Gönderen Konu: 1999 Civic 1.6 ies Hakkında Bilgi...  (Okunma sayısı 7017 defa)

Sabuda

  • Burak
  • İleti: 7
1999 Civic 1.6 ies Hakkında Bilgi...
« : Mart 04, 2013, 03:56:29 ÖS »
arkadaşlar herkese iyi akşamlar.
aranıza yeni katıldım.Isparta'da öğretmen olarak görev yapıyorum.Görev icabı burdayız.
Aslan Kdz. Ereğli'liyim.Yaş 34.

Google 'da Honda Forum diye arama yaptırdım.
En fazla mesaj ve üye sayısına sahip olan bu forumu seçtim. Hayırlısı olur inşallah.

sorum şu arkadaşlar. Allah nasip ederse 99 makyajlı kasa 80.000 km de 2 parça boyalı LPG'siz, güvenlik paketli,gümüş gri bir Civic 1.6 ies buldum.
fiyat 19500 yazmış satan arkadaş...Görüştüm en son 19250 diyor ve inmiyor.Bu fiyat bu araba için uygun mu yoksa fazla mı?

diğer sorum; google da arama yaptırdığımda bu modelle ilgili çeşitli forumlarda yazılan çizlen şeyleri okudum. Sağlamlık ve 2. el açısından herkes mutabık.
ama yakıt....yakıt evlere şenlik....bir depoyla şehir dışı 400 km yaptım diyeni mi ararsınız,şehir içi bir depo 340 km yaptım diyeni mi yoksa şehir içi 55 krş diyeni mi. Bu araç benzinli kullanımda bu kadar yakar mı? Bu rakamlar ve değerler baya bir çok ve gözümü korkuttu.

Beni biligilendirirseniz sevinirim.



Ghan

  • İleti: 464
Ynt: 1999 Civic 1.6 ies Hakkında Bilgi...
« Yanıtla #1 : Mart 04, 2013, 04:13:22 ÖS »
Benzinli kullanımda 35-45 kuruş arası yakar şehiriçi.Bu değer sizin gazı okşamanıza göre verdiğim değerler arasında gider gelir,lpgde çok iyidir,20-26 kuruş arası yakar.Lpg ile uyumludur.Aracın fiyatı normal sayılır piyasaya göre,ancak mutlaka yetkili servise sokun expertiz yaptırın,özellikle km orjinalmi baksınlar,km çok sırıtıyor çünkü.

ultrakif

  • İleti: 1048
Ynt: 1999 Civic 1.6 ies Hakkında Bilgi...
« Yanıtla #2 : Mart 04, 2013, 05:43:22 ÖS »
ekonomik ve 2.eli canlı bi araçtır hemşerim km de arkadaşın dediği gibi sırıtıyor nadir bulunur o km lerde TÜV TÜRK den bi araştır istersen en son kaç km de muayene olmus fiyata gelecek  olursak şahsi fikrim 19 250 fazla bi rakam g.sizlerini site de 16 250 lelere alan arkadaşları biliyoruz tabi karar sizin

oktayoo

  • Oktay
  • İleti: 4106
Ynt: 1999 Civic 1.6 ies Hakkında Bilgi...
« Yanıtla #3 : Mart 04, 2013, 07:17:33 ÖS »
Hoşgeldiniz öncelikle...makyajlı kasa,güvenlik paket olması avantaj ve km. 80bin çok iyi eğer doğruysa! ilk sahibi mi ? aracı iyi araştırın (tramer sms + yetkili servis kaydı) jant lastik durumu nasıl? 2 parça boya önemli değil, 19 u geçmesin bence temiz çıkarsa ve araç içinize sinerse.hayırlısı ne ise o olsun.

 Yakıta gelince benim son hesaplamam 50 kuruş yaktı şehiriçi.Fabrika verisi 100km/ 10,8 litre yanlış hatırlamıyorsam.
« Son Düzenleme: Mart 04, 2013, 07:20:02 ÖS Gönderen: oktayoo »

Sabuda

  • Burak
  • İleti: 7
Ynt: 1999 Civic 1.6 ies Hakkında Bilgi...
« Yanıtla #4 : Mart 04, 2013, 07:27:08 ÖS »
Hoşgeldiniz öncelikle...makyajlı kasa,güvenlik paket olması avantaj ve km. 80bin çok iyi eğer doğruysa! ilk sahibi mi ? aracı iyi araştırın (tramer sms + yetkili servis kaydı) jant lastik durumu nasıl? 2 parça boya önemli değil, 19 u geçmesin bence temiz çıkarsa ve araç içinize sinerse.hayırlısı ne ise o olsun.

 Yakıta gelince benim son hesaplamam 50 kuruş yaktı şehiriçi.Fabrika verisi 100km/ 10,8 litre yanlış hatırlamıyorsam.
arkadaşlar aracı sorgulattım.tramer de muayene giriş tarihleri ve km karşılaştırdığımda anormal bir durum gözükmüyor şu anda.yalnız tramerde 2 boyalı taraf gözükmüyor. heralde kendi imkanları ile yaptırdılar.
yalnız okuldaki öğretmen arkadaşlar kafa karıştırıyor. o paralara 2004 model peugeot 307 nin full+full 80.000 km geçmemiş arabaları var. 99 model yaşça büyük diyenler de var.
benim ilk arabam 94 model civic 1.5 el idi.Honda ya yabancı bir insan değilim. gerçi ilk arabam baya bir canımı yakmıştı. benzin sarfiyatı mekanik arızaları baya bir başımı ağrıtmıştı. sabah kalkar arabaya binerdim debriyaj boşa çıkardı.debriyaj üst merkezi patlardı.
direksiyonu tam kırdığımda oluk oluk hidrolikten yağ atardı. vs....vs....
inşallah bu honda bahtsızlığını bir daha yaşamam :)

oktayoo

  • Oktay
  • İleti: 4106
Ynt: 1999 Civic 1.6 ies Hakkında Bilgi...
« Yanıtla #5 : Mart 04, 2013, 07:38:01 ÖS »
Siz heralde en şanssız hondacısınız,hiç bakım yapılmayan honda bile zor yapar anlattıklarınızı.siz çok hor kullanılmış araca denk geldiniz heralde.daha önce 99makyajlı kasa 1.4is vardı bende 1.5 yıl kullandım tık demedi gram su bile koymadım mesela ne su,ne akü,ne yağ kaçağı maşallahı vardı.peryodik bakım ve zevk hariç masrafım olmadı.Şimdide 98 1.6ies im var bakalım buda üzmeyecek inşallah allahın izniyle.

 Dışardan her sesi dinlemeyin bence,herkes bişey der araç filan alamazsınız.Bende pejoyu sevmiyom fransız alınır mı ? buyrun :)
« Son Düzenleme: Mart 04, 2013, 07:39:50 ÖS Gönderen: oktayoo »

16ec813

  • İleti: 873
Ynt: 1999 Civic 1.6 ies Hakkında Bilgi...
« Yanıtla #6 : Mart 05, 2013, 09:17:06 ÖÖ »
Hoşgeldiniz öncelikle...makyajlı kasa,güvenlik paket olması avantaj ve km. 80bin çok iyi eğer doğruysa! ilk sahibi mi ? aracı iyi araştırın (tramer sms + yetkili servis kaydı) jant lastik durumu nasıl? 2 parça boya önemli değil, 19 u geçmesin bence temiz çıkarsa ve araç içinize sinerse.hayırlısı ne ise o olsun.

 Yakıta gelince benim son hesaplamam 50 kuruş yaktı şehiriçi.Fabrika verisi 100km/ 10,8 litre yanlış hatırlamıyorsam.
arkadaşlar aracı sorgulattım.tramer de muayene giriş tarihleri ve km karşılaştırdığımda anormal bir durum gözükmüyor şu anda.yalnız tramerde 2 boyalı taraf gözükmüyor. heralde kendi imkanları ile yaptırdılar.
yalnız okuldaki öğretmen arkadaşlar kafa karıştırıyor. o paralara 2004 model peugeot 307 nin full+full 80.000 km geçmemiş arabaları var. 99 model yaşça büyük diyenler de var.
benim ilk arabam 94 model civic 1.5 el idi.Honda ya yabancı bir insan değilim. gerçi ilk arabam baya bir canımı yakmıştı. benzin sarfiyatı mekanik arızaları baya bir başımı ağrıtmıştı. sabah kalkar arabaya binerdim debriyaj boşa çıkardı.debriyaj üst merkezi patlardı.
direksiyonu tam kırdığımda oluk oluk hidrolikten yağ atardı. vs....vs....
inşallah bu honda bahtsızlığını bir daha yaşamam :)
o arkadaşına şunu sormanı istiyorum 5 sene sonra bu 2004 model arabayı kaça satabilirsin
ama 4 sene önce 17000 tl ye aldıgım 2000 model honda 1,6 ies şuanki fiyatı ortada

insideman

  • İleti: 123
Ynt: 1999 Civic 1.6 ies Hakkında Bilgi...
« Yanıtla #7 : Mart 05, 2013, 03:32:36 ÖS »
80.000km iyi araştırılması gerekir çok ama çok düşük bir ihtimal doğru olması.
Böyle araçlar genellikle eşe dostu anında satılır.

Parasını sonuna kadar hakeden bir araçtır.
Sorunsuzluk+performans+geniş iç hacim+ tasarım+konfor+mükemmel bir 2.el piyasası var araçta.
Lpg ile gayet makul bir tüketimi var.

Aracı ekspertize sokun sorun yoksa alın.
Kaza durumunu iyi araştırın.

Benim araç 247.000 kmde en ufak sorunu yok.
Size daha önce çok hor kullanılmış ve bakımları aksatılmış bir Civic denk gelmiş.
Etrafımda 90 model Civic kullanıcıları var sizin kadar sorun yaşayanı yok.

Ayrıca tavsiye edilen 307ler piyasada sorunlu olmaları ün salmış bir model.
Biraz araştırısanız arkanıza bakmadan kaçarsınız 307den.

Sabuda

  • Burak
  • İleti: 7
Ynt: 1999 Civic 1.6 ies Hakkında Bilgi...
« Yanıtla #8 : Mart 05, 2013, 04:19:21 ÖS »
80.000km iyi araştırılması gerekir çok ama çok düşük bir ihtimal doğru olması.
Böyle araçlar genellikle eşe dostu anında satılır.

Parasını sonuna kadar hakeden bir araçtır.
Sorunsuzluk+performans+geniş iç hacim+ tasarım+konfor+mükemmel bir 2.el piyasası var araçta.
Lpg ile gayet makul bir tüketimi var.

Aracı ekspertize sokun sorun yoksa alın.
Kaza durumunu iyi araştırın.

Benim araç 247.000 kmde en ufak sorunu yok.
Size daha önce çok hor kullanılmış ve bakımları aksatılmış bir Civic denk gelmiş.
Etrafımda 90 model Civic kullanıcıları var sizin kadar sorun yaşayanı yok.

Ayrıca tavsiye edilen 307ler piyasada sorunlu olmaları ün salmış bir model.
Biraz araştırısanız arkanıza bakmadan kaçarsınız 307den.
arkadaşlar araç servis kayıtlı değil. ama mesaj çekip sorgulattığımda muayene tarihleri ve km lerde bir anormallik gözükmüyor.
km düşürmesi kolay bir iş. eğer nasipse alırsam yetkili serviste check-up yaptıracam. servis, bu aracın km düşürüldüğünü anlar mı?
döşemeler ve direksiyon aşınmasından belli olur diyorlar ama başka anlama yolu var mı?

oktayoo

  • Oktay
  • İleti: 4106
Ynt: 1999 Civic 1.6 ies Hakkında Bilgi...
« Yanıtla #9 : Mart 05, 2013, 04:35:04 ÖS »
Döşeme,direksiyon,torpido,vites kolu'na ek olarak gösterge paneli çıkarılınca arkada vidalar ve elektronik şeffaf pleksi devre var lehimlerine ve vidalara bakmak lazım iz varmı sayaca ulaşmak için bunların sökülmesi gerekiyor.Ayrıca lehim yerleri ile pleksi borda çizik atılmıştır kalemle işini çok iyi yapan biri tarafından yapılmışsa işlem anlaşılmayabilir ama işi çok iyi bilen bir elektronikçi anlayabilir.Araç sahibi kadran panelinin sökülmesine izin verirse tabi.(Gösterge panelindeki patlak ampullerin değişimi için çıkarılır gösterge paneli)
« Son Düzenleme: Mart 05, 2013, 04:36:58 ÖS Gönderen: oktayoo »

insideman

  • İleti: 123
Ynt: 1999 Civic 1.6 ies Hakkında Bilgi...
« Yanıtla #10 : Mart 05, 2013, 04:36:30 ÖS »
80.000km iyi araştırılması gerekir çok ama çok düşük bir ihtimal doğru olması.
Böyle araçlar genellikle eşe dostu anında satılır.

Parasını sonuna kadar hakeden bir araçtır.
Sorunsuzluk+performans+geniş iç hacim+ tasarım+konfor+mükemmel bir 2.el piyasası var araçta.
Lpg ile gayet makul bir tüketimi var.

Aracı ekspertize sokun sorun yoksa alın.
Kaza durumunu iyi araştırın.

Benim araç 247.000 kmde en ufak sorunu yok.
Size daha önce çok hor kullanılmış ve bakımları aksatılmış bir Civic denk gelmiş.
Etrafımda 90 model Civic kullanıcıları var sizin kadar sorun yaşayanı yok.

Ayrıca tavsiye edilen 307ler piyasada sorunlu olmaları ün salmış bir model.
Biraz araştırısanız arkanıza bakmadan kaçarsınız 307den.
arkadaşlar araç servis kayıtlı değil. ama mesaj çekip sorgulattığımda muayene tarihleri ve km lerde bir anormallik gözükmüyor.
km düşürmesi kolay bir iş. eğer nasipse alırsam yetkili serviste check-up yaptıracam. servis, bu aracın km düşürüldüğünü anlar mı?
döşemeler ve direksiyon aşınmasından belli olur diyorlar ama başka anlama yolu var mı?
En doğrusu servis kayıtları ama artık onu bile atlatıyorlar.
Aracın bakımını sanayide yaptırıp kmlerce kullanıyorlar.
Sonra da kmyi düşürüp servise sokuyorlar ondan sonra orjinal km oluyor.

Anlamanın bazı yollları aracın içindeki yıpranmalar.
Bir diğer yolu ise kompresyon ve dyno testleri.
Bunlar sağlıklıysa zaten km düşürülmüş olsada sorun olmaz.

Sabuda

  • Burak
  • İleti: 7
Ynt: 1999 Civic 1.6 ies Hakkında Bilgi...
« Yanıtla #11 : Mart 10, 2013, 04:19:47 ÖS »
arkadaşlar satın alacağım arabanın tavanının yarısı boyanmış. neden dediğimde saksı düştü serviste yapılmış belgeleri var diyor.
işin acığı tavandaki bu olay midemi bulandırdı. tavanın yarısı boyanırken içerden tavan komple sökülüyor mu lambası döşemesi falan.
yoksa çektirme usulu tavan sökülmeden de yapılabiliyor mu?
araba temiz gibi duruyor. benim ilk aracımın üstüne de fırtınadan çatının atermiti düşmüştü tavanın iç döşemeleri sökülmeden elektrot kaynakla çektirip macun zımpara boya yapmışlardı.

napayım? eğer doğruysa 19000 tl ye alınır mı bu araba.sağ ön kapı sağ çamurluk ve tavanın katılımı boya.değişen yok. 80.000 km de.
güvenlik paketli 1.6 ies....
« Son Düzenleme: Mart 10, 2013, 04:21:56 ÖS Gönderen: Sabuda »

ultrakif

  • İleti: 1048
Ynt: 1999 Civic 1.6 ies Hakkında Bilgi...
« Yanıtla #12 : Mart 10, 2013, 04:29:39 ÖS »
bence 19 bin e daha temizini bulabilirsiniz diye düşünüyorum az para değil sonuçta 19bin lira tavan işi de kafa karıştırıyor gerçekten

16ec813

  • İleti: 873
Ynt: 1999 Civic 1.6 ies Hakkında Bilgi...
« Yanıtla #13 : Mart 15, 2013, 09:10:02 ÖÖ »
arkadaşlar satın alacağım arabanın tavanının katılımı boyanmış. neden dediğimde saksı düştü serviste yapılmış belgeleri var diyor.
işin acığı tavandaki bu olay midemi bulandırdı. tavanın katılımı boyanırken içerden tavan komple sökülüyor mu lambası döşemesi falan.
yoksa çektirme usulu tavan sökülmeden de yapılabiliyor mu?
araba temiz gibi duruyor. benim ilk aracımın üstüne de fırtınadan çatının atermiti düşmüştü tavanın iç döşemeleri sökülmeden elektrot kaynakla çektirip macun zımpara boya yapmışlardı.

napayım? eğer doğruysa 19000 tl ye alınır mı bu araba.sağ ön kapı sağ çamurluk ve tavanın katılımı boya.değişen yok. 80.000 km de.
güvenlik paketli 1.6 ies....

yıl 2013 siz tavana saksı düşüyo servis katılımını boyuyo diyo sizde yiyonuz

Sabuda

  • Burak
  • İleti: 7
Ynt: 1999 Civic 1.6 ies Hakkında Bilgi...
« Yanıtla #14 : Mart 17, 2013, 10:09:51 ÖS »
arkadaşlar satın alacağım arabanın tavanının katılımı boyanmış. neden dediğimde saksı düştü serviste yapılmış belgeleri var diyor.
işin acığı tavandaki bu olay midemi bulandırdı. tavanın katılımı boyanırken içerden tavan komple sökülüyor mu lambası döşemesi falan.
yoksa çektirme usulu tavan sökülmeden de yapılabiliyor mu?
araba temiz gibi duruyor. benim ilk aracımın üstüne de fırtınadan çatının atermiti düşmüştü tavanın iç döşemeleri sökülmeden elektrot kaynakla çektirip macun zımpara boya yapmışlardı.

napayım? eğer doğruysa 19000 tl ye alınır mı bu araba.sağ ön kapı sağ çamurluk ve tavanın katılımı boya.değişen yok. 80.000 km de.
güvenlik paketli 1.6 ies....

yıl 2013 siz tavana saksı düşüyo servis katılımını boyuyo diyo sizde yiyonuz

birader her aracın tavanı boyalı diye taklalı muamelesi yapmak yanlış olur. güneş yanığı olur boyatır. gerçekten evin balkonundan saksı düşer boyatır. bizzat babamın arabasına oldu. çatıda güneş enerjisi için kaynak yapan ustalar oksijen tüpünü 2001 model hatasız boyasız focus marka aracımızın bagajına 3. kattan düştü. bagajı indirdi aşağıya. şimdi bizim araç arkadan kazalı mı oldu yani.
« Son Düzenleme: Mart 17, 2013, 10:11:05 ÖS Gönderen: Sabuda »