Dün Balıkesir orjinal Honda Servisine gittim, sorunumu anlattım, araç yolda giderken arada gaz yemiyor yığılma yapıyor kenara çekip 5-10 saniye bekliyorum sonra devir saati tırnak ucu kadar yükseliyor sanki araç nefes alıyor ve normale dönüyor, ayrıca uzun yolda giderken de hani böyle klimayı 1 kademe açarsın da arabanın çokk azz kasıldığını hissedersin ya (üstüne basarak söylüyorum çok hafif bir kasılma-bırakma durumu, herkes hissetmeyebilir ama ben fazlasıyla dikkat ettim ve eminim) işte onu gibi 15-20 saniyede bir kasılıyor-bırakıyor kasılıyor-bırakıyor durumu yaşıyorum dedim.. Aracın normal performansından fazlasıyla memnunum, normal olduğunda resmen uçuyor, hiç zorlanma kasılma olmuyor, bu benim 2.honda'm öncekinin performansı böyle değildi çok iyi biliyorum, bu rampaları çıkarken bile hiç zorlanmıyor ama gaz yemediği, sağırlaştığı zaman da beni kahrediyor dedim..
Usta arabaya bindi bi turladı geldi sorunu o da gördü fakat 4,5-5 saate yakın bir süre boyunca ne yaptı ettiyse sorunun neyden kaynaklandığını bulamadı, zira bu sorunu yaratması muhtemel hemen hemen bütün elemanlar kontrol edildi; bujiler, buji kabloları, distribütör, boğaz kelebeği, filtreler, subapların normal olup olmadığı, trigerin bile sente atıp atmadığı, aracın bilgisayara bağlanıp kontrol edilmesi, lpg'nin bilgisayara bağlanıp kontrol edilmesine kadar herşey yapıldı ama sonuç nafile.. Aracın kontrol edilen her şeyi gayet sağlıklı ve bir çok parçası da yeni değiştirilmiş durumda zaten..
Bütün bu araştırmalardan sonra muhtemel şüpheliler olarak lpg beyni, oksijen sensörü ve elektrik aksamındaki soketlerden birine su girip oksitlenme yapma durumları kaldı..
Lpg beynini şüpheli hale getiren şey araç sadece gazda iken değil benzinde çalışırken de işin içine kendini katması yani benzinde çalışırken de elektronik sinyallerin, tesisatın lpg beyni vasıtasıyla işleme konması (tam açık anlatamamış olabilirim) Yapılacak işlem ise araçta sanki hiç lpg tesisatı yokmuşçasına lpg'yi iptal durumuna getirip aracı orjinal benzinliymiş gibi kullanıp denemek..
Elektrik aksamındaki herhangi bir soketteki oksitlenme de örnek olarak söylersek mesela insan beyninde pıhtı atar da veyahut biyerdeki bi damar tıkanır da insanı nasıl felce varıncaya kadar olumsuz durumlara götürür ya işte bu da onun gibi bir durum mu oluşturdu şüphesi verdiğinden muhtemel şüpheli durumunda..
En son ve de ennn muhtemel suçlu ise oksijen sensörü, serviste aracı bilgisayara bağladığımızda sensör çalışıyor görünüyor ama yola çıkınca durumu değişiyor mu bilemiyoruz çünkü araç boştayken gaz yiyor asla kesiklik falan yapmıyor ama yürürken yani araç yüke bindiğinde gaz yememezlik yapıyor. Oksijen sensörünün ne işe yaradığını uzun uzadıya anlatmaya gerek yok bilenler bilir, genel olarak elektronik bir aksam olup aracın yakıtıyla alakalı "kontrol edici-düzenleyici" niteliğinde en önemli elemanlardan biri olması ve yaşayacağı bir arıza nedeniyle de görevini tam anlamıyla yerine getiremediği durumlarda bahsettiğim soruna yol açabileceğinden en büyük şüpheli..
Oksijen sensörüyle ilgili şöyle bir fikir verildi; sensörün soketini çıkarıp yani sensörü devreden çıkarıp aracı o şekilde test etmek, eğer sensör iptal edildiği halde halâ gaz yememezlik yaparsa demek ki suçlu sensör değil(miş)
En kısa zamanda bunu deneyeceğim ve duruma bakacağım, ayrıca araçta ne kadar elektrikle alakalı soket ve ona benzer aksam varsa hepsini tek tek kontrol ettirip temizleteceğim..
İşlemleri yaptıktan sonra buraya mutlaka yazarım, çünkü hakikaten ilginç ve işin içinden kolay çıkılamayacak bir durum, ayrıca Honda Servisi de eğer problemi teşhis eder ve çözersem benden haber bekliyor çünkü onlar da fazlasıyla merak içindeler :-)
Sizin de fikirleriniz varsa bekliyorum arkadaşlar..