Gönderen Konu: jazz buji değişimi  (Okunma sayısı 19298 defa)

integtant_83

  • İleti: 375
jazz buji değişimi
« : Mayıs 16, 2011, 08:53:51 ÖS »
2007 Jazz buji değişimi için km sınırı var mı yoksa çekiş ve yakıttan mı (kullanıma göre) anlaşlır ve kilometre sınırı buna göre esneyebilir ya da kısalabilir? Bildiğim kadarıyla bu araclarda 8 buji var. garantiden dolayı yetkili servise değiştireceğim. Ortalama ne tutar  bilgisi olan arkadaşlara...



srkns

  • Serkan's
  • İleti: 1372
Ynt: jazz buji değişimi
« Yanıtla #1 : Mayıs 16, 2011, 08:58:04 ÖS »
her 40.000 km de bir değişir.
NGK BKR6E-11
8 adet buji 54 TL+KDV di en son, işçilik hariç sadece parça fiyatı

integtant_83

  • İleti: 375
Ynt: jazz buji değişimi
« Yanıtla #2 : Mayıs 16, 2011, 09:02:19 ÖS »
bu işlemi yetkili serviste değilde özelde yaptırsam maliyet farkına değer mi?  Yetkili servistekiler bu yazdığınız rakamdan uçuk fiyat söylemişlerdi,  garanti olmasa hiç uğramayacağım

srkns

  • Serkan's
  • İleti: 1372
Ynt: jazz buji değişimi
« Yanıtla #3 : Mayıs 16, 2011, 09:08:49 ÖS »
işçilik süresi olarak ne kadar söylemişlerdi size?
Honda servislerinde saatlik ücret 63TL+KDV yani 74 TL,
dışarda yaptırmak elbette daha cazip,
yanlız bujilerin sıkma torkuna dikkat etsinler mutlaka (18 nm katalog değeri)

integtant_83

  • İleti: 375
Ynt: jazz buji değişimi
« Yanıtla #4 : Mayıs 16, 2011, 10:01:09 ÖS »
işçilik süresi olarak ne kadar söylemişlerdi size?
Honda servislerinde saatlik ücret 63TL+KDV yani 74 TL,
dışarda yaptırmak elbette daha cazip,
yanlız bujilerin sıkma torkuna dikkat etsinler mutlaka (18 nm katalog değeri)
İşçilik süresi vermediler. PEriyodik bakımla beraber bujiler için 600'e yakın rakam çıktı, şaşırdım civic bakımı daha az tutuyordu. Jazz la yakıttan kısarken bakımla dengelendi maliyet

srkns

  • Serkan's
  • İleti: 1372
Ynt: jazz buji değişimi
« Yanıtla #5 : Mayıs 16, 2011, 10:43:19 ÖS »
buji içinde ayrı fiyat alın isterseniz, aklınızda soru işareti kalmasın.
8 buji sökme/takma max. 1 saati bile bulmuyor normalde, ama Honda'da tanımlı olan işçilik süresi nedir bilmiyorum.

ercan_wrc

  • İleti: 26
Ynt: jazz buji değişimi
« Yanıtla #6 : Temmuz 03, 2011, 11:36:38 ÖS »
honda jazz mı?city mi bu bahsettiğiniz?

ercan_wrc

  • İleti: 26
Ynt: jazz buji değişimi
« Yanıtla #7 : Temmuz 04, 2011, 07:52:15 ÖÖ »
honda jazz mı?city mi bu bahsettiğiniz?
ve aracınız otomatik mi düz mü?

srkns

  • Serkan's
  • İleti: 1372
Ynt: jazz buji değişimi
« Yanıtla #8 : Temmuz 04, 2011, 05:56:07 ÖS »
jazz veya city fark etmez sonuçta ikiside 1.4 i-dsi aynı motora sahip, benim asıl şaşırdığım şehirdışında 7,9lt yakması.. iddia ediyorum o araçta bir sorun var. jazz kullandığım için körü körüne savunmuyorum, jazzcikardeşler.com da da çeşitli konu başlıklarında detaylı görebilirsiniz.
Benim aldığımda aracın üzerinde açık hava filtresi vardı, orj. takmak istedim hava filtre kazanını kaybetmiş, bu yüzden bende açık filtreyle devam ettim, bir de geniş taban lastikle ofsetli jant vardı, onlarda kalkışlarda ve rampalarda çekişten bir nebze düşüş yaşatıyor. Bunlara rağmen şehiriçi max. 6,4 lt şehirdışı ise min. 3,4lt yakıt tüketimiyle kullanıyorum, hatta resim değil video kayıtları bile mevcut. Yakıt konusunda hemfikir olamasamda yol tutuşu gene olarak zayıf olduğunu duydum ama şikayetim yok, sanırım benim lastiklerden dolayı, yol ve lastik sesi malesef biraz rahatsız edici düzeyde..
ve 7,9lt ye az bile diyen hangi servis merak ettim doğrusu.
ki otomatik vites desek, cvt şanzımanlarında manuel ile çok farkı olmadığını hatta şehirdışı kullanımda 7 speed mode alındığında 90/100km/h hızda 1,700rpm civarında giderek 4 lt nin altında yaktığını gözümle gördükten sonra..

Honda dediğimizde aklımıza  gelen performans, güç çağrısını teşkil eden civic, type-r gibi araçlarla uzaktan yakından alakası olmadığını hatırlatmak isterim. VTEC sistemi olmayan 8 valf, tamamen şehiriçi ulaşım, pratik kullanım için tasarlanmış bir araçtır.
Manuel vites dişli oranlarından bahsetmeme gerek yok sanırım, 5.vites 60 km/h ile giderken araba 6.vitesi istiyorum edasıyla inliyor..

Benim amacım performansdan ziyade ekonomiydi, dizel araçların ağır bakım masraflarını göz önünde bulundurarak jazz ı tercih ettim, yakıt yönünden çok memnunum, 50 tl ile karma 185-195km yol yapabiliyorum.

İlk buluşmada dilersende yol bilgisayarını sıfırlarız kullanıp değerleri görebilirsin.

kopernik

  • İleti: 13
Ynt: jazz buji değişimi
« Yanıtla #9 : Mayıs 07, 2012, 07:46:38 ÖS »
serkan hocam senin arabanda lpg yok heralde. ama gende sorayım dedim bende de 2008 model elite manuel vites var lpg düşünüyorum da hangi marka takılır en uygun bu işi yapan yer neresidir ? ve en önemlisi randıman alabilirmiyim ?

srkns

  • Serkan's
  • İleti: 1372
Ynt: jazz buji değişimi
« Yanıtla #10 : Mayıs 08, 2012, 12:20:53 ÖÖ »
evet, lpg yok aracımda, kendi kullanım/hesap kriterlerime göre gerek duymadığım için taktırmayı düşünmedim ama yine de araştırdım, taktıran arkadaşlardan olumlu/olumsuz yorumlarını aldım, okudum. Burada reklam içerikli olacağı için belki forum gereği yasaktır ama sadece jazz kullanıcılarının oluşturduğu bir forum sitesi mevcut belki sizde bilirsiniz, orada 40 küsür sayfalık yorumlar yapıldı tartışıldı, şu markadır diyemeyeceğim size ama bugün taktırmak istesem BRC ilk sırada yer alır. Arkadaşların yorumlarından edindiğim bilgiye göre çoğunluk hatta herkes memnun kalmış, randıman almışlar, yanılmıyorsam bir atiker kullanıcısı rölantide titreme, vites düşürme esnasında yığılma gibi sıkıntılar yaşamış onda da manifoldda ufak bir oynama ile çözmüşler. Size daha sağlıklı referans olabilecek kişiler mevcut, yanlış yönlendirmek istemem sizi.

kopernik

  • İleti: 13
Ynt: jazz buji değişimi
« Yanıtla #11 : Mayıs 19, 2012, 10:58:56 ÖS »
serkan hocam teşekkürler. yorumların için sana bir şey daha soracağım lastik konusunda  . lastiklerin değişme zamanı geldi biraz araştırdımda potenza artık üretilmediğinden turanza lacağım yanlız 185 55 15 ölçülerinde lastik tanesi 250 tl ye geliyor ve bütçeyi aşıyor ama lastikçi tanıdık diyorki turanza 195 50 15 verelim diyor (tanesi 150 tl )senin lastiğine göre 1cm daha kalın , ama herhangi bir sorun olmaz diyor .sende de jazz vardı bildiğim kadarıyla bizim arabalarda lastiğin 195 50 15 ölçülerinde olması sorun olurmu yakıt tüketimini etkilermi sende de anladığım kadarıyla geniş lastikler var belki yardımcı olabilirsin  teşekkürler .

srkns

  • Serkan's
  • İleti: 1372
Ynt: jazz buji değişimi
« Yanıtla #12 : Mayıs 19, 2012, 11:25:23 ÖS »
rica ederim. ben aracı 2.el olarak aldığımda üzerinde mabor sport jet2 195/50/15 lastik vardı, yol tutuşundan çok memnundum forumlarda Jazzın zayıf yol tutuşunu okuduğumda aracı daha yeni tanıdığım için şaşırmıştım, boş yolda sert hareketlerde yapmıştım hatta araç hiç çizgisini bozmadı, lastiklerden kaynaklı olduğunu düşünüyorum. Dediğiniz gibi 185/55/15 için fiyat aldığımda takımı 1.000 lira civarlarında çıkıyor, bu lastik ebatıda az bulunduğundan ve jazz, renault modus, corsa njoy serisi gibi çok az araçta bulunduğundan biraz maliyetli.
Şu an sac jantlarla beraber orj. ebatlarına döndüm (LS modelde kullanılan 175/65/14) aracın çekişi ve ivmelenmesi hissedilir düzeyde arttı fakat eski lastiklerimle girdiğim virajları aynı hızda bu lastiklerimle girmek güven vermiyor diyebilirim,
Bir miktar aracınızın çekişini düşürebilir, lastik yanağı inceleceğinden dolayı yoldaki titreşimleri sönümleme oranıda azalarak yol sesi bir miktar artabilir, avantaj olarakda taban genişliği artacağından yol tutuşunuzu bir miktar artırabilir bu ölçüler. Çok abartı bir ölçü olmadığı için motoru/şanzımanı yormaz, yakıt tüketimini çok az etkileyebilir bir depoda 1 lt kadar. Birde lastikleri alırken üretim haftası/yılı ibarelerine dikkat etmenizi öneririm.
« Son Düzenleme: Mayıs 19, 2012, 11:28:47 ÖS Gönderen: srkns »