Gönderen Konu: 1994 CivicSİ hakkında tüm izlenimlerim (102000-180000km ve 4yıl)  (Okunma sayısı 4111 defa)

civicSİ

  • İleti: 60
http://forum.donanimhaber.com/m_10310758/mpage_2/key_//tm.htm#20474895

arkadaşlar bilgisayar sevdam nedeniyle Honda'ma ait donanımhabersitesinin oto kısmında faaliyet göstermiştim. Orada yazmış olduğum tüm yazılara ait linkleri bu bağlantıda topladım ilgilenen arkadaşlar bakabilirler.

Görünüm ve yol tutuş ile yarı ömür modernizasyonuna yönelik yorumlarınızı da değerlendirmek isterim bu başlık altında.



civicSİ

  • İleti: 60
Ynt: 1994 CivicSİ hakkında tüm izlenimlerim (102000-180000km ve 4yıl)
« Yanıtla #1 : Şubat 01, 2008, 10:08:55 ÖS »
O siteye bağlantıda sorun çıkıyor bazen, bu nedenle metinleri buraya aktarıyorum.

1994 Civic Sİ Sedan (otomatik vites) aracımı 2004 yılbaşında aldım (103000 km.deydi) ve bu zamana kadar bir kez utandırmadı beni. Benzine acımadığım zamanlarda (yani bekarken) izmir-aydın otobanında alayına kök söktürüyordu bu canavar. (ibre 230km/h gösterirken passat 1.8T ve 320'ler şok şekilde selektörü çook yediler)
 
Özellikleri :130 hp.lik dohc (üstten çift egzantrikli), 16v muhteşem devirlenen modifiyeye açık motoru (d16a9 yada japonya içi ZC kodlu)  nedeniyle ABD ve Japonyada fan klüpleri vardır. JDM ya da EG kasa (Türkiye'de galiba bu kod yüzünden yumurta kasa diyorlar) olarak bilinir. 1992-1995 yılları arasında üretilmiştir.

Azami torku 152 nm olup 4800 devirde verir, 130 hp'yi ise 5700 rpm'de verir. Devir özel ecu'lerle 8500 rpm'e çekilebilir (ebay'de mügen ecu çipi 15$ civarı satılıyor.) İnternette turbo uygulamaları sayesinde 400m dragda corvette, viper odunlama videoları dolaşır Sİ'ların.

130000'km deyken İzmit sanayisinde Bosch Car Sevice'de dinamometreye soktum 130 hp aynen duruyordu motorda.

4 adet disk freni olup en büyük eksiği ABS olmamasıdır, ancak bakımlı frenlerle 1020 kg.lık kasasını kabul edilebilir mesafelerde durdurur. 0-100km hızlanma kendi ölçümüm otm.vites ile 10 sn civarı, düz vites için fb. verisi 8.5 sn.dir.

Kalkışta devirlenme sorunu olmadığı için tokatlayamayacağı araba nadirdir. (320ci ile kapışmıştım sahil yolunda ilk 400de 50 m fark attı makine; ancak daha sonra doğal olarak 2000cc üstün geldi) Draglarda modifiyeli kardeşleri hala boy göstermektedir.

otm vitesin d3'ünde 7200 rpm.de (red line başlangıcı) 200 km/h hıza ulaşır ve d4'e aldığımda 5600 rpm'e düşerek tekrar hızlanmaya devam eder. 220 km/hıza 5800-6200 rpm civarında ulaşır. Yol tutuşu (ön ve arkada viraj çubukları ve bağımsız mcpherson (fishbone?) salıncaklar) ve hızlanması gayet iyidir ülkemizdeki çoğu sedan araca göre.              

Benzinin artık ekonomik bir yakıt olmaması nedeniyle (90km sabit hızla gidebilirseniz 6lt civarı yakıyor depo 40 lt. ancak ben 120km/s altına düşemedim bu arabayla) sıralı enjeksiyon LPG montajı yaptırdım ve uzun yolda 115000 tl/km rakamına kadar indi, genelde 150bin yakıyor. Dizele gerek kalmadı yani!

Şu an 180.000 km.de, millet 100.000 km.ye gelmeden satar arabaları, ben 200000 km.de yarı ömür bakımı yapıp angel eye (mümkünse xenon) ön arka farlar, genel mekanik ve yürür aksam yenilemesi ve 15-16 inç 205-55 yanaklı lastiklerle gidebildiği yere kadar kullanmaktır bu efsaneyi.

Motor silk uygulayacağım ŞUBAT 2008'de yeni yağ değişimiyle.

İyi bir test edip, devirlendirerek makinenin sağlıklı olup olmadığını görürseniz, rahatlıkla alınarak kullanılabilecek efsanevi bir arabadır Civic Sİ.

whitehan

  • İleti: 2572
Ynt: 1994 CivicSİ hakkında tüm izlenimlerim (102000-180000km ve 4yıl)
« Yanıtla #2 : Şubat 02, 2008, 12:08:12 ÖÖ »
kazasız belasız gunler dılerım..hem az yakıt hem hızlı hemde benım dıyosun yanı...masallah

civicSİ

  • İleti: 60
Ynt: 1994 CivicSİ hakkında tüm izlenimlerim (102000-180000km ve 4yıl)
« Yanıtla #3 : Şubat 03, 2008, 04:23:42 ÖS »
Güzel yorumlarınıza teşekkürler arkadaşlar. Body kit ve angel uygulamaları için görüşlerinizi bekliyorum. Bir de makul seviyede hangi yay ve amortisörlerle alçaltmak uygundur?

Bu arada 02 Şubat 2008'de İzmit Honda Ali'de Motor Silk uygulaması yaptım, yağ değişimi (tabii ki magnatec) ile birlikte.

Pek inanmıyordum yorumlara ama, 1 saat sonra arabanın sübap itici sesi (Sİ'larda karakteristik bir gürültüdür.) dahil genel motor sesinde inanılmaz bir azalma oldu, kullandıkça izlenimlerimi aktarmaya devam edeceğim.

civicSİ

  • İleti: 60
Ynt: 1994 CivicSİ hakkında tüm izlenimlerim (102000-180000km ve 4yıl)
« Yanıtla #4 : Şubat 03, 2008, 04:25:41 ÖS »

   saygılar >=ok


Aynen senin imzanda belirttiğin cümleler hislerime tercüman olmuş, daha güzel ifade edilemezdi, size de saygılar.

can34

  • İleti: 2466
Ynt: 1994 CivicSİ hakkında tüm izlenimlerim (102000-180000km ve 4yıl)
« Yanıtla #5 : Şubat 03, 2008, 05:52:26 ÖS »
body kit yaptırmanızı tavsiye etmem.ama sunu önere bilirim.bagaj kapağında li farları iptal edip bagaj düzleştirme yaparsını plakaları kare yaparsınız!ben coilover tavsie ederim istediğinz zman alçalıp yükselme imkanı çok konforlu ;)

TTayfuNN

  • İleti: 339
Ynt: 1994 CivicSİ hakkında tüm izlenimlerim (102000-180000km ve 4yıl)
« Yanıtla #6 : Şubat 04, 2008, 05:14:22 ÖS »
Elalem tutturmuş bir alman kalitesi alman bilmemnesi, AL SANA HONDA MOTORU :D

maşallah, ben de pek body taraftarı değiim açıkçası alacağım arabaya da yaptırmam, abartısız 16 lık jant+ coil over + stop , far vs bir de müzik sistemi :D

o-si

  • İleti: 538
Ynt: 1994 CivicSİ hakkında tüm izlenimlerim (102000-180000km ve 4yıl)
« Yanıtla #7 : Şubat 04, 2008, 09:03:46 ÖS »
kaaarrdeeeşşiiimmmmmmm... senin aşkını anlayabiliyorum bende de var öle arıza bi aşk ama bende seninki gibi bir melek yok.ah bide araban manuel vites olacaktı ki işte o zaman deyme keyfine gerçi si olsun bide sedan olsun yeter bencede.allah hayırlı uğurlu binmeler nasip etsin güzel si ına...

civicSİ

  • İleti: 60
Ynt: 1994 CivicSİ hakkında tüm izlenimlerim (102000-180000km ve 4yıl)
« Yanıtla #8 : Şubat 04, 2008, 10:10:09 ÖS »

kaaarrdeeeşşiiimmmmmmm... senin aşkını anlayabiliyorum bende de var öle arıza bi aşk ama bende seninki gibi bir melek yok.ah bide araban manuel vites olacaktı ki işte o zaman deyme keyfine gerçi si olsun bide sedan olsun yeter bencede.allah hayırlı uğurlu binmeler nasip etsin güzel si ına...


Sağolun arkadaşlar,

Honda sevgisi gerçekten bambaşka birşey. Doğru düzgün bakacak birini bulamayacağıma kanaat getirip satmamaya karar verdim geçen yıl, duracak benimle bu araba. Ondan gelecek 10 milyara ihtiyacım yok Allaha şükür, veririm 2-3 milyar daha güncel bir canavar olarak devam eder hayatına efsane.

Ali ustama sordum, ''bunu manuel yapabilir miyiz?'' diye. Abi yaparız uğraşıp ama uğraştığımıza değer dedi, muhteşem olurmuş.

Türkiye'ye sunroof+klimalı sedan gelmediğinden otomatik almıştım ama 1994'ün otomatik vitesi opellerin alayının tozunu alıyor!!!