksiyonu Çevirince Devirde Düşme OLuyo?
« Yanıtla #8 : Haziran 13, 2009, 10:42:37 ÖS »
cok sagolun yorumlarınız ıcın bende bı kac yerde okudum aslında ama aklımda soru ısaretı kalmıstı oyuzden sızlerlede paylasmak ıstedım gercekten tesekkur ederım yanı normal bı olay bu suphe edıcek bısy yok ortada :D

delimanyak

  • İleti: 777
Ynt: Direksiyonu Çevirince Devirde Düşme OLuyo?
« Yanıtla #9 : Haziran 14, 2009, 08:52:43 ÖS »
benım 92 civic si dede ole kardes normal bısı bence arkadasların dedgı gbı

ert16

  • İleti: 391
Ynt: Direksiyonu Çevirince Devirde Düşme OLuyo?
« Yanıtla #10 : Haziran 14, 2009, 09:17:31 ÖS »
bunu test etmedim ama ps de grand turismo da fln da aynı durum var

ForEnginePOWER

  • İleti: 661
Ynt: Direksiyonu Çevirince Devirde Düşme OLuyo?
« Yanıtla #11 : Haziran 14, 2009, 11:11:48 ÖS »
hatta soğuk havalarda motor ilk çalışma anında rölanti çok düşük olduğu için sağa veya sola zorladınmı bazı araçlarda stop bile ettirio sonua kadar dayamak ii değil aslında sonuna dayandığı zaman yağı tahliyeetmeye başlar motor da zorlanır haliyle

fzthgosm

  • İleti: 2226
Ynt: Direksiyonu Çevirince Devirde Düşme OLuyo?
« Yanıtla #12 : Haziran 15, 2009, 12:20:46 ÖS »
eski arabamda 99 1.4 is ti aynı olay bendede oluyordu ama hiç sorun çıkarmadı.bende kafaya takmıştım bir ara sonra alıştım öyle binmeye

geniusman34

  • İleti: 158
Ynt: Direksiyonu Çevirince Devirde Düşme OLuyo?
« Yanıtla #13 : Haziran 21, 2009, 01:01:29 ÖÖ »
ikinci el araç alırken deneme yapılması gerkenlerden diye düşünüyorum.

rallier_61

  • İleti: 171
Ynt: Direksiyonu Çevirince Devirde Düşme OLuyo?
« Yanıtla #14 : Haziran 21, 2009, 03:29:55 ÖS »
eski aracımın direksiyonu klasik hidrolikti(servo),o da yapıyordu bunu,hatta tam çevirip boşluk bırakmayınca garip bir ses geliyordu..bu nedenle hidrolik direksiyonlarda tam sağ-sol yaparken tam dibe dayamamak gerekiyor,ufak bir boşluk bırakmak iyidir..
vtec2mde ise EPS olduğundan motor devrinde veya sesinde bi değişiklik olmuyor fakat gece farlar açıkken yapıldığında ışık şiddetinden anlaşılabiliyor elektrik çektiği..

freerhyme

  • İleti: 114
Ynt: Direksiyonu Çevirince Devirde Düşme OLuyo?
« Yanıtla #15 : Temmuz 22, 2009, 12:33:56 ÖS »
BENDE 94 OPEL VECTRA 1.8 VARDI ONDA DA OLUYODU AMA Bİ PROBLEM TEŞKİL ETMİYODU. GALİBA BU NORMAL.

By_FresH

  • İleti: 140
Ynt: Direksiyonu Çevirince Devirde Düşme OLuyo?
« Yanıtla #16 : Temmuz 28, 2009, 05:36:01 ÖS »
bu konuda teknik servisten aldıgım bilgiye göre benim aracım 98 ies direksiyonumuzun hidroliği motorlu(bana denen motorlu hidrolik sistemi) oldugu için tam tur bitişlerinde devirde ki düşüklükler normal herhangi bir sıkıntı olmadığı konusundaydı

Tsn

  • Ziyaretçi
Ynt: Direksiyonu Çevirince Devirde Düşme OLuyo?
« Yanıtla #17 : Ağustos 04, 2009, 03:00:47 ÖS »
bendede bundan önce ford fiesta vardı ondada oluodu,bende kafaya takıp baya bi araştırdım,ve sahit bile oldum olaya.direksiyonu sona dayadıınız zaman pompaya fazlasıyla yük binio ve buda motoru bi anlık zorlamadan dolayı devir düşüklüğü yapıo.sonuna kadar direksiyonu dayamak iyi değil çünkü direksiyon pompasını patlatan arkadaşım oldu.Özellikle orjinalden büyük jant bulunan araçlarda binen yük daha fazla oluyor.Benim tavsiyem direksiyonu sonuna dayamadan kullanmak..

expertamer

  • İleti: 3
Ynt: Direksiyonu Çevirince Devirde Düşme OLuyo?
« Yanıtla #18 : Ağustos 07, 2009, 06:35:00 ÖS »
aynı sorun bende de vardı uzerıne dusmedım ama akuyu degıstırdıgımde sorun ortadan kalktı denemekte fayda var

34GB4525

  • İleti: 1058
Ynt: Direksiyonu Çevirince Devirde Düşme OLuyo?
« Yanıtla #19 : Ağustos 07, 2009, 07:24:56 ÖS »
Tesadüf bende 10 gün önce 98 1.4 ies aldım bu gün fark ettim hiç üzerinde durmadım beni rahatsız etmedi normaldir diye düşüdüm normalmiş :D

poseidon999

  • İleti: 2855
Ynt: Direksiyonu Çevirince Devirde Düşme OLuyo?
« Yanıtla #20 : Ağustos 07, 2009, 10:27:56 ÖS »
Hidrolik basıncını düşürüyor direksiyonu tam kırmak.
O yüzden uzun süre tam tur dönük olarak bırakmayın derim.
Bu bir problem değildir ama çıkartabilir.

34GB4525

  • İleti: 1058
Ynt: Direksiyonu Çevirince Devirde Düşme OLuyo?
« Yanıtla #21 : Ağustos 07, 2009, 10:50:25 ÖS »
Peki çalışırken uzun süre bırakmamakta fayda var dimi araç park halindeyken direksiyon tam sol yada tam sağ duruyorsa sorun olmaz sanırım ?

ERT

  • İleti: 1156
Ynt: Direksiyonu Çevirince Devirde Düşme OLuyo?
« Yanıtla #22 : Ağustos 08, 2009, 12:42:02 ÖÖ »
herkesde varmış ya :)

Alperen

  • İleti: 5
Ynt: Direksiyonu Çevirince Devirde Düşme OLuyo?
« Yanıtla #23 : Ağustos 08, 2009, 01:09:33 ÖÖ »
daha önce toyota kullandım onda tam tersi idi.direksiyonu çevirince devir artıyordu.acaba bunun bir ayarı var mı?
Evet tam tersine bende de artıyor.