Gönderen Konu: JAZZ YAĞ SORUNU  (Okunma sayısı 3139 defa)

vhdttn

  • İleti: 4
JAZZ YAĞ SORUNU
« : Haziran 13, 2016, 12:05:41 ÖS »
Arkadaşlar Merhabalar,

2.5 sene önce 2.sahibinden 2005 model Honda Jazz 1.4 ES Aldım.
Aldığım hafta içinde yağını (Castrol 5-30 ), filitrelerini v.s değiştirdim. Hemen akabininde BRC Marka LPG taktırdım.
Bir dahaki periyodik yağ değişimi için ustaya gittiğimde yağı değiştirdi. (Castrol 5-30 ) Fakat yağın azaldığını belirtti.
Normalde bazı ustalar 10.000 de bir yağ değişimini uygun buluyorlar. Ben LPG Olduğu için 8000 de bir gidiyorum.
2. periyodik yağ değişimine gittiğimde (yine 8000-9000 arası birşeydi.) Tabi yağ lambası yanıp sönüyordu. Usta 1 bardak yağ çıktığını belirtti.
Gelmeseydiniz motoru yakardınız v.s gibi şeyler söyledi. Yanlış yağ konulduğunu 10-40 konulması gerektiğini belirtti. Bu şekilde yağı, filitreyi v.s değiştirdi
Takip et kaçağı falan var mı diye. Kontrol ediyorum altan kaçak v.s yok. Değişimden 5.000 km sonra düz zeminde çubuğu çekip baktım. Yağ yok.
Fakat lamba falan yanmıyor. Geçen hafta götürdüm, çok az yağ kaldığını ve normal olmadığını söyledi. Altına felan baktı kaçak yok. Boştayken son seviye gaz verdi, Yağ yakma felan yok ve  Eksozdan anormal duman çıkmıyor dedi.

Sorunun motordan kaynaklandığını, indirilmesi gerektiğini bunun için tahmini 5000- 6000 tl arası masrafı olacağını söylüyor.
Bu arada aracım şu anda 125.000 de. Aldığımdan bu yana 20.000 km yaptım.

Yardımlarınızı rica eder, Değerli görüşleriniz için Saygılarımı Sunarım.

« Son Düzenleme: Haziran 13, 2016, 12:07:57 ÖS Gönderen: vhdttn »



988_honda

  • İleti: 232
Ynt: JAZZ YAĞ SORUNU
« Yanıtla #1 : Haziran 14, 2016, 08:24:59 ÖÖ »
vtec 2 var bende.servise,yağcılara,özel honda servislerine hangi yağ konulması gerektiğini birçok kez sordum.hemen hemen hepside 10w 40 dediler.ben tam sentetik 5w 30, 0w 40, 5w 40 gibi kaliteli yağ koymak istıyorum dediğimde koyalım ama eksiltir dediler.bende hep 10w 40 koydum.çok sükür hiç sıkıntı yasamadım.

vhdttn

  • İleti: 4
Ynt: JAZZ YAĞ SORUNU
« Yanıtla #2 : Haziran 14, 2016, 11:52:14 ÖÖ »
5 ay önce zaten 10-40 koyduk. Yinede eksiltmesi normal mi?
Usta motoru indirmemiz gerektiğini söylüyor.
Yardım lütfen.
« Son Düzenleme: Haziran 14, 2016, 11:54:05 ÖÖ Gönderen: vhdttn »

vtec08

  • İleti: 551
Ynt: JAZZ YAĞ SORUNU
« Yanıtla #3 : Haziran 14, 2016, 02:13:20 ÖS »
geçmiş olsun öncelikle..125 bindeki honda motorunun yağ yakması normal bir durum değil.eger eksozdan mavimsi duman atmıyorsa ve yağ kokusu yoksa motorunuzda bir sıkıntı yoktur.uzun süre 10-40 kullanılan yağın akabinde yağ değişirse motorda yağ eksiltmesi normal bir durumdur.en az 30 bin kilometre sonunda aracınız yeni yağa alışacak ve sekman boşlukları tekrar dolup yağ yakma azalacaktır.motordan kesin şüpheniz varsa motor kompresyon değerlerine baktırın..ayrıca honda jazz için fabrika değerleri ne ise o yağı kullanın.çok soğuk erzurum gibi ilde yaşıyorsanız 5-30 yada 0-30 kullanabilirsiniz.fakat zaten ekonomi küçük sınıftaki aracınıza gereksiz yere pahalı yağ koymanın anlamı yok ..sıcak bir ilde yaşıyorsanız kışın eksilere düşmüyorsa 10-40 a devam edin.benim tavsiyem mobil 1 10 -40..
« Son Düzenleme: Haziran 14, 2016, 02:14:23 ÖS Gönderen: vtec08 »

vhdttn

  • İleti: 4
Ynt: JAZZ YAĞ SORUNU
« Yanıtla #4 : Haziran 14, 2016, 04:46:25 ÖS »
Teşekkür ederim ilginiz için. Bodrumda yaşıyorum havalar burada malum baya sıcak oluyor.
benden öncede tahminim 3 veya 4 defa 5-30 kullanılmış. 6000 km önce 10-40 koydurttum.
Eksozdan herhangi bir duman çıkmıyor yağ kokusa felanda olmuyor.
Benim anlamadığım bu yağ nereye gidiyor. Bahsettiğiniz sekman boşluklarına mı gidiyor acaba.
Expretiz raporu alınabilecek yerlerde motor yüzdesine bakıyorlar. Oradan motor değerine bakıp öyle karar verelim diyorsunuz yani.

Bu arada gittiğim usta sorunun benden kaynaklı olmadığını önceki sahiplerinin araca yanlış yağ veya zamanında yağ koymadıklarından kaynaklandığını belirtti. Ne kadar doğru olabilir bilemiyorum.

vtec08

  • İleti: 551
Ynt: JAZZ YAĞ SORUNU
« Yanıtla #5 : Haziran 15, 2016, 07:19:58 ÖÖ »
ustanızın aracın geçmişini bilmesi zor bir durum tahmin yuruterek konuşmuş.Daha iyi bir motor ustası yada honda servise giderseniz bujilerin sökülüp yağ yakma ve yakmama durumuna bakılarak motor hakkında daha sağlıklı yorum yapılabilir.sorunun tam olarak ne olduğunu anlamadan usta mantığıyla çözüm aramak yanlış bir durum.en yakın honda servisinden yardım almak çok daha mantıklı..sonuç olarak motorunuzda bir sıkıntı olduğunu düşünmüyorum.ayrıca servisin vereceği yağ viskositesine de uyunuz.ekspertiz raporu ile motor hakkında sağlıklı yorum yapmak yanlış olur.çünkü aşınmış sekman araları yağ ve kurum ile kapalı olabilir test sonucu doğruyu yansıtmaz..en iyisi resmi honda servisinde kompresyon testi
« Son Düzenleme: Haziran 15, 2016, 07:22:39 ÖÖ Gönderen: vtec08 »

psk.selman

  • İleti: 123
Ynt: JAZZ YAĞ SORUNU
« Yanıtla #6 : Haziran 15, 2016, 08:34:02 ÖÖ »
Accord aracım şuan 251bin kmde aldığımda 235bindeydi ve 10 40 yağ konuluyordu. O durumda bile az bir eksiltmesi vardı önemsemedim. 5 30a geçiş yaptım ki aracın altı olduğu gibi yağlanmaya başladı. Karterden ve krank keçesinden yağ kaçağı tespit edildi. Şuan üzerinden 2bin km geçmiş olmasına rağmen şuan zerre yağ eksiltmesi yok. Yani demek istediğim motoru düzgün bir araç yağ eksiltmez.

Siz ustanızı değiştirin birde onlara baktırın. Mutlaka bir yerde kaçak vardır.

vtec08

  • İleti: 551
Ynt: JAZZ YAĞ SORUNU
« Yanıtla #7 : Haziran 15, 2016, 10:02:06 ÖÖ »
Ayrıca segmanlarda da aşınma varsa silindir kompresyon basıncı azalacaktır. Motorda yapılacak ölçümler ve kontroller sonucu supap kaçakları hakkında da bilgi sahibi olabilirsiniz. Araçta yapılan uzun kilometreler sonucu aynı marka ve viskozitede yağ kullanılarak kompresyona yardımcı ve yağ sızıntılarını da engelleyen faydalı kurumlar oluşmuştur. Motor yağının markasının ve viskozitenin değişmesi durumunda yeni motor yağı markasında bulunan farklı özelliklerde kimyasal katkılar eski faydalı kurumları yakar ve motor yağı da bu kurumların yanmasıyla eksilmeye başlar. Faydalı kurum oluşumunun yeniden, yeni marka ve viskozite yağ ile tekrar oluşması ise birkaç yağ değişim süresinde olabiliyor ve bu da motorlarda yıpranmaların artmasına neden oluyor. Otomatik şanzımanın vites geçişlerinde sorun varsa şanzıman yağının kontrol edilmesi gerekiyor. Ancak şanzıman yağı seviyesi tam ise revizyon gerekebilir ve yenileştirme de gerekebilir.BU metni Otohaber dergisi teknik servisinden alıp koydum.umarım bi nebze daha jağ konusunda bilgi sahibi olmuşunuzdur.

vhdttn

  • İleti: 4
Ynt: JAZZ YAĞ SORUNU
« Yanıtla #8 : Temmuz 04, 2016, 01:29:39 ÖS »
Arkadaşlar çok teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için. Geç cevap verdiğim için kusura bakmayın.
Motor kazası geçirdim bileğim kırıldı. Şu anda alçıda inşallah 20 gün sonra alınacak. :ağlaa
verdiğiniz bilgiler doğrultusunda ustamı değiştirip ona göre bakalım ne çıkacak.

vtec08

  • İleti: 551
Ynt: JAZZ YAĞ SORUNU
« Yanıtla #9 : Temmuz 05, 2016, 10:09:16 ÖS »
Geçmiş olsun.