Gönderen Konu: NEDEN YENİ KASA HONDA JAZZ  (Okunma sayısı 13057 defa)

bosphourus07

  • İleti: 184
NEDEN YENİ KASA HONDA JAZZ
« : Nisan 08, 2011, 08:38:34 ÖS »
Neden Yeni Honda Jazz?

Öncelikle her seyi bir tarafa birakin bir araçtan ne isteriz?

Bir çok markada ve modelde standart olarak sunulmayan ESP(VSA) Özelligi Honda jazz da standart olarak sunuluyor bu çok büyük bir artidir.
Avrupa da insan hayatinin ne kadar önemli oldugunu bu özelligi firmalara zorunlu standart yaptirmalarindan anlayabiliriz.
Türkiye de malesef bu özellik daha taninmis degildir.

Peki nedir bu Honda'nin bize standart olarak sundugu ESP(VSA) ?


---------------------------------------------------------------------------------------------------------

ESP(VSA) Sayesinde ölümler %30 oraninda azalmistir...

Sifir otomobil satin almaya karar verdiniz. Fiyat ve boyutlar kadar güvenlik kriterini de göz önünde bulunduruyorsunuz.
ABS, hava yastiklari anlasilir da bu ESP’de neyin nesi?Simdi bunun için 1000-1500 YTL daha fazla vermeye deger mi?
Onun yerine bir sunroof çok daha fiyakali olurdu. Iste bu tip ikilemleri ortadan kaldirmak ve ESP’nin önemini hafizalara kazimak için
minik bir arastirma yaptik. Uzun sekliyle Elektronik Stabilite Programi, bilinen kisaltilmis haliyse ESP…
Bundan tam on yil önce tanistigimiz bu teknolojik ekipmanin kahramanlariysa Bosch ve Mercedes…
1995 yilinda S600 Coupe modelinde standart olarak sunulan bu sistemi inceleyen otomobil üreticileri kisa süre içinde kendi ürünlerine tasidilar.
On yil önce Mercedes’in ancak amiral modelinde kullanabildigi bu sistem, simdilerde mini siniftaki otomobillerin bile donanim listesi süslüyor.
Gelelim ESP’nin yaratilis öyküsüne…

Hikayemiz ‘50’ li yillarin sonuna kadar uzaniyor.Çogumuz, ESP'nin adini ilk defa Mercedes A sinifi otomobillerin takla atma
hatasindan sonra duyduk. Otomobil dergilerinin yaptigi slalom testlerinde, aracin ani manevralarda takla atmasinin ardindan
Mercedes, bütün A sinifi otomobillere bu sistemi takarak soruna çözüm getirdi.

O zamanki Mercedes sef mühendisi Fritz Narlinger, tekerleklerin bosa dönmesini engelleyen bir sistemin patentini almisti.
Ancak o yillarda bunu gerçeklestirebilecegi bir teknoloji (sensörler, isletim sistemleri) bulunmuyordu. ESP’nin fitili 1978
yilinda Mercedes’in ABS sistemini bulmasi ve bunu otomobillerinde kullanmaya baslanmasiyla ateslendi.

Lastiklere müdahale eden ilk elektronik sistem olan ABS kisa sürede gelistirilerek 1981 yilinda çekis kontrol
sistemi adindaki ASR yaratildi.ASR sistemi kalkis aninda tekerleklerin bosa dönmesini önlüyordu. Ama hala ESP’nin
elektronik düzenegi kurulamamisti. Bazi firmalar ESP benzeri çalisan hidrolik ve mekanik sistemler üzerinde çalismalarini
sürdürüyordu. Bunun sonucunda kilitli diferansiyel olarak tabir edilen teknolojiler dogdu. Takvim yapraklari 1994 yilini
gösterdigindeyse tamamen elektronik olarak çalisan ilk stabilite kontrol sistemi ortaya çikti
.
Isveç’te buzlu bir göl üzerinde tanitilan Mercedes S600 Coupe iste bu hayati güvenlik ekipmanini tasiyordu.
Otomobil dairesel pistte savrulmadan dönerken, sistemi tasimayan ayni otomobil bir türlü izinde ilerleyemiyordu.
Prömiyerin bir yil sonrasindaysa ESP sistemi S600 Coupe modelinde standart olarak sunulmaya baslandi.
Ardindan Mercedes’in tüm modellerinde yer verildi. Bosch, ESP teknolojisini diger mark alara da pazarlayarak
sistemin tüm dünyada yayilmasini sagladi. Ilk yillarda 8 kg gibi bir agirliga sahip olan ESP’nin 2002 yilinda tanitilan
sekizinci jenerasyonunda agirlik

2.3 kg kadar düsürüldü.

ESP nasil çalisiyor?

ESP'nin çalisma prensibi aslinda çok basit. 4 teker de birbirinden bagimsiz gaz verebilme ve fren yapabilme yetenegine sahip.
Tabii ki biz bunu 4 tane gaz ve 4 tane fren pedaliyla yapmiyoruz. Ani manevralarda aracin fiziksel dengesinin bozulmasi sonucunda
tekerlerden biri ya da birkaçi kayma egiliminde bulunup araba savrulmaya basladigi anda, ESP sistemi devreye giriyor ve arabanin
kaydigi yöne, dogrultuya bagli olarak ilgili tekerlege gaz veya fren uyguluyor.

ESP sistemi temelde tekerleklere yerlestirilen bir kaç adet sensör, isletim bölümü ve müdahale bölümünden olusuyor. Sensörler önden
veya arkadan kayma durumundan bos dönen tekerlegi tespit ediyor. Ardindan bu bilgiyi sistemin kalbine gönderiyor. Isletim bölümü kaymanin
düzeyini belirleyerek hangi tekerleklere ne miktarda fren basinci uygulayacagini belirliyor. Sonra frenlemeyi yapacak üniteye bu bilgileri
gönderip gerekli frenlemenin gerçeklesmesini sagliyor. Fren uygulanan tekerlek yere tekrar güç iletmeye baslayarak, otomobilin izine
dönmesini sagliyor. Yasam kurtarma konusunda iddiali olan ESP sistemiyle donatilan Mercedes marka araçlar geçtigimiz yil yüzde 42
oraninda daha az kazaya karismis. Amerikan Otoyol Güvenlik Idaresi (NHTSA) tarafindan 1997-2002 yillari arasini kapsayan baska bir
arastirmaya göreyse; savrulmadan dolayi yasanan ölümcül kazalar ESP sayesinde yüzde 30 oraninda azalmis. SUV sinifindaki kaza
oranindaki azalmaysa yüzde 63’lere kadar yükseliyor.

Yeni Honda jazz'in 2 versiyonunda da ESP(vsa) özelligi , 8 hava yastigi ve otomatik klima standart olarak sunulmaktadir.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Yeni Honda jazz EURONCAP Testinden 5 Yildiz aldi.





Dis dizayn ilk bakista bir devrimden çok, evrimin izlerini tasisa da, bu incelikli görünüs degisikligi, yepyeni Honda Jazz’i ataga
kaldiran binlerce degisikligin yalnizca küçük bir parçasini olusturuyor. Bir önceki Jazz modelinin merkezi yakit deposu yerlesimi
ve dünyayi kendine hayran birakan Sihirli Koltuklar özellikleri aynen korunuyor. Orta sinif bir araçla boy ölçüsen kabin genisligi
gibi en iyi özellikler aynen korunurken, yeni Jazz diger her alanda bir yenilige imza atarak, çitayi daha da yukarilara tasidigi gibi,
basarilarini supermini segmentinde de taçlandiracaginin sinyallerini veriyor. Bir önceki nesil elliden fazla ödüle lâyik görüldügü gibi,
2001’de piyasaya ilk çikisindan bugüne iki milyonun üzerinde bir satis rakamina ulasmis bulunuyor.



Daha genis, ‘cab forward’ stili gövdesi görselligi daha da arttirirken, özellikle arka diz mesafesi ve bagaj hacmi Jazz’in daha da
genislediginin birer göstergesi. Sihirli Koltuklar artik tek bir hareketle yatirilabiliyor ve artik bu çok yönlülükleri de bagaj
bölmesindeki Çift Bölmeli Bagaj özelligiyle bütünlesiyor.

Honda ACE (Ileri Uyumluluk Mühendisligi) ürünü gövde yapisi, aktif ön koltuk kafaliklari ve VSA (Araç Denge Kontrol Sistemi)
ve benzeri daha yüksek seviye güvenlik ekipmanlari bulunuyor. Daha genis lastikler, revize edilmis süspansiyon ve daha uzun
aks araligi/daha genis tekerlek izi bir yandan aracin çevikligini, diger yandan da sürüs konforunu arttiriyor. Ve yeni 90 PS 1.2-litre
ve 100 PS 1.4-litre i-VTEC motorlari performans karakteristiklerini yukari tasirken, yakit tasarrufunu ve CO2 emisyonlarinda da
1.2-litre ve 1.4-litre motorlar için sirasiyla 5.1 ve 5.3 l/100 km gibi benzersiz seviyelere çekiyor, CO2 emisyonlarinda da ciddi
düsüs sagliyorlar. 1.2 litre motorun CO2 emisyonlari 129g/km’den 120g/km’ye, 1.4 litre motorun CO2 emisyonlari da 137g/km’den
manuel sanzimanlarda 123g/km’ye, i-SHIFT sanzimanlardaysa 120g/km’ye kadar düsüyor.

Iki yeni motorla daha yüksek yakit tasarrufu ve daha düsük CO2 emisyonu
Daha güçlü yeni motorlar,siradisi bir ekonomiye sahipken, yakit tüketimini azaltmak istiyen hatta dizel modellerin tüketimini
yakalamak isteyen müsterilerin beklentilerini karsilamak üzere dizayn edildi. Tasarruf ve sürüs keyfi arasindaki denge sinifinda essiz.
Honda’nin VTEC degisken valf zamanlamasi teknolojisine sahip olan 4 silindirli 1.2 ve 1.4 litre motorlar 5 ileri manuel sanzimanla donatildi.
Ayrica 1.4 lt. motora Honda’nin direksiyondaki pedallardan degistirilebilen i-SHIFT 6 ileri otomatiklestirilmis manuel sanzimani da eslik etmekte.

Önceki modelinin 78 beygir güç üretmesine karsilik 6.000 devrin biraz üzerinde 90 beygir güç üreten 1.2 lt. motorun torku da 110’dan
114 Nm’ye yükseldi. Bunun yaninda karma kullanimda 100 kilometrede 5.5 lt.’den 5.1 lt.’ye düsen yakit tüketimine paralel olarak CO2
emisyonu da 129’dan 120 gr/km.’ye gerilemis durumda.

100 beygir ve 127 Nm torklu yeni motor da ayni duruma sahip. Önceki 83 beygir ve 119 Nm tork üreten i-DSI motorla karsilastirildiginda
manuel sanzimanli modelde yakit ekonomisinin 5.3 lt/100km’ye geriledigi (önceki 5.8 lt/100km) ve i-SHIFT yari-otomatik manuel
sanzimanla donatilan da ise 5.2 lt/100km (önceki 5.9 lt/100km CVT) seviyesine düstügü görülmektedir. CO2 oranlari da sirasiyla
137 ve 139 g/km’den 124 ve 122 g/km’ye düstü.

Yakit ekonomisini maksimize etmek için görsel bir uyari ile en iyi vites geçis zamanlasini saglayan ve Accord’da da bulunan SIL
(Geçis Uyari Lambasi) manuel sanzimanli modellere adapte edildi.

Sanzimanlar
1.2 ve 1.4-litre modeller, bir evvelki 5-vites manuel sanzimanin daha sportif bir sürüs tecrübesi ve daha yüksek yakit tasarrufu
saglama üzere optimize edilmis vites oranlariyla gelistirilmis bir sanziman modeliyle donanimlidir.

Kilit iyilestirmeler arasinda revize edilmis debriyaj pedali stroku, üçüncü disli üzerinde vites yükünü minimize edici karbon-tip
sekronizör, düsük kavrama diski eylemsizligiyle daha düzgün vites degisimi ve daha iyilestirilmis aritim yer alir.

Manuel sanziman donanimli modellerde, en son Honda Accord modelinde de bulunan, devir saatinin içinde yer alan yeni SIL
(Vites Geçis Uyari Lambasi) özelligi bulunuyor. Sürücüye yakit tasarrufunu maksimize etmeye yönelik olarak, en iyi vites
degistirme noktasina görsel yönlendirme saglarken, yakit tasarrufunda gözle görülür iyilestirmeler sagladigi kanitlanmistir.

i-SHIFT (6-ileri otomatiklestirilmis manuel sanziman)
5-vites manuel vites kutusunun yani sira, 1.4-litre motor, Honda’nin en son i-SHIFT sanzimaniyla da uyumludur.
Bu araç sinifinda ilk kez kullaniliyor olan 6-ileri otomatiklestirilmis manuel sanzimanda, bir tam otomatik sanzimanin
veya CVT’nin (sürekli degisken sanziman) saglayabileceginin de üzerinde bir yakit tasarrufu sagliyor. Bu birim, ilk kez
Civic modelinde denenmis olan sistemin, düsük vites degistirme süreleri, daha yumusak vites geçisleri ve daha akilli
otomatik mod vites mantigi ile gelistirilmis bir modelidir.

Yeni cab forward tasarimi ve arttirilmis boyutlar
3900 mm uzunlugu, 1695 mm genisligi ve 1525 mm yüksekligiyle, yeni Jazz, süperminilerin stilini, kompakt MPV’lerin de
kullanisliligini kendinde toplayarak, bu iki araç sinifi arasinda kendine özel bir mevki ediniyor. Tam yükseklik ayni kalirken,
yeni Jazz’in uzunlugu 55 mm, genisligi – az da olsa – 20 mm arttirilmis. Dingil araligindaki – 50 mm – ile ön – 35 mm – ve
arka – 30 mm – tekerlek araliklarindaki artislar, sürüs sabitligine katki sagliyor. Bu boyut artislarina ragmen, 9.8 m’lik dönüs çapi
eski Jazz’dan daha genis olmayip, görüs mesafesindeki iyilestirmelerle birlikte, yeni Jazz eskisine nazaran daha gelismis sehir içi
kullanim becerilerine sahip.

Yeni ACE gövde yapisi
Giderek bütün Honda ürünlerine yayilmakta olan bir konsept olarak, ACE (Ileri Uyumluluk Mühendisligi) gövde yapisi daha da
etkin güvenlik performansi sagliyor. Gövde yapisi, özellikle de poligonal ana sasi, farkli boyutlarda ve konstrüksiyonlardaki
araçlar arasindaki yanlis hizalamanin olumsuz etkisini azaltmaya yardim ederken, çoklu enerji absorpsiyonu yollari darbe
enerjisini yayarak, kabin deformasyonunu engelliyor.

Jazz, çarpy?ma enerjisini da?ytarak yolculary %20 daha çok koruyan %42 yumu?ak çelikten yapylmy? ya?am alanynyn çevresine in?a edilir.

Tochigi otomobil çarpy?ma testi tesisinde geli?tirilen, Geli?mi? Uyumluluk Teknolojisi™ (ACE™) gövde yapysy artyk, Honda’nyn güvenlik
zyrhyndaki iyi yapylandyrylmy? silahydyr. Yeni Jazz, çe?itli gerçek çarpy?ma ko?ullarynda yolcular için koruyucu koza yaratan bu son derece
etkili teknolojiden yararlanan en son modeldir. Bu çarpy?ma ko?ullary arasynda, farkly yükseklik, a?yrlyk ve iskelet yapysyna sahip araçlaryn
önden çarpy?masy da vardyr.

Jazz’yn ACE™ gövde yapysy; son derece verimli, enerji emici poligonal çapraz kesitli yan çerçeve, çarpy?ma enerjisinin üst kysmyny
emen bölme paneli (üst çerçeve) ve kazaya kary?an araçlaryn iskeletlerinin ayny seviyede kalmasyna yardym eden alt elemandan
meydana gelir. Bu gövde, kabin deformasyonunu önledi?i gibi, Jazz ile ba?ka bir aracyn güvenlik yapylary arasynda dikey ya da yanal
düzeyde yanly? hizalanma meydana gelme olasyly?yny da azaltyr. Bu yapy, kabin bütünlü?ünü korumak için ayryca yan darbe
performansyndan faydalanan ola?anüstü sa?lamlyk sa?lar.



Hava Yastyklary

Tüm modellerde ön, arka, yan ve tam boy perde hava yastiklari ile çift kademe ön-gergili ön koltuk emniyet kemerleri
standart olarak sunuluyor. Ön yolcu hava yastigi ise çocuk koltugu kullanilmasi durumunda iptal edilebiliyor.
Emniyet kemeri uyaricilari ise ilk defa Jazz’da hem ön hem de arka koltuklar için bulunuyor. Ayrica ön koltuklarda
arpismalardan dogacak boyun hasarlarini minimuma indiren aktif kafaliklar bulunmakta.

Sol ve sag arka koltuklardaki iki ISOFIX baglantilari, tavandaki baglama kancalari da, çocuk koltugu kurulumuna olanak sagliyor.

Hem daha genis, hem daha rafine, hem de daha fonksiyonel kabin
Orijinal Jazz’in kompakt süspansiyonu ve merkeze monteli yakit deposuyla daha fazla yük hacmine olanak saglayan
yaratici iç düzenlemesinin yani sira, yeni modelin arttirilmis dis boyutlari, araç içi konforun yeni bir asamaya tasindiginin göstergeleri.

Arka koltuk yolcularinin diz mesafesi artik 37 mm daha genis, ön ve arka yolcu koltuklari arasindaki mesafe de 30 mm arttirilmis.
Gövde boyutundaki az da olsa artis, omuz boslugunda önde 44, arkadaysa 43 mm artis sagliyor.

Görüs mesafesinde de gözle görülür bir artis var. Incelmis A-sütunlariyla, daha genis ön cam bir önceki modele nazaran
üç kat daha genis kelebek camlari daha rahat bir sürüs saglarken, geri çekilebilir koltuk basliklari arka cam görüsü önündeki
tüm engelleri ortadan kaldiriyor.

Sihirli Koltuklar artik tek bir dokunusla yatirilabiliyor
Bir önceki Jazz modelinin yenilikçi ‘sinema’ stili arka koltuklarinin popülerligi ortadayken, Honda’nin yeni modelinde de benzer
bir düzenlemeye gitmis olmasina sasmamali; ama ayni isleyis prensibinin yani sira, tek hareketle yatirilabilme özelligiyle
en yeni Sihirli Koltuklar artik daha da kullanisli. Bundan böyle, arka koltuklari yatirmak için ön koltuklari öne çekme derdi yok.
Aksine, koltuk arkasina neredeyse sifir olan koltuk basliklari sayesinde, 2:1 bölünmüs arka koltuklar, en geriye yatik hallerinde
bile, ön koltuklara degmiyor.

Yeni Çift Bölmeli Bagaj (1.4-litre modeller)
Yeni Jazz’daki Sihirli Koltuklarin benzersiz kullanisliligi, Honda CR-V’dekinin benzeri prensiplere dayali esnek bir bagaj
laniyla bütünlesiyor. Lastik tamir kitiyle donanimli, 1.4 modellerde standart olan Çift Bölmeli Bagaj özelligi, çift mafsalli
bir panelle gizli bir zemin alti bagaj alanini – Düzenli Mod – kullanima sokuyor. 230 mm derinlikli, 64 litre kapasiteli alt
kompartman spor malzemeleri ve sivi maddeleri koymak için ideal. Üzeri kapandiktan sonra diger ise diger yüklere bulasma
riski de bulunmuyor.

Zemin tamamiyla kaldirilarak veya arka koltuklara dayali katlanarak, derinligin tamamini kullanima açiyor – özellikle uzun boylu
objeler için ideal (Uzun Mod), alternatif olarak, panelin tamamini arka koltuklara dayali katlamak yerine, panelin arka kismi
katlanarak, yarim yükseklikte bir yük rafi, böylece de çifte yük hacmi – Üst/Alt Modu daha agir yükler asagi, daha hafif yükler
yukari rafa konabilecegi gibi, ortaya çikan yük agi, sekilsiz yüklerin etrafa dagitilmadan, derli toplu tasinabilmesi için kusursuz
bir olanak sagliyor.

Lastik tamir kitiyle birlikte 399 litrelik toplam bagaj hacmi (VDA), bazi kompakt MPV’lerinkinden daha büyük ve süpermini
ektöründe sinifinin lideri konumunda. Bir önceki Jazz’in bagaj hacmiyse toplamda (VDA) 380 litreydi.

Rafine kabin ortamiYüksek kaliteli, keyif veren dokunma hisli materyalleri, stilize dizayni ve zevkli renk seçimleriyle, yeni
Jazz’in kabini kullanicisinda sinifinin üzerinde bir araç hissi uyandiriyor.

Daha iyi destekli, daha konforlu ön koltuklar, sürücü ayakligi, yüksekligi ayarlanabilir sürücü koltugu, derinligi ve yüksekligi
ayarlanabilir direksiyon, ve daha genis arka koltuklar, daha keyifli ve ferah bir kabin ortamini saglayan özelliklerden yalnizca
birkaçi. Ekstra ses yalitimi ve daha esnemez gövdesi, yeni Jazz’i içinde olmaktan keyif duyulan diger özellikler arasinda.
Gerçek bir genislik hissi yaratmak için, Jazz 1.4 EX’e özel arka koltuklara dek uzanan panaromik tavan genis bir gökyüzü
görüsü sagliyor. Isiyi emen camlar ve güçlü günes gölgeligi, kabin konforunu bütün bir yila yayiyor.





battalgazi

  • İleti: 997
Ynt: NEDEN YENİ KASA HONDA JAZZ
« Yanıtla #1 : Nisan 08, 2011, 09:42:09 ÖS »
Güzel paylaşım olmuş teşekürler..

bosphourus07

  • İleti: 184
Ynt: NEDEN YENİ KASA HONDA JAZZ
« Yanıtla #2 : Nisan 08, 2011, 09:56:28 ÖS »
 önemli değil..:))
Güzel paylaşım olmuş teşekürler..

qvzd

  • İleti: 213
Ynt: NEDEN YENİ KASA HONDA JAZZ
« Yanıtla #3 : Nisan 08, 2011, 10:06:10 ÖS »
yeni jazzların jantları süper jantlarından bulabilirmiyiz acaba?

bosphourus07

  • İleti: 184
Ynt: NEDEN YENİ KASA HONDA JAZZ
« Yanıtla #4 : Nisan 08, 2011, 10:08:07 ÖS »
 araştırmak lazım cıkmacılarda mutlaka perte ayrılan olmuştur
yeni jazzların jantları süper jantlarından bulabilirmiyiz acaba?

ÇaVuŞ

  • İleti: 452
Ynt: NEDEN YENİ KASA HONDA JAZZ
« Yanıtla #5 : Nisan 09, 2011, 10:44:25 ÖÖ »
Güzel Paylaşım Abi Bilgilendirdin Bizi Sağolasın ..

adnyldz

  • İleti: 1429
Ynt: NEDEN YENİ KASA HONDA JAZZ
« Yanıtla #6 : Nisan 09, 2011, 11:13:18 ÖÖ »
ellerine sağlık abi yararlı bilgiler teşekkürler.

vtec26

  • İleti: 60
Ynt: NEDEN YENİ KASA HONDA JAZZ
« Yanıtla #7 : Nisan 09, 2011, 12:25:40 ÖS »
ellerine sağlık abi yararlı bilgiler teşekkürler.
çok doğru söylüyosun dostum aynen katılıyorum..I Love jdm..

eminbagci

  • İleti: 52
Ynt: NEDEN YENİ KASA HONDA JAZZ
« Yanıtla #8 : Mayıs 16, 2011, 01:27:45 ÖS »
Valla yakıtda fena değil 2 hafta önce 90 km sabit hızla geldiğimde 4.7 lt gördüm. yakıt olayı çok iyi Adana`dan Beylikdüzüne gelirken Bağaj ve arka koltuklar çakılı şekilde yüklü geldim. 1,5 depo ile geldim. Pozantı geçidinde (9 km rampa çıkıyorsun) falan gayet başarılıydı.

senersongur

  • İleti: 47
Ynt: NEDEN YENİ KASA HONDA JAZZ
« Yanıtla #9 : Eylül 08, 2011, 08:59:41 ÖS »
City'de de 4.3-4.5 litre/100km değerini yakalayabiliyorsunuz.

phebe

  • İleti: 1
Ynt: NEDEN YENİ KASA HONDA JAZZ
« Yanıtla #10 : Ekim 19, 2011, 11:53:19 ÖS »
güzel paylaşım eline ve aklına sağlık  :artis

hondaciwic

  • İleti: 1795
Ynt: NEDEN YENİ KASA HONDA JAZZ
« Yanıtla #11 : Ekim 20, 2011, 01:36:02 ÖS »
güzel paylaşım +100000000