Gönderen Konu: 1.6 ies 4.vites 5.vites yakıt etkisi  (Okunma sayısı 2719 defa)

hsnn26

  • İleti: 44
1.6 ies 4.vites 5.vites yakıt etkisi
« : Nisan 20, 2012, 12:14:12 ÖS »
1.6 ies ler 5.viteste ölü araçlardır. Bu viteste devirlenmek istersek biraz sabırlı olmamız geriyor. Çünkü ekonomi vitesi olarak tasarlanmıştır. Benim aklıma takılan ise şu; 100 km hızla sabit bir hızda yolculuk yaptığınızı ve 5. viteste olduğunuzu düşünelim. 100 km hızda aracınızı bu viteste sabit tutmak için gaz pedalını tabiri caizse ayağımızla okşamamız yetmiyor. Bir alt vitese göre biraz daha fazla pedala basmamız geriyor. 100 km sabit hızda 5 vitesten 4.vitese aldığımızda doğal olarak devrimiz bir miktar yükseliyor. Bu durumda 5. vitestekine göre gaz pedalına biraz daha az basıyoruz.  Biraz daha yüksek devir, daha az gaz pedalı mı? Yoksa daha alt devir, biraz daha gaz pedalı mı? Yakıta etkisi nasıl olur sizce? Neden?



serindurus

  • İleti: 353
Ynt: 1.6 ies 4.vites 5.vites yakıt etkisi
« Yanıtla #1 : Nisan 20, 2012, 02:03:35 ÖS »
dostum adı ustunde ekonomı vıtesı 5. vıtes ...
tabıkı dusuk devır suruste daha az tuketım olur...

hsnn26

  • İleti: 44
Ynt: 1.6 ies 4.vites 5.vites yakıt etkisi
« Yanıtla #2 : Nisan 21, 2012, 12:30:01 ÖS »
dostum adı ustunde ekonomı vıtesı 5. vıtes ...
tabıkı dusuk devır suruste daha az tuketım olur...

5.viteste gaz pedalına 4.vitese göre daha fazla basıyor olmanın bir etkisi olmayacağı kanısındasın öyleyse?

serindurus

  • İleti: 353
Ynt: 1.6 ies 4.vites 5.vites yakıt etkisi
« Yanıtla #3 : Nisan 21, 2012, 02:58:23 ÖS »
dostum adı ustunde ekonomı vıtesı 5. vıtes ...
tabıkı dusuk devır suruste daha az tuketım olur...

5.viteste gaz pedalına 4.vitese göre daha fazla basıyor olmanın bir etkisi olmayacağı kanısındasın öyleyse?

5. viteste dip gaz yapsan bile araba zaten belli bir miktarını yer gazın ...
4 viteste gaz tepkılerı daha iyidir, cunku daha fazla gaz yeme eğilimindedir 5. vitese gore..

kemalsoner

  • İleti: 6
Ynt: 1.6 ies 4.vites 5.vites yakıt etkisi
« Yanıtla #4 : Ekim 18, 2012, 03:44:28 ÖS »
dostum adı ustunde ekonomı vıtesı 5. vıtes ...
tabıkı dusuk devır suruste daha az tuketım olur...

5.viteste gaz pedalına 4.vitese göre daha fazla basıyor olmanın bir etkisi olmayacağı kanısındasın öyleyse?

5. viteste dip gaz yapsan bile araba zaten belli bir miktarını yer gazın ...
4 viteste gaz tepkılerı daha iyidir, cunku daha fazla gaz yeme eğilimindedir 5. vitese gore..

fazla düşük devirde araç normal devrindekinden daha fazla yakıyor öyle de bi durum var arkadaşın demek istediği o. beşinci viteste az yaksın derken daha fazla basıp dördüncü vitesteymiş gibi yakar mı araç onu soruyor

drmoz

  • İleti: 727
Ynt: 1.6 ies 4.vites 5.vites yakıt etkisi
« Yanıtla #5 : Ekim 18, 2012, 08:40:53 ÖS »
Benim de merak ettigim bir konu aslinda.
Ama muhtemelen yeni nesil araclarda siz gaza bir noktadan sonra ne kadar basarsaniz basin ecu motora optimum oranlarda hava ve yakit karisimini gonderiyor. Yani dusuk devirde gaza 1/2 oraninda basmaniz ile 3/4 oraninda basmaniz ya da dip gaz yapmaniz bence tuketimde cok birsey fark ettirmeyecektir. Ancak arac devirlenip de ayni oranda gaza basmayi surdururseniz o taktirde tuketim degeriniz devir oraninda artacaktir diye dusunuyorum.
Nihayi sonuc: tuketimi en cok etkileyen faktor motor devridir bence. (duz yolda gidildigini, yokus falan cikmadiginizi farz ederek)

gecetilkisi

  • İleti: 1998
Ynt: 1.6 ies 4.vites 5.vites yakıt etkisi
« Yanıtla #6 : Ekim 18, 2012, 08:51:10 ÖS »
aynen devir düşük olunca dib ga yapsan bile zengin karışım gitmeyecek sadece o devirde hızlanmak için gerekli yakıtı tüketecektir diye düşünüyorum.

Eren53

  • İleti: 788
Ynt: 1.6 ies 4.vites 5.vites yakıt etkisi
« Yanıtla #7 : Ekim 18, 2012, 11:44:56 ÖS »
5.vites de 110 a sabitlerseniz tam devrini tutturmuş olursunuz

5.vites 110 da benzini-gazı kokluyor gibi bişey

metinh

  • İleti: 166
Ynt: 1.6 ies 4.vites 5.vites yakıt etkisi
« Yanıtla #8 : Ekim 19, 2012, 08:25:04 ÖÖ »
Kaçıncı viteste olursa olsun 2500 devir en ekonomik yakıt harcatır, ama vites yüksek oldukça aynı devirde mesela 5. vites 4. vitese göre daha az yaktırır, rampalara gelince çekmeme bir durum başgösterirse devir 2000 in altına düşürüp zorlamaktansa vitesi bir geriye alıp araç devrini 2000 ile 3000 devir arasında tutmak en idealidir, tabi daha hızlı çıkmak istenirse daha yüksek devirlerde kullanmak kullanıcının isteğine bağlıdır,

Selamlar

serindurus

  • İleti: 353
Ynt: 1.6 ies 4.vites 5.vites yakıt etkisi
« Yanıtla #9 : Ekim 19, 2012, 09:58:36 ÖÖ »
5.vites de 110 a sabitlerseniz tam devrini tutturmuş olursunuz

5.vites 110 da benzini-gazı kokluyor gibi bişey


uzunyol denemelerımde 90 ve 110 hiç bir fark olmadı yakıt yonunden  ...
ama 120 den itibaren fark başlıyor :) yani 3000 devri gecmemek gerekıyor...
2500 devirrin yakıtıyla 3000 inki aynı ...