Gönderen Konu: D16Y3 Maksimum Tork Devri  (Okunma sayısı 3160 defa)

koraykaank

  • İleti: 6
D16Y3 Maksimum Tork Devri
« : Aralık 02, 2014, 04:27:40 ÖÖ »
Arkadaşlar merhaba, forumda yeniyim ve bu ilk mesajım.

Bizim 97 model Rover 416 Si Otomatik aracımız var, üzerinde D16Y3 Honda motoru ve 4 ileri otomatik Honda şanzımanı var. Bildiğimiz Euro Civic aslında.

Bu motorun performans değerlerinde maksimum torka 5100 devirde ulaştığı yazıyor, maksimum tork için yüksek bir devir değil mi bu? Araç hem lpgli hem de uzun oranlı şanzımana sahip olduğu için bayırları 2. viteste bile zor çıkıyor. Benim sormak istediğim ECU'ya ayar çekip bu maksimum tork devri daha aşağılara çekilebilir mi? 3500-4000 rpm civarına mesela? Çekilirse sıkıntı olur mu, bu işlem beygir gücünü etkiler mi?

D16Y3
Found in :
1995–1997 Honda Civic MB1 LS (UK/Europe)
1996–1997 Rover 416 SLI Auto (UK/Europe)
Bore and Stroke: see D16 Series Engines
Displacement: see D16 Series Engines
Compression: 9.4:1
Power: 113 hp (83 kW) at 5,600 rpm
Torque: 140 nm at 5,100 rpm

Redline: 7,200 rpm
Valvetrain: SOHC (4 valves per cylinder)
Fuel Control: OBD-1 MPFI
The camshaft is the same as D16A6

Teknik değerler wikipedia'dan alıntıdır.

İyi günler dilerim.



tarantino

  • Co-Admin
  • İleti: 3270
Ynt: D16Y3 Maksimum Tork Devri
« Yanıtla #1 : Aralık 03, 2014, 04:28:06 ÖS »
ecu nun kodu nedir dostum ona göre söyliyeyim ben sana

koraykaank

  • İleti: 6
Ynt: D16Y3 Maksimum Tork Devri
« Yanıtla #2 : Aralık 09, 2014, 10:13:23 ÖÖ »
hocam ecu kodunu bilmiyorum. nasıl öğrenebilirim?

koraykaank

  • İleti: 6
Ynt: D16Y3 Maksimum Tork Devri
« Yanıtla #3 : Aralık 09, 2014, 12:02:27 ÖS »
hocam ecu torpidonun sağ alt tarafında döşemenin altındaki kutu ise fotoğrafını çektim. üzerinde bunlar yazıyor.


emre16

  • İleti: 1996
Ynt: D16Y3 Maksimum Tork Devri
« Yanıtla #4 : Aralık 09, 2014, 02:53:39 ÖS »
motorun karakteri ile alakalı bir durum bence çünkü sıkıştırma oranından belli d16v1 lere göre düşük...bu makinayı maalesef 3000 rpm üstü sürmek gerekiyor. Ama belki ecudan müdahale edilerek püskürtme ve ateşleme zamanları ile değişiklik yapılarak olabilir.Buda zor bir ihtimal olsa gerek.

koraykaank

  • İleti: 6
Ynt: D16Y3 Maksimum Tork Devri
« Yanıtla #5 : Aralık 09, 2014, 06:38:46 ÖS »
motorun karakteri ile alakalı bir durum bence çünkü sıkıştırma oranından belli d16v1 lere göre düşük...bu makinayı maalesef 3000 rpm üstü sürmek gerekiyor. Ama belki ecudan müdahale edilerek püskürtme ve ateşleme zamanları ile değişiklik yapılarak olabilir.Buda zor bir ihtimal olsa gerek.

Evet aracı bayıra vuracağım zaman yüksek devirli kullanmam gerekiyor. Diğer araçların maksimum tork devri 4000 rpm civarında. Mekanik bir değişiklik yapamıyoruz ama mümkünse ecu'dan ayar yapılabilir mi diye merak ettim. Zaten tork konvertörü ve uzun şanzıman oranı arabayı hantal yapıyor.
« Son Düzenleme: Aralık 09, 2014, 06:39:52 ÖS Gönderen: koraykaank »

koraykaank

  • İleti: 6
Ynt: D16Y3 Maksimum Tork Devri
« Yanıtla #6 : Aralık 09, 2014, 08:51:58 ÖS »
motorun karakteri ile alakalı bir durum bence çünkü sıkıştırma oranından belli d16v1 lere göre düşük...bu makinayı maalesef 3000 rpm üstü sürmek gerekiyor. Ama belki ecudan müdahale edilerek püskürtme ve ateşleme zamanları ile değişiklik yapılarak olabilir.Buda zor bir ihtimal olsa gerek.

@emre16 Hocam ayrıca D16V1'in teknik özelliklerine baktım sıkıştırma oranları aynı, ikisinin de sıkıştırma oranı 9,4:1.

İki motor arasındaki farklar şunlar;
        D16V1 Vtec motor, D16Y3 Vtec değil,
Tork: D16V1 152 Nm/4300 rpm, D16Y3 140 Nm/5100 rpm
Güç:  D16V1 81 Kw/5600 rpm, D16Y3 83 Kw/5600 rpm

Yani benim istediğim de maksimum tork devri 4000 rpm civarı olsun.
« Son Düzenleme: Aralık 09, 2014, 08:57:54 ÖS Gönderen: koraykaank »

koraykaank

  • İleti: 6
Ynt: D16Y3 Maksimum Tork Devri
« Yanıtla #7 : Aralık 12, 2014, 01:33:22 ÖS »
ECU dan arabanın orjinal kilometresi öğrenilebilir mi?

tarantino

  • Co-Admin
  • İleti: 3270
Ynt: D16Y3 Maksimum Tork Devri
« Yanıtla #8 : Aralık 13, 2014, 05:14:13 ÖS »
çip yapılmaz bu beyne ;)

emre16

  • İleti: 1996
Ynt: D16Y3 Maksimum Tork Devri
« Yanıtla #9 : Aralık 18, 2014, 10:58:40 ÖS »
motorun karakteri ile alakalı bir durum bence çünkü sıkıştırma oranından belli d16v1 lere göre düşük...bu makinayı maalesef 3000 rpm üstü sürmek gerekiyor. Ama belki ecudan müdahale edilerek püskürtme ve ateşleme zamanları ile değişiklik yapılarak olabilir.Buda zor bir ihtimal olsa gerek.

@emre16 Hocam ayrıca D16V1'in teknik özelliklerine baktım sıkıştırma oranları aynı, ikisinin de sıkıştırma oranı 9,4:1.

İki motor arasındaki farklar şunlar;
        D16V1 Vtec motor, D16Y3 Vtec değil,
Tork: D16V1 152 Nm/4300 rpm, D16Y3 140 Nm/5100 rpm
Güç:  D16V1 81 Kw/5600 rpm, D16Y3 83 Kw/5600 rpm

Yani benim istediğim de maksimum tork devri 4000 rpm civarı olsun.
elimde vtec2 nin kataloğu var teknik verilerde 10.4:1 yazıyor vikipedi yanılmış...