Gönderen Konu: 1990-1991 civic  (Okunma sayısı 9846 defa)

alpyjan

  • Ziyaretçi
1990-1991 civic
« : Aralık 03, 2009, 10:35:21 ÖS »
uzun zamandır 90-91 model hb bi araç arıyorum fakat şüpheyle yaklaştığım bi kaç konu var herşeyiyyle iyi kötü bi araç bulduk diyelim ufak tefek masrafınıda göze aldık.
buradaki öncelik o kasadan alınabiliecek max performansı almak.

aracın üzerindeki bi kaç yüz bin devirmiş motor yerinde başka bir motor uyarlayabilirmiyim,hangisi yada hangileri olur istediğimiz tabiki 1,6 - 1,8 - 2,0 lt motor kullanmak olacak + turbo kit ne olmalı ..
motor değiştiği için ruhsatta nasıl bi problem yaşarım.

kıymetli görüşlerinizi bekliyorum



Time-R

  • Ziyaretçi
Ynt: 1990-1991 civic
« Yanıtla #1 : Aralık 04, 2009, 01:22:10 ÖÖ »
90 - 91 civicte 1.6 motor ne yazikki yok, crx si'de 1.6 motor vardir oda yapilacak turbo kiti t2 yada t3'tur, fakat motoru motor yapan parcalarn her birini genis hacimli koyman lazim

zedrix

  • İleti: 1501
Ynt: 1990-1991 civic
« Yanıtla #2 : Aralık 04, 2009, 01:34:57 ÖÖ »
90 91 yanı ef kasa da sedan d16 motor kodlu usten cıft egzantrık cıft karburator aracım vardı bu motor bıldıgın si-crx motorludur tek farkı emme manıfoldu enjeksıyon sıstemı yerıne cıft karburator ıle beslenmıstır(4000 dd den sonra ıkıncı karburator acar). karburatorun ustunde (dual carburetor) dıye yazar ve karbırator alısılanın aksıne yatay degıl dık konumlandırılmıstır. Karburator konumu ve usten cıft ekzantrık olması sebebı ıle dıger ef kasalardan dırek ayırt edebılırsın.
genelde bu araclar crx harıc 1,4 ve 1,5 motorludur. d16 motora sahıp ef kasa cok nadırdır ve bılınmez bulabılırsen kacırma derım yıne d16 motor kodlu crx ve si lar ıle rahatlıkla yuruyebılecegın bır aractır kullanmıs bırı olarak soyluyorum ve su anda si kullanıcısıyım.
bu araca crx ve si uygulayabıldıgın butun uygulamaları yapabılır hatta karburatorden dolayı daha kolay bır sekılde cok abartmadan turbo uygulaması yapabılırsın. butun motor aksamı egsoz manıfoldu vs. dıger d 16 larla aynıdır tek fark karburatorlu olmasıdır.
su an d16a9 gıbı tam olarak motor kodunu hatırlamıyorum ama 120-125 beygır gıbı bır degere sahıptı motor.

zedrix

  • İleti: 1501
Ynt: 1990-1991 civic
« Yanıtla #3 : Aralık 04, 2009, 02:05:06 ÖÖ »
mesajımı yazdıktan sonra sahıbındende delı gıbı aradım bulamadım :(
kahverengı vardı adam hatta zor bulunan cınsten vs diyede yazmıstı ılan yok su an dedım ya zor bulunur genelde sonradan gumrukten alınan arac bunlar eg kasada 1.5 soch vtec bulmak gıbı bırsey

civelek

  • İleti: 275
Ynt: 1990-1991 civic
« Yanıtla #4 : Aralık 04, 2009, 06:34:06 ÖÖ »
d16 çift karburatör ilk defa duydum bilseydim onun peşine düşerdim valla. peki bu d14 e turbo uygulaması oluyomu sonuçta araç karbüratörlü beyin falanda yok ?

alpyjan

  • Ziyaretçi
Ynt: 1990-1991 civic
« Yanıtla #5 : Aralık 04, 2009, 12:30:16 ÖS »
mesajımı yazdıktan sonra sahıbındende delı gıbı aradım bulamadım :(
kahverengı vardı adam hatta zor bulunan cınsten vs diyede yazmıstı ılan yok su an dedım ya zor bulunur genelde sonradan gumrukten alınan arac bunlar eg kasada 1.5 soch vtec bulmak gıbı bırsey

aynı ilana bende bakmıştım aslında dediğin gibi şimdi göremedim. şimdi sevgili dostlar kısaca anladığımı özetliyim bu araca uygulanabilecek sadece ve sadece o dönemin crx veya si ı kullanmakla sınırlı kalır diyorsunuz yani , örnek olarak 1998-99 vti motoru yada ölçmedim ama bi s2000 motoru uygulamak istesem bu mümkünmü? yeni teknolojiye sahip bi motor uygulanırmı yada genişletip honda dışına çıkarsak bi örnek veriyim izmirde bi ford ka nın kaputunun altında focus sport motoru vardı buna benzer bi uygulamadan bahsedersek ne oranda mümkün.
kabaca komple motor fiyatları 2000-5000 arasında dolaşıyor ama bu konuda şu motorun budur diyebilen varsa sevinirim en nihayetinde sözledikleriniz benim için önemli ölçüde değerlidir. saygılar..


civelek

  • İleti: 275
Ynt: 1990-1991 civic
« Yanıtla #6 : Aralık 04, 2009, 02:21:50 ÖS »
avrupada bu aracın vtecleri mevcut adamlar okadar ajmışlarki ef civic forum sitesi var videoları kıyamet gibi yani tavsiyem vtec motor bulabiliyosan parada harcarım diyosan en mantıklısı ve en sorun suzu o olur ama fren olarak ne yaparsın bilmiyorum :D ben 1.4ü bile durduramıyorum

zedrix

  • İleti: 1501
Ynt: 1990-1991 civic
« Yanıtla #7 : Aralık 04, 2009, 03:31:50 ÖS »
mesajımı yazdıktan sonra sahıbındende delı gıbı aradım bulamadım :(
kahverengı vardı adam hatta zor bulunan cınsten vs diyede yazmıstı ılan yok su an dedım ya zor bulunur genelde sonradan gumrukten alınan arac bunlar eg kasada 1.5 soch vtec bulmak gıbı bırsey



aynı ilana bende bakmıştım aslında dediğin gibi şimdi göremedim. şimdi sevgili dostlar kısaca anladığımı özetliyim bu araca uygulanabilecek sadece ve sadece o dönemin crx veya si ı kullanmakla sınırlı kalır diyorsunuz yani , örnek olarak 1998-99 vti motoru yada ölçmedim ama bi s2000 motoru uygulamak istesem bu mümkünmü? yeni teknolojiye sahip bi motor uygulanırmı yada genişletip honda dışına çıkarsak bi örnek veriyim izmirde bi ford ka nın kaputunun altında focus sport motoru vardı buna benzer bi uygulamadan bahsedersek ne oranda mümkün.
kabaca komple motor fiyatları 2000-5000 arasında dolaşıyor ama bu konuda şu motorun budur diyebilen varsa sevinirim en nihayetinde sözledikleriniz benim için önemli ölçüde değerlidir. saygılar..



motor degıstırme olayına verılen ad swap tır.

motor degıstırme ılk olarak motoru ve sanzımanı kendı aracına bındırmekle baslar bunun ıcın sase baglantılarının yerı degısır.
sonra elektrık ve elektronık aksamı monte edılır
bu ıs ıcın sadece motoru blok halınde bulman yetmez beynı elektrık aksamı vs lazım
en sonunda da ısletırsın motoru proje vs.
bugun sartlarında vtec motor bındırsen yıne 10 ooo tl ye yaklasır fıyat

alpyjan

  • Ziyaretçi
Ynt: 1990-1991 civic
« Yanıtla #8 : Aralık 05, 2009, 01:14:42 ÖS »
bilgiler için teşekkür ederim