jazz veya city fark etmez sonuçta ikiside 1.4 i-dsi aynı motora sahip, benim asıl şaşırdığım şehirdışında 7,9lt yakması.. iddia ediyorum o araçta bir sorun var. jazz kullandığım için körü körüne savunmuyorum, jazzcikardeşler.com da da çeşitli konu başlıklarında detaylı görebilirsiniz.
Benim aldığımda aracın üzerinde açık hava filtresi vardı, orj. takmak istedim hava filtre kazanını kaybetmiş, bu yüzden bende açık filtreyle devam ettim, bir de geniş taban lastikle ofsetli jant vardı, onlarda kalkışlarda ve rampalarda çekişten bir nebze düşüş yaşatıyor. Bunlara rağmen şehiriçi max. 6,4 lt şehirdışı ise min. 3,4lt yakıt tüketimiyle kullanıyorum, hatta resim değil video kayıtları bile mevcut. Yakıt konusunda hemfikir olamasamda yol tutuşu gene olarak zayıf olduğunu duydum ama şikayetim yok, sanırım benim lastiklerden dolayı, yol ve lastik sesi malesef biraz rahatsız edici düzeyde..
ve 7,9lt ye az bile diyen hangi servis merak ettim doğrusu.
ki otomatik vites desek, cvt şanzımanlarında manuel ile çok farkı olmadığını hatta şehirdışı kullanımda 7 speed mode alındığında 90/100km/h hızda 1,700rpm civarında giderek 4 lt nin altında yaktığını gözümle gördükten sonra..
Honda dediğimizde aklımıza gelen performans, güç çağrısını teşkil eden civic, type-r gibi araçlarla uzaktan yakından alakası olmadığını hatırlatmak isterim. VTEC sistemi olmayan 8 valf, tamamen şehiriçi ulaşım, pratik kullanım için tasarlanmış bir araçtır.
Manuel vites dişli oranlarından bahsetmeme gerek yok sanırım, 5.vites 60 km/h ile giderken araba 6.vitesi istiyorum edasıyla inliyor..
Benim amacım performansdan ziyade ekonomiydi, dizel araçların ağır bakım masraflarını göz önünde bulundurarak jazz ı tercih ettim, yakıt yönünden çok memnunum, 50 tl ile karma 185-195km yol yapabiliyorum.
İlk buluşmada dilersende yol bilgisayarını sıfırlarız kullanıp değerleri görebilirsin.