Gönderen Konu: 1.4 Cİvic Nasıl 1.6 olur hadi bakalım ?  (Okunma sayısı 24652 defa)

Emes

  • İleti: 105
1.4 Cİvic Nasıl 1.6 olur hadi bakalım ?
« : Mayıs 26, 2006, 08:33:59 ÖÖ »
http://www.ayisigi.com.tr/civic4k2000_donanim.asp

Teknik veriler burada

1.4 ve 1.6 nın Çap ve Strok aynı değerlerde
sadece kompresyon değişik

Peki 1.4 ten 1.6 çevrim olur mu ? Duyan , Gören , Bilen ?



VWci

  • İleti: 661
    • http://www.vwtr.net/forum
Ynt: 1.4 Cİvic Nasıl 1.6 olur hadi bakalım ?
« Yanıtla #1 : Mayıs 26, 2006, 08:43:32 ÖÖ »
sikistirmanin hacim ile ilgisi yoktur...

herhalde yanlis teknik veriler..9.1 sikistirma mi olur...:D turbo mu :D

ama eger dogrusa veriler..ilginc derim...

Emes

  • İleti: 105
Ynt: 1.4 Cİvic Nasıl 1.6 olur hadi bakalım ?
« Yanıtla #2 : Mayıs 26, 2006, 07:22:43 ÖS »
Honda Bayisinin sitesi

Evet arkadaşlar fikirleriniz benim için çok kıymetli

VWci

  • İleti: 661
    • http://www.vwtr.net/forum
Ynt: 1.4 Cİvic Nasıl 1.6 olur hadi bakalım ?
« Yanıtla #3 : Mayıs 26, 2006, 08:24:27 ÖS »
yanlis yazmis olabilir...9.1 cok dusuk bir oran..belki 10.1 dir...ya bunlarin hepsi bende vardi..attim dergileri..


VWci

  • İleti: 661
    • http://www.vwtr.net/forum
Ynt: 1.4 Cİvic Nasıl 1.6 olur hadi bakalım ?
« Yanıtla #4 : Mayıs 26, 2006, 08:27:33 ÖS »
sorun ne emes biliyor musun ? sikistirmanin hacim ile alakasi nin olmamasi....yani...sikistirmayi artirsan hacimi artiramazsin......
« Son Düzenleme: Mayıs 26, 2006, 08:28:32 ÖS Gönderen: VWci »

Emes

  • İleti: 105
Ynt: 1.4 Cİvic Nasıl 1.6 olur hadi bakalım ?
« Yanıtla #5 : Mayıs 26, 2006, 08:56:18 ÖS »
Emre  ;)

Bi yerde gordum ama nerde gordum okudum bılmıyorum birisi 1.4 den 1.6 ya hacim arttırdıgını soyluyordu daha saglamasını yapmıs degilim ama acaipte kafamı kurcalıyor nasıl olur nasıl olamaz dıye

Emes

  • İleti: 105
Ynt: 1.4 Cİvic Nasıl 1.6 olur hadi bakalım ?
« Yanıtla #6 : Mayıs 26, 2006, 09:01:35 ÖS »
Suan teknık verılerı tekrar arıyorum dedıgın mantıklı en azından strok falan farklı olmalı yanlıs olabılecegını dusunerek google yapıyorum

ALG

  • İleti: 6375
    • THT
Ynt: 1.4 Cİvic Nasıl 1.6 olur hadi bakalım ?
« Yanıtla #7 : Mayıs 26, 2006, 11:49:46 ÖS »
bore ve strok..

hacim artması için değişiklik gerek bunlarda..

port yükseklik ve port genişliği..


ALG

  • İleti: 6375
    • THT
Ynt: 1.4 Cİvic Nasıl 1.6 olur hadi bakalım ?
« Yanıtla #8 : Mayıs 27, 2006, 12:11:12 ÖÖ »
piston port içindeki yatay alan stroke..

piston port içindeki dikey alan bore..

silindir hacim hesaplaması bore ve stroke alanlarının çarpımıyla bulunur..

Bore Alanı = Bore x Bore x pi

mesela 1.8 lik bir motor hacmini ele alalım..Bore 81 mm ve Stroke 86.4 mm, bunları cm e çevirioruz..

Bore alanı 8.1 x 8.1 x 3.14159 / 4 = 51.53  cm2.

Bir silindirin hacmi Bore alanı x stroke = 51.53 x 8.64 = 445.22 cc

4 silindirli bir motorda toplam motor hacmi 445.22 x 4 = 1780.88 cc

SIKIŞTIRMA ORANI: (her bir silindirin kapasitesi + silindir üst ölü noktadaki patlama hacmi  / silindir üst ölü noktadaki patlama hacmi 

her bir silindirin kapasitesini bilioruz, 445.22
silindir üst ölü noktadaki patlama hacmi ni ise 55.6 cc olarak varsayalım

445.22 + 55.6 / 55.6 = 9,0 sıkıştırma oranı..



« Son Düzenleme: Mayıs 27, 2006, 12:12:18 ÖÖ Gönderen: ALG »

can

  • Ziyaretçi
Ynt: 1.4 Cİvic Nasıl 1.6 olur hadi bakalım ?
« Yanıtla #9 : Mayıs 27, 2006, 01:04:30 ÖÖ »
ZC swap :) temiz 1.6 130hp

ALG

  • İleti: 6375
    • THT
Ynt: 1.4 Cİvic Nasıl 1.6 olur hadi bakalım ?
« Yanıtla #10 : Mayıs 27, 2006, 01:22:36 ÖÖ »
honda yüksek sıkıştırma oranlarını subab zamanlamaları ile alıyor ama veriler biraz tuhaf geldi bana..ayışığı şişirme yapmış olabilirmi acaba?

VWci

  • İleti: 661
    • http://www.vwtr.net/forum
Ynt: 1.4 Cİvic Nasıl 1.6 olur hadi bakalım ?
« Yanıtla #11 : Mayıs 27, 2006, 04:48:28 ÖÖ »
9.1 ise at bir turbo...;) 0.6 bar da kullan pasa pasa....;) :D

VWci

  • İleti: 661
    • http://www.vwtr.net/forum
Ynt: 1.4 Cİvic Nasıl 1.6 olur hadi bakalım ?
« Yanıtla #12 : Mayıs 27, 2006, 04:51:10 ÖÖ »
cok guzel bir grafik vardi bulamadim....

Ahmet Malçok

  • İleti: 95
Ynt: 1.4 Cİvic Nasıl 1.6 olur hadi bakalım ?
« Yanıtla #13 : Mayıs 27, 2006, 10:22:37 ÖÖ »
ben hiç duymadım bu kadar civicleri yakından takip ettiğim halde eğer oluyosa ilginç ve harika derimmm ;D ;D ;D

can

  • Ziyaretçi
Ynt: 1.4 Cİvic Nasıl 1.6 olur hadi bakalım ?
« Yanıtla #14 : Mayıs 27, 2006, 01:22:38 ÖS »
9.1 ise at bir turbo...;) 0.6 bar da kullan pasa pasa....;) :D

1.4 kolları da basınca ne dayanır

ALG

  • İleti: 6375
    • THT
Ynt: 1.4 Cİvic Nasıl 1.6 olur hadi bakalım ?
« Yanıtla #15 : Mayıs 27, 2006, 06:19:57 ÖS »
stock bir civic için bu veriler mümkün değil..

VWci

  • İleti: 661
    • http://www.vwtr.net/forum
Ynt: 1.4 Cİvic Nasıl 1.6 olur hadi bakalım ?
« Yanıtla #16 : Mayıs 28, 2006, 07:25:05 ÖÖ »
9.1 ise at bir turbo...;) 0.6 bar da kullan pasa pasa....;) :D

1.4 kolları da basınca ne dayanır

0.6 ya dayanmaz diyorsan o zaman 0.4 bassin...;)

Emes

  • İleti: 105
Ynt: 1.4 Cİvic Nasıl 1.6 olur hadi bakalım ?
« Yanıtla #17 : Mayıs 29, 2006, 11:31:39 ÖS »
Nette bulamadığım teknik bilgiyi zorla bulduğum orjinal honda civic kitapçığından aktarıyorum

                          1.4 lt                       1.6 lt

Çap x Strok    75mm x 79 mm        75 mm x 90 mm

Sıkıştırma             9.1 : 1                     9.4 : 1

Hacim                1396 cm3                1590 cm3


Bilgiler bu şekilde strok değikişikliğiyle 1.6 olur mu ?

VWci

  • İleti: 661
    • http://www.vwtr.net/forum
Ynt: 1.4 Cİvic Nasıl 1.6 olur hadi bakalım ?
« Yanıtla #18 : Mayıs 30, 2006, 06:55:13 ÖÖ »
kabaca;

krank, piston kolu, ve piston ile yapabilirsin.....sikistirma cok dusuk..guzel bence...

VWci

  • İleti: 661
    • http://www.vwtr.net/forum
Ynt: 1.4 Cİvic Nasıl 1.6 olur hadi bakalım ?
« Yanıtla #19 : Mayıs 30, 2006, 06:55:58 ÖÖ »
tabi blok da kisa degilse...;)

Emes

  • İleti: 105
Ynt: 1.4 Cİvic Nasıl 1.6 olur hadi bakalım ?
« Yanıtla #20 : Mayıs 31, 2006, 01:31:16 ÖÖ »
wvci abi sana teşekkur ediyorum

Sende olmasan kafamda kar yumağı gibi buyuyordu bu soru

Kaç üye  var bilmiyorum ama sen ilgilendin tesekkurler ? Diğerleri hoppp uyumayın yazın

VTEC

  • Administrator
  • *****
  • İleti: 4899
    • http://www.teamhondaturkey.com
Ynt: 1.4 Cİvic Nasıl 1.6 olur hadi bakalım ?
« Yanıtla #21 : Haziran 16, 2006, 09:41:56 ÖÖ »
Bilmiyorum desem ???

VWci

  • İleti: 661
    • http://www.vwtr.net/forum
Ynt: 1.4 Cİvic Nasıl 1.6 olur hadi bakalım ?
« Yanıtla #22 : Haziran 16, 2006, 04:51:31 ÖS »
Nette bulamadığım teknik bilgiyi zorla bulduğum orjinal honda civic kitapçığından aktarıyorum

                          1.4 lt                       1.6 lt

Çap x Strok    75mm x 79 mm        75 mm x 90 mm

Sıkıştırma             9.1 : 1                     9.4 : 1

Hacim                1396 cm3                1590 cm3


Bilgiler bu şekilde strok değikişikliğiyle 1.6 olur mu ?


emes sikistirma cok dusuk...dusuk basincli bir turbo uygulamasi yapilabilir...;)

benim bu hondalar hakkinda pek bilgim yok ama mesela bahsettigin 1.4 polo ; 1.6 polo olayi olsaydi...oluyor derdim...;)

bence yapilabilir ama ozellikle yedek parca programindan bakmak lazim bloklar birebir ayni mi ya da bu makinalarla cok hasir nesir olmus birileride bilir bunu..

yalniz stroke layinca makinayi biraz devir cevirme yetemegi azalir ama tork artisi olur dogal olarak....;)


DzinaJ

  • Ziyaretçi
Ynt: 1.4 Cİvic Nasıl 1.6 olur hadi bakalım ?
« Yanıtla #23 : Temmuz 01, 2006, 02:08:31 ÖS »
valla güzel bilgiler nedim VWci sağolasın devamını bekleriz...

LEVENTBABA

  • Ziyaretçi
Ynt: 1.4 Cİvic Nasıl 1.6 olur hadi bakalım ?
« Yanıtla #24 : Ağustos 30, 2006, 06:43:15 ÖÖ »
Motor hacmi butun silindirin hacmi degil pistonun yaptigi yer degistirmenin hacmidir. 1.4 de piston 79 mm yol katediyormus. 1.6 da 90mm.

1.4 un sikistirma orani dogrudur. Eski nesil motorlarda reliability guvenligi saglamak amaciyla daha dusuk sikistirmalar olurdu. Bu 79 mm lik stroke da 7.nesil civiclerden daha cok devir yapmasini aciklar. Tum hacim   10.1 iken 9.1 ine kadar piston vikiyormus yani silindirin uzunlugu (79/9.1)*10.1 dir. 87.7 mm. Buna 12 ye 1 sikistirsak mesela (ki gunumuz teknolojisinde bile cok zor) yeni strok degerimiz 87.7*12/13 = 81 mm olur.  Motor hacmide 1430 cc ye cikar 1396 dan.

1.6 icinde benzer sekilde 90/9.4*10.4 yapilabilr bu da 99.6 mm yapar. Gene 12 ye 1 olsa 91.9 mm motor hacmide 1624 cc olur.

Sikistirmayi arttirarak cok buyuk hacim artisi (1.4 den 1.6 ya) olmaz yani. Bahsettigin seyi yapmak icin motoru taslamaya verirler. Ama bu islem de kullanilan malzemenin ozelliklerini degistirdiginden (plastik deformasyon) cok guvenli degildir. Fazla detaya inmeyim.