ben bilmeden konuşmuyorum imprezanın motorundan bahsediyorum ve şanzıman oranını herhangi bir araçta o kadar yüksek tutman olanaksız.Zaten öyle bir şanzıman uygun olsa vteclerde öyle olmazmıydı bana teorik bilgi verirsen sevinirim niçin diğer araçlar 2.viteste 120ye çıkamıyor.Böylece bende öğrenmiş olurum değilmi ve şanzıman aralığının uzun veya kısa olmasının sebeplerinide açıklayabilirsen çok sevinirim şimdiden sağol burda bilgi paylaşıyoruz.
birincisi sana sunu sorıyım sanzıman oranını herhangı bı aracta uzun tutman nıye olanaksız?
ikincisi sanzımanın uzun veya kısa olusu o aracın uretım amacına bağlıdır bunun bırcok sebebı vardır ornegın ekonomı veya performans amaclı uretımler vb..
ucuncusu ıkıncı vıteste 120 yapan sadece sti değildir (onun yaptıgındanda emın degılım ya neyse) ıkıncı vıteste 120 yapmak cokta aman aman bısey degıl bence..
ben doğru olmadığını ispatlamaya çalışıyorum ancak savunma moduna geçenler oluyor aslında sorduğum soruların cevabını yine ben veriyorum.
1-oranları tutman olanaksız çünkü motorun gücü elverişsizdir.Hondada veya başka 1.6 2.0 2.5 cc ve düşük beygirli torklu araçlarda uzun tutmanın hiç bir anlamı olmaz.Dersenki ferrariye koyuyorum uzun aralıklı şanzıman o zaman tamam.Çünkü ferrari 340 basar.sallıyorum 1de 80 2de 140 yaparsın o ayrı.Bizim bindiğimiz araçlarda oranlar uzun olamaz.(Herhangi bir araç olarak bizim bindiğimiz araçları kastediyorum hiç bir araçta olmaz demiyorum)
2-teknik bilgi istedim ancak performans ekonomi demişsin açıklık getirirmisin sanıyorumki sen makina mühendisi veya motorlardan anlayan bir ustasın doğrumu düşünüyorum değilsen dahada uzatmaya gerek yok.
3-ben sana sadece impreza yapar demedim 1.cevabımda ne demek istediğimi anlamışsındır ve 2.viteste 120 yapmak çok aman aman birşeydir herkese nasip olmaz öyle motorlu araçlar
4-insanlar yanlış bilgilendiriliyor forumdaki üyelerden konuya açıklık getirmeleri için ricada bulunuyorum.Bu konuya bir dahada cevap yazmıyorum çünkü yalan yere savunanlar var.