Arkadaşlar merhaba, forumda yeniyim ve bu ilk mesajım.
Bizim 97 model Rover 416 Si Otomatik aracımız var, üzerinde D16Y3 Honda motoru ve 4 ileri otomatik Honda şanzımanı var. Bildiğimiz Euro Civic aslında.
Bu motorun performans değerlerinde maksimum torka 5100 devirde ulaştığı yazıyor, maksimum tork için yüksek bir devir değil mi bu? Araç hem lpgli hem de uzun oranlı şanzımana sahip olduğu için bayırları 2. viteste bile zor çıkıyor. Benim sormak istediğim ECU'ya ayar çekip bu maksimum tork devri daha aşağılara çekilebilir mi? 3500-4000 rpm civarına mesela? Çekilirse sıkıntı olur mu, bu işlem beygir gücünü etkiler mi?
D16Y3
Found in :
1995–1997 Honda Civic MB1 LS (UK/Europe)
1996–1997 Rover 416 SLI Auto (UK/Europe)
Bore and Stroke: see D16 Series Engines
Displacement: see D16 Series Engines
Compression: 9.4:1
Power: 113 hp (83 kW) at 5,600 rpm
Torque: 140 nm at 5,100 rpm
Redline: 7,200 rpm
Valvetrain: SOHC (4 valves per cylinder)
Fuel Control: OBD-1 MPFI
The camshaft is the same as D16A6
Teknik değerler wikipedia'dan alıntıdır.
İyi günler dilerim.