Gönderen Konu: 1.6 İES TEKNİK DESTEK  (Okunma sayısı 4068 defa)

wwwosman

  • İleti: 89
1.6 İES TEKNİK DESTEK
« : Şubat 27, 2009, 10:46:03 ÖS »
uzman arkadaşlar 1998 1.6 ies im var.Motorun sıcak olduğu durumlarda aracımı kullanırken vitesleri genelde 5000-5500 devir de yükseltiyorum.Bu durum motor bakımından ileride bir sıkıntı yaratırmı?Bu motor için en iyi devir hangisidir yardımcı olursanız sevinirim...



onur1980

  • onur1980
  • İleti: 1273
Ynt: 1.6 İES TEKNİK DESTEK
« Yanıtla #1 : Şubat 27, 2009, 10:49:04 ÖS »
normal kullanımda okadar yuksek devırlerde vıtes degıstırmeye gerek yok. 2000-3000 arası normal kullanıım ıcın idealdir. yuksek devırde kullanmak hem yakıt olarak zarar hemde motorun daha cabuk yıpranmasına sebep olur.

armi

  • İleti: 1232
Ynt: 1.6 İES TEKNİK DESTEK
« Yanıtla #2 : Şubat 27, 2009, 11:05:12 ÖS »
motor için belirli 1 devir yoktur ama 3500 400 arası idealdir.. bana göre tabikii

altunparmak

  • İleti: 2138
Ynt: 1.6 İES TEKNİK DESTEK
« Yanıtla #3 : Şubat 27, 2009, 11:16:25 ÖS »
yolun durumuna göre 3000-4000 arası normal devri.. ama 5000-5500 devir cevirirsende cebine zararı olur yakıt acısından okadar yaniiii ;)

Mahir TÜRKMEN

  • İleti: 5958
Ynt: 1.6 İES TEKNİK DESTEK
« Yanıtla #4 : Şubat 28, 2009, 12:07:32 ÖÖ »
3000 den sonra istediğin yerde atabilirsin ne kadar 3000+x  o kadar fazla benzin :)

ORKUN

  • İleti: 33
Ynt: 1.6 İES TEKNİK DESTEK
« Yanıtla #5 : Şubat 28, 2009, 11:39:23 ÖÖ »
2500 ve 3500 devir arası iyidir. 2000 devirin altında motor yağ basıncı düşüktür uzun kullanımda hararet yükseltir. 3500 üzerinde nekadar basarsan sürtünme okadar artar yağ basıcı çok yüksek olur yağın özelliğini kaybetmesi hızlanır, yağ  değişim periyotlarını düşürmen gerekir. bunlar düz yol için geçerli yokuş çıkıyorsan 3000 ve 4500 arası idealdir tabi yokuşun dikliği ve araç içindeki ağırlığa göre değişir. wwwosman kardeş nekadar gaz okadar zarar ama arabalar hızlı neyapıcan :)

wwwosman

  • İleti: 89
Ynt: 1.6 İES TEKNİK DESTEK
« Yanıtla #6 : Şubat 28, 2009, 10:10:47 ÖS »
teşekkür ederim arkadaşlar benim kafama takılan uzun yolda aracı kullanırken gazı kesmezseniz devir yüksek oluyor 4000-5000 gibi.Gaza basmazsanızda motor hantallaşıyor.Şehir içinde de motorun yıpranması artıyo deniliyor...

ilkercom

  • Hasan İlker Çom
  • İleti: 1441
Ynt: 1.6 İES TEKNİK DESTEK
« Yanıtla #7 : Mart 03, 2009, 11:07:35 ÖS »
Honda motorlar devirli kullanımı severler. 7000 devir ile 2 saat gittiğimi bilirim. Sadece yağ değişim süreniz kısalır. Yağı sık kontrol edin.
Sarfiyattan bahsetmiyorum bile.

nonstop2012

  • İleti: 4
Ynt: 1.6 İES TEKNİK DESTEK
« Yanıtla #8 : Kasım 11, 2009, 07:56:16 ÖS »
2 sat boyunca 7000 devirle gittiyseniz herhalde depo bitip durmuşsunuzdur. resmen içmiştir :)

yalçınn

  • İleti: 3389
Ynt: 1.6 İES TEKNİK DESTEK
« Yanıtla #9 : Kasım 11, 2009, 08:48:15 ÖS »
honda nın hangi modeli yav bu 7000 devirle 2 saat giden... <nohapy

ilkercom

  • Hasan İlker Çom
  • İleti: 1441
Ynt: 1.6 İES TEKNİK DESTEK
« Yanıtla #10 : Kasım 12, 2009, 03:53:13 ÖS »
 
honda nın hangi modeli yav bu 7000 devirle 2 saat giden... <nohapy

Bursa balıkesir arası gece yağmura yakalandım. yol bir anda 10 15 cm su doldu.
Sağdan gitsem sürekli sollamaya çıkanlar su sıçratıyor ve güç az geldiği için savruluyorduk. 2 sene önce resmen afetti.
3, vites 5000 rpm altına hiç düşmeden 2 saat çok rahat gittim. devir kesiciye 7200  devirde giriyor sanırım.
Rakamlar üç aşağı beş yukarı ama kesinlikle sallama değil. Açık filtre takılıydı. Orjinal filtre kapağını söküp takmıştım o zamanlar. Kesin su çeker demiştim ama bir şey olmadı çok şükür.
Uzun yolda 5000 rpm altında kullanmam zaten. işin ilginç yanı yağ eksiltme ve karartma dışında bir eksisini görmedim.

2 sat boyunca 7000 devirle gittiyseniz herhalde depo bitip durmuşsunuzdur. resmen içmiştir :)

İstanbul balıkesir arası 390 km. bir depo ile ucu ucuna gidiyorum. :D
Hatta bir çok kez 1,5 depo ile gittiğimi bilirim. Malesef her araba gibi içiyor benzini. :D