Gönderen Konu: 06 vtec2 ES otm. hk.  (Okunma sayısı 2089 defa)

rallier_61

  • İleti: 171
06 vtec2 ES otm. hk.
« : Eylül 12, 2008, 07:32:49 ÖS »
arkadaşlar araç üzerinde yapmak istediğim birkaç ufak değişikilk hakkında görüşlerinize ihtiyacım var..araç 9.000 kmye girmek üzere.
öncelikle aracı hem ben hen de ailem ortak kullanıyoruz,orjinalliği fazla bozmadan,konfor-yoltutuş açısından ilk  başta kule gergisi ve de monroe standart amortisör seti düşünüyorum.şu an spor yay takma gibi bir düşüncem yok zira araç yeterince yere yakın ve daha da basmak istemiyorum,yeri gelince full yükle stabil yola girecek memlekette..yürür aksamdaki bu değişiklikleri düşünmemin sebebi aracın süratli otoyol kullanımlarında girilen kasis iniş-çıkış v.s. de arkasının zıplamasının sönümlenmemesi,bir diğeri de kule gergisiyle virajlarda kulelerin esneyerek saseye bindirdiği yükü azaltmak,direksiyon hassasiyet ve tepkisini arttırmak.genelde vtec2lerde AP marka kule gergisi görüyorum ki muhtemelen ben de bunu tercih edeceğim..aracında hiç monroe amortisör ve ön kule gergisi kullanan oldu mu,olduysa izlenim ve tavsiyeleriniz nelerdir??maliyet ne olur? ayrıca orj. amörtisörlerin sertliğinden mi olsa gerek yoksa km dolayısıyla yürür aksamın henüz tam oturmasığından mı olsa gerek çukur-tümsek v.s.de darbe emişi vasat,osya ki yaylar gayet yumuşak..? düşündüğüm diğer bir değişiklik ise bagaj kapağı üstü spoiler,ama çıta seklinde, uygulandığı yüzeyle tamamen birleşik olanlardan.bu sadece görünüş amaçlı.aerodinamike katkısı olacağını sanmıyorum,bu uygulamanın maliyeti nedir ve kapak üzerinde fazladan yapacağı ağırlık kapağı rampa v.s. eğimli zeminlerde kullanırken sorun yaratır mı? ben yurt dışına çıkacağım ve aracı ailem kullanacak bu nedenden şu an bunlarla kısıtlı  yapmak istediklerim..artık izinden izine kullanacağım aracı..



rallier_61

  • İleti: 171
Ynt: 06 vtec2 ES otm. hk.
« Yanıtla #1 : Eylül 12, 2008, 10:59:42 ÖS »
arkadaşlar biraz araştırma yaptım;arka süspansiyonun zıplama sorunu monroe marka standard amortisörle giderilmekle beraber,önlere tavsiye edilmiyor.sebebi ise önde z rot ayarları v.s. ince ayarların bozulabilme ihtimali sonucu oluşabilecek düzen bozuklukları imiş..yani önlere sadece kule gergisi yaptıracağım ve maddi açıdan da daha iyi olacak,orjinalliği de fazla bozulmamaış olacak..karar safhasından sonra uygulama safhası geliyor ve bunu ist.göstepe köprüsü üzerinde bulunan Halil beyin işlettiği honda servisinde yaptırmayı düşünüyorum,parçaları nereden temin edeceğim ise muamma.. :P ama hiç belli olmaz serviste fikrimi değiştirip ön amortisörleri de monroe yaptırabilirim,ne de olsa Halil bey honda emeklisi.. :D araç em,n ellerde olunca uygulamaların boyutu da değişebilir..  birdahaki sefere de orj.de bulunan michelin pilot primacy 195 65 r15 lastiklerimi aynı boyutlarda kalarak bridgestone er300lerle değiştirmeyi düşünüyorum.michl.pilotların ıslak zemindeki yere basışı berbat,ailemle giderken yarı spin attım :(