O siteye bağlantıda sorun çıkıyor bazen, bu nedenle metinleri buraya aktarıyorum.
1994 Civic Sİ Sedan (otomatik vites) aracımı 2004 yılbaşında aldım (103000 km.deydi) ve bu zamana kadar bir kez utandırmadı beni. Benzine acımadığım zamanlarda (yani bekarken) izmir-aydın otobanında alayına kök söktürüyordu bu canavar. (ibre 230km/h gösterirken passat 1.8T ve 320'ler şok şekilde selektörü çook yediler)
Özellikleri :130 hp.lik dohc (üstten çift egzantrikli), 16v muhteşem devirlenen modifiyeye açık motoru (d16a9 yada japonya içi ZC kodlu) nedeniyle ABD ve Japonyada fan klüpleri vardır. JDM ya da EG kasa (Türkiye'de galiba bu kod yüzünden yumurta kasa diyorlar) olarak bilinir. 1992-1995 yılları arasında üretilmiştir.
Azami torku 152 nm olup 4800 devirde verir, 130 hp'yi ise 5700 rpm'de verir. Devir özel ecu'lerle 8500 rpm'e çekilebilir (ebay'de mügen ecu çipi 15$ civarı satılıyor.) İnternette turbo uygulamaları sayesinde 400m dragda corvette, viper odunlama videoları dolaşır Sİ'ların.
130000'km deyken İzmit sanayisinde Bosch Car Sevice'de dinamometreye soktum 130 hp aynen duruyordu motorda.
4 adet disk freni olup en büyük eksiği ABS olmamasıdır, ancak bakımlı frenlerle 1020 kg.lık kasasını kabul edilebilir mesafelerde durdurur. 0-100km hızlanma kendi ölçümüm otm.vites ile 10 sn civarı, düz vites için fb. verisi 8.5 sn.dir.
Kalkışta devirlenme sorunu olmadığı için tokatlayamayacağı araba nadirdir. (320ci ile kapışmıştım sahil yolunda ilk 400de 50 m fark attı makine; ancak daha sonra doğal olarak 2000cc üstün geldi) Draglarda modifiyeli kardeşleri hala boy göstermektedir.
otm vitesin d3'ünde 7200 rpm.de (red line başlangıcı) 200 km/h hıza ulaşır ve d4'e aldığımda 5600 rpm'e düşerek tekrar hızlanmaya devam eder. 220 km/hıza 5800-6200 rpm civarında ulaşır. Yol tutuşu (ön ve arkada viraj çubukları ve bağımsız mcpherson (fishbone?) salıncaklar) ve hızlanması gayet iyidir ülkemizdeki çoğu sedan araca göre.
Benzinin artık ekonomik bir yakıt olmaması nedeniyle (90km sabit hızla gidebilirseniz 6lt civarı yakıyor depo 40 lt. ancak ben 120km/s altına düşemedim bu arabayla) sıralı enjeksiyon LPG montajı yaptırdım ve uzun yolda 115000 tl/km rakamına kadar indi, genelde 150bin yakıyor. Dizele gerek kalmadı yani!
Şu an 180.000 km.de, millet 100.000 km.ye gelmeden satar arabaları, ben 200000 km.de yarı ömür bakımı yapıp angel eye (mümkünse xenon) ön arka farlar, genel mekanik ve yürür aksam yenilemesi ve 15-16 inç 205-55 yanaklı lastiklerle gidebildiği yere kadar kullanmaktır bu efsaneyi.
Motor silk uygulayacağım ŞUBAT 2008'de yeni yağ değişimiyle.
İyi bir test edip, devirlendirerek makinenin sağlıklı olup olmadığını görürseniz, rahatlıkla alınarak kullanılabilecek efsanevi bir arabadır Civic Sİ.