Gönderen Konu: 2000 honda civic 1..6 ies Kalerifer SORUNU  (Okunma sayısı 15599 defa)

ercan9145

  • İleti: 66
2000 honda civic 1..6 ies Kalerifer SORUNU
« : Şubat 07, 2014, 07:30:39 ÖÖ »
Sn. Forum üyesi arkadaşlarım öncelikle Hepinize Adana dan kucak dolusu sevgiler ve hayırlı cumalar diyerek başlamak isterim.
arç 90 Bin Km de ama kaleriförü tam ısıtmıyor gibi 10 km gidiyorum anca ılıyor içerisi uzun km tam sıcaklıga ulaşıyor 30-40 km gibi elektirikçiye gittim termostattan dedi  <783^2 tamirciye gönderdi tamirci termostat açık kalsa hararet yerinde durmaz dedi  :ağlaa birde hiç ısıtmaz dedi elektirikçi kaleriför petegini temizlesin dedi  :gulegule polen filtresini yeni degiştim bu arada cevap yazan okuyan herkese çok teşekkür ederim. :kafe



seckins33

  • İleti: 82
Ynt: 2000 honda civic 1..6 ies Kalerifer SORUNU
« Yanıtla #1 : Şubat 07, 2014, 06:52:34 ÖS »
Polen filtresiyle alakası yok.Bence kalorifer peteklerini temizlet...

ercan9145

  • İleti: 66
Ynt: 2000 honda civic 1..6 ies Kalerifer SORUNU
« Yanıtla #2 : Şubat 07, 2014, 08:12:17 ÖS »
Bugün başka bir elektrik ciye gittim ufurme tam dedi radyatör tıkalı degil dedi tup için gelen hortum suyu hem kalarifore hem lpg beyin ine veriyor kaleriforu doyurmuyor dedi sen lpg ciye git beyne giden sıcak su hortumunu kalariforden almasin dedi bir T ile sicak suyu ayirmislar sicak su hem kalrifire hem lpg beynine gidiyormus yarin lpg ciye gidecem ama kafam bir şey sarmadi  :ağlaa

gecetilkisi

  • İleti: 1998
Ynt: 2000 honda civic 1..6 ies Kalerifer SORUNU
« Yanıtla #3 : Şubat 07, 2014, 09:03:24 ÖS »
Son yazdigin benom aklima gelmedi ama kalorifere tam gitmese hava yapmazmi su sesi gelir sabahlari calistirdiginda

ercan9145

  • İleti: 66
Ynt: 2000 honda civic 1..6 ies Kalerifer SORUNU
« Yanıtla #4 : Şubat 08, 2014, 09:30:29 ÖS »
 >%Sakin yaw arkadaş anlamadım gitti daha önce kalorifer e giden sicak su hortumlarina T atio lpg beynine giden sıcak sudan almis usta bizde isitmiyor diye başka yerden aldik o T yi iptal ettik motorun Termostat inin oradan U seklinde bir plastik boru oradan aldik şimdide hararet çubuğu kipramiyor az birşeh kipriyor fani1 getirince sifirin altina düşüyor eyce sacmaladi bu honda dan vazgeçmek üzereyim usta arac soguyunca su ekle dedi ekledim ama yine hararet ayni .30 km gidiyorum su kazanindaki su buz gibi radyatör ilik eskiden ateş gibk isiniyordu sumu eksik ondan mi sastim kaldii buise >%Sakin

gecetilkisi

  • İleti: 1998
Ynt: 2000 honda civic 1..6 ies Kalerifer SORUNU
« Yanıtla #5 : Şubat 09, 2014, 08:18:18 ÖÖ »
petegi temizlet.tabi önce eski haline getirt. her soylenenide yaptırma hemen arastır once.
« Son Düzenleme: Şubat 09, 2014, 08:18:51 ÖÖ Gönderen: gecetilkisi »

ercan9145

  • İleti: 66
Ynt: 2000 honda civic 1..6 ies Kalerifer SORUNU
« Yanıtla #6 : Şubat 09, 2014, 11:36:11 ÖÖ »
Yaptığımı yazayim 3 litre petrol ofisi coolant kirmizi antifiriz aldim 35 tl arabanin radyatör ünün altindaki vanayi açtım mavi antifiriz i boşaltım sonra hortum ile radyatör un içine verdim tazyikli suyu sonra arnica süpürge ile radyatör ün üstünden tazzikli hava vardim icinda kalan suda cikti radyatör den motora giden kalın su horusunuda söktüm ayni işlemi orayada yaptım daha sonra  radyatör un altindaki vanayida kapattım  3 lt antifiriz i 5lt su bidonu na bosalattm ustuna 1 lt subejledim calkaladim honi yardımı ile önce motor bölümünü doldurdum kalın hortumu yerine takıp radyatör u doldurdum arabayı çalıştırıp fanida sicaga 1 getirdim kalan antifirizle radyatör su eksiltiksire ekledim taki fan acasiya kadar su 4 litreyi geçti neredeyse bekeldim ikinci fan acmasinida az bi su daha ekledim bu arada hararet tam ortada fani sonuna kadar actim düşme yok akşamki gibi tama ilmus deyip bir yorgunluk kavesi geldi içtim  :kafe bu hafta sonunda böylece sonlandi kirmizi antifiriz ve honda kalin sağlıcakla <nohapy

gecetilkisi

  • İleti: 1998
Ynt: 2000 honda civic 1..6 ies Kalerifer SORUNU
« Yanıtla #7 : Şubat 09, 2014, 12:44:46 ÖS »
Sen galiba sogutma radyatorunu temizledin kalorifer radyatorunu temizledin mi. Sorun hallolduysa haftaya bi operasyonda ben yapayim

ercan9145

  • İleti: 66
Ynt: 2000 honda civic 1..6 ies Kalerifer SORUNU
« Yanıtla #8 : Şubat 09, 2014, 05:10:07 ÖS »
Kalorifer de halloldu  :lovee içeri firin oldu şimdilik bakalim asıl önemli olanlardan biriside bu araçlada hava olayı yok demişti usta oysa kıymetli firum arkadaş ların sayesinde havasını aldim aracın Kalorifer inde borularinin yerini değiştim aimdilik bir macereda sona erdi :lovee

ercan9145

  • İleti: 66
Ynt: 2000 honda civic 1..6 ies Kalerifer SORUNU
« Yanıtla #9 : Şubat 09, 2014, 10:46:25 ÖS »
Bunca işten sonra bir sorum olacak arkadaşlar acaba sıcak  fani 4 getirip açınca sizinde hareret  göstergesi düşüyor mu acaba ies 'i olan arkadaşlar yazabilirmi  bu günlerde gözüm hareret göstergesinde sicak fani açınca gösterge aşağı doğru  düşüyor bu normalmi:con

Eren53

  • İleti: 787
Ynt: 2000 honda civic 1..6 ies Kalerifer SORUNU
« Yanıtla #10 : Şubat 09, 2014, 11:22:59 ÖS »
normalde düşmemesi lazım termostatında bi sıkıntı vardır büyük ihtimal

hondatürk

  • ホンダトルコ
  • İleti: 853
Ynt: 2000 honda civic 1..6 ies Kalerifer SORUNU
« Yanıtla #11 : Şubat 09, 2014, 11:40:23 ÖS »
Bunca işten sonra bir sorum olacak arkadaşlar acaba sıcak  fani 4 getirip açınca sizinde hareret  göstergesi düşüyor mu acaba ies 'i olan arkadaşlar yazabilirmi  bu günlerde gözüm hareret göstergesinde sicak fani açınca gösterge aşağı doğru  düşüyor bu normalmi:con
her ne olursa olsun ; rampa çıkarken hatta inerken bile hararet ibresi milim oynamaz sağlıklı honda motorunda çiviyle çakmış gibi sürekli sabit kalır ; sizin araçta bi sıkıntı var sanki

ercan9145

  • İleti: 66
Ynt: 2000 honda civic 1..6 ies Kalerifer SORUNU
« Yanıtla #12 : Şubat 10, 2014, 07:22:26 ÖÖ »
petegi temizlet.tabi önce eski haline getirt. her soylenenide yaptırma hemen arastır once.
herhalde bizde böyle yapacagız hararet ibresinden dolayı termostat deniyor ama normal zamanda bu hararet sorunu olsaydı termostat derdim ama bu işlemden sonra olunca termostatı eledim eski düzen en mantıklısı ama akılımda ermiyor sadece lpğ beynine giden sıcak suyu önce kaleriföre giden borudan alıyorduk şimdi direk motordan aldık anlamadım gitti.:(

yunus48

  • İleti: 331
Ynt: 2000 honda civic 1..6 ies Kalerifer SORUNU
« Yanıtla #13 : Şubat 10, 2014, 07:34:14 ÖÖ »
Öncelikle geçmiş olsun bende fazla bilgim yok fakat hondalarda hararet ibresi oynamaz, isterseniz havalar düzelince motorun resimlerini foruma eklerim.

ercan9145

  • İleti: 66
Ynt: 2000 honda civic 1..6 ies Kalerifer SORUNU
« Yanıtla #14 : Şubat 10, 2014, 11:57:23 ÖÖ »
ilginiz için teşekkür ederim an itibarı ile LPĞ ciye gittim sistemi eski haline dönderdim bakalım görelim artık sonucu net olarak görmeyince bir şey diyemiyorum:(

gecetilkisi

  • İleti: 1998
Ynt: 2000 honda civic 1..6 ies Kalerifer SORUNU
« Yanıtla #15 : Şubat 10, 2014, 12:47:42 ÖS »
Takipteyim

ercan9145

  • İleti: 66
Ynt: 2000 honda civic 1..6 ies Kalerifer SORUNU
« Yanıtla #16 : Şubat 11, 2014, 07:51:13 ÖÖ »
Günaydınlar olsun herkese  >=ok
dedigim gibi dün lpğ ciye gidip eski düzeni aldırdım antifiriz yere aktı baya eve gelince 2 fan açtırıp havasını aldım ve su eksigini tamamladım sonra akşam 20 km bir yol yaptım hararet ortaya dogru  8 km yürümeye başladı aslında resimde çekmiştim ama yükleyemedim herneyse 8 km sonra tam yarıya geliyordu ki fanı açtım çok az bir düşme yaşadım o da eskiden beri hararet yapan arabanın yazın bile kalariförünü actırırlardı eskiler adana gibi yerde birde yazın kaleriföer ac yan babam yan yaz günü  >%6rol ama hararet de düşerdi >=ok ben ona bagladım birde dün oto tamirci abi bunun termostatına tam su gitmiyor tam beslemiyor dedi bu lpğ bağlantısında bir anormallik var demişti şimdi düzeldi zaten arızalansa bile yazmam buraya artık inanın utanır oldum birde gözüm hararet göstergesinde öncede belki böyleydi ama benim haberim yoktu yani sonuç olarak araba harareti 10 km orta eyer fanı 3 getirirsem 90 sa 80 a düşüyor öylece kalıyor aracın içinin ısınması 8ila 10 km sonra başlıyor belki çok ince hesap yapıyorum ama neyse şimdi korkum kırmızı antifiriz koydum bazı forumlarda kırmızı antifiriz yok boryu patlattı yok şurayı deldi Allah tan bir şey gelmeseydi başımıza önceki antifiriz mavi idi neyse kalın sağlıcakla 
 =; =; =; :amin :amin
« Son Düzenleme: Şubat 11, 2014, 07:54:05 ÖÖ Gönderen: ercan9145 »

hondatürk

  • ホンダトルコ
  • İleti: 853
Ynt: 2000 honda civic 1..6 ies Kalerifer SORUNU
« Yanıtla #17 : Şubat 11, 2014, 09:57:08 ÖS »
Günaydınlar olsun herkese  >=ok
dedigim gibi dün lpğ ciye gidip eski düzeni aldırdım antifiriz yere aktı baya eve gelince 2 fan açtırıp havasını aldım ve su eksigini tamamladım sonra akşam 20 km bir yol yaptım hararet ortaya dogru  8 km yürümeye başladı aslında resimde çekmiştim ama yükleyemedim herneyse 8 km sonra tam yarıya geliyordu ki fanı açtım çok az bir düşme yaşadım o da eskiden beri hararet yapan arabanın yazın bile kalariförünü actırırlardı eskiler adana gibi yerde birde yazın kaleriföer ac yan babam yan yaz günü  >%6rol ama hararet de düşerdi >=ok ben ona bagladım birde dün oto tamirci abi bunun termostatına tam su gitmiyor tam beslemiyor dedi bu lpğ bağlantısında bir anormallik var demişti şimdi düzeldi zaten arızalansa bile yazmam buraya artık inanın utanır oldum birde gözüm hararet göstergesinde öncede belki böyleydi ama benim haberim yoktu yani sonuç olarak araba harareti 10 km orta eyer fanı 3 getirirsem 90 sa 80 a düşüyor öylece kalıyor aracın içinin ısınması 8ila 10 km sonra başlıyor belki çok ince hesap yapıyorum ama neyse şimdi korkum kırmızı antifiriz koydum bazı forumlarda kırmızı antifiriz yok boryu patlattı yok şurayı deldi Allah tan bir şey gelmeseydi başımıza önceki antifiriz mavi idi neyse kalın sağlıcakla 
 =; =; =; :amin :amin

digital hararet saati  göstergesi al en güzeli bu milimetrik okuyor

sile_fatihi

  • İleti: 118
Ynt: 2000 honda civic 1..6 ies Kalerifer SORUNU
« Yanıtla #18 : Şubat 11, 2014, 11:49:33 ÖS »
Lpg regülatörünü ısıtmak için kullanılan su bağlantısının kalorifer sisteminden paralel olarak alınması sağlıklıdır. daha önce yaptırdığında u borunun yerine regülatörü seri bağlamışlar herhangi bir aksilikte motor devirdaimi yapamazdı. neyse sanırım şimdi eski bağlanrı şekline getirmişsin yani kalorifer sisteminde T boru ile regülatöre su almışsın. Bu doğru. Senin asıl sorunun arabanın geç ısınması olduğuna göre sorunun termostatda. Termostatın açık kalmış. Araba devamlı devirdaim halinde olduğu için aracın geç ısınıyor. Geç ısındığı içinde LPG çok yakar. Ayrıca yokuş aşağı inerken arabayı boşa al önden rüzgar yedikçe aracının suyu soğur haliyle kaloriferinde soğur. Hararet göstergende aşağılara düşer. İlk yapman gereken Parçacıdan Japon malı termostat al. Taiwan malları 20 TL Japon Malı 35 TL mutlaka iyisini al. Termostatı değiştir. Sorunun çözülecektir. Sonucu bekliyorum. Ustalar bunda sorun yok falan dediklerine bakma sakın. Mutlaka değiştirt. En çok 35 TL zarara girersin.

gecetilkisi

  • İleti: 1998
Ynt: 2000 honda civic 1..6 ies Kalerifer SORUNU
« Yanıtla #19 : Şubat 12, 2014, 05:55:18 ÖÖ »
Aynen kaloriferi acinca azda olsa dusuyosa kesin termostat

ercan9145

  • İleti: 66
Ynt: 2000 honda civic 1..6 ies Kalerifer SORUNU
« Yanıtla #20 : Şubat 12, 2014, 07:22:15 ÖÖ »
Lpg regülatörünü ısıtmak için kullanılan su bağlantısının kalorifer sisteminden paralel olarak alınması sağlıklıdır. daha önce yaptırdığında u borunun yerine regülatörü seri bağlamışlar herhangi bir aksilikte motor devirdaimi yapamazdı. neyse sanırım şimdi eski bağlanrı şekline getirmişsin yani kalorifer sisteminde T boru ile regülatöre su almışsın. Bu doğru. Senin asıl sorunun arabanın geç ısınması olduğuna göre sorunun termostatda. Termostatın açık kalmış. Araba devamlı devirdaim halinde olduğu için aracın geç ısınıyor. Geç ısındığı içinde LPG çok yakar. Ayrıca yokuş aşağı inerken arabayı boşa al önden rüzgar yedikçe aracının suyu soğur haliyle kaloriferinde soğur. Hararet göstergende aşağılara düşer. İlk yapman gereken Parçacıdan Japon malı termostat al. Taiwan malları 20 TL Japon Malı 35 TL mutlaka iyisini al. Termostatı değiştir. Sorunun çözülecektir. Sonucu bekliyorum. Ustalar bunda sorun yok falan dediklerine bakma sakın. Mutlaka değiştirt. En çok 35 TL zarara girersin.
öncelilikle ilgilendiğiniz için teşekkürler sizlerde olmasanız bazı insafsız ustaların eline kalıyoruz size yemin ederim buradaki insanlar bizim  buradaki ustayım diye geçinen GAVATLAR'dan:)  (Adana'mızın meşhur lafı) çok şey biliyor bu forumdaki insanlar en azından yorum yapabiliyoruz en güzel yanıda bu. Ustaya şu böylemi acaba diyorsun biliyordun niye geldin diyor biliyordun ben niye BEŞ günden beri gelip gidiyorum :(diyorum
akşam iş çıkışı eve gitmeden ustaya uğruyorum ailemle akşam yemeğini unuttum yaw :( usta yok havadan diyor az bi hava varmış yok hortumdan diyor termostat diyorum arızalı olsa fan açmaz diyor dediğiniz gibi termostatı değişeceğim şimdilik bakalım yukardaki lpğ beyni için de buradaki olgun lpğ aynısını söyledi adamlara italyadan mühendisler gelmiş seminerde motorun en sıcak yeri kalariföre giden hortummuş zaten işini iyi yapan bir lpğ cim var gerisi tırıvırı akşam tama az bir hava vardı dedi sabah 11 km gittim hararet en alt çift beyaz çizgide birde kaleriferi açıyorum geri kalanda dibi buluyor :)) bazı forumlrdada okuduğuma göre ısı müşürü veya hararet müşürü arızalı da olabilirmiş bu gibi durumlarda deniliyor ama  neyse bakalım kalın sağlıcakla :)

ercan9145

  • İleti: 66
Ynt: 2000 honda civic 1..6 ies Kalerifer SORUNU
« Yanıtla #21 : Şubat 12, 2014, 07:26:35 ÖÖ »
Aynen kaloriferi acinca azda olsa dusuyosa kesin termostat
çalışınca kaç km sonra hararet ortaya geliyor yaklaşık olarak ve sizdeki arçlarda ortada sabit kaleeriförü fan 4 e getirince hararet düşüyormu acaba tşk.

gecetilkisi

  • İleti: 1998
Ynt: 2000 honda civic 1..6 ies Kalerifer SORUNU
« Yanıtla #22 : Şubat 12, 2014, 09:04:33 ÖÖ »
senin termostat ya yok ya açık kalmış, termostat olmazsa fan açarmı diyen ustanın birdaha yüzüne bakma sen kaç ordan.  benim ies de hararet bir  kere ortaya geldikten sonra. aracı stop edip beklemedikten sonra istersen 10 km yokus asağı in kaloriferi açıp yine düşmez.
« Son Düzenleme: Şubat 12, 2014, 09:07:33 ÖÖ Gönderen: gecetilkisi »

oktayoo

  • Oktay
  • İleti: 4106
Ynt: 2000 honda civic 1..6 ies Kalerifer SORUNU
« Yanıtla #23 : Şubat 12, 2014, 09:55:03 ÖÖ »
senin termostat ya yok ya açık kalmış, termostat olmazsa fan açarmı diyen ustanın birdaha yüzüne bakma sen kaç ordan.  benim ies de hararet bir  kere ortaya geldikten sonra. aracı stop edip beklemedikten sonra istersen 10 km yokus asağı in kaloriferi açıp yine düşmez.

+1 termostat,

23korg23

  • İleti: 2477
Ynt: 2000 honda civic 1..6 ies Kalerifer SORUNU
« Yanıtla #24 : Şubat 12, 2014, 09:59:06 ÖÖ »
senin termostat ya yok ya açık kalmış, termostat olmazsa fan açarmı diyen ustanın birdaha yüzüne bakma sen kaç ordan.  benim ies de hararet bir  kere ortaya geldikten sonra. aracı stop edip beklemedikten sonra istersen 10 km yokus asağı in kaloriferi açıp yine düşmez.

fan icin fan musiri vardir fan termostatla ilgili degil. En iyisi o ustaya gitme bidaha
« Son Düzenleme: Şubat 12, 2014, 09:59:42 ÖÖ Gönderen: 23korg23 »