Arkadaşlar mehaba.Aranıza yeni katıldım.Hoş bu zamana kadar sitenizden pek çok teknik detay,sorun ve çözümlerini öğrendim.Şu an benimde 1 aydır çözemediğim bir problemim var.yardımcı olursanız çok sevinirim.
Aracım EG8 1.5 civic el.
Sorun:Biraz uzun olucak ama lütfen okuyun
Aracımın şanzımanından gelen ses gün geçtikçe artmıştı.Artık beni tamir ettir dediğini hissettiğim anda büyük bir gafletle(neden gaflet olduğunu açıklayacağım.)hiç bilmediğim erzincan sanayisine girdim.Bikaç tavsiye sonucu bir usta bulduk ve şanzıman açıldı.(Açmak kolay, ya toplamak !!!).Rulmanların bozulduğunu gördük.Bunu görmemiz 1 hafta aldı.Sonra rulman ara dur.İstanbuldan getirttik rulmanları.Buda 1 hafta sürdü.
Şanzıman toplanmaya başladı.Toplanırken başındaydım.(keşke olmasaydım).Ustanın her parçayı deneme yanılma yoluyla yerine koyduğunu gördükçe içimden parçalar kopuyordu.Neyse şanzıman toplandı.Aldım aracı denemeye çıktım.Ses gitmişti(acaba?).Çıktım şehirler arası yola.1-2-3-4 te 170 e kadar çıktım.Dedim yeter bu yaşta bu performans.Neyse daha sonra detaylı bi şekilde incelemeye başladım.O da ne!!!.İleri ve geri kalkış yaparken lak diye bir ses geliyor.Neyin nesiydi bu şimdi.Ertesi gün gittim ustaya gösterdim.Bunun daha öncede var olması gerektiğini şanzımanın açılmasıyla alakası olmadığını söyledi(Öylemiydi).Elinde bi kaç iş vardı,benim arabayı alması bir hafta sürdü.Bende hafta boyu aralıklarla aracı kullanıyorum,bakıyorum var mı başka bişey diye.Olmazmıı!!!Arabam sanki eski eg değil.o rahat,kısa ve kesin vites geçişlerinin yerinde yeller esiyor.Bunuda söyledim ustaya.(araba hala bende tabi).Bi akşam dolanıken marketin önünde durdum,durdum ve kaldım.Aracı 1. vitese attım araç hareket etmiyor.Gaz yiyor ancak gitmiyor.(yüzümde bir tebessümle ustayı anıyorum.).Araba gitmediği gibi vitesten de çıkmıyor.Çek çek gelmez.Motoru stop ettim.Uğraştım çıksın diye.Hızlıca çektim geriye ! den çıktı.Dedim ya hızlıca diye,bu seferde ikiye girdi çıkmıyo
.Neyse biraz uğraşla boşa geçti.Bikaç deneme sonunda hareket etti.Bende hemen sanayiye çektim.Dükkanın önüne bırakıp aracı eve döndüm.(kafamda binbir türlü soru ile..).Nerdeyse bir hafta sonra(bikaç gün önce) sanzıman tekrar açıldı.Bu arada unuttum 5 e atarken cartt diye ses de gelmeye başladı,daha önce yoktu.Neyde usta dedi istavroz mili ve dişlileri bozukmuş.Boşluk var dedi o yapıo lak sesini.Gösterdi,cidden boşluk var dı.Senkromeç te bozulmuş dedi.Bende tamam dedim bulurum onları.(pardon ama nah bulurum burda).Neyse bikaçgünlük araştırma sonucu ankaradan honda parçacısı buldum.Honda otomotiv.Sıfır ve çıkma parça temin ediyorlar.Adamlara kargoladım bozuk(?) parçaları.Bu akşam üzeri ellerine ulaştı.Telefonda konuşuyoruz adını bilmediğim ama çok ilgili olan bir abimle.Dedi hocam istavrozda sorun yok.Bu boşluk bendekilerde de var ve dişlilerde de aşınma yok tertemiz dedi.Ben dumur.Peki dedim abi ya senkromeç? Abi dedi ondada bişey yok,fabrikadan çıktığı gibi dedi.(Bunu hiç tanımadığım ve yanında olmadığım bir parçacı söylüyor.Kendisine buradan çok teşekkür ediyorum,ilgisinden ve beni kazıklamamasından ötürü).Hocam dedi yalnız bu senkromecin yayı yok,onu takmadılarsa ondan olabilir dedi...Acaba yay nerde?
.Neyse dedi ben yay bulurum sana yarın kargolarım dedi.Peki dedim abi (şu kalkıştaki sesi anlattım) bu ses ne?.Keşke baştan söyleseydinde parçaları ban yollamasaydın demezzmi.Hocam ya iç aks kafaları yada motor kulaklarından dır dedi.Baktır onlara yollarım dedi.anladınız dimi neden başta gaflette bulundum dediğimi.Yarın bana parçaları kargolayacaklar.Ve erzincan ın iyi ustalarından olan ustam şanzımanı toplıyacak.
Peki arakdaşlar ben ne yapıcam.Şu satıları yazarken kafamda milyon tane soru işareti var.
Lak sesi nerden geliyor?
Vites neden takılıp kalmıştı?
Usta şanzımanı toplıyabilecekmi?
Diğer bölümde bedevinin(ben oluyorum) başına neler gelecek?
Sabırla okuyan herkese teşekkür eder,yardımızı esirgememenizi dilerim..