Gönderen Konu: Honda city/jazz süspansiyon sertliği/sorunu  (Okunma sayısı 13488 defa)

MhondaElit

  • İleti: 68
Honda city/jazz süspansiyon sertliği/sorunu
« : Kasım 08, 2011, 03:39:15 ÖÖ »
Arkadaşlar en ufak çukuru, tümseği geçerken sanki o tekerleğin içerisinde seyahat ediyormuş gibi hissediyorum. Örneğin bir set'ten geçerken arabanın ön lastiği seti geçtikten sonra yere basmıyor adeta yere düşüyor, arkalarda öyle. En ufak bir tümsekten güreş tutarmışçasına yorulmuş ve rahatsız bir şekidle geçiyorum. Ne dersiniz araç 50 binde yeni diyebilir miyiz süspansiyonlar için. Birde bu honda cirty'lerde normal mi ve çözümü varmı? Yardımcu olursanız sevinirim...



hondaciwic

  • İleti: 1795
Ynt: Honda city/jazz süspansiyon sertliği/sorunu
« Yanıtla #1 : Kasım 08, 2011, 08:13:25 ÖÖ »
suspansıyon ıcın daha erken

hondaciwic

  • İleti: 1795
Ynt: Honda city/jazz süspansiyon sertliği/sorunu
« Yanıtla #2 : Kasım 08, 2011, 05:43:41 ÖS »
altı surter gıbımı oluor mustafa

MhondaElit

  • İleti: 68
Ynt: Honda city/jazz süspansiyon sertliği/sorunu
« Yanıtla #3 : Kasım 09, 2011, 02:54:17 ÖÖ »
Yok be abi ya. Böyle tümsekten geçince lastik boşluğa düşüyor. En ufak sertliği içerde hissettiriyor. Birde hafif bozuk yolda giderken sanki ön takımlar bozuk gibi bir durum oluyor. Takur takur sesler geliyor böyle...

MhondaElit

  • İleti: 68
Ynt: Honda city/jazz süspansiyon sertliği/sorunu
« Yanıtla #4 : Kasım 09, 2011, 02:54:59 ÖÖ »
Süspansiyon için erken derken, daha yeni ilerde mi açılır demek istiyorsun turgut

jarduk

  • İleti: 8
Ynt: Honda city/jazz süspansiyon sertliği/sorunu
« Yanıtla #5 : Kasım 24, 2011, 07:34:43 ÖS »
CİTY'NİN DAR VE GENİŞ OLMASINDAN DOLAYI YOL TUTUŞUNU ARTIRMAK İÇİN SÜSPANSİYONU SERT YAPILMIŞ. SANKİ BOZUK YOLDA GİDERMİŞ GİBİ TAKIRTI TUKURTU HİÇ BİTMİYO! BENCE YAPCAK BİŞEY YOK. BU ARADA AMORTİSÖRLER GAZLI. YAĞLI OLMADIĞI İÇİN PATLAK OLUP OLMADIĞINI GÖZLE ANLAYAMAZSIN. BİR BİLENE KONTROL ETTİRMENİ TAVSİYE EDERİM. KİB...

saday20

  • İleti: 156
Ynt: Honda city/jazz süspansiyon sertliği/sorunu
« Yanıtla #6 : Kasım 25, 2011, 07:32:33 ÖÖ »
Bu olaydan bende müzdarip im kardeş, daha 1.5 yaşında olan aracımdan ben de şüpheleniyorum bazen acaba amortisörler mi patladı diye ama işin aslı arkadaşların dediği gibi amortisörler yol tutuş için sert yapılmış en büyük sebep bu, birde aracındaki lastikler fabrika lastiğimi? benimkiler fabrika lastiği o yüzden birazda lastiğin sertleşmesinden dolayı daha da sert amortisör darbesi hissediyorum (lastikler dunlop sp31 diye dandik bir lastik), bu araçlarda amortisör sertliğini azaltmanın çaresi kalın yanaklı yumuşak lastik kullanmak gibi geliyor bana, lastik yanağı küçüldükçe amortisör darbeleri direk aracın kasasına biner, ben ekonomik durumumu ayarlayınca yumuşak bir lastik alıp bundan bir nebzede olsa kurtulmayı düşünüyorum.

MhondaElit

  • İleti: 68
Ynt: Honda city/jazz süspansiyon sertliği/sorunu
« Yanıtla #7 : Kasım 25, 2011, 10:55:15 ÖÖ »
Anladım dostlar arabanın dar ve geniş olmasından kaynaklanan bir sebepten dolayı süspansiyon sert olabilir. Böyle frene basmaya geciktiğin zaman bir setten geçince amortisörler arabadan fırlayacakmış gibi oluyor dolayısıyle cıkan o takırtı içimi burkuyor :). Ben istiyorum ki sessiz bir şekilde insin yere hissttirmesin. Jarduk dostum teşekkür ediyorum en kısa sürede serbvise götüreceğim. Saday dostum 2. el aldığım için arabayı lastikler berbat. 1 tanesi 2005 üretimi çıkma toyo. 1 tanesi 2009 çıkma bridgestone. 1 tanesinin markası yok yıl 2009. Sonuncusu da yokohama 2007. Yani fabrika çıkışlı hiçbir lastik yok üzerinde. :(:(

saday20

  • İleti: 156
Ynt: Honda city/jazz süspansiyon sertliği/sorunu
« Yanıtla #8 : Kasım 25, 2011, 04:47:57 ÖS »
Oooo sen daha ne şikayet ediyorsun öyle çeşit lastikle tabiki sert olur, her lastiğin kendine göre esneme durumu var, hepsi farklı çalışıyor sende. Sana tavsiyem gidip 4 tane yumuşak kaliteli lastik al bak göreceksin nasıl değişecek konfor.

jarduk

  • İleti: 8
Ynt: Honda city/jazz süspansiyon sertliği/sorunu
« Yanıtla #9 : Kasım 26, 2011, 12:54:20 ÖÖ »
arkadaşlar lastik ebatları ile yaptığım araştırmamın asıl sebebi (bende 2009 city es otm var) yanal rüzgarlarda direksiyon hakimiyetinin kaybolması ve yolda gezinti. aracın dar ve yüksek olması buna sebep. ayrıca üst model dediğimiz es'nin ön teker izi -1,6mm ve arka teker izi -1,5mm alt model ls'ye göre daha dar. ls model daha geniş. bu nedemek, rüzgar ve sürat arabayı havaya kaldırıyor ve kopuk uçurtma gibi gideceği yeri kestiremiyorsun demek oluyor. bu yüzden 50 yanak konusunda ısrarcı davranıyorum. ayrıca 50 yanak ara numara olduğu için her markada yol örnek bridgestone lassa gibi. lastiğin yumuşak olması ses olayını baya etkiliyor buna katılıyorum.

jarduk

  • İleti: 8
Ynt: Honda city/jazz süspansiyon sertliği/sorunu
« Yanıtla #10 : Kasım 26, 2011, 12:56:48 ÖÖ »
LASTİK EBATLARININ ETKİLERİ
Aracınızın orijinal lastik ölçüleri otomobil üreticileri tarafından bazı kıstaslar düşünülerek belirlenmiştir. Bunlar konfor, yol tutuş, frenaj, benzin tüketimi ve ürün maliyeti gibi konuların harmanlanması ile size sunulur. Çoğu otomobiller fabrikadan kalın yanaklı ve orta kalite lastikler ile çıkarlar. Peki, daha iyi bir frenaj ya da hızlanma için yapılması gereken nedir?

En iyi hızlanma ve benzin tüketimi için en ince tabanlı lastik tercih edilmelidir. Neden mi ?

katılım bisikletlerini düşünelim. Tüm katılım bisikletleri incecik lastiklerin üzerinde giderler. Dağ bisikletlerinde ise kalın güvenli lastikler tercih edilir. Bunun sebebi çok basittir. Lastiğin yer ile teması ne kadar az ise, sürtünme de o kadar az olur. Böylece en az yakıt tüketimi ve hızlanma sağlanmış olur. Tabi ki bisikletlerde patinaj gibi bir sorun olmadığı için otomobillerin taban ölçüleri en az patinaja kalacak şekilde belirlenir. Aynı zamanda frenaj ve yol tutuş özelliklerini de düşündüğümüz zaman, lastik tabanını daha da kalınlaştırmamız gerekecektir. Çünkü asfalt ile temas azaldıkça hızlanma performansı artacak, ancak fren ve yol tutuş performansı azalacaktır.

Peki hızlanmayı etkileyen yalnızca lastiğin taban ölçüsümüdür? Tabii ki hayır... Lastiğin çapı orjinal ölçüsünden küçüldükçe, aracın hızlanma performansı artacaktır. Ancak teorik olarak son hız düşecektir. Her aracın şanzımanı bitirecek kadar yüksek güçlere sahip olmadığını biliyoruz. Ancak yine düşünmemiz gereken nokta, patinaj sorunudur. Bunun için çözüm ise doğru taban ve doğru yanak seçimidir.

Jant ağırlığı ise düşünmemiz gereken üçüncü noktadır. Ağır jantlar hızlanmayı düşürdüğü gibi, direksiyon tepkisinin yavaşlamasına ve benzin tüketiminin artmasına sebep olurlar. Bu yüzdendir ki hafif ve dayanıklı jantlar her zaman pahalıdır. Bilmeniz gereken nokta ise performansa ihtiyacınız olduğu noktada, onlara gerçekten ihtiyacınız olduğudur.

EN İYİ DİREKSİYON TEPKİSİ VE YOL TUTUŞ PERFORMANSI
İş en yüksek yol tutuşa geldiğinde, önem vermemiz gereken başka bir nokta daha ortaya çıkar; Jant ölçüsü. Büyük jant ve dar yanaklı lastikler performans için gereklidir. Taban ölçüsü de artacaktır. Tabii ki aşırıya kaçmadan! Burada da yine dikkat etmemiz gereken nokta, jant boyutunu değiştirirken lastik çapının değişmemesi ya da istediğimiz yönde değişmesidir. Küçük çaplı ölçü ufaltmalar ile hızlanmamızı arttırabiliriz. Böylece büyük jant takarak hem hızlanmamızı geliştirmiş oluruz, hem de yol tutuşumuz artar.

LASTİK DOT KALİTE NOTLARI
Tüm lastiklerin üzerinde lastiğin kalitesini anlatan yazılar mevcuttur.Bu notların anlamlarını bilmek size lastik seçiminde fikir verecektir.

TREADWEAR: Bu değer lastiğin üzerinde genellikle 180-380 arası rakamsal verilerle gösterilir. Kısaca lastiğin aşınma değeri olarak adlandırılır. Rakam küçüldükçe kauçuk yumuşar ve tutunma kabiliyeti artar. Yükseldikçe ise lastik ömrü artar ancak tutunması azalır. İyi bir ultra yüksek performans lastiğinin treadwear değeri genellikle 300’ün altında olur.


TRACTION: Traction, lastiğin yere teması sırasında sağladığı kavrama değeridir. Ürünün test ortamında ve olması gereken çalışma koşullarında (hava,lastik ve asfalt sıcaklığı, basınç değerleri vs.) elde edilmiştir. Üreticinin kendi ürünleri arasında belirlediği, diğer üreticiler ile karşılaştırılmayan bir değerdir. Bu değer rakamsal olarak değil, en iyiden en kötüye AA - A - B - C şeklinde harfler ile belirtilir...

TEMPERATURE: Isı değeri skalasıdır. En yüksek A en düşük C olarak adlandırılır. A değerindeki bir lastik, yüksek sıcaklıklarda çalışmaya ve yüksek sıcaklıkları tahliye etmeye uygundur. Düşük gruplu lastikler yüksek sıcaklıklara karşı dirençsiz olur ve bu lastik ömrünü kısaltır. Traction değerinin aksine bu değer uluslararası standartlara göre sınıflandırılır.

LASTİK ÜRETİM ZAMANI: Lastik yanaklarında bulunan dört haneli rakam, lastiğin üretildiği hafta ve yılı belirtir. Kimisinde DOT 4606 şeklide, kimisinde ise sadece 4606 olarak yazabilir. Bu yılın 46. haftasında ve 2006 senesinde üretildiği anlamına gelir. Üretim tarihi 5 yılı geçmiş olan lastikler, satın alınmamalıdır. Aracınızın üzerinde 5 yaşını doldurmuş lastik var ise değişim zamanları gelmiş demektir.

LASTİK ÖLÇÜLERİ
Tüm üreticiler için standart olan rakamsal değerlerden biri de lastik ölçüleridir. Hepimiz 225/40/17 gibi ezbere değerleri biliriz ancak bunların ne anlama geldiğinin açıklamasını yapamayız. 195-55-15 gibi örnek bir değer vererek bunun üzerinden anlatımımıza geçelim...

TABAN ÖLÇÜSÜ: Lastiğin yer ile temas ettiği yüzeydir. 155-365 arası (istisnalar tabiki vardır) rakamsal değerler ile belirtilir. Bu ölçünün birimi milimetredir. Yani 195 tabanlı bir lastiğin 195 mm’lik bir yüzeyi, zeminle sürekli temas halindedir. Her üreticinin kendi kalıpları ve ölçüleri vardır. Pantalon gibi düşünün

YANAK: Örnekte 55 ile belirtilen lastiğin profili hakkında bilgi veren değerdir. Bu aslen bir orandır. Taban ölçüsünün % üzerinden oranı verilir. 55 yanak demek, lastik taban ölçüsünün %55’i kadar yanağın olduğu anlamındadır...

JANT EBADI: Lastikte kullanılabilecek olan jant ölçüsüdür. Örnekteki ebatta 15 inç jant için olduğu belirtilmiştir. Lastik ölçüsünde verilenden başka ölçüde jant kullanılması mümkün değildir. Bugünkü otomobil sektöründe 12-22inç, SUV larda ise 30 inç’e kadar jant ölçüleri bulunmaktadır.

LASTİK TEKNOLOJİSİNDE DEVRİM; KIŞ LASTİKLERİ
Birçoğunuz başlığı okunca “Devrim olacak ne var ki bunda” » demiştir eminim. Peki, kaçımız kış lastiği kullanıyoruz? Ya da kış lastiğinin soğuk havalarda dört mevsim ya da performans lastiklerine göre performansını biliyoruz. Karda el freni çekmeyi biliyorsunuz ama değil mi?

Kış lastikleri, normal lastiklerden farklı olarak soğuk havalar için tasarlanmış olup çok farklı ve yumuşak bir hamura sahiptirler. Aynı zamanda desenlerinde bolca yarık görebilirsiniz. Bu yarıklar karda yere tutunmayı arttırır. Çoğu kişi kış lastiklerinin farkını kullanmadan bilemez. Ancak gerçek şudur ki, kış lastiği kullanmak sizi zincirin yetersiz kaldığı durumlarda bile kurtaracaktır. Kartepe’ye zincirsiz çıkmış bişi olarak bu lastiklerin devrim olduğunu söylemek gerçekten çok kolay...

Not: Kış lastikleri sıcak havalarda (bahsettiğim sıcaklık 10 derece üzeridir) asfalt üzerinde oldukça gürültülü olurlar. Aynı zamanda kış performansı için düşünülmüş hamur yapısı sıcak asfaltta frenajı uzatır. Bu yüzden kış lastiğini yalnızca soğuk havalarda kullanmalı, havalar ısınınca dört mevsim yada performans tipi lastikleriniz ile değiştirmelisiniz. Bu şekilde kış lastikleriniz hem uzun ömüre sahip olacaklar, hem de güvenliğinizden ödün vermeden yaz ve kış demeden ulaşım sorununuzu ortadan kaldırmış olacaksanız....

saday20

  • İleti: 156
Ynt: Honda city/jazz süspansiyon sertliği/sorunu
« Yanıtla #11 : Kasım 26, 2011, 10:54:29 ÖÖ »
Verdiğiniz bilgiler çok güzel, faydalı bilgiler.Sonuç olarak city lerde lastik adına ne yapmalıyız hangi ebat ve cins lastik takmalıyız konusunda yardımcı olmanızı rica ediyoruz.

jarduk

  • İleti: 8
Ynt: Honda city/jazz süspansiyon sertliği/sorunu
« Yanıtla #12 : Kasım 28, 2011, 11:37:50 ÖS »
benim 2 arkadaşımda da honda city var ve otm. birisi ls diğeri es. ls için sorun yok. ama es model sahibi olan kumho kh17 195/50r16 4 tane lastik taktı. yol tutuş ve frenleme çok değişti diyor. lastiklerinden de çok memnunmuş. süspansiyon biraz sertleşti diyor. lastikleri ve ebadını bana ısrarla tavsiye ediyor. gel gelelim bana. o kadar çok araştırıyorum ki kafa kazan gibi. honda sağolsun kaçak dövüşmeye bayılıyor. hondayla epey yazıştım ama tısss. benim 4 tane 195/50 ve 195/55 lastik alıp deneme imkanım yok. sadece kullanan arkadaşlarımın fikirlerine ve arabalarını kullanmış olmama binaen yazıyorum. 55 yanak süspansiyonu rahatlatır. ama 5,5 mm. yükseltir. bu da çapta 10,1 mm eder. zaten sorun yükseklikti daha da yükseltmek ne kadar çözüm olabilir. benim bunu mutlaka denemem veya deneyen bi arkadaşla konuşmam lazım. sigortalar iyice ısındı. lastikçiler dükkandan kovmadan bu işi sonuçlandıracam. mutlaka yazarım. tecrübelerle sabit fikirlere açığım, beklerim.

senersongur

  • İleti: 47
Ynt: Honda city/jazz süspansiyon sertliği/sorunu
« Yanıtla #13 : Aralık 05, 2011, 09:48:58 ÖS »
Bence şöyle bir çözüm olabilir.

Lastik ölçüsü 195/55/16 olmalı.

Lastik yumuşak tip Michelin Primacy HP yada Nokian olmalı. Nokian lastiklerin ıslak performansı da çok iyi.

Yol tutuş için 30mm yay. Eibach olabilir. Konforlu olduğu söyleniyor.

Bu şekilde araç hem yere yaklaşır. Hem yumuşak lastikle süspansiyon rahatlar. Yay sayesinde aracın ağırlık merkezi düşer. Viraj kabiliyeti, hızlanma ve frenleme daha stabil hale gelir. Yol tutuş iyileşir.

Aslında tekerler de biraz içerde. Spacer da takılsa tamamdır.

İlave olarak kapı içleri, tavan, taban ve bagaja halıları kaldırıp ses izolasyonu da yapmak gerekir.

Bunu aracı zarar görmeden yapacak bir yerde yaptırmak yalıtımı D sınıfı seviyesine çıkarır.

can98

  • İleti: 568
Ynt: Honda city/jazz süspansiyon sertliği/sorunu
« Yanıtla #14 : Ocak 11, 2012, 03:25:42 ÖS »
biraz konu hortlatmış olacağım en ufak çukura girdiğimde sanki 2 metre çukura düşmüş gibi oluyor hele ki tümseğe biraz hızlı girince arkadakilerin kafası tavana vuruyor (boyları uzun değil) sizce bu nasıl halledilir ???
« Son Düzenleme: Ocak 11, 2012, 03:28:03 ÖS Gönderen: can98 »

_whocares_

  • İleti: 71
Ynt: Honda city/jazz süspansiyon sertliği/sorunu
« Yanıtla #15 : Şubat 29, 2012, 11:05:08 ÖS »
hortlasın valla bende de 2010 es otm var

195 55 16 lastik seti ve 30mm yay düşünüyorum çözüm olarak.

senersongur

  • İleti: 47
Ynt: Honda city/jazz süspansiyon sertliği/sorunu
« Yanıtla #16 : Mart 01, 2012, 09:14:56 ÖS »
Fabrika direkt adam gibi lastik neden koymuyorsa. Opel araçlarının genelde lastikleri büyük oluyor. Honda da biraz lastik boyutlarını büyütmeli.

saday20

  • İleti: 156
Ynt: Honda city/jazz süspansiyon sertliği/sorunu
« Yanıtla #17 : Mart 06, 2012, 04:53:38 ÖS »
Ben 195x60x15 goodyear efficient grip taktım çok memnunum, hem esnek hemde yol tutuşu iyi virajlarda içe doğru alabiliyorum aracı, fabrika lastikleri dışa kaydırıyordu önceden.