Gönderen Konu: CİVİC Sİ D16A9 0.5 BAR TURBO PROJESİ - GÖRÜŞLERİNİZ  (Okunma sayısı 3915 defa)

MuzaffeR_35

  • İleti: 3
CİVİC Sİ D16A9 0.5 BAR TURBO PROJESİ - GÖRÜŞLERİNİZ
« : Kasım 25, 2015, 04:12:04 ÖS »
Merhaba herkese,

Aracım 94 model honda civic Sİ. Araçta şu anda sadece filtre, 4-2-1 heades, orta susturucu ve son susturucu mevcut. Gidişinden performansından memnunum, egzoz sistemini yaptırdıktan sonra dyno'a soktum (ne kadar sağlıklı sonuç verdi bilemiyorum) Araç şu haliyle 130 hp.

(Bu arada, Si'ler çoğu kişi tarafından 136 hp olarak bilinir fakat fabrika verisi 130 hp dir.)

Araçta lpg de var, işe gidip gelirken sakin kullanıyorum ekonomik oluyor   

Amacım lpg yi söküp, turbo uygulaması yapmak ve hobi amaçlı gazlamak. %100 stock motora 0.5 bar basmak istiyorum. Muadilleri 200 hp civarında güçler elde etmişler. (yarım barda 230 hp alan bile var)

Yağ pompası orjinal yamada dır. 10 bin km önce orjinal takılmıştır. Ayrıca yataklar da orjinaldir. Bunu şu açıdan yazdım si'larda turbo yokken bile yağlama sorunu var, turbodan sonra yağlamada sıkıntı olur denebilir diye.

Gelelim sorularıma;

Tam olarak hangi parçaları almam lazım ?

Aracın beyni p29 dur. Bunu turbo yaptıktan sonra chipleyip sağlıklı bir şekilde kullanabilir miyim ?

Yağlama sıkıntısı yaşamamak için, aracın orjinal yağ pompasını modifiye edebilir miyim ? Evetse nasıl ?

Aracı aynı zamanda günlük kullanacağım, herhangi bir sıkıntı yaşar mıyım ?

Blow-off takmak zorunda mıyım ? Değilsem bile artıları nelerdir ?

Ve en önemlisi maliyet, 5000 tl civarını gözden çıkardım. Bu rakamın üstüne çok çıkar mıyım ?

Parça parça almaktansa ebay'dan aşağıda linkini verdiğim komple turbo kitini getirsem daha iyi olmaz mı ?

link: http://www.ebay.com/itm/Honda-Civic-Complete-Turbo-Kits-D-Series-EX-Si-1-6L-SOHC-VTEC-I-4-125HP-D16Z6-/230958468950?hash=item35c6328f56:m:mAHEhJK21qlG4Fl9EogVT3g&vxp=mtr

Vergisiyle ve kargosuyla kabaca 2300 tl civarına geliyor. Bunun üstüne yazılım ve işçilik eklediğimde düşündüğüm paralara kafamdaki arabaya kavuşabilir miyim ?

Herkese şimdiden teşekkürler  >=ok



Ruski

  • İleti: 197
Ynt: CİVİC Sİ D16A9 0.5 BAR TURBO PROJESİ - GÖRÜŞLERİNİZ
« Yanıtla #1 : Kasım 25, 2015, 07:44:47 ÖS »
hocam D16A9 ile uğraşmayın bence,b18 yada b20 swap yapmanızı öneririm.
Sİ turbolayan birisini duymuştum izmirde,yanlış hatırlamıyorsam sanırım kol çıkarmıştı.

cobra34

  • İleti: 1427
Ynt: CİVİC Sİ D16A9 0.5 BAR TURBO PROJESİ - GÖRÜŞLERİNİZ
« Yanıtla #2 : Kasım 25, 2015, 09:02:11 ÖS »
0,5 bar bolt on turbo kit motoru forgetlemeden iş görür.ama zaten sıkıntılı olan bir motora turbo takmak pek mantıklı olmaz.b20 ve b18 swaplamakta bi dünya para tutar.b20 crv bloğuna b16 kapak koyarsınız yada b18 vtec kapak ancak bunlar çok maliyetli.

MuzaffeR_35

  • İleti: 3
Ynt: CİVİC Sİ D16A9 0.5 BAR TURBO PROJESİ - GÖRÜŞLERİNİZ
« Yanıtla #3 : Kasım 25, 2015, 11:10:53 ÖS »
******'de stock motora yarım bar basıp, yağ pompasını da revize edip, sorunsuz kullananlar var. Sitede si turbolayan var mı acaba ?

Ayrıca swap düşündüm çok maliyetli oluyor. Dediğim gibi amacım motoru patlatmadan az bi basınçla tatlı bi güç elde etmek..

vtec08

  • İleti: 552
Ynt: CİVİC Sİ D16A9 0.5 BAR TURBO PROJESİ - GÖRÜŞLERİNİZ
« Yanıtla #4 : Kasım 26, 2015, 11:58:21 ÖÖ »
Bende r18 a 140 lık aracıma turbo düşünüyorum uzun zamandır..ancak işin içine girince olayın çokdaha farklı ve daha maliyetli olduğu ortraya çıkıyor.sonuç itibariyle motor olarak yorgun araca turbo uygulaması yapmak zaten risk ki piston ve kolları ne kadar dayanacaktır..sadece paket turbo nekadar işinize yarayacak..mutlaka eksikler olacaktır mesela enjektör yağ soğutucu eksoz downpıpe sistemi ve beyin yani ecu..honda beyinleri  bildiğim kadarıyla yazılıma kapalı sadece amerikan üretimi hondata flaspro beyin alırsanız müdahale oluyor..ku zaten bu parça minimum 1000 tl yurt dışı fiyatı..sizin verdiğiniz 5000 tl ye 200 hp güçleri sağlıklı almak bence çok zor minimum 10000 tl işçilik hariç masraf olacaktır..sadece turbo ile kalsa..debriaj sistemi mutlaka değişmesi gerecek ilaveten frenler mutlaka modlanması lazımki  durmanız gitmenizden yani frenler turbodan daha önemli bence :) bütün bunları en sağlıklı şekilde bir araya getirmek zor maliyetli ve oldukçada riskli görünüyor..yinede karar sizin  ..bahsettiğiniz 200 hp ciddi bir güç ve tüm sistemin buna dayanıklı olması gerekli..şöyle düşünün typer ların gücü 201 hp ,bu araçların yürüyen aksam şanzıman debriaj fren sistemi normal 1.6 lardan çok farklı ..demek istediğim sadece turbo takmak ile iş bitmiyor asıl o zaman iş başlıyor..kendimce biraz doğru biraz yanlış bilgi sahibi olabilirim ama turbo gerçekten maliyetli ve riskli bir iş..sonuçta karar sizin :)